Fórum témák
» Több friss téma |
olyan volt tekerni kb mintha befogna a fék a biciklin, de nem annyira hogy teljesen fixen tartsa.
Szalaggal is ismételd meg.
És azt hogyan? Ha rajta vana szalag, akkor az tekeri magától. (a leeresztô orsó a baloldali ugye?)
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2012
Közben óvatosan rásegíthetsz , érezni fogod ha nagyon fogja..
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2012
Nem érzem, hogy fogná nagyon. Egyenletesen lehet tekerni.
Szalag végén, amikor belassul, akkor próbálj rásegíteni.
Ott sem szorul szerintem, talán mintha lenne egy ponton egy kisebb akadás, mintha nem lenne teljesen szimmetrikus a henger.
Ha szinter csapágya van, mint a hangtengelynek is, akkor BRONZITOL-3-at kell hozzá használni, ha lehet még kapni. Az ilyen porkohászati csapágyakat nem szabad sem dörzsárazni, sem valamilyen zsíroldó vegyszerrel kimosni, mert azzal a sajtoláskor, vagy kifőzéskor bejuttatott kenőanyag az anyag pórusain nem tud folyamatos kenést biztosítani, illetve a mosás miatt kioldódik. Szinter csapágy tisztítást egyszerűen úgy lehet elvégezni, hogy egy megfelelő méretű kis fapálcikára egy kis darab tiszta pamut rongydarabkát kel feltekerni és azzal kell a csapágy belsejét kitisztítani. Ezt követően kell pár csepp, szinter csapágyakhoz való BRONZITOL -3 olajjal a csapágyat megkenni.
Na szereztem egy rugós mérleget, méregettem egy kicsit.
A Manual-ban az volt, hogy 5"-es orsót használjak 6cm átmérôjû szalaggal, de nekem csak 18-as orsóim vannak, de próbáltam kb 6cm átmérôjû szalaggal mérni. Igy gyakorlatilag pár milli szalag fért a 18-as tengelyre. Adatol alant. Ebbôl lehet valamit kalkulálni, vagy vegyek egy kisebb orsót? *Szerkesztve, valahogy így . A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2012
Sziasztok! kaptam egy Mambo magnót. Sikerült is elektromosan helyre hozni, bár még nem tökéletes. A mechanikával viszont gondjaim vannak. Szerintem hiányzik róla szíj, mert nem hajtja a szalagot az orsóra. Látszik is hogy talán hova kellene. Van valakinek robbantott ábrája vagy fényképe hogy miként is lenne a hajtása. Még arra sem jöttem rá hogy lehetne szétszedni hogy hozzáférjek hogy lemérjem mekkora szíj is kelhet oda.
Volt már akkor robbantott rajz az interneről ingyen letölthető szervíz dokumentációk között?
Egy képnek is örülök ha valaki tud adni. Egyébként volt olyan magnó aminek a mechanikájáról is írtak cikket pl a Rádiótechnika újságban. De erről a típusról nem találtam csak ezt. Bővebben: Link
Szia!
Néhány éve én is javítottam egy ilyen magnót. Sajnos már nem emlékszem, pontosan hogy fértem hozzá a szíjhoz, de emlékeim szerint a hangtengelyt (és a lendkerekét) ki kellett vennem. Az orsózó tengelycsonknál pedig elölről (vagyis az orsó felől) kellett a szíjat beügyeskedni. Körülnézek, hátha készítettem róla képeket (úgy rémlik, hogy igen...). Nálam elöregedett a gyorscsévélő "kapcsolónál" lévő két gumigörgő is, azokat a képeken látható módon pótoltam. Sok sikert kívánok! Gábor A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2012
Szia!
Sikeresen pótoltam a hiányzó szíjakat. Elég rendesen szét kellett szedni érte, de nem baj. Most én is azokat a gumikat pótoltam, de valami még mindig nem jó, mert szorul. Valószínű beállítási problémám is van még.
Szia!
Gratulálok a sikerhez! Amit én javítottam, abban szinte az összes csapágyba belekötött a kenőanyag (és akkor még nem volt seeger-leszedő fogóm ). Hol szorul a Tiéd? Nagyon sokat kellett vacakolni a motor helyzetét beállító csavarokkal; vagy nem nyomódott eléggé a lendkerékhez, vagy nem húzta el kikapcsoláskor. Egyébként meglepően szép hangon szólalt meg.
Nagyon nehezen akar a elindulni. Arra gyanakszom hogy a nagy lendkeréken lévő szíj túl feszes. De mivel a választó kapcsolónál nekem is rosszak a gumik, így a fékek is közbe szólnak. Amíg nem javítom ki addig nem is erőltetem. Amelyikről képet tettél fel az teljesen rossz, a másik "csak" rücskösre kopott, azt leköszörültem és úgy raktam vissza. Mivel a kis karon lehet állítani, talán lehet játszani egy kicsit hogy nem eredeti méret kerül vissza.
Szia! Már korábban írtam itt a fórumon, hogy 74 ben nekem is volt egy akkor 800 Ft-ért vásárolt használt Mambóm. A motortengely + dörzskerék + lendtömeg kapcsolat nem volt szimpatikus, ezért átalakítottam szíjhajtásúra a gépet, persze úgy, hogy előtte megfordítottam a forgásirányt a motoron.
Nekem még meg kellett tanulni anno. Nem olyan nagy probléma, egy kis kézügyesség, meg nagy 78 rpm szalagsebesség. Jól azonosítható pl. mikor vesz levegőt a delikvens.
Nekem van egy AKAI GX-4000D magóm, megpróbálkozok én is a mixeléssel, aztán megmutatom a haveroknak. Szerintem hagyjuk abba az OFF-ot, a végén még kikapunk
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2013
A technikai része, talán nem off bár nem elektronika.
A lényege, hogy a lejátszásra kapcsolt magnónál a szalagfeszítésnek semlegesnek kell lennie, elhúzott nyomógörgő esetén is. Ezt a mutatványt a közönséges orsós magnók nem szokták tudni. A pill állj a szalagot is elhúzza a lejátszó fejtől, és ha csak úgy elhúzod a görgőt, a szalagfeszítés is bizonytalan lesz, vagy jobbra, vagy balra szaladni fog. A lényeg az lenne, hogy ezesetben álljon a szalag, és kézzel előre hátra mozgatva megkeresed a "csöndet" és pont a lejátszó fej rése előtti ponton kell vágni a szalagot, réz ollóval. Csak ennyi a trükk. És még segítségként jól jön a fej takaró lemezén a szalagnyi széles vályú, ahol a szalagot precízen vágni , és ragasztani tudod, és a vágásnál nem fog nyekleni. És még egy lecsévélő orsó, ahol a levágott részeket tárolni tudod. A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2013
Nagyon úgy fest, hogy a baráti körbe kerül egy ilyen masina, ami ifjúkori álma volt egykoron sokunknak. Majd készítek róla fotókat, és beszámolót.
Gyönyörű. Ezen lehet, hogy lehet vágni, már ahogy a szalagfeszítés megoldásából látom
Idézet: „egy ilyen masina, ami ifjúkori álma volt egykoron sokunknak.” Én bármikor helyet "szorítanék"egy ilyen készüléknek.
Szia!
Pedig Neked is van pár méternyi Pio tornyod. Te pont ismered is az illetőt.(Ő vette meg tőled az interkonnektet) A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2013
Igen!
És ha tudnád, hogy hány orsós magnóm van....
707-esed van? Az is kellemes kis gép.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |