Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sziasztok!
Van egy szenzoros ( érintővezérlésű) áramköröm, de az érzékenysége nagyon kicsi. Milyen alkatrész cseréjével tudnám érzékenyebbé tenni? Tehát az érzékelési távolságot szeretném növelni... üdv mindenkinek.
Az attól függ hogy milyen passzív és aktív áramköröket tartalmaz. De ha feltöltessz egy fotót akkor látni is fogjuk hogy miről van szó.
Ezt nem egészen értem: ha szenzoros (tehát hozzá kell érni a működtetéshez), akkor mit értesz "érzékelési távolság"-on?
Nem kell hozzáérni, hogy működjön, csupán 4-5mm-re megközelíteni...
Talaltam egy hasznalt feritmagot melyre nagy szuksegem lenne , csak annyi a gond , hogy a ragasztott reszeket nem tudom szetvalasztani . Ezzel kapcsolatban kerek otleteket .
Helló
Én nitróba áztattam 1 napot és szétjött.Állítólag ha mikróba teszed egy pohár vízzel együtt 10-20 másodpercre akkor is szétjön.Ezt én nem mertem kipróbálni.
Hello! Amit bejelöltél a képen, az a nyákantenna, de az általad leírt "hosszabítás" csak rontana a vételen. Egy apróság: a 2,4 GHz még nem mikrohullám (5 GHz felett az), hanem csak rádióhullám. A hatótávot esetleg úgy tudod megnövelni, hogy más 2,4GHz-es (Bluetooth, WiFi) eszközöket minél távolabb helyezed el, hogy csökkentsd az interferenciát. Ha a WiFi nem kiküszöbölhető, akkor másik csatorna kiválasztásával lehet próbálkozni. Távolíts el mindent a rádióhullám útjából, az adó és a vevő lásson rá "egymásra", azaz a köztük húzódó képzeletbeli egyenesen csak levegő legyen. A vevőt helyezd magasabbra, ha tudod, akkor annak az általad kívánt 2m-es hatótáv közepére.
Sziasztok. Van egy kis gondom led ügynem. Csináltam 4x48 ledes fényorgonát. A zöld ami a bajos. Régen volt a 4 színből 24 ledes fényogonám, így a régiből a ledeket átettem ebbe au új 48as panelba, meg vettem még 24 zöldet. A ledekből 4 db sorba van kötve és így van egy-egy ellenállás a 4es csoportok előtt. A gondom az hopgy arégi és az új led fényereje nagyon eltér. Lehet hogy nem is a fényer, hanem lehet más a nyitőfesültség. Az új ledek már a kisebb hangra is kapcsolnak, a régiek csak a rendes mélyekre de akkor is halványabb.
Más értékű ellenállás kéne nekik?
Lehetne. A 222 jelölésű dolgok két 2,2Kohm ellenállás, a hengeres hozzú meg vagy biztosíték, vagy dióda. Erre mérj rá, mert ha mindkét irányban szakadt, akkor lehet bizti, ha csak az egyikben, akkor dióda... Illetve ezen mi tud meghalni?
Hello!
A 43nJ100 esetében a 'J' a tűrést jelöli = ±5%. Egy kis segítség: Bővebben: Link és Bővebben: Link. A másik esetekben a P3 és az NQ lehet hőmérsékleti tűrés kód, tokozás típus/méret kód, vagy gyártási dátum jelölés, azokkal kapcsolatban keresd meg a kondi adatlapját és ott ki szoktak térni ezekre a jelölésekre. Ha az adatlapban sincs semmi utalás, akkor nem is érdemes vele foglalkozni, számodra lényegtelen információt hordoz.
A hengeres SMD alkatrész is egy ellenállás, a megadott színkód alapján 50 Ohm 1%. Bármi meghalhat ami rajta van, ellenállások és a LEDek
Szerintem ha végigböngészed ezeket az oldalakat, sok hasznos információt kaphatsz konkrétan, és általánosságban is a kondenzátorokról.
Az alkatrész katalógusok böngészgetése igen kívánatos ebben a szakmában. Ezekből lehet konkrét infrmációkhoz jutni.
Értem és köszönöm. Igazából csak a jelölésekkel nem voltam tisztában.
Vagy észrevettél valamit? Rendben, köszönöm segítő válaszaitokat A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2012
A katalógusokból arra is választ kaphatsz. Az a baj, hogy az ellenállásokat kivéve az alkatrészek jelölése eléggé gyártófüggő, bár elvileg létezik rá szabvány, de ez sokszor nem segít. Mindíg érdemes a gyártó katalógusait böngészni, ha egyáltalán hozzáférhető. Sajnos a régi bontott alkatrészeknél már sokszor lehetetlen feladat. Ilyenkor csak a gyakorlat, és a ráérzés segít, és a betűkkel a gyakorlatban nem nagyon érdemes törődni.
Koszi a tippet megprobalom mind a ket verziot , a vizeset is meg a nitrost is .
A 2.4GHz nagyon erzekeny az emberi testreszek jelenletere. Ironikus ez egy egertol, de sajnos ez van. Az adot teljesen kepes 'learnyekolni' egy rossz helyen levo fej/vegtag/torzs.
Ugyanakkor egy csaknem teljesen zart fem konzervdobozbol siman kijon a jel. En is csak annyit tudok ajanlani, hogy a vevot probald meg athelyezni, a 3 sikban forgatni. Nekem is hasonlo gondjaim voltak (bar szerintem az en egerem alacsonyabb frekis), vegulis az asztal lapja ala helyeztem a vevot.
Köszönöm a választ. Kicsit elszomorodtam, mert arra számítottam, hogy úgy, mint az URH antennánál, hogy a hullámhossz negyede illetve fele méretű antenna a megfelelő, így azt gondoltam, itt is. Kiszámoltam... 125mm a hullámhossz, így egy 3, vagy 6 centis antenna megoldaná a problémát. (mondjuk a nyákon, ami van kb 3 centi) A 2,4GHz-re azért bátorkodtam mikrohullámot írni, mert a mikró is ennyin melegíti a vizet, és ebből következtettem (lehet tévesen).
Köszönöm a tanácsot. Ezt én is tapasztaltam, hogy a belógó akadályok, amik vizet tartalmaznak elég jól árnyékolnak (Kéz, láb, fa, egyéb bozót). Ez szerintem annak a következménye, hogy a víz rezonanciafrekvenciája állítólag 2,4GHz, pont amennyin a mikró dolgozik, és azért ezt a frekvenciát használják a készülékek, hogy ne legyen tele a légkör mindenféle kóbor jellel, mert a pára árnyékol valamennyire (Legalább is hosszas böngészés után erre az eredményre jutottam).
Van egy áramkör aminek az eredő ellenállásán már nagyon sokat gondolkoztam. Szerintem az eredő ellenállás 15.5 Ohm, de egyáltalán nem vagyok benne biztos, ezért írtam a kérdést. Szóval azt szeretném kérdezni, hogy a képen látható áramkörnek mekkora az eredő ellenállása, és azt is megköszönném, ha elmondanátok, hogy kell kiszámolni. Előre is köszönöm.
Szia!
10 ohm az eredő ellenállás. Először a párhuzamos és a soros ellenállásokat helyettesítsd egy ellenállással. Így a 6 ohmos és a 12 ohmos párhuzamos ellenállásokat helyettesítheted egy 4 ohmossal. a 2, 8, 2 ohmos soros ellenállásokat pedig egy 12 ohmossal. Ebből lesz egy négyzet alakú ellenállás hálózat, aminek az adott kivezetésekre számítva az eredő ellenállása 10 ohm. A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2012
Ez egy annyira egyszerű áramkör, hogy nem kell semmit "kókányolni". Ha van forrasztópákád és multimétered, akkor leírom hogyan derítsd ki, melyik alkatrész(ek) a rossz(ak). Milyen színűek a LEDek?
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2012
Kékek a led-ek, páka, multiméter adott, mond mit tegyek.
Helo!
Én perpillanat pontosan ilyent használok, és kiválóan működik. Forrasztottam már vele smd alkatrészekből felépített áramkört, és ott is helytált. Egyetlen baj, hogy nekem nincs a közelemben olyan üzlet, ahol hegyet kaphatnék hozzá. Szerintem kezdő pákának tökéletesen megfelel.
Sziasztok.
Miértnem működik a cmos negátorom (szimuláció) ? Állandóan 2,5V van a kimeneten. Mit néztem el? Köszönöm.
Hello!
Felcserélted a FET-eket, fent kell legyen a p-csatornás, alul az n-csatornás. Ebben a szimulátorban működik.
Ebben nekem is, multisimben, lt spiceban stb. ben nem. Ez már hihetetlen, hogy semmi sem működik nekem ami suliba kell... Már erősen gondolkodok azon, hogy van e keresnivalóm a szakmában.
Először mérd meg a LEDek ellenállását mindkét irányban. Záróirányban több MΩ, nyitóirányban néhány kΩ kéne legyen és esetleg nagyon halványan még pislákol is. Tudnál csinálni egy másik fényképet a nyákról, amin a nyák éles és teljesen szemből van, hogy a tápcsati forrasztásai ne vessenek árnyékot? Mert így nem lehet eldönteni, hogy a két 2,2kΩ-os ellenállás párhuzamosan van-e, illetve nem látszik, hogy a tápról ki hova megy. Ez fontos lenne, hogy ne írjak hülyeséget, hogy hol mennyit kéne mérni. A tápnál jelöld még be légyszi, hogy melyik a pozitív.
Ne add fel Ha jól rajzolod be, például ezt, figyelve arra hogy a PMOS felül az NMOS alul legyen, és figyelve a S-D-D-S sorrendre is, akkor még lehet, hogy paraméterezni kéne a FET-eket, vagy tranziens analízist csinálni a DC munkapont helyett, vagy megtanulni kezelni a szimulátort, ismerni a korlátait és megismerni a "nyűgjeit"
|
Bejelentkezés
Hirdetés |