Fórum témák
» Több friss téma |
A legegyszerűbb ha kiveszed a motort rákötsz egy sima villás dugós vezetéket és bedugod. (Vigyázz valahogy rakd vissza a helyére a mocit mert ha elindul csúnya pusztitást tud okozni) Ha ezt megcsináltad és elindul a motor akkor csak szakadást vagy érintkezési hibát keress.
Aadva van egy Parkside "LIDL" porszívó, amin van egy vezérelhető aljzat. Ha bedugok egy gépet és elindítom (csiszológép) akkor a kapcsoló megfelelő állásában a porszívó elindul. Az a gond, hogy ez az elektronika valamiért nem működik. Sima porszívóüzemben megy de ez az aljzat valami okból nem látja el a funkcióját.
Félve szedtem szét de megnyugodva láttam, hogy nem kínai megoldás hanem egyszerű javítható, itthon is beszerezhető alkatrészekből áll. A vezérlési részét egy egy BC546-os tranzisztor látja el és van benne 8 db dióda is. A panel jelölése VF-C HB. KImértem először a kacsolót és jó. Az összes aktítv elem is jó. A vezérlés leválasztó tafója sincs leégve. Egyszerűen nem értem miért nem működik. Elkezdtem feszültség alatt kimérni(az aljzatba bedugtam egy hajszárítót terhelésnek és a megfelelő állásba kapcsoltam a kapcsolót) és amikor a bázis-kollektor feszt mértem akkor a relé behúzott és elindult a porszívó. Tehát valami okból a tranzisztor nem nyit ki. Átforrasztottam mindent hátha az a baj de nem panelt is átnéztem az se hibás. Egyszerű a kapcsolás de nem tudok rájönni mi a hiba.
Sziasztok!
Van egy Electrolux unirapido tip. akkus porszívóm, valószínű hogy akkumulátor gondja van. ki kellene venni az aksikat de az istennek nem tudom szétszedni. A kezelési utasítás szerintem más típusú készüléket ír le mert csak vonalakban hasonlít hozzá a leírás. Nagyon megköszönném ha valaki tudna segíteni, talán van aki találkozott már e típussal, és sikerült szétszedni. Már minden csavart kiszedtem belőle, de feszegetni nem merem. Még egyszer ha valaki tudna segíteni nagyon jelenne Üdvözlettel: Lambador.
Nem ismerem a készüléket, de a neten megnéztem hogy néz ki. Azt gondolnám, hogy olyan mint a többi mai készülék és a csavarokon kívül össze is van pattintva, kis műanyag fülek fogják össze. Tehát nem marad más mint a szétfeszegetés. Ha nem akarsz sokat roncsolni rajta, akkor valami alkalmas kemény műanyaglappal feszegesd. Például nem használt bankkártya.
Egy ideig jegeltem a problémát majd napról-napra -amikor volt időm- mértem a panelt, lerajzoltam az elvi rajzot róla és nekiültem gondolkodni. Szerencsére volt egy másik ugyanilyen tipusú gépem is ami működött így a mért értékeket összehasonlítottam.
A gond a V9, P1,R2 csomópontban volt. A V9 zenernek 4.3Vot kellett volna beállítani amikor a terhelés megjelenik a Tr1 primer körén, de csak 0,6 V keletkezett. Kimértem a jó gépen a trafót és a szekunder körön 52 ohmot mértem. A hibás gépen csak 19 ohm volt. Tehát a trafó szekunder része ment el. Szétszedtem a trafót és a huzal igen vékony zománcozása átvezetést eredményezett. Mivel nem volt zománcozott huzalom, feláldoztam egy egy régi fojtótekercset ami huzal átmérőben egyezett de jobb minőségű volt. Csináltam egy tekercselő gépet is hozzá.(Tovább tartott megcsinálni mint megtekerni a csévét, de így legalább egyenletes volt a tekercs.) Visszatettem a tekercset és így már 10,5 V-ot mértem rajta ami előtte csak kb. 1-2V volt. De a gép csak nem indult el. A V6 egyenirányító után 5,2V jelent meg de volt egy R2 ellenállás ami egy fesz osztó része. Kiforrasztottam, áthidaltam és a porszívó működik úgy ahogy előtte. Az utánfutást meg a 1 el állítottam be úgy ahogy nekem kell.
Sziasztok!
Lett egy kis problémánk a porszívónkal! Tipusa: Dyras BSSV-2214 AquaLiss Egyszer csak ingadozni kezdett a motor fordulatszáma,hol erősebben,hol gyengébben szívott! Reagált a szabályzóra de nem mindig azon a fordulaton dolgozott a motor amit beállítottunk. Ma meg menet közben teljesen leált! Most olyan mintha nem kapna feszültséget! tettem képet a panélról,kérlek segítsetek megoldani a problémáját! Előre is köszönöm!
Az ilyen hibák leginkább a szénkefék kopásánál fordul elő vagy esetleg a kommutátorok közti átvezetés is okozhat ilyet. Nézd meg a keféket és ha kell pucold ki a kommutátor szelvények közti kis részeket.
Sziasztok!
Igen megnéztem a szénkeféket semmi bajuk,szinte nem is kopott,nagyon jó állapotban vannak! kipucoltam a szelvények között rendesen,de semmi! Úgy néztem hogy valószínüleg a fettel lesz a baj! Köszépső lábán van feszültség,de a ket szélsőn eggyáltalán nincs! A motor mind két vezetékén van fesz! . Mivel lehetne ezt a fetet helyetesíteni? BTA12-600B
Köszönöm a segítséget megrendelem remélem ez lessz a baja!
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a régi rakéta porszívóba hány mikrós kondi kell. Sajnos le van kopva az érték. A válaszokat előre is köszönöm. Üdv. Trallala
Abban csak zavarszűrő kondi van, nem kritikus az értéke. 470nF körüli jó lesz.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2012
Háztartási porszívóm elkezdett kellemetlenül hangosan zúgni, majd égett vezetékszagot árasztani.Kikapcsoltam és a burkolat levétele után nem láttam semmilyen égésre utaló jelet így próba indítást végeztem.
A szénkefék szinte lángoltak de a motor forgott. Kikapcsoltam mert úgy ítéltem meg hogy biztos leégett volna az egész. A szénkefék épek majdnem újszerű állapotúak. Mi lehet a baj? A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2012
Gyanítom, hogy forgórész zárlat. Nézd meg nem lágyultak-e ki a szénkefék rugói és a kommutátort csiszold fel, hátha mégsem.
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2012
Talán eldugult a porszívó szívócsöve. Ilyenkor a motor üresjáratban jár, és mivel ez soros motor, a fordulatszáma erősen terhelés függő. Terhelés nélkül a fordulatszám erősen megnövekszik, így a komutátor már problémásan működik, "körtűz" alakul ki, ami tönkreteszi a keféket, és a komutátort is.
A javítás módja a porszívó tisztítása, ha még a motor nem ment tönkre.
Kommutátort felcsiszoltam, mint írtam a szénkefék újszerűek. Gondoltam én is hogy a forgórésszel van baj de reméltem nem kell cserélni mert azt egyszerűen nem éri meg.
Majdnem annyiba kerül a javítás költsége mint egy új porszívó. Ezek szerint venni kell másikat.
Kösz a segíteni akarásod, de mint írtam levett burkolat mellett kapcsoltam be a gépet és a porzsák sem volt benne, mégis lángolt mind a két szénkefe.
Ha csak a szénkefe lángolt, akkor a keféket nézném meg először, Lehet, hogy nem érintkeznek jól. A kefetartót is tisztítsd ki alaposan, hogy a kefék könnyen tudjanak mozogni, de azért ne lötyögjenek. A rugónyomás is lehet ludas. Ha mindez rendben levőnek tűnik, akkor lehet forgórész zárlatos.
Üdvözlet olyan gondom van Megadta magát az Eta 7400es, porszívóm,Bedugtam csak a motor búgott. Gondoltam hát szétszedem.. és látom a kondi felrobbant! Most nemtudom e kondi rásegit a motorra is és zavar szürö is egyeben?
Köszönöm a válaszokat! Zsolt
Szia akkor aztmondod kondinékül kössem össze? ha ugyse megy akkor lehet még a fordulat szabályzó...? az végülis nem fontos nekem csak menne...
Üdv Zsolt
Szia! A Zoli bácsi most nincs itt de nem fog megharagudni, ha kisegítem, hogy kösd be az átvezető zavarszűrő nélkül nyugodtan.
Rendben köszönöm meg próbálom hátha...
Köszike!
Üdv zavarszürő kondi lekötve..simán összekötve porszivó müködik! Ja meg a fordulat szabályzot is lekötöttem nem kell rá!
Ez a kondi mennyire fontos igy lehet azé használni gondolom..? Köszönöm a tippet és a segitséget! Zsolt
Sziasztok!
Van egy Samsung rc 5513-as porszívóm.Szétszedném,a látható caavarokat eltávolítottam,de sajna nem jön szét. A kapcsoló ill kábelcsévélő nyomógomb környékén feszül valahol alatta lehet még rögzítve, de sajna semmit nem látni. Ha valaki már szedett szét ilyet akkor kérem segítsen. Előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2012
A miénket szétszedtem néhány éve. Nem tudom, hogy pont ez a típus-e, de hasonlóan néz ki. Emlékeim szerint csak feszegetni kell. Meg nem esküszöm rá, már homályosak az emlékeim róla. De az biztos, ha minden csavart kivettél még néhány helyen pattintós fülek fogják.
Sziasztok!
Pár napja, mikor bekapcsoltam a porszívót, szikrázott a kapcsolója, majd leállt, majd kikapcsoltam. Aztán bekapcsoltam, szikrázott, még hamarabb leállt. Aztán már csak szikrázott, de a motor nem zúgott. Aztán már semmit se csinál. Arra gondoltam, biztos a kapcsoló ment tönkre, de most szétszedtem, és multiméterrel megnéztem, zár. Van a kapcsolón egy 0,15µF kondenzátor. Levettem a kapcsolóról a 2 kivezetést amin a kondi is van, és 4,5-5µF-ot mér. De nem a műszer rossz, mert leellenőriztem 3 másik kondenzátorral. Nem tudom mi lehet, és hol, mert ahhoz, hogy mást is lássak, teljesen szét kéne szednem. De ha más romlott el, miért a kapcsoló szikrázott? Meg az is mitől? Mikor ezt elkezdte csinálni tán még a szívócső is szabad volt, de ha nem, akkor se volt nagyobb terhelésnek kitéve. Ja, és 5,4-5,5 ohm az ellenállás, ha rámérek. A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2012
Szia!
Azért csal a műszered a kondenzátor mérésekor, mert a kondi tokjában van egy kondenzátorral párhuzamosan kötött ellenállás is. Adatlap.
De nem 5 ohm. De mi lehet a baja? Ha valami biztosíték égett volna ki, akkor azután be se pörgött volna. Miért szikrázhatott a kapcsoló? Mi baja lehet?
Mi az 5 ohm-os? A kondenzátor? Mert ha annak van ekkora ellenállása, akkor az zárlatos.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |