Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
A dekopír fűrészben univerzális soros motor van. A kondi csak zavarszűrés. Kondi nélkül is működnie kell
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2013
De akkor jól írtam a bekötését ?Ha bekötöm ugy akkor mennie kell? Unom kapcsolgatni az automatát!
Lehet, hogy a kondi zárlatos. Vedd le, ha nem az hanem a motor, akkor takarítsd meg a kommutátort, és nézd meg a keféket, nem szorulnak-e. A forgórésznek viszonylag könnyen forgathatónak kell lennie.
A bekötés volt rossz és amit gondoltam hogy helyes bevált már működik mint a törvényhozás
Akkor béke van.
Sziasztok!
Imi GU 950 F7 n1 motor bekötéséről érdeklődnék mint laikus: Ezt a linket itt találtam, szerencsére a motorom csatlakozója megvan, rajta ugyanezekkel a jelölésekkel: http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/62/62495efff5e6d2b1684b5...0e.jpg A lassabb fordulatot szeretném. Ha jól értelmezem a szaggatott vonal egy vagy-vagy jelölés lenne (jobb ill. bal ford), tehát csak az egyikre kell kötnöm, amerre szeretném, hogy forogjon? A két párhuzamos vonal pedig a kondit jelölné ugyanúgy mint a centrifuga üzemnél, csak lemaradt a C betű? Egy 16 mf-os 400 V-os kondenzátorom van, ezt is írja a motor adattáblája, ez jó hozzá? Előre is köszönöm.
Mindent jól tudsz. A szaggatott vonal a kétféle kötést jelöli a két forgásirányhoz. Természetesen csak azt az irányt kösd be amelyiket használod. A párhuzamos vonal természetesen a kondit jelöli, mint minden kapcsolási rajzon. A kondi is jó lesz. Szóval hajrá.
Sziasztok:Tudna e valaki segíteni a mellékelt kép szerinti motor bekötésében.Én 220V-röl szeretném használni az érdekelne,hogy hová kell kötni a kondit meg a be tápot és mekkora kondi kellene rá és milyen üzemi vagy indító.Köszönöm
Helló kozso31!
Ha utána néznél azt látnád, hogy évek óta ez a kérdés újra és újra visszatér itt a válaszokkal együtt.
Üdv
A következő dologban szeretném ha a tapasztalt kollégák megosztanák a véleményüket. Van egy 5,5kw-os villanymotorom ami egy kompresszort hajt.Bekötöttem hozzá egy csillag-delta automatát.Csillagban szépen elindul de ahogy átkapcsol deltába,lecsapja a hálózatot.Üresjáratban a motor ahogy deltába vált furcsán kezd el járni,majd kb 5 másodperc és lecsapja a megszakítót. A betápom 3x16 amper.Létezik hogy deltában ez kevés lenne?
Szervusz!
Kötéshibára gondolok. 1.,A motor kapcsain a helyes kötése a motorkivezetéseknek ellenőrizendő. 2., A deltába kapcsoláskor ugyanaz a fázis kerüljön a függőlegesen egymás alatt-felletti csatlakozókra. Tehát ez 2 külön dolog, mindegyiknek rendben kell lennie, csillag kapcsolásnál ez nem okoz bajt, deltánál pedig a fentebb említetteket. Saját maga ellen dolgozik a motor...
Szia
Ha, a motor, csillagba szépen jár, átkapcsolva deltába morgó hangot ad, akkor az csak csillagba üzemelhet (a tekercse nem 400V os, csak 230V os ) Morgó hangot, a túlgerjesztett tekercs adja. Ezért, rövid idő alatt lecsapja a megszakitót. Ha feltermeli a kompresszor, a kivánt nyomást, akkor szerintem elég a csillag. üdv. A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2013
Na igen, természetesnek vettem, hogy a felhasználó kompetens és az adattábla alapján próbál csillag-delta üzemet.
Ha 400/230-as a felirat, ezt kizárja itt Európában...
Reménykedtem ebben!
Akkor nézd végig amiket ajánlottam és a motor fényre derül...de nem leég.
Ma megoldódott a probléma.A gond az volt hogy arra nem figyeltem hogy a motorok tekercsvégeire ne azonos fázis kerüljön a mágneskapcsolón keresztül.Így nem volt meg a 400 volt a tekercseken.
Egy valami viszont nem tiszta.Ugye több variáció is van hogy a tekercsvégekre ne azonos fázis kerüljön,de volt olyan eset a kötés során,mikor még így is a deltába váltás során lecsapta a biztit. Gondolom azért mert ellenkező irányba akart elkezdeni forogni a motor mikor deltába váltott. Ezt hogyan lehet kimérni hogy ne a x-dik próbálkozásra sikerüljön?
Nézd meg, hogy a kapocstáblára milyen módon kell bekötni a kivezetéseket. Gugli - csillag/delta - de itt is több helyütt lerajzolva.
Ha nem megfelelő, akkor csillagban nincs probléma, de deltában nem jön létre a szabályos háromszög(delta) kapcsolás és egy fázis a másik kettő ellenében fejti ki a hatását. A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2013
Igen, de arra a változatra, ahol a "háttérben" ott vannak a tekercsek rajzjelei is, úgy még plasztikusabb, de így is jól azonosíthatók.
Ezen a rajzon is látszik, ha a függőleges áthidalásoktól eltekintünk és alulra-felülre nem ugyanaz a fázis kerül, remegések lesznek az "Erőben."
Sziasztok olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy van egy villanymotorom.
Az adatait elküldöm egy képen. Van egy " bóvli " rajz a kötésről ahogy jelenleg van kötve. De a kondi hiányzik róla és így leveri az automatát! A kérdésem az lenne mekkora és milyen kondit kell vennem hogy működjön? ( egy terménydaráló motorja ez jelenleg) Köszönöm a választ! A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2013
Először vegyél rá, amekkorát csak bírsz és később még lehet, növelni kell...
Kb. 120µF mehet oda nyugodtan, indító kondenzátor.
Okés köszönöm!
A kötés az rendben van?
Igazából deltába kéne kötni, de, ha így is lever, akkor úgyse bírja az automatád.
Először ezt próbáld ki, hátha így is OK.
Azért verte le mert sokáig erölködött kézzel akartam rásegiteni de nem eröltettem el ne kapja a kezem. És az automatát is lecseréltem.
Ha tudsz rajzot tenni h h kössem akkor átkötöm ha jobb lesz. Egyébként miből másabb a 2 kötés?
Itt egy rajz. De többet is találsz, ha kilistázod a topic képeit.
Hú ezt egy párszor átkell olvasnom mert ez így kinai.
Ezeket a zw meg mk1 iylesmit nem tudnátok leirni ugy h pl fázik nulla stb :S Bocs h ilyen értetlen vok! A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2013
Egy kicsit feljebb pet520 mutatja a rajzot.
Jelenleg a felső sor van egymással összekötve és az igazi, ha függőlegesen lenne. Itt le van ez írva több helyen, mit miért, nem kezdenék bele, ha eredmény centrikus vagy, megnézed melyik kötést bírja a hálózat, de az utóbbinál lesz (lenne) legerősebb a motor. |
Bejelentkezés
Hirdetés |