Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Egy 100ohm os trimmerre jön a váltó 6,3 volt és a középső lábára van kötve a föld.
Szerintem a triódák jobban érzékenyek a fűtésközép földre kötésére.Én két 100 ohm -os ellenállással a végfokcső katódjába kötném,amit a végfokcső foglalatán meg is tehetsz.A fűtésvezetékeket pedig össze kell sodorni.
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2013
Csak akkor miért működött szétszedve? Dobozba meg nem.
Talán,mert az a néhány javítani való összeadódik?A ház sem árnyékol,hanem a kábelek miatt inkább gerjeszt?Sok kicsi sokra megy,azt szokták mondani.
Nem, csak nekem van rajta egy fém karika, ami összeszedett mindenféle zavart, holott semmilyen kapcsolatban nem volt a csővel.
Mofesa mester javasolta, a fűtésközepelés mellé kondenzátor beiktatását is, de azt tőle kérdezd.
Ez állítólag mikrofónia jelenség.
"Mikrofónia (csengés): A mikrofónia az elektródarészek lengőmozgásának eredménye. Az elektródák könnyen rezgésbe jönnek, ha az elektroncsövet mechanikai behatás vagy rázkodás éri ( megkocogtatjuk az üveget). Különösen a katód és a rácsok érzékenyek ilyetén féle behatásra. A rezgés frekvenciája rendszerint a hangfekvenciás tartományba esik, vagyis hallható. Az önrezgés ütemében változnak a cső jellemzői, így az anódáram is. A közvetett fűtésű csövek álltalában kevésbé érzékenyek. A nagyfrekvenciás erősítőkben a mikrofónia modulációs torzításokat is okoz. A csengés szilárd felépítéssel csökkenthető. Célszerű nagy átmérőjű fütőszálat és közvetett fűtést alkalmazni az elkerülésére. A készülék mechanikai szigetelése jelentősen csökkentheti a mikrofóniát - puha gumitalpak, fém tüskés lábak, illetve újabban légpárnás készülék láb kivitelek. Ugyanakkor a mikrofóniára való hajlam megnő az öreg elhasználódott elektroncsöveknél is, amin gyakorlatilag csak a csere javít."
Ezt tesztelheted úgy, hogy nyugalmi helyzetben megkoccintod a csöveket. Ha mikrofóniás, akkor a csilingelést a hangszóróból tisztán lehet hallani.
Ez elég érdekes. fellazítottam a négy csavart ami a két csövet tartja és változik a hangja.
A videót nézve/hallgatva ennek semmi köze sincs a mikrofóniához (brummhoz meg még annyira sem). Sokkal inkább egy magasfrekis gerjedés hallatszik egyértelműen a közép és magas szabályzók emelésekor.
Én a helyedben a vezetékek keszekuszaságán változtaték. Állítsd be az erősítőt gerjedés határra, és óvatosan húzd el a vezetékeket egymástól. Esetleg le is rövidítheted őket annyira, amennyire csak lehet. Ha mozgatásra, érintésre változik a gerjedés , ott érdemes körülnézni. Ha az előfokcső bemenő vezetéke közel kerül (kapacitív csatolásba kerül) valamelyik végcsőre menővel, ilyen gerjedések könnyen összejöhetnek. A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2013
Árnyékolt vezetékeket használtál a jel útjában?
Csak a csatlakozótól a panelig. Egyértelmű a hiba így a bemenet gerjed. Ha mozgattam a kábelt akkor változik a gerjedés.
Nem véletlenül használnak árnyékolt kábeleket a jelutaknál.A bemeneten lévő 68K -t sem véletlenül rakják közvetlenül a cső foglalatára,és a rácslevezetőt pedig a jack aljzatra.
Továbbá a fűtés közepelést sem véletlenül írtam,hogyan csináld.
Üdv Mesterek!
Segítséget szeretnék! Lehet csak én vagyok nagyon buta, vagy nem látok valamit. Egy EAG AE785/A erősítőt szeretnék feltámasztani. Most ott tartok, hogy egy rajz alapján megmértem a hálózati trafót, minden váltakozó feszültség rendben van. A kimenőtrafó középcsapolásán +750V feszültség kell hogy legyen. Ezt eredetileg AZ4 cső egyenirányította. Az én esetemben nincs ilyen cső, ezért diódákkal szeretném megoldani az egyenirányítást. Na most az a helyzet, ha a képen látható módon kötök be két diódát, akkor a trafó búg mint a rosszseb, és megeszi a diódákat. Ez akkor is fennáll, ha csak két dióda van kötve a trafó két végére (2×620V~) a középcsapolás pedig földön van. Kérdem én, mitől van ez, vagy csak én nem veszek észre valami egyszerű dolgot. Választ előre is kössz. Üdv, Palkó.
BA159 Ezek elvileg 1000V, 0,4A tudnak. Próbáltam úgy is, hogy egy-egy ágba kettőt kötöttem sorba, de úgysem.
Én oda BY255-ötöket használnék,a váltók és a diódák közé is raknék 1-1db 10 ohm -os ellenállást.
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2013
Szia!
Ha a kimenő primer szekunder zárlatos ami a szendvics tekercselés miatt könnyen megvan hogy pont ugyan ez a helyzet. Kösd le s szekundert a vázról és kiderül az volt e a gond. üdv. A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2013
Én meg csövet használnák, mert a diódák nem használnak a csövek élettartamának.
Anódkésleltetéssel nem hinném,hogy ez ne lenne kiküszöbölhető.
Mármint sorosan a diódákkal az ellenállás, és a BY255-t a nagyobb áramterhelhetőség miatt?
Az ábra szerint gondolod? Köszi. Üdv, Palkó.
Ha nincs köze semminek a vázhoz sőt sehova, hanem csak a "levegőben" összekötöm a két diódát a trafóra, akkor is ugyanez a helyzet.
Igen,de igaza van color fórumtársnak is.Kell egy anódkésleltető,ha nincs csöved és lehet trafózárlat is.
Megpróbálok csövet szerezni, de most elsősorban csak annyi lenne, hogy lábra áll e a masina.
Kicseréltem minden jelkábelt árnyékoltra. Megszűnt a hiba. Annyi hogy max gainnél ha a közép és magas potit emelem, 100hz zaj van rajta. Lezárt bemenettel is próbáltam. Ezzel lehet valamit kezdeni?
mofesanak teljesen igaza van, ha van késleltetés nem muszáj a cső. De ezekbe a gépekben tudtommal nincs.
A trafózárlat lehet a megoldás szvsz.
Mondjuk leforrasztod a trafó vezetékeit,szakadás vizsgálat után adsz rá 20V váltót először a szekunderre,utána a primerre.Ha valamelyik irányban a kimenő zizeg,morog,esetleg melegszik,akkor a trafó tuti,hogy zárlatos.
A fűtésvezetékezést is megcsináltad rendesen?
Köszi mindenkinek, csak a dióda volt kevés, raktam nagyobbat és minden rendben van.
Egy izzóval ki is próbáltam és úgy tűnik, működik. Kössz még egyszer! Üdv, Palkó. |
Bejelentkezés
Hirdetés |