Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » TV hiba, mi a megoldás?
Tápegység már valami buhera cucc mert ami gyárilag volt benne az kivan szedve(ic+alkatrészek) és valami hűtőbordás kis panel van benne. Elkók rendben vannak már.
Nem tudom nagyon hogy a táp környiékén hol mekkora fesz. nek kellene lennie.
Sziasztok! Már írtam egy Samsung CZ21A083N ZXXEH TV-vel kapcsolatban.
Kicseréltem minden elkót a táp primer és szekunder oldalán, kivéve a két legnagyobbat, illetve átforrasztottam az egész tápot és a KA7632-es IC körül is kicseréltem az elkókat, de semmi változás. A konkrét hiba: a TV a főkapcsolóval történő bekapcsolás után hosszabb-rövidebb idő után magától kikapcsol, de a marad némi áramfelvétele. Van, hogy éppen csak hangot tud adni, de van, hogy több percig is működik hibátlanul. Ha így tesz, egyszer csak el kezd valami recsegni és ekkor a kép bal oldala is csikozni fog, majd kikapcsol a TV. Azt csináltam, hogy lekötöttem a nagyfeszről a sorkimenőt. Ekkor a táp elindul, bár a nagyfesz a 125V helyett 150V. Amikor rákapcsolom a sorkimenőt, a nagyfesz lemegy 128V-ra, de ahogy írtam, a táp le is tilt, majd a nagyfesz 134V-ra megy fel ebben az állapotban. Ezt többször is lehet ismételni... Szerintetek mi lehet a gond?
Igen ......szerintem is ilyesmi a helyzet.
Akkor ne bántsd, egy biztos sokat javúlt. Rágódunk még egy adagot a dolgon. Határozottan van valami abba amire stevepapa gondol. A függöleges sík már kezd hasonlítani a dologra.
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2013
Szia!
Ez egy DLP rendszerű projektor, a ventilátoron kívül egyéb forgó alkatrészt is tartalmaz. Szinkerekes ha jól rémlik. Kerámia csapágyazású, azt kellene megvizslatni. Csak akkor nyúlj bele ha mechanikailag " otthon " vagy, rendkívüli károkat lehet okozni a készülékben.
Üdv mindenkinek
Került hozzám egy a képeken látható tv szerűség, ami egy centírózónak lenne a kijelzője. Szintén a képeken látszik, hogy mi a gondom vele. Ez minek lehet a hibája, vagy merre keresendő? Sorkimenő hiba lehet ez? Válaszokat előre is köszönöm. Üdv: Zoltán
Szia!
Szakadt a vízszintes eltérítőtekercs áramköre. Csatlakozóhiba, forrasztáshiba vagy csatolókondenzátor-szakadás szokta okozni ezt.
A bekarikázott alkatrészeket ellenőrizd le.
Hello mindenkinek,
olyan problémám jött elő Samsung pár éves tvnél, hogy bekapcsolom minden oké, aztán hang megmarad de kép eltűnik, reagál hangállításra is, de nem jelenik meg a képernyőn az se. Ha kikapcsolom aztán be akkor ugyan ez. Néhány oda vissza után egyszer megmaradt a kép is a hang mellé, de nem lenne jó örökké bekapcsolva hagyni. Ha valaki tud valami ötletet, hogy mi lehet a baja és kb mennyibe fog ez nekem kerülni és mondjuk ezt meg is osztaná velem, az jó lenne. Előre is köszönöm-
Köszönöm a gyors válaszokat, ki is lépek a műhelybe megnézni a dolgot.
Köszönöm addig is. Még egyszer átméregettem az egész részt és a környékét, de nem találtam semmi hibát.
Ki is mentem, és meg is lett a bűnös, a képen a kisebbik egyedül álló kék kondi volt szakadt, a lába is meg volt melegedve egy kicsit.
Kicseréltem, most remekül működik. Köszönöm szépen a segítséget.
Szia!
A szervízmenübe lépjél be!! Ott lehet konvergenciát állítani, ahol most jársz az a finomhangolás. Arra találták ki, hogy bemelegedés után ha szükséges korrigálni lehessen. A keresőbe beütöd Toshiba srevice menü kiad 5 verziót valamelyikkel be tudsz lépni. Ott megkeresed a konvergencia opciót, hálóábrát ahhoz tudod beállítani normálisra.
Valószínű, hogy rossz forrasztás miatt elmegy a képcsőfűtés. Vagy a képcsőpanelon, vagy a trafó lábánál van a hiba. Először ezeket nézd át.
Hi Mesterek!
A próbalámám hasonló wasabi-éhoz. Kép szépen lassan elhalványul hang maradt. A képcső nyakán is megszűnik az izzás. Sajnos a szüleimmé a készülék Én meg 300km-re vagyok tőlük és műszer és tapasztalat hiányán nem sok minden tudtam ezen kívül megnézni rajta, mikor ott jártam. Nagyfesz hang van, de kép nincs. Azt szeretném megtudni hogy focus vagy a G2 ami maga a képernyő "fűtéséért" felel (amitől izzik a képcső nyaka). És melyik a nagyobb feszültség amit egy mezei multival nem tudok megmérni? A TV típusa orion t2836 mtx-s pt90 Segítséget Válaszokat előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2013
Szia!
Idézet: „Azt szeretném megtudni hogy focus vagy a G2 ami maga a képernyő "fűtéséért" felel (amitől izzik a képcső nyaka).” Nem, egyik sem a fűtésért felelős. Egy külön áramkör fűti a katódot úgy, mint ahogyan az izzólámpa wolframszálát fűti az áram. Kövesd végig a fűtés vezetékét és hamar megtalálod az érintkezési hibát. A mellékelt rajz is rossz, hisz ez a PT90 sasszi. Keresd a rajzon a "heather" vonalat. A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2013
Ok, köszönöm s a segítséget.
Sajnos Ezt csak jövő hónapba fogom tudni megnézni, de megjegyzem meg lementem a rajzot. És már viszek műszert is . Szóval akkor már csak egy kérdésem maradt, melyik az a fesz amit mésziről kerüljek el a multival, G2 vagy a focus? Már mint arra gondolok hogy valamelyik 1,2K V körül van, csak azt nem hogy melyik az. A fűtő/heater fesznek mekkorának kellene lennie?
És ott fogok tudni állítani rajta?Mert hogy a sima menüben nem reagál semmire, egyik színre és irányba sem.
A fókusznak, és a G2-nek nincs köze a fűtéshez. Multival ott ne turkálj, mert tönkreteszi, azonkívül életveszélyes. A képcsövön lévő panelon forraszd át a cső lábait, a rácsatlakozó vezetékeket.
Igen, valószínű, abban a menüben ahol most vagy csak max. néhány mm-t lehet állítani. Az STK kis értékű ellenállásait cseréld ki. Mindet!!! Nagyon kényes az értékére, valamint sokkal kevesebb korrekcióra lesz szükség. Ami viszont azért lényeges mert kevésbé terheli majd az ic-ket. Ha beléptél, és tudod állítani, válassz ki egy sarkot, és ott egy "vonalat" vigyél el valamilyen irányba. Próbáld ott rögzíteni, mert igen dühítő mikor több órás munkával beállított
adatok elvesznek. A művelet nem túl egyszerű, többször ismételni kell, egyik szín viszi a másikat is valamelyest
Azokra az ellenállásokra gondolsz ami a tekercsekhez megy amik 3 illetve 120 ohmosak,vagy az (smd) ellenállásokra is?
A 3 Ohm ra gondolok, a többit hagyhatod. Csak pontos műszerrel lehetne mérni őket, de az STK-ic halálával nyúllani szokta néhány tizedet ami elég ahhoz amit írtam. Tapasztalat az, hogy ezek cseréje után szinte semmit nem kell állítani. Ez persze nagymértékben függ az STK-k minőségétől, sikerült már olyat is vennem ami teljesen kuka volt.
Sziasztok!
Nem teljesen idevaló a kérdés, de kaptam egy Videoton modul tv tápot. (Egypaneles, TDA 4600 IC van rajta.) Erősítőhöz szeretném használni, a szűrést kiegészítem... A kérdés csak az, hogy mennyire terhelhető a 145V-os, a 220V-os, a 24, és 12V-os kimenete. A 145, vagy a 220 V adná az anódfeszültséget az erősítő csöveinek.
A G2-feszültségét megtudod mérni, de csak normális komoly multiméterrel, ami min. 1000V-ig mér, Dc-ben,nem gagyi 2ez.ft.sal, a fűtést heatert/, nem szoktuk mérni, az ugyanis látszik hogy fűt e a képcső vagy sem,/szemmel is/, ráadásul nem szokott megszakadni.
Egyébként minden tv. a sorkimenő egyik 3-4menetes tekercséről kapja a heater feszültséget. A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2013
A 145V-os rész sorvégfok tápja, max.0,6-0,7A, a +210V videovégfok tápja, ez csak 40-50mA, de szerintem egy-két db.erősítőcső anódfeszültségének megfelelő, felhasználható.
A 12V rész 1-1,5A terhelhető, akár folyamatosan is, a 24V-os 1-1,2Amp
És azt honnan tudom megállapítani hogy jók-e az ic-k?
Az első hibajelenség amúgy az volt hogy szakadt volt a -32v-os dióda de viszont az ic nem volt zárlatos.Nem tudom hogy esetleg a -32v-os körön levő (tirisztor ha jól tudom) nem-e mehetett ki?
Köszönöm a válaszokat.
Tehát a G2 amit kerülni kell. A többit meg majd végig bogarászom. Akkor valószínű hogy a sorkimenő lesz a ludas, miután az átforrasztgatás nem segített rajta.
A fókuszfeszültséget kell nagyon kerülni, a G2-t pedig csak komoly műszerrel vizsgáld.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |