Fórum témák
» Több friss téma |
Valóban jobban szeretik az ohmos terhelést ezek az áramkörök, de az indulás alatt a motor kevésbé induktív. Amikor felpörgött sokkal inkább induktív lesz, de addigra a triakok ki lesznek iktatva a mágneskapcsolóval.
Persze a triakos megoldás egy egyszerü szükségmegoldás, azért, hogy kisebbek legyenek a méretek. Az is lehet, hogy nem olyan "nyugodtan" pörög fel vele a motor mint ellenállással, de arra jó lehet, hogy a biztit ne verje le indításkor.
Köszi a triakos változat kevesebb alkatrészből áll .
Már néztem a honlapodon ezt a kapcsolást csak szerettem volna feldobni a témát a fórumban hátha tud valaki már működőt ajánlani. A cégemnél szereztek nekem egy gyári lágyindítót de mindenképp szeretném megépíteni ezt a megoldást mihelyst kész lesz jövök a fórumra közkinccsé tenni. Mrex
Szia Mrex
Megtudom oldani a motor inditásodat. Ha érdekel még akkor telefonon meg tudjuk beszélni a részleteket. Gery 06702040637
Üdv. Mindenkinek!
Van egy 7.5 kW-os motorom,ennek kellene megoldani a lágyindítását. Ehhez vannak is nagyáramú tirisztoraim,ellenpáruzamosan kötve bírnák is az áramot szerintem. A tirisztorok vezérlésében kérném a segítségeteket. Előre is köszönöm. Üdev. Peti
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni lágyindítás kérdésben. Nekem ipari környezetbe kellene 1-3,5 kW-os rövidrezárt forgórészű aszinkon motorokhoz. A motorok csillagkapcsolásban vannak, a cél a motorok indításánál való "nyomaték rúgás" enyhítésére illetve a szalagrendszerek és hajtóművek idő előtti meghibásodásának megelőzése. Nem jöhet számításba semmilyen mozgó alkatrészű kapcsoló és lehető legegyszerűbbnek kell lennie. Tudtok segíteni elindulni?
Ma már egyszerűen megoldhatod frekvencia váltókkal.
Igen tudom, de az nem megvalósítható több száz motorról van szó, az áruk meg nem térülne meg soksok évig
Szia!
Néhány olcsóbb lágyindító, ami nem változtat frekvenciát: Bővebben: Link
Sok cég gyárt lágyindítót 3F motorokhoz. Van olyan változat, aminél egy fázis direktbe van kötve, és csak a másik kettő vezérelt. Pl. az Eaton (régebben Moeller) is forgalmaz ilyeneket. Azonban tudnod kell, hogy a lágyindítók nem minden terhelés esetén használhatók, kifejezetten kis indítási nyomatékkal rendelkeznek, ezért csak ilyen alkalmazásokhoz valók (pl.: ventilátor). A szalagrendszerek általában induláskor nagy nyomatékot kívánnak (tapadási súrlódás), főleg ha nem üresen indulnak. Ha egy villamos szekrényből van indítva több száz motor, és nem fontos egyszerre indulniuk, akkor egy frekvenciaváltóval elindíthatod egymás után mágneskapcsolókból felépített áramkörrel.
Üdv mindenki! Szeretném a segítségeteket kérni, hogy egy 1650Wos motorhoz mekkora előtét ellenállásra lenne szükségem a lágyindításához? 7.5A-t vesz fel induláskor. Köszönöm az infót
Üdv mindenkinek!
Egy nagyteljesitmenyu buvar szivattyu problemaval kapcsolatban szeretnek feltenni par kerdest. adott egy 58Kw os buvar pumpa,amit kb 250 m tavolsagra a trafotol inditottunk. a tap fesz 400 volt,a motor nevleges arama 118 A .Ez all a tablan. A pumpat lágyinditoval uzemeltetjuk. a problema a következö. szepen beindul,es a lagyindito 30 szekundum alatt futtatja fel a motort( szepen lassan emeli a feszultseget),majd atkapcsolja teljes feszultsegre. Viszont a feszultseg nem eri el a 400 voltot,hanem 365V on allapodik meg,pedig ekkor mar a lagyindito kontaktok athidaljak a felvezetöket es teljes feszt kellene hogy biztositson a motornak.Vilagos szamomra,hogy feszultseg esesröl van szo. De miert?? A Tavvezetek,70 mm2 keresztmetszetu Aluminium.Elmeletileg ez böven eleg 250 meter tavolsagra. Tehat akkor miert van megis feszultsegeses,es miert oly magas az áram ( 150 A )??? A vedelem egy idö utan le is kapcsolja a vezerlest,es a pumpa leall. Ha a feszultseg leesik,az aram sem kellene,hogy magas legyen . Nem? hat ha valaki tud segiteni,kerem irjon ide kommentet. udv Csaba A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2013
Szevasztok,
a leirtakból azt gondolom hogy a szivattyu ellentétes irányba forog... Megoldás: Felcserélni két fázist...
De a szivattyu szallitja a vizet.....ha forditva forogna akkor nem valoszinu....nem??
A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2013
De? Nem?Igen?
" Nem? hat ha valaki tud segiteni,kerem irjon ide kommentet." És ha megszívlelnéd a tanácsot?
Mielött a pumpat leengedtek volna megneztuk a forgasiranyt,es jo volt,de mivel hatalmas pumparol van szo kicsit be vagyok sz...a.......föleg azert mert ez egy olyan szivattyu amelynel,ha forditva forog a pumpa kepes kiemelni a feszkeböl az egeszet,es elkezd körbeforogni es csinal cirkuszt.....58 Kw rol van szo......
A flygt felíratnál a nyil nem a forgásirányt jelöli.
De lehet,kedves Zoltán!Nem volt szándékom senkit megbántani.Gyakran szívessen segítenénk (már amenyit tudunk) csakhogy nem mindig jut idő regényt írni,az mellett feltételezzük hogy a kiinduló adatok pontossak...Az ilyen szivattyúk forditva forogva is szállitjáka vizet (talán egy harmadát?)
Te mire tippelnél?
Kedves Csaba,
feltételezem hogy még emlékezel mely irányba forog a motor... -Meg kell nézni a szivattyú robbantott tervrajzán hogy állnak a turbina lapátjai,abból lehet következtetni hogy kell e forgásirányt változtatni... A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2013
Igen emlekszem a forgasiranyra es a lapatok allasabol csakis jo iranyba foroghat.....szerintem itt nem tevedek.
Én kapásból feltételeztem hogy ez egy új szivattyú...
Hány Ampert vett fel üresjárásban (szárazon)? A vllanymotor csillagba vagy deltába van kötve? Hány eres a motor táplálása? A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2013
A 118 A gyari adat...ez a motor nevleges arama...de ez teljesen normalis. 58kw teljesitmenyu motornal.Nem ez a sok,hanem a 150 A amit menetközben felvesz.
egyebkent uresjaratban alig 40 A . A motor 4 eres kabellel van szerelve abbol 1 a föld. tehat semmilyen elkötes nem lehet.
A trafobol 3 X 400 volt jön.Ez egy haromfazisu motor amely 400 volton 118 A vesz fel fazisonkent.58 Kw teljesitmenyu motornal ez pont jo.
Kizárásos alapon:
A villanymotor OK Tehát a szivattyu a ludas... Ha biztossan jó irányban forog: -Idegen test van a szivattyúban... Megoldás: -Eltávolítani... Más megoldás: Tanácsot kérni a gyártótol... Sok sikert
Szia!
Szerintem 27kW üresjárási teljesítmény sok, lehet akár menetzárlat, vagy túlterhelt a motor. Esetleg a hosszú csővezezék keresztmetszete nem megfelelő... A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2013
Még lehetséges, hogy deltába kötöttétek, és ezért a sok áramfelvétel,és ezért esik sok feszültség a vezetékeken. Ha az adattáblájára 3x400V van írva, akkor csillagba kell kötni.
A motor tablajara delta van felirva es 400V......egyebkent a motor el van kötve gyarilag,es csak a 3 vezetek van kihozva,es a föld.
Üdv!
A motornál méred a 365V-ot(gondolom igen)? A trafónál megvan a 400? Szerintem a 70-es alukábel eléggé határeset. Lehetne erősebb is. Lehet nem éri el a motor a fordulatot a kis feszültség miatt, nem? Mit szállít a szivattyú, vizet, szennyvizet? Ha van benne tolózár a szivattyú után, zárni kellene rajta szerintem, hogy ne tudjon annyit szállítani. Így lehet, hogy felpörög. Nem biztos, hogy jó ötlet, azért várd meg, míg mások is írnak rá. Üdv! Tomi |
Bejelentkezés
Hirdetés |