Fórum témák
» Több friss téma |
Csinálj neki olyan ládát aminek nagyobb a csillapítása.
Akkor meg pillét lenne érdemes. Láttam már hangszórót hogy a tekercs ősze törte membránt mert más is próbált ilyet ki vitelezni. Ha másik ládát csinálsz akkor jobban jársz mert szerintem túl nagy a láda vagy túl nagy reflex csöved van. De lehet hogy egyszerűen túl sok mélyet nyomsz rá.
Ad meg hangszóró típusát mi segítünk a bajodon
Az meglehet hogy nagyra sikeredett a láda, több hangszoro van benne, és szeretem ha szol rendesen a mély tartomány... A hangszoro tipusa M.N.C 30305
Hogy érted hogy több hangszóró több utas?
igen több utas valojában, van benne az emlitett mélysugárzo, 2db mélyközép, ami inkább közept ad meg egy piezzo magas, és ez mind frekvenciválto nélkul van jelenleg
Amit említ tettél mélynek netten néztem de az csak 13 centis. szóval nem értem tegyél képet a ládáról hogy lássam mi a helyzet.
Sziasztok!
Épp azon tanakodom, hogy van egy rehabos csipogóm Ugyan ilyen Sal SB-4050 Elhajítom jó messzire a lemezkávát, és a mozgórészeket, és építek egy 30centis-párt subb-nak. Becsületes Al-kávával. Eddig oké.. Van kávám bőven, párban is. Mozgóalk.-böl minden párba... Csak egy szépséghiba van. A leendő párja annyiban tér el, hogy a vasmag közepén nincs furat. Ha lezárom szépen a furatot mindkét oldalon, várhatóan lesz bármilyen eltérés hangzásban-dinamikában a két hangszóró között, vagy annak a belső résznek már nincs nagy jelentősége a mágneses teret illetően?
Ha van lyuk, akkor inkább a másikat is esztergáltasd, fúrd ki. Egy oszlopos fúrón megoldható a dolog; bizonyos teljesítménynél szinte elengedhetetlen a furat, mert így a porvédő alatti levegő összenyomódását kísérő enyhe asszimetria-torzítást csökkenti, eltünteti ez a metódus.
Fémiparos vagyok, kivitelezhető a dolog, csak nem figurázok vele sokat ha nem muszáj...
Am ismered a szóbanforgó hangszórót? Még nincs meghatározva, teljesítményben.
Ja és a forgácsot hogyan tudod majd eltávolítani , maradéktalanul ?
Miután kimértem a furat közepét, leragasztom a légrést "izmos aluragasztószalaggal, hogy az emulziót ne kelljen utólag kimosni a légrésből.
Betekerem az egészet rongyba, és ha megvan a furat, a rongy által nem ragadnak a mágnesre a fémdarabkák.
Így van, nem is kell másképp csinálni. A légrés leragasztása legyen pontos!
Na ez a megoldás , nem csak lesz majd valahogy.
Vagy vágsz a porvédőre egy kör alakú lyukat ami alá teszel akusztikus szivacsot.
Majd úgy lesz, hogy így is mindenhova jut a forgácsból.
Jah*, és lesz is így egy csinos akusztikai rövidzár, meg dB csökkenés, vagy 60%, ...
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2013
60%? Miért is? Akusztikai rövidzár akkor keletkezik pl ha a perem nincs impregnálva.. Ne vezesd félre az embereket. Sokkal egyszerubb mint a vasmagot kifúrni. Gyári hangszórón is talákoztam már ilyen megoldással. Persze ez nem a legjobb.
ok,...szerinted nem ereszt az alsó pille levegőt? A tekercsrésnél aztán még egy kicsit,... és már megy is előre... de bizonyára félrevezető lehettem. Logika, pls. Magyarul: bármilyen hangszóró első felülete teljes egészében összefüggő KELL legyen. Ebben nincs vita. Ez még arra tételre is igaz, ha reflex, vagy bármilyen NEMZÁRT ládát tervez valaki.
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2013
Hogy jött ez az ötlet?
Még nem láttam ilyet... A furat helyett gondoltad?
Mellékeltem a képet a hangdobozomrol. Annyit fűznék hozzá, hogy az alján el van rekesztve az erősitő rész számára 15cm, kulső méretei: 65cm×38cm×31cm, 13cm hosszu rezgőcső található benne
Igen a furat helyett. Nem az én ötletem, gyárin láttam.
Megnéztem a szórót, betudom fogni megfelelően a magot. Tutti fúrom, de ennek ellenére, hálás lennék ha keresnél egy képet az említett hangszóróról, mert akárhogy tanakodtam, nem látom hasznát a luknak..
-Mármint a porvédő luknak..
Vesd el az ötletet nyugodtan. Mivel nem tudni, hogy adatlap szempontjából, hogy változik egy hangszóró paramétere egy ilyen átalakítástól, ezért nagy valószínűséggel jóval rosszabb lesz, mint amit a tervező eredetileg megálmodott. Még ha kínai kopirájt - lovag is. Csak idő megy bele, és az eredmény kétséges. Ha be tudod fogni a magot, nyert ügyed van, szép egyenletes furatot tudsz csinálni. Olajozd a fúráskor , hogy a forgácsok jól kidobódjanak; ha atom szárazon ragasztod le, akkor jó lehet, de vigyázz: ha leragasztod, az anyag fúráskor tetemes meleget termel, ami megolvasztja a műanyag alapú leragasztást. Én biztonság kedvéért valami erősebb anyagból (nem szövet) pillanatragasztóval vagy más ötlet alapján fedném lyukat. Ha forgács kerül a légrésbe, akkor acél hústó jó lesz a kiszedéshez; felmágneseződik a térbne, és ahogy vatosan húzza maga után a kis forgácskákat, azok rongyra húzhatóak, amig a légrés vissza nem rántja. A másik megoldás, a lentebb kolléga által vázolt kétoldalas ragsztós módszer, az még jobb is lehet.
Idézet: „Vesd el az ötletet nyugodtan. Mivel nem tudni, hogy adatlap szempontjából, hogy változik egy hangszóró paramétere egy ilyen átalakítástól, ezért nagy valószínűséggel jóval rosszabb lesz, mint amit a tervező eredetileg megálmodott. Még ha kínai kopirájt - lovag is. Csak idő megy bele, és az eredmény kétséges.” A porvédő kivágásra gondoltál ezzel? A kifúrás technológiája megoldott mint mondtam. -Kijelölöm a furat helyét pontosan, -A légrést beragasztom precízen AL-szalaggal természetesen a pontozást kihagyom -Betekerem a hangszórót valami sűrűrszövetbe, és rögzítem ugynazzal a szalaggal. (A leendő furat helyét a túloldalt sem takarom be a szövettel. ) -Rögzítem a testet az alsó tányér által. Merőlegességet is figyelve. -Gépindítástól kezdve, folyamatos emulziós hűtéssel 3-vagy 4-fázisban kifúrom a magot. 4-8-12mm (ha odafigyelek, -márpedig oda.. akkor kézzelfogható hőmérsékleten tarthatom a teljes testet.) -16mm-es fúróval sorjázom a furatot mindkét oldalról. -Vízben lemosom, utána ha ügyesen veszem le a rongyot nem marad fémszilánk a mágnesen. -A furatot a biztonság kedvéért lefújom festékkel, hiszen az nincs védve a korrodálódástól. -Közvetlen összeszerelés előtt az alufóliát leszedem és lehígitózom a nyomát. Innen már adott...
Perfekt elképzelés, Nézzük, mi lehet belőle!
Vagy rögtön 260%. Mindegy, hogy 60, 260, vagy 360, mert ebben a formában nem következik be.
Léteznek ilyen hangszórók, és nem kell félni, jól működnek "akusztikus rövidzár" nélkül. Ami itt történik azt másképp hívják. Hogy mikor használható ez a megoldás, azt a tervező tudja eldönteni, mert több paramétertől is függ. A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2013
Tamás, nem az erősítőnek kellene elválasztani térfogatot, mert az nem érzékeny a doboz belső méretére, hangszórók viszont nagyon, azoknak kell saját légtér, attól függően, hogy melyikről mi szól.
ui: A reflexcsőnek átmérője is van, és az is fontos. De ránézésre majdnem biztos, hogy nem jók a méretei.
Majd dobok fel fotót a folyamatról, hátha más is felbuzdul az egyszerű megoldáson.
Én várom, mert ez egy visszatérő feljavítási metódus lesz, és nem bonyolult megoldani.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |