Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   17 / 182
(#) subway válasza brenko hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Hát azért a gumitömítést inkább dobd ki az ablakon. Az nem fog neked rendesen tömíteni. utoljára az öreg-szúrós-állatkában kaptam 10db klinkerit tömítést a 1/2"os-ból, valami potom összegért, fűtéses boltban darabjáért valami 40forintot számoltak fel, szal érdemes körültekintgetni. A másik, meg ha csöves maszeknál (lényegesebben ocsóbb mint a múti) jártas vagy, megkapsz minden csatit, szűkítőt, dugót, közcsavart, hollandit, stb. rézből és horganyzottból is... Mindig elfelejtem mire akartam kilyukadni. Jaaa Megvaaan. Szóval az eltérés amitől az égnek áll a hajad az a következő. Te kérlek szépen withworth-tal számolsz, de ők viszont Cső menettel. Ezen kívül persze van még a gáz menet is, és a kettő közt csak annyi a különbség, hogy az egyik 55 a másik 60°os profillal rendelkezik. Zsír.... Most nézem, ez a ZIL olyan mint az enyim. Nyugi, csak poros. Majd szépen megjératot, ha kopogósan jár, akkor kell a főtengellyel foglalkozni, a visszacsapójával meg kivi leszek, mert az enyémről hiányzik... Viszont jó benne, hogy nem kell neki nagy áttétel, és termel, csak keveset, mert kicsik a dugói... Amit ellenőrizz majd, hogy olajos lesz e a visszacsapód teszttöltés alatt vagy sem. Sajna nekem is az egyik dugó gyűrűje megadta magát...
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2013
(#) brenko válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Köszi! Bízom benne! A kettő közül egy csak jó lesz...
(#) brenko válasza subway hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Na ezért van, hogy ha valami ilyesmi kell akkor lehetőleg viszek egy mintát magammal, h milyen- vagy mihez kell. )
Gondoltam, h a gumi nem lesz nyerő, főleg, hogy komoly hőt is termel...
Soroksáron van egy kis műhely majd benézek. Viszem a komplett pakkot abból baj nem lehet.
"Értem én a villanymotort is, csak a mi hajtja?"
Mennyire termel keveset? És mi a max. nyomás?
Eddig akkor a Csepel és a Zil között annyi a különbség, h a ZIL-nek kell vízhűtés is. Olajozás szempontjából egyforma.
Levegő/perc és max. nyomásról tudtok vmi összehasonlító adatot?
Ha mind2 jó, működőképes akkor van értelme mindkettőt felszerelni? Ha az 1.8KW-os motor szépen visz egyet akkor ez a benzines lehet, h megbirkózik mindkettővel... Több haszna lenne üzemben mint a polcon. Vagy felejtő?
(#) brenko hozzászólása Máj 3, 2013 /
 
Na hát boldoggá tesz, hOGY kis hazánkban mindent lehet kapni. Ami kicsit elszomorít, hOGY háromszoros áron mint mondjuk "Ámérikában". De még szállítással együtt is majdnem a felére jön ki.
Az "ócsóbú" akkor lesz drága ha a garit kell érvényesíttetni. Bár kétszer csak nem fázik rá az ember így ha elsőre nem volt szerencséje akkor másodszorra is csak ott van ahol itthon elsőre lenne.
Na jó bosszankodásból mára ennyi!
Bocsi!

A különféle smile-k tömeges alkalmazása helyett inkább a normális írásra fektess hangsúlyt! (A "h" nem azonos a "hogy" szócskával!)
A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2013
(#) viktor86 hozzászólása Máj 5, 2013 /
 
Sziasztok!

Én még új vagyok a kompresszor építés témájában. Már egy ideje forog a fejemben hogy szeretnék építeni magamnak egy kompresszort. A lényeget értem hogy miből is áll össze a készülék, inkább az apróságokra lennék kíváncsi. Eddig úgy néz ki hogy egy MTZ és egy IFA busz kompresszora jöhet szóba. (ehhez a kettőhöz könnyen hozzá tudok jutni) Kérdésem lenne hogy melyikkel lenne érdemesebb foglalkozni. Valaki esetleg tudja-e hogy mekkora teljesítményű villanymotor szükséges ezekhez? Légtartálynak egy 50 kg-os tűzoltó palackom lenne. Terveim szerint a tartályban 10bar körüli nyomást szeretnék tartani, majd egy nyomásszabályzóval állítanám be a levegős készülékekhez szükséges nyomást.
(#) witi válasza viktor86 hozzászólására (») Máj 5, 2013 /
 
Hali!
Először is olvasd el az elejéről a topicot,jóformán minden kérdésedre találsz választ.
Szerintem az IFA-val jobban jársz, többre tartom mint a MTZ-t. Az IFA kompresszor adatait(adat tábla képek), és a szükséges motor teljesítmény számítást megtalálod a hozzászólásaim között, ha vissza olvasol.A porral oltó tartályt kicsit neccesnek találom, kérdés hogy mekkora a próbanyomása, és milyen állapotban van.Ha van lehetőséged inkább egy leselejtezett LPG tartályt (abból is a nagyobbat, ha jól tudom azok 50 literesek, és 45 bar-ral próbálják) használj, az biztos hogy bírni fogja.
(#) brenko válasza brenko hozzászólására (») Máj 5, 2013 /
 
A véleményem attól még megmarad, hOGY (gyk) törölve lett. Sőt még kiegészült a szánalom érzésével is.

Viktor86: hirdetesi oldalakon jó áron lehet LPG tartályokat beszerezni. Kicsit bánom, hOGY nem olyat vettem. Na de majd legközelebb.
(#) Kinka István válasza viktor86 hozzászólására (») Máj 5, 2013 /
 
Szia!
Az általam látott poroltók 18bar-os biztonsági szelepet tartalmaztak, ha ezen is ilyen van, akkor kibírja a 10 bar-t.
Üdv.: István
(#) viktor86 hozzászólása Máj 6, 2013 /
 
A hozzászólásom után végigolvastam a topicot, és nagyjából körvonalazódott bennem a dolog. A tűzoltó palacknak 25bar-os a próbanyomása és 17bar-os a biztonsági szelepe, tehát szerintem azzal nem lesz gond. Közben informálódtam az IFA kompresszor után, és már biztos vagyok benne hogy jobban járok vele mivel az két hengeres. Pontosan nem tudom hogy milyen lehet de nem az általánosan elterjedt egyhengeres.
(#) Gianny hozzászólása Máj 6, 2013 /
 
Sziasztok!
Volna egy kérdésem, még pedig!
Szeretnék kompresszor tartályt csinálni, de nem tudom miből is lehet!
először is van 2 vas csövem(Méretei: 20cm átmérő, 90cm hosszú és 2 mm-es falvastagság)!
Ez a cső megfelel-e 8.5 BAR nyomásnak, vagy kibírja-e?
Ha ez a megoldás nem megfelelő, hallottam olyan megoldást is, hogy villanybojler víztartályából lehet még csinálni?! Maga a bojlertartály hány BAR-t bír ki?
Köszönöm!
(#) viktor86 válasza Gianny hozzászólására (») Máj 6, 2013 /
 
Szia! Szerintem a vascsövet gyorsan felejtsd el Az a 2mm-es falvastagság nagyon kicsi. Nekem egy tűzoltó palackom van aminek a nyomáspróbája 25bar-os és ennek a fala 8-10mm körül van. Tegnap végigolvastam a topicot és láttam hogy egy páran kísérleteztek bojler tartállyal de vegyesek a vélemények hogy mekkora nyomást is bír. Volt aki 10bar-os nyomáspróbát írt, volt aki 6-8bart-t. Én megnéztem a mi bojlerünket és az van ráírva hogy maximális víznyomás 8bar. Nem tudom hogy ezzel az értékkel folyamatosan terhelhető-e. Na meg én nem lennék nyugodt ha maxon "halytanám" a tartályt
(#) subway válasza Gianny hozzászólására (») Máj 6, 2013 /
 
Ennyire azért ne vesszünk meg ha lehet jó? Az a 2mm-es falvastagság úgy eltekeredik neked a 8bartól egy idő után, hogy ürölj ha nem leszel a közelében. Másodszor. Ha azt a csövet élben fenekeled, maximum egy hónap és rakétát játszik neked. Harmadszor, meg co-val kell varrni, és ugyebár tökéletes varrat szükséges, a legkisebb hibánál már kinyílik... Akkor remélem ennyivel sikerült elvennem a kedved az ilyesfajta ötlettől.
(#) Gianny hozzászólása Máj 6, 2013 /
 
Köszönöm a gyors választ mindkettőtöknek!
akkor a vascsöves megoldás elfelejtve!
De marad a bojler! akkor ha a kompresszor teljesítményét visszaveszem mondjuk 6-7 BAR közé, akkor bírhatja-e nekem. Vagy ötleteket is várok még, hogy miből lehet megfelelő tartályt csinálni?!
(#) viktor86 válasza Gianny hozzászólására (») Máj 6, 2013 /
 
Én az 50L-es tűzoltó palackra vagy egy használt autógáz palackra szavaznék. Ahogyan itt a többiek is írták könnyen beszerezhetőek pár ezresért. És ha jó állapotúak, akkor biztonságosak. Én nyomástartó edények között dolgozom, némelyikbe 60-100bar is be van zárva, tehát nekem a legfontosabb a biztonság. Hegesztgetni össze-vissza nyomáspróba és röntgenezés nélkül felejtős
(#) Gianny válasza viktor86 hozzászólására (») Máj 6, 2013 /
 
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat!Akkor nekem is vagy autógáz palack vagy a tűzoltó tartály lesz a megoldás! Még van egy olyan kérdés, hogy hol tudok beszerezni ilyeneket? Nekem sem kéne nagyobb mint 50-60 liter (60L az a max.). Gondolom mélytelepen tudnék szerezni, autógáz tartályt meg mondjuk bontóban is kapok?
Üdv.: János
(#) viktor86 válasza Gianny hozzászólására (») Máj 6, 2013 /
 
Vagy az interneten lévő apróhirdetési, esetleg aukciós oldalak... Nem akarok reklámozni de gondolom te is ismersz egy párat.
(#) witi válasza Gianny hozzászólására (») Máj 6, 2013 /
 
Hali!
Leselejtezett tartályt autógázzal foglalkozó cégeknél biztos találsz. Ha mázlid van talán még a fedelet is megkapod hozzá ,mondjuk egy hibás szintjelzővel vagy valami más okból...
A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2013
(#) Gianny hozzászólása Máj 7, 2013 /
 
Nagyon szépen köszönöm a sok segítséget amit kaptam, nagyon hasznos, sokkal okosabb lettem ! Igen, van egy pár oldal amit ismerek, szétnézek böngészek érdeklődök!
Még egyszer köszönöm!
Üdv.: János
(#) brenko hozzászólása Máj 7, 2013 /
 
Zil kompresszor nyomó ágát ha befogom és simánmtekerhető és nem termel levegőt akkor az szét van kopva vagy máshol is be kelene fogni?
Ha a szívó és nyomó oldalt is befogom akkor is ekerhető...
(#) zolika60 válasza brenko hozzászólására (») Máj 7, 2013 /
 
Kézzel tekered? Mert az nem egy nagy teljesítmény.
(#) brenko válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 7, 2013 /
 
Nem nagy de ha ez sem érezhető... A csepelnél pár fordulat után nem lehet kézzel tartani...
Na majd készítek pár képet mert semmi jelzést nem találok rajta, h melyik a víz, levegő, olajnyílás, forásirány stb stb. Lehet, h én néztem el a kottát.
(#) zolika60 válasza brenko hozzászólására (») Máj 7, 2013 /
 
Ha megtekered és van az a jellegzetes pöfögő hangja nagy baj nem lehet. Ha nincs, akkor először a szelepeket vizsgáld meg, nincsenek-e felakadva.
(#) brenko válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 7, 2013 /
 
Az van de nem olyan erős mint a csepelé. Azt megtekertem olyan hangos volt, h szerintem a szomszéd azt hitte èn szellentettem.
(#) dosab válasza brenko hozzászólására (») Máj 7, 2013 /
 
szia. tudnál nekem segíteni.
van. egy régi tipusú defém egyhengeres dugattyús kompr. -om, az a baja hogy nem termeli a levegő, ugyanis a hengerfejben lévő lemez lamellák, át lyukadtak az lenne a kérdésem hogy honnan szerezzek bele olyanokat. annyira nem értek hozzá, ha rosszul írtam valamit bocs.
(#) brenko válasza dosab hozzászólására (») Máj 7, 2013 /
 
Szia! Szívesen segítenék, de én is új vagyok még kompresszor építés témában.
Vagyis fogalmam sincs. De jó kérdés, én is kíváncsi lennék, hOGY hol lehet kapni ezekhez a kompikoz alkatrészt.... Orosz oldalakkal próbálkoztam de nem sok sikerrel. Egy oldalon sem volt, hOGY já jubju, ti jubis...
(#) Plero válasza dosab hozzászólására (») Máj 8, 2013 /
 
Itt: http://www.kompresszor-technika.hu/ megkérdezheted.
(#) viktor86 hozzászólása Máj 9, 2013 /
 
Sziasztok!

Esetleg valakinek *

* Törölve, a többit itt.
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2013
(#) viktor86 hozzászólása Máj 12, 2013 /
 
Sziasztok!

Végre megérkezett hozzám a kompresszorom fő darabja a kompresszor. Mutatnék néhány képet róla. Az első képem látható maga a szerkezet. A második képen lévő lyukon forgatás közben fújja a levegőt. Kérdésem hogy ez természetes? Gondolom ez az olaj betöltő nyílás lenne. A harmadik képen látható hogy az alján van egy lyuk. Ezt gondolom be kellene dugózni hogy meg is maradjon benne az olaj.

http://kepfeltoltes.hu/130512/9772741871_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130512/2945962822_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130512/5995938553_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
(#) Plero hozzászólása Máj 15, 2013 /
 
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Van egy 230V-os motorom 1.8KW-os. Van rajta egy kapcsoló amivel feszültség alá helyezem és egy nyomógomb amivel elindítom. Hogyan tudom azt megoldani , hogy a kompresszor nyomáskapcsolója kapcsolja be-ki a villanymotort.
Tud valaki valami megbízható megoldást a dologra?
(#) viktor86 válasza Plero hozzászólására (») Máj 15, 2013 /
 
A nyomógomb helyére venned kell egy segédfázis relét, a nyomáskapcsolót pedig bekötöd a kapcsoló helyére amivel feszültség alá helyezed a motort. Ez a legegyszerűbb megoldás.
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2013
Következő: »»   17 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem