Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sajnos a mágnes nem jó, mert nem lehet ott mágneses eszközt használni.
Hello! Akkor viszont más a gyerek fekvése, mert vélhetően a lámpa áramán keresztül van visszacsatolva az áramkör. De akkor szerintem a relé 10-es lába nem a 49-re megy, hanem erre az ellenállásra az emitterbe. Mert úgy már lenne értelme a T1 tranyónak.. üdv!
Üdv!
A minap játszottam egy kicsit az RC2002A LCD kijelzőmmel, aminek az lett a vége, hogy csak a bal oldalon mindkét sorban 8-8 karaktert tudok megjeleníteni. A jobb oldalon semmi értelmes szöveg szám nem jelenik meg. Néha semmit sem ír ki, néha függőleges vonalakat húz... Annyit tudni kell, hogy a próbák során a NYÁKja jobb oldalán található andó-katód "csatlakozóknál" sikerült legalább 1x a +5V-os vezetékkel a panel irányába megcsúsznom.... Szóval valószínűsíthető, hogy a jobb oldali vezérlőjét sikerült tönkretennem? Ezt a kis próbát végigjátszottam LCDn végigfutó X teszt és csak az említett első 2 sorban 8-8 blokkon jelent meg. SB
Ezen a tápon (a rajz a Willi Priesterath : Hobbielektronika c. könyvből van) milyen feszültségeket lehet beállítani? Hány ampert bír? Érdemes megépíteni, vagy ennyi pénzből jobbat lehetne építeni?
A válaszokat előre is köszi!
Helo!
Az adatlapból minden kiderül. Egyébként 1,3V-37V-ig állítható a kimenet 1,5A-ig. Én még egy kissebb potméter bekötöttem a másik után, így lett egy finombeállító is rajta. Ennyi pénzből szerintem ez a legegyszerűbb tápegység.
Kezdő/haladóként érdemes más válaszát is megvárnod!
Az adott kapcsoláson látott értékű alkatrészekkel: Max.: 1A ( a biztosíték, és a 15V-1,5A transzformátor miatt) Feszültség: 1.2-15V ebben nem vagyok 100% biztos. A feszültségstabilizáló IC min 1.2V-ot tud leadni, egészen 37V-ig, ha megvan a megfelelő bemenő feszültsége. Mivel egy 15V-os transzformátor van a rajzon, így a diódahíd után a kimenő feszültség valahol 18V körül lehet (pontosítást kérek!), ezért max 15V-ot kaphatsz a stabilizáló IC kimenetén. Igazából az a kérdés hogy mihez kellene? Hány amper-es kellene? Stabil feszültség (hány volt) vagy ilyen állítható? Összeraktam az alkatrészek listáját. Remélem nem maradt ki semmi. Szóval ez így min. 5000HUF.
Teljesen igaz, hülye voltam, én a kapcsolás helyett csak az IC-ről írtam véleményt.
Egy elképzelésemet szeretném kérdésként feltenni,hogy jól gondolom e...
Egy H-hídba kötöttem be 2 LED-et,párhuzamosan egymással ellentétesen, IRF4905 és IRF1405 FET-ek felhasználásával. PWM-el szabályoztam a teljesítményt és másik 2 vezetékkel az irányt (tudom 1 is elég). Azt tapasztaltam, hogy a LED már <10% PWM kitöltés alatt is maximális fényerőd adott le. Ebből következett a levezetésem: - A tápom max. 1,5A-es a LED meg 25mA vehet fel - ha PWM = 100% akkor a hídbon keresztül is max amper folyik/folyhat - amint a kitöltés eléri azt a szintet, ami az adott táp mellett az adott fogyasztónak biztosítja a max áramfelvételét, hiába emelem tovább a PWM-et nincs változás - Pki = PWM(%)*TápMax(Amper) Szóval, ha van egy ATX-es tápom és annak az egyik 5Vos ágát (10A) használnám fel. Ezt az ágat egy FETtel leszabályoznám 10%PWM kitöltéssel, akkor egy 5V max 1A-es tápot kapnék?
Sziasztok. Lenne egy hülye kérdésem. Labortáppal lehet tölteni zselés akksit? 12V 7Ah
Persze, hogy lehet , olyan mint egy sima aksitöltő, csak ugyebár van benne pár extra. Álítsd 12V ra(vagy mondjuk 12,5V) és akkor mehet rá.
Sziasztok! Elektromágnest tekercselek és az a problémám adódott, hogy nincs elég hosszú huzalom, de van sok rövidebb. Megoldást jelent, ha párat összeforrasztok és úgy tekerem fel? Köszi előre is.
Sziasztok!
Van egy Vox VT40+ gitárkombóm, aminek sajnos nincsen hangszórókimenete én viszont rá szeretnék kötni még egy hangszórót. Lehetséges az, h a végfokból kijövő kábelt szétosztom és egy megy a beépített hangszóróba egyhez pedig a külső han gszórót lehet csatlakoztatni? Köszönöm
Köszönöm! És egy ilyen tekercsnél (vagy bármilyennél) mennyire számít, hogy a menetek szép sorban legyenek? Nagyon befolyásolja a teljesítményt, ha össze-vissza tekerem?
Elvileg mindegy, gyakorlatilag mégsem:
-a vadtekercselés jóval több helyet foglal -azt sem árt tudni, hogy a leendő mágnesen esik a működtető feszej, a huzal szigetelése bírja-e a találkozó meneteknél a fesz. különbséget, mert ha nem, menetzárlatos leend. Még a törpefeszültségű elektromágneseket is soronként szigetelve gyártják-általában-így az istenbizony.
Köszönöm. Experimenting van, úgyhogy nem annyira lényeges semmi, csak felesleges munkát nem akarok végezni, ha már órákon át tekercselek. Ez első életében reed kapcsolós motor lesz, másodikban coil gun.
Hello! Micsoda filozófiák! Nálad a terhelés nem is játszik szerepet? Egy Led működése alapján levontad a tanulságot egy tápról?
Az hogy egy táp 1,5 vagy akár 10A-es, az csak azt jelenti, hogy maximálisan annyival terhelhető. De a tényleges terhelést a tápfesz, meg a fogyasztó határozza meg. A PWM nem az áramot, nem a feszültséget, nem a teljesítményt, hanem a munkát szabályozza. A Teljesítmény P=U*I. Ha rákötsz egy fogyasztót, az meghatározza a felvett áramot, így a felvett teljesítmény is adott. A PWM ezt a teljesítményt időbe ki-be kapcsolja. A munka a teljesítmény és az idő szorzata. Ha a fogyasztó az idő függvényében fele időben ki van kapcsolva (vagy is 50% a kitöltés) akkor a munka fele akkora lesz. De a teljesítmény vagy az áram azonos értékű lesz, csak lesz amikor folyik, lesz amikor nem. Az hogy az áram a fele lesz, csak úgy lehet értelmezni, hogy az idő átlagában, vagy is nem az áram, hanem az átlagáram lesz fele értékű. Aminek a pillanatnyi maximális értékét, megint csak a fogyasztó ellenállása határozza meg. üdv!
Sziasztok!
Remélem nem írom nagyon rossz helyre a kérdésem. Az a problémám, hogy egy barátom megkért, hogy szerezzek neki a laptopjába egy új jack csatlakozót a hang kimenethez, mert eltört és nem is szól neki. A kérdésem az, hogy Budapesten lehet valahol venni olyat ami jó lenne bele? A típusa Acer Aspire 5552. A garancia már lejárt, ezért sem akarjuk javíttatni, mert az csilliárdokba kerülne valószínűleg. Előre köszönöm a segítséget! A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2013
Sziasztok.
Ket kerdesem lenne. 1; a flopy egyseg nagy lapos motorjat lehetne-e hasznalni aram fejlesztonek, (szelgeneratornak), mi varhato el tole feszultseg es aram szempontjabol, mekora aksit lehetne vele tolteni? 2; van 2 vizoram, amit szetbontotam es rajotem ,hogy egy beepitet magnes hajtja a kulonalo orareszt, segitenetek egy kapcsolasi rajzal, hogy lehetne kihasznalni egy kertilampa akujat tolteni vele? 1.2v elore is koszonom
Ez eléggé eltérő lehet (generátor és generátor között is van különbség ugyebár) , ki kéne próbálni, és közben voltmérővel rámérni, nagy teljesítményeket ne várj tőle, (amekkora a motor, kb akkora teljesítményt is ki tudsz hozni belőle , persze annyit nem teljesen, de akkor annak a fordulatszámnak is meg kell lennie, mintha motorként használnád.)
Sziasztok a BU 808 dfi 1-2 lába között mit kell mérjek dióda vizsgálóval?
Hello! Ha jót akarsz magadnak semmit. Egy darlingtont nem lehet diódaként nézegetni, főleg ha mindenféle ingyom-bingyom van benne. Legfeljebb ha totál zárlat van.
Bekötöd egy áramkörbe (telep, ellenállás vagy izzó a kollektorba) Neme adsz bázisáramor megnézed a kollektoráramot. Aztán adsz bázisáramot egy ellenállással és méred a kollektoráramot. Kiszámolod a bétát, adatlapban meg megnézed. De egy BU kapcsoló tranyó, nem lesz sok, hiszen kis ellenállás lesz a bázis-emitterek között.. Ha működik, működik. Ha nem rossz. üdv!
Üdvözlet!
A minap hoztak egy akváriumi levegőztetőt, mondván nézzem meg, mert megállt, nem működik. Szétbontva azonnal egyértelmű volt a probléma. Az apró szerkezet belsejében egy U alakú vasmagon egy tekercs található aminek egyik csatlakozójáról letört a forrasztás, így nem kap áramot, R-GO nem is működhet. Jobban megnézve kiderült, hogy nem a forrasztás tört el, hanem a hálózati vezetékre egy dióda van (volt) forrasztva, erről tört le a kivezetés. A dióda INμ007 típusú. Legalábbis ez van rá nyomtatva. Feltételezem a hálózati áram szinuszos jelalakjáról hasítja le a félhullámot, így a vasmagban keletkező mágnesesség egy állandó mágneses rángatva működteti a gumimembrános pumpácskát ami a levegőt az akvárium vizébe juttatja... Pontosan milyen ez a dióda, és mivel tudnám helyettesíteni? Köszi előre is! A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2013
Sziasztok!
Találtam egy ilyen alkatrészt AZ431 mire lehetne használni? Az adatlapjába nem leltem semmi hasznos kapcsolást.
Gyakorlatilag ugyanarra, mint a TL431 -et. Egy olyan Zener diódának fogható fel, aminek van vezérlő lába, (Ref), amin a zéner feszültséget állíthatod. Nagyon precíz referencia feszültséget állíthatsz elő vele az adatlapján megadott adatokkal. Mivel sönt szabályzó, (ahogy egy közönséges zéner is) soros ellenállás után kötve, mint egy feszültség osztó alsó tagja, a rajta mérhető , és a Ref lábán beállított feszültség nagyon stabil, mid fezültség, mind, hőmérséklet változásra.
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2013
Ezzel meg lehetne csinálni azt hogyha az akku feltölt akkor lekapcsolja?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |