Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Ez a velemenyem ,autoba ledszalaghoz, , gondolkoz el te is megeri ez a nagy felhajtas anyiert?
Ja es tenyleg gondolkoz el a tenyeken amiket masok is irtak, csak egy ami nekem nagyon szemet szurt az allo helyzetben adodo problema amikor is a led nem vagy nagyon halvanyan fog vilagitani. En nem sokat bibelodnek aval az IC-vel. A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2013
A gyári lámpa gyertyafény szintű világítása volt gyenge.
Csak a jobboldali szalag lett normálisan feltéve, a baloldalira még nem volt időm, csak oda lett tekerve az EÜ dobozhoz. Semmi felhajtás nincs, már minden bent van a kocsiban, vezetékek eldugva, semmi nem látszik az egészből. Ha végképp felcsesz a téma, tényleg hagyom az IC-t a fenébe.
Szép estét mindenkinek!
Nagyonnagyon kezdő vagyok elektronikai tére (mondhatni még soha nem foglalkoztam ilyesmivel) de most van egy terv! Gyermekemnek újítanék fel egy pedálos kisautót, és szeretnék bele egy rádiót! A terv addig van kész hogy készítek méretre egy előlapot műgyantából, és valahogy bele kellene szerkeszteni egy zsebrádiót. valahogy az antennáját kellene kihúzni oldalra, illetve hogy tudom azt megcsinálni hogy a (majdani) előlepi gombokkal tudjak hangosítani és adót keresni??? Nagyon szépen megköszönném ha valaki tudna nekem ebben segíteni! üdv.:ZZsolt
Bocsánat a kezdő, naiv kérdés miatt...
Kérdeztem egy zárral kapcsolatban tőletek, meg is kaptam e-mailon az értesítést a válaszokról, ám itt gondjaim adódtak. Az első válasz a kérdésem után azonnal érkezett, ezzel nem is volt gondom , ám képtelen vagyok megtalálni a többi hozzászólást , mert nem tudom hogy keressem , nem jöttem rá, hogy szűröm ki a nekem címzett válaszokat! Gondolom nem kell végigolvasni az összes hozzászólást , van ennek valamilyen keresési módja , de nem jövök rá... Kérlek , segítsetek! (nézzétek el a tájékozatlanságomat)
Ha csak hozaszolnak az altalad figyeltetett temahoz akor is kapsz mail az meg nem bisztos hogy neked szol.
Ez nem hiszem , hogy olyan nagy gondot okozna neked függetlenül , hogy mennyire vagy jártas , és miben.
Konkrét ötletet nem hiszem , hogy bárki is tudna adni , hiszem a kis autót te látod , te tudod , hogy mi s ként lesz stb. De csak egy két ötlet .Nyilván a rádió antennáját ne műgyantázd be , hogy ki lehessen húzni .Az hogy ez milyen irányba , vagy melyik oldalra legyen kihúzható , ezt megint csak te fogod látni. A rádió kereső , vagy navigációs gombjait meg , ha távolabb akarod elhelyezni , mert úgy vettem ki az írásból, akkor egyszerűen le párhuzamosítod a gombokat , és megint csak oda teszed majd ahová neked jó lesz , illetve majd a sofőrnek
köszönöm! az antennával kapcsolatban az lenne a pontos kérdés hogy a rádió az kb a kiskocsi közepén lesz, az antennát meg a jobb oldalon a "motorháztetőn" szeretném h legyen...ez kb 20-25 cm....azt hogy tudom megoldani?
Az a baj ezeknél a kisrádióknál , hogy ha túlságosan hosszúra sikeredne az antenna vezeték akkor leülteti a jelet tehát nem célszerű azt meg hosszabbítani.De ki kell próbálni lehet , hogy annyi még belefér.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2013
Szia!
Nem. a Töréspont olyan 95 körül lenne, de valóban nem írtam és így érthetetlen volt, bocsánat. 75Hz- nél lenne a zérus.
Kedves Kollégák.
Belefutottam abba a problémába, hogy kezdőként azt hittem, a 12V-os transzformátor 12V-ot ad le. Megterveztem az első áramkörömet, meg is építettem, majd kaptam egy multimétert amivel kíváncsiságból elkezdtem méregetni. Kiderült, hogy 12V helyett 15,4V ami kijön a trafóból. Azóta tudom, hogy kellett volna egy 7812 fesz. stabilizátort betennem, de már késő. 12V-ot csak a hűtőventilátor (azt eredetileg LM317-el szabályozhatóvá tettem, legfeljebb nem tekerem teljesen fel a potit) és egy relé használna. Kérdésem az lenne, hogy bírja-e a 15,4V-ot a 12V-os relé vagy utólag biggyesszek be egy zener diódát?
böngészd a relé adatlapját, azon rajta kell legyen.
Ha nem megy fel jobban a tápfesz, általában bírják. Van, amikor nem, jártam már így.
12V os feszültséstabilizátor nem tehető be a béke kedvéért? Miért "késő"?
Egyáltalán nem szerencsés, mert bár működni működik róla, de nagyon melegedni fog. A gyári ajánlás tápfeszültségre maximum 110% azaz jelen esetben 13,2V. A 15,4 ettől igen messze áll. Két dolgot tehetsz, az egyik hogy kiveszed a dióda hidat és átalakítod egyutas egyenirányításra (4 dióda helyett csak 1 lesz benne), vagy beteszel egy 7812-est. Én az előbbit javasolnám, bár így nem vehető ki a trafóból nagy teljesítmény, de egy ventilátornak és egy relének nem is kell. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2013
Szia!
A legegyszerűbb egy soros ellenállással beállítani a relé sarkaira jutó 12V-ot. A nagyságát kísérletezéssel kell meghatározni.
Sziasztok! FET-eket cseréltem inverteres hegesztőben, mert elégtek. Más alkatrész láthatóan és mérhetően sem sérült. Mivel hasonlóan működik mint a kapcsolóüzemű tápok, első indításnál javasolt ezzel is sorba kötni egy izzót?
Helló!
Nem tudom mennyire kezdő a kérdés, de nem találtam kellően egyszerű topikot ehhez a kis dologhoz Van egy eszközöm, amit egy 12V venti hűt meg időnként, 0-1 üzemmódban. Ez azt jelenti, hogy megy a cucc nulla zajjal, és egyszer csak ráadja a 12V ventire a feszt a kapcsolás, és így a hirtelen jött zaj elég zavaró. Adnék a ventinek máshonnan +6V-ot, egy diódán keresztül, hogy mindig legyen valami alap hűtés. Szintén bekötném egy diódával a +12V-ot is. A feszültségeséssel nem törődnék. Előfordulhat-e hogy amikor a 12V és a 6V-os dióda is nyitva van, nyitáskor hirtelen 12V zúdul a 6V-os részbe, vagy fordított eset? A ventit vezérlő kapcsolást nem szeretném bántani, több százezres eszközről van szó, s félek, hogy tönkreteszem. A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2013
Szia!
Nem fordulhat elő ilyen "zúdulás", mert a diódán csak egy irányban folyhat áram. Amíg a 12V-os ágból folyik az áram a motorra, addig a 6V-os ág diódája le van zárva. A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2013
Helló !
A múltkor volt szó az érintésvédelemről (villanyszerelés topik), és azt szeretné kérdezni, hogy egy kettős szigetelésű erősítőnél (tegyük fel annál), hogyan oldják meg a főkapcsoló bekötését ? Mert ugye ott a tápvezeték egészen a trafóig szigetelve van, a szekunder oldalon kijövő törpefeszültség az, amihez forrasztgatni tudok, elméletileg. Kösz !
Szia!
A főkapcsoló bekötését nagyon nagy körültekintéssel oldják meg, jól elszigetelve a környezetétől.
Sziasztok!
110 V-os gitárerősítőt szeretnék használhatóvá tenni, de teljesen laikus vagyok. Van egy kapcsolási rajzom, ez alapján gondoltam kicserélem a transzformátort egy ilyenre, de nem tudom ez elegendő változtatás-e. Biztosítékot kell cserélni vagy 1A-essel is jó? Köszönöm a segítséget.
A rajzon jól látszik, hogy 2 × 20 V -os (középleágazásos) szekunderű transzformátorra lenne szükséged. A linkeden látható nem jó.
Ha kész erősítőt akarsz üzemeltetni, akkor jobban jársz, ha egy külső 2 × 110 V -os transzformátorról üzemelteted az erősítőt, megúszod az átalakítást, ami meglehet az eltérő méretek miatt nem lesz kellemes. Ha építed, akkor trafót az előbbiek szerint válassz, ha a hálózati feszültség a kétszerese, akkor az áramfelvétel a fele. Tehát az 1 A biztosíték helyett 0,6 A -es alkalmazható.
Szia!
Én úgy látom, hogy át lehet kötni 230V-ra az eredeti trafót.
Inkább ezt: Bővebben: Link
Úgy látom az egy diódás egyenirányítás nem lesz nyerő, mert a trafó teljesítményét a ventihez igazítottam. Kicsit zsúfolt a nyákom, egy zenert még be tudtam volna tenni (két új furat valahova). Ha a két kondi elhagyható a 7812-es körül, akkor talán még belefér.
Sziasztok!
Van egy egyszerű 750W-os elektromos grill. Gyakran elég lenne a teljesítmény felével történő sütés, mert megég a kaja teteje, de nem mindig sül át teljesen... Arra gondoltam, mi lenne ha egyszerűen sorba kötnék egy izmos diódát a fűtőszállal. Egy kapcsolóval lehetne átkapcsolni a diódára, vagy teljes teljesítményre. Így elvileg levágná a szinuszjel egyik felét, ezért lüktető egyenáramot kapna. (A fűtőtestnek mindegy, hogy mit kap, a készüléken még kapcsoló sincs, nem hogy elektronika.) Ha jól gondolom pont fele teljesítménnyel fűtene. A kérdés az, hogy mit szólna a hálózat ehhez a terheléshez? Ha beválik, izzókhoz is lehetne alkalmazni ezt az egyszerű, szinte veszteség mentes "fokozatkapcsolót"
Fűtőszálhoz teljesen OK, de izzóhoz nem biztos, az képes villogni (nem igazából villogni, csak pulzálni inkább), ami elég zavaró lehet.
Mekkora diódát tegyek bele? 300, vagy 400V-osat?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |