Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép kompresszor
 
Témaindító: niedziela, idő: Ápr 25, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   16 / 40
(#) Kronnas hozzászólása Máj 7, 2013 /
 
Üdvözletem!

Olyan kérdésem lenne, hogy tegnap este a hűtő kicsit érdekes, sistergő hangot adott ki, azt hittük, a hűtőfolyadék adta be az unalmast, de nem. Ha már kipakoltunk belőle, leengedtük, majd most reggel ismét üzem alá helyeztük; a hűtő- és fagyasztó része üzemel, csak a kompresszor nem akar kikapcsolni (most már másfél órája megy folyamatosan). Ilyen esetben mi lehet a probléma (egy régebbi Siemens hűtőről van szó)? Kukázni kell a hűtőt, vagy van valami megoldás?

Nem értek hozzá, de olyan, mintha a hőkioldó nem érzékelné az üzemi hőfokot a hűtőrészben, és emiatt megy folyamatosan a kompresszor. Egy idő után olyan, mintha a kompresszorban lévő olaj már forrna, nem biztos, hogy ez valójában is így van, csak hallás alapján úgy tűnik.

Válaszotokat előre is köszönöm, üdv,
Kronnas/Tomi
(#) StMiklos válasza Kronnas hozzászólására (») Máj 12, 2013 /
 
Mielőtt az összes hibalehetőséget felsorolnám, ami igen hosszú lenne/lehetne (igen kevés az információ), célszerű lenne egy hőfok..
Mondjuk hány fokot mutat a hőmérő a felső polcon?
Üdv: StMiklos
(#) Arpika92 hozzászólása Jún 4, 2013 /
 
Sziasztok
Van egy Arctic hutokompreszorom es elszalt az inditorelle. Bekote nyomogomba es ugy mukodot de a nyomaskapcsolo mikor ki es utana bekapcsol akkor mar nem indul el ujra.
Mit tudtok ajani hogy mukodjon. Kosek a nyomogomb helyet egy kondit?
(#) kérdező hozzászólása Jún 7, 2013 /
 
Sziasztok! Van egy leégett, rossz hűtőkompresszorom. Le szeretném vágni a tetejét a hegesztés mentén, nézegetés, bemutatás céljából. A kérdésem csak az, hogy mennyire mérgező a hűtőgépolaj, és a hűtőközeg, bár azt már évekkel ezelőtt leengedték, az olaj viszont bennmaradt. (Nem én bontottam a gépet.) A hűtőközegek közül létezett valaha olyan, ami tűz, vagy robbanásveszélyes?
Azért félek egy kicsit, mert elég régi: 1974-es, NDK gyártmány. Akkoriban tudomásom szerint mérgezőbb anyagokat használtak mint ma.
(#) zolika60 válasza kérdező hozzászólására (») Jún 7, 2013 /
 
Ha meg nem iszod bajod nem lesz tőle.
(#) kadarist válasza kérdező hozzászólására (») Jún 7, 2013 /
 
Szia!
Akkoriban még nem gyúlékony freont használtak, tehát nem lehet gond vele. Az olaj meg éppen annyira veszélyes, mint az összes többi ásványolaj.
(#) kérdező válasza kadarist hozzászólására (») Jún 7, 2013 /
 
Köszi a választ! Akkor nyugodtan szétvághatom.
(#) kérdező válasza kadarist hozzászólására (») Jún 10, 2013 /
 
Szétvágtam a tartályt, kivettem belőle a gépet. Jól látszik a leégett tekercs. Majd valamilyen autós olajoldóval lemosom róla az olajat, hogy bemutatásra alkalmas legyen. Most már csak arra vagyok kíváncsi, hogy a forgórész tartalmaz-e tekercset? (Azt nem szeretném szétvágni, egyben szeretném hagyni a gépet.)
(#) xyxx válasza kérdező hozzászólására (») Jún 10, 2013 /
 
Szia
Aszinkron motor van benne, a forgórész csak vasmag.
(#) interferi válasza xyxx hozzászólására (») Jún 10, 2013 /
 
A vasmagba beleöntött alumínium a tekercselés.
(#) zsebiy hozzászólása Jún 10, 2013 /
 
Sziasztok! Tudna segíteni nekem valaki,abban,hogy van egy Wellington tipusú 5 éves hűtőm,mostanában órákig nem kapcsol ki,és már jegesre hűti magát a legkisebb fokozaton.Mi baja lehet?
(#) kérdező válasza zsebiy hozzászólására (») Jún 11, 2013 /
 
Valószínű, hogy tönkrement a hőfokszabályozó.
(#) zsebiy hozzászólása Jún 11, 2013 /
 
köszi hol keressek hőfok szabályzot tudnál valami helyet amerre indulhatok ez ügyben?Pesten ha lehetne,vagy van tipp köszönöm
(#) zolika60 válasza zsebiy hozzászólására (») Jún 11, 2013 /
 
(#) kérdező hozzászólása Júl 16, 2013 /
 
Sziasztok!
Van itthon egy magyar gyártmányú kompresszor. LEHEL-ből szedtem ki, R134a volt benne. Állítólag a levegő nedvességtartalmának hatására képes elsavasodni benne az olaj, majd megeszi a tekercs szigetelését, amitől menetzárlatos lesz és ki lehet dobni. Elvileg ha sima motorolajat tennék bele, akkor azt nem teszi tönkre a levegő.
Úgy oldanám meg az olajcserét, hogy kiönteném az olajat egy üvegbe, megjelölném a szintet, majd annyi motorolajat öntenék bele, és azt felszívnám a kompresszorral. Így megegyezne az eredeti olajszinttel. Ha marad benne egy kevés régi olaj, az gondolom nem okozna gondot. A gépet labda, bicikli, autó és traktor pumpálására használnám. A legjobb lenne olyan kenőanyagot önteni bele, ami nem teszi tönkre a gumit.
(#) mindenes válasza kérdező hozzászólására (») Júl 16, 2013 /
 
Üdv. Nem a tekercs szigetelését eszi meg , hanem a dugattyú mozgó szeleprészeit mert ezek vas illetve vasöntvényből vannak .A levegő áramlása intenzíven itt történik, illetve a kondenz keletkezése is itt a legnagyobb mértékű, így az oxidálódás valószinűsége is itt a legnagyobb (illetve kisebb mértékben) a csőrendszerben van. A tekercset amúgy is védi a lakk.
Az én kompimnál 2 szer is ez a hiba fordult elő kb. 12 év alatt, míg a tekercselésnek eddig semmi baja nem volt még.
A GK. olajat jobb ha elfelejted , csak kompresszorokba való "híg" olaj jó ide.
A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2013
(#) mindenes válasza mindenes hozzászólására (») Júl 16, 2013 /
 
..Hozzá tenném hogy egy Román gyártmányú Arctic hűtőkompiról van szó ami a belső kialakítást (dugattyú és részei) tekintve is szinte azonos a Magyar gyártmányú Lehel el..
(#) kérdező válasza mindenes hozzászólására (») Júl 16, 2013 1 /
 
Akkor marad az eredeti olaj. Nem menne sokat, csak pumpálásra használnám. A kérdés csak az, hogy mennyire eszi meg a gumit a befröcsögő hűtőgépolaj? (Nem szeretném, ha idő előtt tönkremennének az amúgy is nehezen beszerezhető traktorgumik.)
(#) lazack válasza kérdező hozzászólására (») Júl 16, 2013 /
 
Nem ildomos olajpárás levegővel fujtatni a kereket. Vagy olajleválasztót kell beleiktatni, vagy valamilyen szűrővel ellátni a kimeneti levegőt. Gondolok itt pl egy szivacsdarabra. Csak a nyomóágba nem egyszerű ezt megoldani.
(#) kérdező válasza lazack hozzászólására (») Júl 17, 2013 /
 
Elképzelhető, hogy van itthon a vasak közt olajleválasztó. Ha megtalálom, beiktatom azt.
(#) kérdező válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 17, 2013 /
 
Köszi, majd egyszer megépítem.
(#) gulyi88 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 17, 2013 /
 
Csak egy ötlet:
Ha az alsó bemenetet oldhatóan ledugózzuk és alulra az aljától 1-2 centire tesszük a bemenetet, akkor az alsó vakdugós csonkon üríthető a lecsapatott olaj.
vagy a betápcső alulról érkezik és belóg a szűrőbe 2cm-t, az ürtésre ugyanúgy egy vakdugós alsó csővég szolgálhat.
(így nem folyik vissza az olaj a kompi felé a "betápcsőbe", szükség és megfelelő tisztaság esetén visszatölthető is lehet a kompiba.)
(#) kaqkk válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 17, 2013 /
 
Én ezt "valamikor réges régen " így próbáltam neked leírni ... Az alsó vékony kivezetés az olaj visszavezetésére szolgáló kapilláris cső (megtalálható a hűtőgépen a szűrőre tekerve ) Azért jó így mert az olajleválasztó nem telik fel olajjal hanem folyamatosan visszacsorgatja a szívó oldali csőbe .Ezt sűrűn használják a modellezők kicsi festékszórókhoz , sőt orvosi orrszívóban is láttam már ezt a megoldást .
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2013
(#) kaqkk válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 17, 2013 /
 
Még annyi kiegészítésként :a baloldali cső a bejövő - a jobb oldali a "tiszta" elmenő levegő csonkja .(ja és a paint az nem az én világom )
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2013
(#) KAMA3 hozzászólása Aug 6, 2013 /
 
Sziasztok!

Elolvastam a topik első 3/4 részét, ezáltal nagyjából képbe kerültem a hűtőgépek lelkivilágát illetően.

Adott egy Zanussi ct 235 kombilált szekrény, amiben a termosztát tönkrement. Nem kapcsolja a kompresszort, egyetlen fokozat állásban sem. Átkötöttem direktbe, így a kompresszor elindult, de nyilván le kéne majd állnia valamikor.

1. Mennyit kérhetnek a javításért? Érdemes egyáltalán szerelőt hívni, vagy házilag is megoldható a cseréje?

2. Ha ideiglenesen ráteszek egy időkapcsoló órát, milyen "kitöltési tényezőt" célszerű beállítani? x perc üzem, y perc szünet.

A válaszokat előre is köszönöm!
(#) kaqkk válasza KAMA3 hozzászólására (») Aug 6, 2013 /
 
A termosztátot házilag is kicserélheted , párezer ft ért tudsz venni újat. Ne is gondolkodj az időkapcsolón
(#) KAMA3 hozzászólása Aug 6, 2013 /
 
Az időkapcsoló, csak mint végszükség merült fel bennem, tisztában vagyok vele, hogy nem lenne hosszú életű a benne található relé.

Köszönöm a tanácsokat?
(#) KAMA3 hozzászólása Aug 7, 2013 /
 
Van még két kérdésem:

1: Ha folyamatosan megy a kompresszor, amíg megveszem a termosztátot, az okoz valami károsodást? 4-5 napja nem megy már a hűtő, teljesen felvette a szoba hőmérsékletét.

2: Mitől tud egy ilyen termosztát tönkremenni? Évente két alkalommal állítottunk rajta, tavasszal, meg ősszel, lekövetve az évszakok átlaghőmérsékletét.
(#) tibibalogh520 válasza KAMA3 hozzászólására (») Aug 7, 2013 /
 
Folyamatosan ne járasd! Akkor már inkább az időkapcsolót iktasd közé. De nem véglegesen, csak míg megveszed a termosztátot!

Attól hogy nem tekergetted, az a szabályozó, még dolgozik a háttérben. Gondolj bele, ő kapcsolgatta a kompresszort napjában akár ötvenszer. Semmi nem tart örökké.
(#) KAMA3 válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Aug 7, 2013 /
 
Hát ma délutánig kénytelen lesz folyamatosan menni... Gondolom addig, amíg +36C°-ról lehűti magát -20C°-ra nemigen kapcsol le a termosztát. Nem akarom napokig járatni, tegnap este kapcsoltam be, és ma meglesz a termosztát is. Szóval max 20 órát megy majd folyamatosan.

Történhet annál rosszabb, hogy a normáltérben is megfagy minden ennyi idő alatt? Motorleégés, meg ilyesmi?
Következő: »»   16 / 40
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem