Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Készült 3db időzítő garázskapunyitóhoz, ez már az infrasorompót is tudja kezelni.
sw/hw saját. íme pár kép a műről:
Régebben láttam olyan megoldást, hogy párhuzamos elkóval vagy diódával oldották meg az ilyesmit, bár a kondi lassítana a mérésen a diódát meg méretezés után van csak értelme betenni, de előfordulhat, hogy csak germániumalapú felelne csak meg a feszültségszint miatt.
Sajnos kondi nem jó, próbálgattam, mivel kicsi az amper mérőn eső feszültség, ezért azt a nagyobb feszt nem bírja elszívni.
Dióda lehet jó lenne, de nem biztos. Ma délelőtt mértem, és a maximális áram 6A, tehát nem sokkal több mint az ampermérő maximális árama.
Az áramerősség mérő söntjén egy műveleti erősítővel figyeled a feszültséget. Ennek a műveletinek az erősítését egy potenciométerrel szabályozod. Egy második műveleti erősítővel felépítesz egy komparátort néhány voltos átbillenési feszültségre. Pl. 5V-os tápfeszültségnél lehet a komparálási szint 2.5V, könnyű méretezni. A komparátor kimenetére tegyél egy megfelelően méretezett tranzisztort ami 5A áramerősség felett rövidre zárja a söntöt. A műveleti erősítő célszerűen lehet LM358.
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
A diódát párhuzamosan kell kötni az alapműszerrel ott csak kicsi feszültség van és úgy kellene méretezni, hogy a dióda a nyitófeszültségével max 15 %-kal több feszültséget engedjen tovább a műszer felé!
Akkor ez már nem párhuzamos kötés , hanem soros , ha a műszer felé kell a diódának tovább engedni.
Egyébként a dióda nem jó ötlet mivel csak egyféle képen lehet a műszerrel párhuzamosan kötni , mert egyébként zárlatot csinál. A másik meg nem történne semmi ugyanis tekercseknél szokták visszáram miatt betenni tekercsel párhuzamosan , de ettől még az adott tekercs megkapja rendesen ugyan úgy azt az áramot , mintha a dióda ott sem lenne , csak majd áram megszűnéskor a tekercsben keletkező áramokat söntöli ki .De ez esetben nem áll fenn. De nem is lenne hatással a deprére menő 6A ra.
Teljesen rosszul értelmezed! Szó sincs soros kötésről! Leírtam, hogy párhuzamosan van kötve. Sőt azt is, hogy a nyitófeszültségét használták korlátozásra. De azt sem írtam, hogy a műszer felé tovább kell engednie az áramot! Ha megkeresel egy régi "mutatós műszeres" mérőkészülék rajzát, látni fogod, hogy két antiparallel dióda van az áramkörbe, azzal védték a túl nagy feszültségtől az alapműszereket.
A dióda (mint írtam) az alapműszerrel van párhuzamosan! Ott csak pár millivolt van és egy soros ellenálláson keresztül kapja általában a mérendő jelet a műszer ami normál esetben nem nyitja ki a diódákat vagy diódát, így ilyenkor olyan mintha ott sem lenne az áramkörben! Viszont ha nagyobb feszültséglökés, feszültségtüske jönne azt levágják, korlátozzák. Pontosan ez a szerepük az áramkörben. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
Az lehet , hogy bizonyos vágó áramkörrel védték az alapműszert , de nem egy diódával , és nem csak párhuzamosan rátéve.
Jelen esetben sem a feszültséggel van baj , hanem a nagy áramfelvétellel a feszültség úgyszólván majdhogynem állandó. Ezt egy párhuzamos dióda kötéssel nem tudod megfogni.
Mondjuk egy RC-tag, mint aluláteresztő szűrő? Természetesen ez lassítani fogja a mérést (pont ez a célja), de egy akkutöltőnél ez azért talán nem annyira kritikus dolog.
Én nem osztozok veled ezek szerint Te jobban tudod! Csak segíteni akartam, mert én veled ellentétben már többször használtam ezt az megoldást a különféle mérőáramköreimben! De mindegy . Mutass egy jobb megoldást , ha tudsz!
Tulajdonképpen én abban látom a dolog hibáját , hogy ez nem tudom milyen kapcsolás alapján lett megépítve , de mintha a régi piacon volt kapható töltőkre volt ez jellemző , hogy egy lemerült akku annyit vett fel szinte amennyit az egész töltő tudott .Vagyis kiakadt a műszer majd idő elteltével amikor az akku kezdte össze szedni magát csökkent az áramfelvétel.
Ezek a töltők , vagy tirisztoros , vagy csak egy egyenirányítóból álltak , és vagy volt bennünk egy kapcsoló amivel a trafó megcsapolásait lehetett változtatni , vagy nem volt.Tehát semmi áramkorlátozás szabályzási lehetőség , indító funkció cella minimum feszültség elérésekor , se csepp töltés , és még lehetne sorolni .Mondhatni egy direkt egy az egyben töltő készülékek voltak ezek sok még ma is működik biztosan , csak hát ma már azért vannak többet tudó áramkörök is.
Ebben teljesen igazad van, mert a fő gondot az okozza, hogy a töltő nagyobb áram leadására is képes (lehet, hogy csak rövidebb ideig) mint az árammérő meg tudna mérni. Ilyenkor kell bele valamilyen védelem a műszernek.
Előző oldalon írtam egyet , amit már jó negyven akárhány éve kifogástalanul használnak még ma is bizonyos helyeken erre nem térnék ki .Ja el ne felejtsem még Lúgos akkuk nál is , és olyanoknál ahol a 6 amper gyereknek számít , csak egy példa 600 800 amper.
Amit leírtam neki az 100% an jól tenné a dolgát , csak neki kényelmi okokból nem volt megfelelő , ahogy írta is. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
Az áramkör ez.
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
Láttam az említett megoldást, és azt mondom jó megoldás is, de szerinted hányan bíbelődnek egy akku töltésekor ilyen égős-kapcsolós megoldással? A legtöbben bonyolultnak tartják ezt. Régebben még mikor nem terjedt el ennyire az elektronika akkor a primer oldalba tettünk égőket meg neonfojtókat az áram korlátozására, akkor még ez is megfelelt, és hsználható megoldás volt!
Na mondom én hogy jó , sőt szerintem a legjobb.
Ellenben szerintem ez a töltő kapcsolás nem éppen jó. A tirisztor a nyitó feszültség után ami fix ugyan úgy csak a Greatz lesz az áramkörben , ezért van az , hogy szabályozatlanul ugyan az mint az említett töltők többsége.Tehát nincs ami szabályozná a tirisztort ami a lényeg lenne. A komparátor 7812 ellátása az ok , de már a 7808 at nem értem minek is? Az indító gomb szerepe megint kérdéses mi a szerepe? Szóval ez a kapcsolás tölteni biztos tölt , de nem több egy sima egyszerű töltőnél ebben a formájában.
A 7808 -at referenciafeszültségnek használja. Ezt mostanában több helyen is látni, ezzel nincs baj, csak egyszerűbb lett volna egy zéneres megoldás, de ez talán stabilabb. A rajzon az R2-es 330 ohmos ellenállás mindíg kinyitná a tirisztort, ezt akadályozza meg a T2-es tranyó, ha a feszültség elég magas az akkuban akkor letiltja (testeli) a tirisztor vezérlőelektródáját. Az áramot elméletileg a főáramkör (trafó, egyenirányító, tirisztor és a vezetékek) ellenállása korlátozná (csak), és így a megfelelő transzformátorral ez be is állna, de ha nagyobb teljesítményű, vagy feszültségű a trafó, vagy az akku jobban le van merülve akkor bizony nagyobb lesz az a töltőáram. A nyomógomb szerepe az, ha az elektronika alacsonynak itéli az akkufeszt akkor nem indul el a töltés. Ezt küszöböli ki. A tranyó nem engedné indulni a töltést ez miatt, a nyomógombbal ezt ki lehet időlegesen kapcsolni, és egy kis idő után amikor az akkufesz eléri a minimális értéket már "önfenntartó" lesz az áramkör.
Nagyon jó lett, nekem nagyon tetszik.
A doboza honnan van?
Egy valamire kíváncsi volnék egyébként .Mivel a T2 szabályozná a tirisztort az akku töltöttségétől függően , akkor ha a nyomógombot szakítja ugyan úgy kiakad e a műszer mutatója mivel , akkor szabályozatlan lesz a töltés mértéke. Ki kellene hogy menjen , de nekem pont ez az ami nem tetszik , hogy a nyomógomb zárt állapotában is kiakad , és ilyenkor már szabályzott töltésnek kellene lennie , vagyis nem szabadna kiakadni a mutatónak.
Vagy a szabályzókör nem csinál semmit , és az a helyzet áll fenn amit fentebb leírtam.
Köszi! Nyák lapból van az egész!
Működés közben. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
Nagyon szép és formabontó lett, már a mi a kijelzőket illeti, hiszen mindenhol csak 7 szegmensest látni. Gratula hozzá!
Ezt a rendőr villogót építettem
Mellékeltem a kapcsolást, és a nyáktervet is.
Nem annyira elektronika (bár az áramot jól vezeti ), de forrasztás van benne bőven. Ha valaki nem ismerné fel, ez egy steampunk stílusú gyűrű.
Csak túlmegy, de ahogy megugrik, úgy visszaáll 4.5 amperre. Ez direkt ilyen maximumot ráadó állapot...
A leírás szerint a töltés jelző LED-nek (nálam sárga) ha eléri a beállított értéket, akkor ki kellene aludnia, de nem alszik ki. De a potival lehet szabályozni azt a feszt, ahol a töltő áram leeseik 0.3-0.5A-ra (csepptöltésnek jó). /ezért nem bánom, hogy nem alszik ki, csak furcsa/ Mellékeltem az eredeti, és az átdolgozott kapcsolást, amiből valaki dolgozott, és megépítette. Ma méregetéskor elküldtem a tirisztort az örök PN átmenet mezejére... Úgyhogy most vége. (véletlenül a DMM A mérő állásban maradt, és GND és a tirisztor Gateje közé tettem... ) MÁS: nem tudnám kiváltani ezt a tönkrement alkatrészt valami mással? (tranzisztorokkal?) A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
Az antiparallel dióda nem az áramot korlátozza, hanem a műszerre jutó feszültséget, ami valahol az árammal arányos.
Itt egy gyári megoldás:
Ezt is most építettem, ez egy nagyon egyszerű URH adó, bármilyen FM frekvencián fogható.
A tekercs 4 menetes, 0,8 vagy 1mm ármérőjű rézhuzal 10mm belső átmérővel. A tekercset kissé szét kell húzni úgy, hogy a menetek között kb. 1-1,5mm távolság legyen, tehát csupasz rézhuzal is jó. Leágazás a második meneten úgy, hogy a tekercs „3 lábú” legyen. A képen egy wifi-nek a dobozába van beépítve. A méretéhez képest egész jó a hatótávolsága. A hangolással szórakozni kell egy kicsit, érdemes műanyag csavarhúzóval végezni. Az antenna előtt lévő 20nf-os kondenzátor elhagyható. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |