Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kandósok
Ha gondoljátok, és többen vevők lennének rá, akkor lehet szervezni tanulócsoportot.
Szerintem itt független hogy Óbuda vagy JoeCity. Amire én vevő lennék: matek 2-3 villanytan 2-3 közgáz, digit.technika 1-2. Csak egy ötlet..hely lenne.
Én az elektronikából történő felkészítést / okítást szívesen vállalnám, ha már szó esett erről a tanulócsoportról. És méréstechnikából is szó lehet róla. Vagy akár programozásról is...
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2013
Köszi Norbi, emlékszem Te is Kandós vagy/voltál.
Ha realizálódik a dolog, lehet megkereslek.
Csak "lehet"?
Ebben a tanulócsoportosdiban én is benne vagyok. Régen is csináltunk ilyet évekkel ezelőtt pár csoporttársammal nyócker méréstechnikából, mert 98 emberből 91 bukott és 7 ment át az első vizsgaalkalommal Nekik volt valami előre kidolgozott feladatsor, a többségnek viszont nem. Rá egy évre mindannyian levizsgáztunk 3-4-es eredményekkel... (a példákat együtt néztük át vagy a ferencvárosi Quickburgerben, majd a józsefvárosi Semmelweis lánykoli padjain...) Sajnos a banda fele hiradóra ment, másik fele velem együtt Óbuda automatikára, de elég sok csúszással, így egyedül maradtam. Ami engem jelenleg érdekel: pir, villamos gépek, automatika labor (óbudai verzió), és a megoldhatatlan házifeladatot tartalmazó óbudai általános mérnöki ismeretek...
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2013
Hmm, az ÁMI ezek közül a legnehezebb szerintem. Néz, néz, néz... aztán vagy megérted vagy nem sajnos. A Kálnay jól elmagyarázza a dolgokat, a többi ÁMI-s tanárt nem ismerem.
A PIR emlékeim szerint seggelős elméleti, az automatika gyakorlat nálunk nem volt ördöngős, a vill gépekre meg tanulni kell (ha a Lóri tanítja akkor meg ráadásul "könnyű" dolga van az embernek). Ami nekünk rettenetes volt, az a Méréstechnika II. labor. Na ott vért izzadtunk napokon keresztül. Teljesíthetetlen mennyiségű feladat, házik, stb. A Műszaki dokumentáció-t és az ÁMI-t az utolsó félévben csináltam meg a Fizika II-vel együtt
Sajnos ott én még nem tartok, de arrafelé haladok, ahol most te vagy..
Sziasztok!
Villamosságtan vizsgán lehet használni négyjegyű fv.táblát?
Szia! Úgy tudom hogy nem, villany1-hez kellhet egyedül egy mágnesezési görbe. Egyébként megtanulható az anyag.
Köszi a választ!
Sejtettem, hogy nem, az úgy túl könnyű lenne. De egyébként nem annyira vészes, csak vannak huncut feladatok...
Mire begyakorlod nem lesznek és a négyjegyűre se lesz szükséged !
Ebben van valami, most pont ezt a módszert alkalmazom.
Szia! Bár lehet azóta már rájöttél az Assembly/C program "nyitjára", de ha nem segítek:
Megvan egy logikai függvényed (A+B)CD mondjuk, ha az a feladat, hogy a mikrogépen kell ezt a logikát leprogramoznod, és az egyes változóknak az egyes nyomógombok felelnek meg, illetve az eredményt valamilyen leden kell mondjuk kijelezni, akkor: 1. beolvasod a bemeneti változókat a gombsorról 2. a bemeneti értékeket beteszed a megfelelő regiszterekbe, úgy, hogy el tudd rajtuk majd végezni a kijelölt műveleteket 3. megnézed a mikrovezérlő utasításkészletében, hogy hogyan kell logikaiÉS, illetve VAGY műveletet végrehajtatni vele 4. megírod a rutint ami elvégzi, hogy (A vagy B) ÉS C és D (a fenti példánál maradva) és amit eredményként kapsz, hogy igaz/hamis azt kiviszed a megadott led-re... persze megint a megfelelő regiszter megfelelő bitjére kell, hogy tedd az adott értéket, hogy az majd meg is jelenjen a leden... C-ben hasonlóképpen, logikai bitműveletekkel kiszámoltatod az eredményt...
Sziasztok!
Harmadik félévemet töltöm a Kandón, elötte egy elektronikai szakközépbe jártam és úgy érzem, hogy nem igazán volt az itt elöltött időnek sok értelme. A villany és az elektró előadásokon lényegében kevesebb dolgot mondtak el, mint szakközépben (igaz sokkal több integrálással); a digit előadáson a diák jó része a szakközepes könyvünkből volt jegyzet. Most a 3. félév közepén az utolsó elektronika előadás alkalmával eljutottunk az astabil multivibrátorig (lényegében ezek az elektronikai gyerekjátékok is eljutnak eddig). Digit2laboron egy FPGA-n rakunk össze kb 3 logikai kapuból álló hálózatot (remekül kihasználjuk az FPGA lehetőségeit). Prog-on lévő dolgot bárki meg tudja csinálni, aki mondjuk fél óránál többet foglalkozott ardunio-val. Alapvetően azt érzem, hogy rohadtul semmi olyan tudást nem adtak, amit egy "mai" (akár 10 évvel ezelötti) elektronikai eszköz megtervezéséhez hasznos lenne. (2003-ban már egész komoly PDA-k voltak) Egy pár dolog, ami nekem nélkülözhetetlennek tűnik egy mai elektronikához, és egyáltalán nem volt ról a szó: kapcsolóüzemű tápok; valami erősebb mikrovezérlő (32bit arm vagy mips vagy ilyesmi); nagy(obb) frekvenciás áramkörök / nyák tervezés; valami kisebb mondjuk beágyazott linuxos rendszer stb... Komolyan, idáig a legtöbb új/érdekes dolgot anyagismereten mondták el. A kérdésem elsősorban az idősebb (esetleg már végzett) diákokhoz szól: eltelt a képzési idő 1/3-a és kb semmi hasznosat nem mondtak el idági, várható, hogy a hátralévő időben lesz valami színvonalbeli előrelépés, valami értelmes/hasznos dolgot is fognak tanítani?
Az iskola csak a piachoz próbál igazodni. Egyébként pedig az egész szakma a villanytanra és a méréstechnikára épül, a többi az csak körítés. Elektronikai tervezést tanítani nincs idő, azt mindenkinek magának kell elsajátítania.
Szia,
Pár gondolat a felsőfokú képzéshez (nem csak a Kandóra igaz, hanem bármire): - Nekem pár évtized kellett, mire rájöttem, hogy miről szól ez az egész. Mire jók a Z.H.-k, a látszólag feleslegesen megírt jegyzőkönyvek tömkelege, a vizsgák, az államvizsga, a diplomamunka? (nem árulom el, optimális esetben, egyszer majd rájössz magadtól) - Leírtál 4-5 olyan eszközt, ami a mostani látókörödbe, érdeklődési körödbe esik, és ezzel se ismertetnek meg részletesen. Ha jól végégondolnánk, itt közösen feltudnánk sorolni még annyi elektronikai témát, eszközt, készüléket (amivel szintén nem foglakoznak az iskolában), hogy az egész topic-ot betöltené. - Nem tudom, a tankör társaid a Kandó előtt milyen iskolába jártak, de látatlanban mondom, hogy a túlnyomó többségük, gimnáziumból ment oda. Életükbe nem hallottak még a multivibrátorról, a PIC-ről, meg arról sem, hogy a számítógépükbe is kapcsolóüzemű táp működik. Helyette ismereteket gyűtöttek a nyitvatermőkről, Bartók Béla munkásságáról, és Kant világnézetéről. ... és Bosch-ról sem a kézifúrógép jut az eszükbe, hanem a szürrealizmus... Szóval nekik nem felesleges, ha megemlíti a tanár, hogy létezik olyan dolog, hogy logikai kapu, meg Fourier transzformáció és Boole-függvények. NYÁK-ot tervezni, a tankörtársaid 99,8%-a sosem fog a munkaköréből fakadóan. Hobbi szinten, talán, ha 5-10%-uk fog NYÁK-ot tervezni az életében. Akkor minek tanítsák meg? - A felsőoktatás legfontosabb feladata, hogy megtanítson a tudás megszerzésének módjára. - "Szakmát" talán az utolsó két félévben fogsz tanulni, de annak a mélysége sem fogja kielégíteni az elvárásaidat. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2013
Szia!
Az előzőekben jól összefoglalták a dolgokat. Én csak annyit fűznék hozzá, hogy nekünk távon a Digit Tecnikai I-II. egy félév volt összesen. Az alap logikai kapukkal kezdtünk és a félév végére már egy komplex áramkört kellett megterveznünk Z80-al. Minderre volt 4 konzultáció. Szerinted? Nekem csak a végén akadtak gondjaim a mikrokontrollereknél, mivel előtte megcsináltam a műszerészt és a technikusit is. Sokaknak viszont komoly problémáik voltak már a legelején a logikai kapuknál, mivel nulla előképzettséggel érkeztek. Hidd el, nem volt haszontalan az elektro szakköz. Üdv.: PLaci
Ha eljutsz a modulválasztásig, akkor ott kapsz némi új infót, ha megfelelően választasz. Én is így voltam ezzel, kb újat nem mondtak csak másképpen mondták, egészen a szakosodásig, onnantól kezdve néha néha, aztán egyre többször tanultam is valami hasznosat.
Annyi előnyöd van a többiekkel szemben, hogy a haszontalan legszivatósabb tárgyakra fel tudsz készülni (gazdasági tárgyak minden félévben vannak/voltak, ráadásul egymásra építve, hogy jól el lehhessen csúszni rajta) Kapcsüzemű dolgokat automatizálás hajtás modulon Badacsonyitól tanulhatsz. Azt nem tudom, hogy a Kelemen tanárúr tanít-e még, de nála a DC és az aszinkron gépeket nagyon komonyan meg lehetett ismerni, tisztelet a kivételeknek, de a hajtás nem gimiseknek való modul Szóval a suli inkább a "hogyant", tanítja meg és nem a "mit", nemmellesleg "bandamunkára " is motivál.
Köszönöm szépen a válaszokat, hát nem túl kecsegtetőek
Digit2 végére mi kb a szinkron számlálóig jutottunk el JK tárolókkal. Nem azzal van a bajom, hogy előről kezdik (nyilván előről kell, ha valaki gimiből jött), de borzalmasan lassan haladnak.
Hát nem tudom, nem sok értelmét látom, hogy most talán harmadszor mérünk JFET karakterisztikát, egyszer ok, se ez tulzás.
Valóban sokkal több minden van, amennyire idő van, de talán akkor se ártana elmondani olyasmi dolgokat, ami szinte minden (mai) elektronikus eszközben megtalálható. Pl. ugye a kapcsolóüzemű táp. Idézet: „Életükbe nem hallottak még (...) arról sem, hogy a számítógépükbe is kapcsolóüzemű táp működik” Csak az a baj, hogy itt se hallanak róla... Idézet: „NYÁK-ot tervezni, a tankörtársaid 99,8%-a sosem fog a munkaköréből fakadóan.” Energetikásokról meg autómatikásokról ezt el tudom végezni, de műszeren/hiradón/alkatrészen nem nagyon tudom, hogy lehet kikerülni. Idézet: „- A felsőoktatás legfontosabb feladata, hogy megtanítson a tudás megszerzésének módjára.” Sajnos nincs "Hogyan használjuk a google-t" óra... (Mondjuk lehet több értelme lenne, mint a villany labornak, ahol valami 1970 körüli útmutatóból 4 feladatot kellet volna megcsinálni, de már rég nincsenek olyan műszerek amit az útmutató ír, a használt eszközök fele kontaktos stb...)
Az általános automatikás meg energetikás témakörökben valóban nem sok nyákot kellhet tervezni. Viszont automatika alatt fut a hajtás is, amin belül van a teljesítményelektronika.
Na ez az a terület ahhol a nyák kimondottan sarkallatos pont, ahhogy fejlődik a techológia egyre magasabb freki miatt mindinkább számít a nyák tervezése! Persze ilyesmiről egy szónyi oktatást nem kaptunk, de erről nem is lehet pár órában kiokosítani a diákot. Évek kellenek, rengeteg próbálkozás, tapasztalatszerzés, öregebb rókáktól való tanulás. Nyákot tervezni már a gimi alatt, vagy a szakközépben el kell kezdeni. Kevesen vannak akiket annyira érdekel a téma, hogy jelentős időt és energiát fektessenek bele. Akinek van affinitása az biztos nem mérnök üzletkötő stb lesz. -Ez van- A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2013
Államvizsgára jelentkezésre szokott lenni valami határidő, tudja esetleg valaki?
A Neptunban mindig minden határidő benne van. De ha mégis marad kérdés, akkor hívd fel a TO-t.
Üdv fórumozók!
Villamosmérnökin méréstechnika tantárgyhoz keresek valakit, akinek lenne kedve/ideje 1-2 héten belül egy adott témához készíteni 8-12 oldalnyi irományt. Az sem kizárt, hogy mint kész/félkész anyag már meg van valahol.
Sziasztok!
Villamosmérnöki I. félév levelezőn ha nem sikerül a közgé vizsga, az mit jelent a gyakorlatban? Mehetek a II. félévre?
Szia!
Természetesen mehetsz tovább. Ha egy tárgyad nincs meg az annyit jelent, hogy nem veheted fel azokat a tárgyakat/szakokat/modulokat amik ahhoz a tárgyhoz vannak kötve. A közgázhoz szerintem semmi sincs kötve, úgyhogy mehetsz tovább. Természetesen erősen ajánlott a következő félévben pótolni! Üdv.: Laci
Szia,
Köszi a választ! Sajnos Matek1 is bukta.
Ne keseredj el, az nekem is bukta volt először..A közgázzal még most is szívok távoktatáson..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |