Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ez nem pénzlehúzás , ha a gyári befogás és tengelyen levő központfurat szerint be lehet fogni , akkor érdemes lesimitani a gyürüket még ha század milit kiván is , mert ha picit is üt akkor a kefét emelgeti minden fordulaton (pl. 4-5 ezernél? )egy idő után nem képes a kefe követni ezt a rezgést , és a gyürűt is sokszögalakúra koptatja előbb utobb és a helyén is kopik állandóan a kefe .
hmm. hát nem tudom,én pont úgy gondolnám hogy idővel ahogy kopik a rézgyűrű a szénkefe ugyis körkörösre,központosra koptatja. de nincs tapasztalatom e téren,akkor hallgatok az okosabbakra.
Pisztolypáka hegye nem bír hőt tárolni. Egy rúdpáka, aminek vastag hegye van, az nem fog egy pillanat alatt lehűlni, ha hideg felülethez ér, mint a pisztolynak.
Az lehet akkor,igen még jó régen volt nekem is az a régi vastag hegyü, az " erősebb" volt.
Köszi
Mesterek, nem értem pontosan a generátorok lelki világát, lényeg, hogy a punto-ba elromlott a töltés, nem világított a töltésjelző, se gyujtáskor, se üzem közbe, csati megmozgatására be-be villant , lényeg, hogy szétszedtem, és az egyik szénkefét kicsinek találtam. Kerestem itthon újat, találtam is, de sokkal nagyobb méretű volt. Lereszeltem méretre és beforrasztottam a helyére. Összerakva jónak tünik, töltésjelző üzemszerűen működik. Amiben nem vagyok biztos az az, hogy amit betettem szénkefe , annak kicsit vékonyabb a sodronya mint annak ami benn volt. Ez okozhat e később problémát?
A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2013
Nem hiszem, hogy gondot okoz. Azon csak a gerjesztő áram megy.
A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2013
Szuper, köszönöm. Akkor probléma elhárítva.
Semmi gond, az a pár Ampert el kell bírnia. A lámpád meg valószínűleg azért nem világított, mert nem érintkezett már a kefe.
Igen, én is egyből a kefére gyanakodtam, ezért cseréltem ki, csak nem tudtam mekkora áram folyik a szénkefén. Mondjuk gondolhattam volna, hogy nem ott jön át az 55A Mindenesetre jól bele van kókányolva ebbe a puntóba ami bordásszíjas egy száz éves ritmó generátor, ami eredetileg ékszíjas. Ki van flexelve a felfogatása is , hogy rácsússzon a helyére, a feszítő meg ki volt drótozva. Bjutifúl.
A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2013
Leges legrosszabb esetben kb 4-5A folyhat ott, de normál esetben nem szokott annyi lenne. Szép látvány lehetett akkor az a felfogatás. Igazi házikókány megoldás.
4-5A-t biztosan elbír a sodrat, még szemre is. Akkor nyugodt vagyok. A felfogatás, hát igen, rosszul is lettem egyből. Elkullogtam a közeli bontóba, és kerestem egy rendes L-idobos 8-as csavaros feszítőt amit normálisan felcsavaroztam. Így már jó lesz. Gondoltam rá, hogy veszek egy normális punto generátort, de dieselhez egyrészt másféle kell mint a benzineshez, másfelől nemhogy a közeli bontóba, de messzeföldön nem találni hozzá generátort. Ezért is döntöttem úgy egy hét keresgélés után, hogy inkább kiszedem és megjavítom, amihez nagyon nem fűlt a fogam, de végül is rászántam magam. Így mondjuk olcsóbb is volt.
sziasztok Kérdésem volna Wagonerem van és ha nem használom 1-2 napig nem indul csak bikára :elvittem kiméerték 13,8 a töltés azt mondták hogy aku hiba NA de mindig a vadi uj akuval 1 hetet lehetett hagy ni az autot utánna már nemm indult .Üzem melegen meg indul azzonnal .Tudvalaki tippet adni mi lehet a baj :hasonlo problémám volt 1X a ladámmal is akkor a beépitett feszszabájzo ment át fogyasztoba ha állt a motor ,ha meg járt a motor akkor végezte dolgát normálisan.A vilanyász azt mondta hogy az lehetetlenség ezek a generátorok már nem olyanok .Ki vettem a biztit a rádiotol utána a riasztoét mondván valamelyik a 2közül a hibás a probléma megmaradt.Tud valaki segiteni????,
A mindenkori töltés értéke 14,4 voltnak kell lennie.
Neked ha állóhelyzetben lemerül , akkor valami fogyasztás van. Ezt megtudod nézni , ha kulcsot ki veszed , és minden olyan dolgot biztosítékot , ami a gyújtás kapcsolót nem igényel .És ha egy műszerrel megméred az áramfelvételt , és nagyságrendileg fogsz mérni mondjuk 50 - 100ma től többet , akkor keresheted a hibát . . Testelő vezeték , vagy valamilyen zárlat stb
Köss be egy ampermérőt mondjuk az akku mínusz és a negatív saru közé, és kezdd kiszedni egyesével a biztosítékokat. Amikor eltűnik az áramfelvétel, azon a körön lesz a hiba, aztán megírod, és lehet tovább lépni.
Villanyász meg sokszor hülyeséget beszél, ne bízz meg benne 100%-osan. Idézet: „A mindenkori töltés értéke 14,4 voltnak kell lennie.” De jó is lenne...13,8-14,4V között jó. A modern autók zöme 14,2-14,4V között tudja alapjáraton, terheléssel is, de sajnos van még sok, ami nem. Van, hogy terheléssel egy 13,6V-nak is örülni kell.
Nekem anno egy kétütemű Wartburgom volt az is tudta ezt az értéket .Annak is a generátorában volt a szabályzó beépítve.
Megnézném a keféket benne a helyedbe , lehet nem érintkezik rendesen felakadt stb. Alapjáraton az is csak 850 -900 at forgott , és tudta tartani a töltési értéket.
Rakni kell combosabb vezetéket a kispórolt helyett az akku és a generátor közé.
köszi a tippet beköttem és a rádiobiztijénnél meg szünt az áramfelvétel (változo volt 0,5-1,5A)ki cseráéltem a rádiot és nem mozdul a mutató .Lehet ,hogy a francos rádió szivta le?
Nem célunk/feladatunk az autó javítása, így is erőnkön felül teljesítünk. Nem konkrét autóról van szó, hanem sokról a mégtöbb-ből. Ahol hozzáférünk, megmérjük a generátoron is, így rögtön kiderül az, hogy mivel van a baj. Sok autónál semmivel, ilyen, ennyit tud. Pl. a Swiftek egy része ilyen, a másik széria nem, ott stabil 14V felett van mindig.
Legutóbb volt egy benzines Fiat Punto ami érdekes volt, 260A indítóáram, 1,2, vagy 1,4-es. Sok, de minden évben eljön a srác ellenőriztetni, biztos, ami biztos, soha nincs vele baja...160-180A-nél nem szabadna többnek lennie. Ilyen kerek Puntót nem mértünk még másikat ilyen motorral...
Ha rádió csere után nincs áramfelvétel, akkor bizony az szívta le. Jól volt bekötve a régi? Lehet, össze volt cserélve a két tápvezeték. Egyiken kellene állandóan áramot kapnia, ez kell arra, hogy a beállításokat megtartsa (tákolt egy megoldás, megspóroltak vele néhánytíz bájt EEPROM-ot, de valamiért minden rádió ilyen), egy másikon pedig csak gyújtáson kell áramnak lennie.
Idézet: „megspóroltak vele néhánytíz bájt EEPROM-ot, de valamiért minden rádió ilyen)” Talán 2-3 rádió típussal találkoztam, ami nem ilyen volt, de már régebben...
Sziasztok, lenne egy kis problémám. Van egy 414-es Roverem, és mikor beindítom minden lámpa és világító kütyü elkezd vibrálni. (Minél nagyobb fordulat, annál gyorsabban). Gondolom valami egyenirányítási probléma lehet. Mit gondoltok az esetről?. Otthoni körülmények között orvosolható lehet a probléma vagy inkább szerelővel nézessem meg?
a gyári rádio volt még benne csak jol kötték be a csatiknem voltak sérültek de viszont ennyhe égetszaga volt és mikor levettem a fedölapot hát láttam 1-2 forasztásnak csufolt hegycsucsot meg égés nyomokat a nyákon,gondolom belepiszkált valaki Javitás cimszo alatt.
Milyen nyelven írsz? Shift gomb nincs a gépeden?
Üdv kedves Szakemberek!
Nekem az a probléma a generátorommal hogy 16V-ot tölt. Alapjáraton is és magas fordulaton is. Elég lenne egy fesz szabályzót cseréljek vagy vigyem el felújíttatni? VW Vento 93 1.4 benzin. Köszönöm a segítséget előre is.
Szia!
Milyen műszerrel mérted? Ha alapjáraton is 16V-ot mérsz, meg nagy fordulatszámon is, akkor ott valami árulás van. Álló motornál le megy a feszültség 12-13V-ra??
Igen nekem is gyanús e miatt, sima multimeterrel, igen leállítva 12.4 voltra leesik.
Lehet, hogy a szabályzó testpontja rosszul érintkezik (oxidos) és ezért nagyobb feszültségre stabilizálja a generátor feszültségét. Ha a csavarokkal, sarukkal minden rendben van, akkor viszont ki kell cserélni a szabályzót.
Tisztítás megvolt, nem segített, elmentem bontóba, nem adtak külön szabályzót azt mondták adnak komplett generátort....
Megvettem az új szabályzót és volah hibátlan a kicsike! Köszönet!
Sziasztok!
Hasonló a problémám mint egyel fentebb alapjáraton és magas fordulatszámon is 15,6V-tal tölt a generátor. Trabant 601, de itthon van más kocsiba való fesszabályozó pl. skoda 120L-be való és jó is. Hogy lehet a kettőt összeoperálni? A trabi fesszabályozóján 3 kivezetés van D+ DF B- ugyan ezek megvannak a skoda fesszabályozóján is, de van rajta még egy 54-es pont aminek a gyújtáskapcsoló adja a tápot. A trabin hol a fenébe van olyan pont vagy, hogy volt megoldva a gyári? |
Bejelentkezés
Hirdetés |