Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   84 / 156
(#) atis194 válasza akos70 hozzászólására (») Aug 17, 2013 /
 
Igy van már a ladákra is szereltek beépitett fesszabályzos generátort aminek nem volt biztositékja
(#) atis194 válasza frissadam hozzászólására (») Aug 17, 2013 /
 
Szia ha még nem boldogultál,és ez a rajz a te motorod rajza akkor irj és szivesen segítek
(#) andyka hozzászólása Aug 26, 2013 /
 
Sziasztok,
Lehet bena vagyok, de szeretnek egy kis tanacsot kerni, illetve segitseget.
Megepitettem az alabbi fesz. szabalyzot 24 V-ra.
Nagyon pontosan lehet vele allitani a toltest egy kis gond kivetelevel:

- a meres soran a toltofeszultseg 0.15 V-ot ugrandozik le es fel, vagyis osszesen 0.3 V a bibi. Vagyis nincs folyamatos 28.2 V toltes, a led is 1-2 Hz-el villog.

A kerdesem az lenne, hogy tudnam elerni a folyamatos toltest, vagyis egy allando feszultseget (nem ugrandozot) ugy hogy a gerjeszto tekercsbe is egy allando gerjeszto aram legyen.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2013
(#) kadarist válasza andyka hozzászólására (») Aug 26, 2013 /
 
Szia!
A kapcsolóüzemű szabályzók így működnek, ez nem hiba, így jó. Ha nagyobb fordulatszámon gyorsabb a kapcsolás frekvenciája, akkor az meg külön jó.
(#) potyo válasza andyka hozzászólására (») Aug 26, 2013 /
 
Az a kondenzátor ott a műveleti erősítő kimenetén nem kellene szerintem, mert ez lelassítja a szabályzási kört. Anélkül próbáltad? Úgy már a kimeneti feszültségnek stabilnak kellene lennie leszámítva azt, hogy az egyenirányításnak mindenképpen van hullámossága, sohasem fogsz akkufeszültség simaságú feszültséget kapni. De egy egyszerű digitális műszerrel mérve már állandó értéket kell kapnod.

Az lényeges neked, hogy a gerjesztőáram is állandó legyen? Ha mondjuk néhányszáz hertzzel kapcsolgat ki-be, az nem jó? Megpróbálhatod a kondenzátort áttenni a tranzisztor bázisa és a GND közé.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2013
(#) potyo válasza kadarist hozzászólására (») Aug 26, 2013 /
 
1-2Hz elég kevéske, ettől jóval nagyobb frekvenciával kellene kapcsolgatnia.
(#) kadarist válasza potyo hozzászólására (») Aug 26, 2013 /
 
De mekkora fordulatszámon? Én csak az MTZ traktor külső szabályzójából indulok ki, ami szintén ilyen kis frekvenciával kapcsolgatott kis fordulatszámon.
(#) potyo válasza kadarist hozzászólására (») Aug 26, 2013 /
 
Az még mechanikus volt, nem? Mondjuk mechanikusnak is gyorsabban illett tudtommal ettől működnie, de a félvezetős világban, amikor nincs mozgó alkatrész, akkor ha lehet, miért ne kapcsolgassunk olyan sebességgel, hogy ne ingadozzon a kimenő feszültség érezhető mértékben?

Én arra gondolok, hogy ugye az egyenirányított feszültség eredendően hullámos. Namost ha ezt a hullámos feszültséget rávezetjük egy komparátor egyik bemenetére, míg a másik bemenetére egy simított referenciát adunk, akkor a komparátor kimenete a bejövő feszültség hullámosságának megfelelően fog kapcsolgatni. Ahogy növekszik a fordulatszám, úgy egyre nagyobb frekvenciával, de alapjáraton is ha jól számolom, többszáz Hz kellene, hogy legyen, maximális fordulatszámnál pedig több kHz is lehet. Ekkora frekvenciával egy tranzisztor vagy FET simán tud kapcsolgatni jelentéktelen kapcsolási veszteség mellett is, akkor miért ne csináljuk?
(#) kadarist válasza potyo hozzászólására (») Aug 26, 2013 /
 
Nem az elektromechanikusra gondolok, hanem az elektronikusra, amelynek téli-nyári átkapcsolási lehetősége is van. Bővebben: Link
(#) andyka hozzászólása Aug 26, 2013 /
 
Egy ilyenre van raszerelve.
Pontositok - gond lepett fel a szamigalasnal.
Alapjaratban (kb 500 ford/min) van az kb ~0.5 Hz (ket-harom ingadozas masodpercenkent), nagyobb fordulatszamon (1800-2000 ford/min) jon be a 2-3 HZ (ketszer-haromszor ingadozik masodpercenkent).

Ami a C4-et illeti, probaltam mar anelkul is, de ugyanaz az eredmeny. Meg akkor is ha a Q1 bazisara kotom.
Esetleg mashova kellene tenni, vagy a muveleti erosito bemeneten levo ellenallasok (beleertve a zenert is) ertekein kellene valtoztatni ?, vagy visszakotni egy ellenalassal a muveleti erosito kimenetet valamely bementhez ?

A segitsegeteket azert kertem mert arra hajtok hogy akar tobb tiz, vagy akar szaz Hz ingadozast erjek el, amit mar szabd szemmel nem eszlelheto a leden es digitalis merovel sem.
Ha az egyeniranyitas altal keletkezett hullamzast erem el az csucs lenne.

Probalkoztam mar egyszerubb fesz. szabalyzoval is mint az alabbi, de csakugyan ez a gondom volt.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2013

vr_01.jpg
    
(#) kadarist válasza andyka hozzászólására (») Aug 26, 2013 /
 
Fogadd el, hogy ilyen lassan gerjed fel a generátorod. Ez van, ehhez kell hozzászokni. Ha egyéb gondot nem okoz ez a lassú reakcióidő, akkor hagyd így.
(#) andyka válasza kadarist hozzászólására (») Aug 30, 2013 /
 
Jol biztatsz !
(#) Gee76 hozzászólása Szept 4, 2013 /
 
Sziasztok!
Astra G autómon cseréltem generátor-dióda hídat. Összeraktam, de nincs töltésem, ezzel együtt a töltés visszajelző sem világít! Gyújtásra kapcsolva a gerjesztő feszültség megjelenik a generátoron (11,5V), a másik kapcson az akku feszültség jelen van (12,6V)
Mi lehet a gond???
(#) zolika60 válasza Gee76 hozzászólására (») Szept 4, 2013 /
 
Talán összeszerelésnél eltörted a szénkefét. Jártam egyszer így hasonló tünetek voltak.
(#) Gee76 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 4, 2013 /
 
A két szénkefe közül a felsőnél látszik egy négyszög alakú rész a szénkefe közepe tájékán! Lehetséges, hogy cserére szorul???
(#) user1914 válasza Gee76 hozzászólására (») Szept 4, 2013 /
 
Szevasztok!
A "toltorele 24...png" kapcsolásban szereplő led villogásával nem kell foglalkozni!
Ez a villogás a szabályozó kapcsolgatási frekvenciája, vagyis ezzel a frekivel kapcsol át a gerjesztő áram a tekercsben emelkedőről csökkenőre, ami a feszültség megfordulását eredményezi, ezért a led kialszik.
Üdv.
(#) zolika60 válasza Gee76 hozzászólására (») Szept 4, 2013 /
 
Azt innen nem látom, ha csak nem teszel fel képet róla, de lehet.
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza Gee76 hozzászólására (») Szept 4, 2013 /
 
Nem vagyok benne biztos ,Lehetséges , hogy alkalmaznak olyan szénkefét a generátorban (?), mint a szerszámgépekben, ott a szénkefébe belegyártanak egy összenyomott kis rugót a végén egy kis müanyag tuskoval. ha a szénkefe odáig elkopik akkor ez a rugó kinyomja a kis müanyag tuskót a felszinből , és elemeli kb 1 mm-t a kefét a csuszógyürüről , igy megszakad az áram , ez védi meg a gyürüt , hogy a rugóig ne lehessen elhasználni a kefét , ami tönkreteheti a csúszógyürüt ,Mivel írod hogy látsz a kefe közepén négyszögletes valamit , Én erre gyanakodnék ha kiáll a kefe csúszósikjából ,
(#) Gee76 válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Szept 4, 2013 /
 
Igen én is erre gondolok, de a szénkefe síkjából nem áll ki az a kicsi rész
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza Gee76 hozzászólására (») Szept 4, 2013 /
 
vagy már lekopott a síkig , ha sokat ment úgy , piszkáld meg valami hegyessel , vagy mérj ellenállást vagy szakadást azon a kis bigyón a keféhez viszonyitva , lehet hogy már a műanyag kopott sikig , az is bezavar nagyon
A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2013
(#) Ricsi89 válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Szept 5, 2013 /
 
A kefe nem nagyon tud annyira elkopni, hogy eltűnjön és a rugó hozzáérjen a gyűrűhöz. A réz bekötő vezeték meghatározza, hogy mennyire tudja a rugó kinyomni a kefét, így 2-3mm mindig marad a keféből.
(#) miti50 hozzászólása Szept 10, 2013 /
 
hello mindenkinek! Az lenne a kérdésem ,h milyen erős páka kell a generátorba lévő forrasztások oldásához? szénkefe, állórésztekercs végei, mert én egy 100w pisztoly formályuval próbáltam de kiröhögi....
(#) eyess válasza miti50 hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
Egy 500W os páka már megbirkózik vele .
(#) miti50 válasza eyess hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
olyan nagy?? ekkorát nem is nagyon láttam a neten. köszi a választ
(#) akos70 válasza miti50 hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Ugyan már, dehogy kell akkora. A kefékhez elég lehet a pillanatforrasztó. A diódahídhoz nem valószínű, ott picit vastagabb anyagok vannak, nekem 100W körüli a kisebb pákám, az oda már elég, ha rendesen bemelegszik.
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Tévedtem, csak 50W, most néztem
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Kattogós Weller simán viszi.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Olyanom nincs, ez nem kattog
(#) miti50 válasza akos70 hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
áh az enyém nem viszi pedig 100w-os,na mindegy....
(#) miti50 hozzászólása Szept 11, 2013 /
 
még egy kérdés lenne, az igaz h a csúszógyűrű csere után az egész forgórészt esztergába, és megforgácsolják h ne üssön picit se??? vagy ez csak pénzlehúzó ürügy.. mert nem látom át ennek értelmét..(egy generátoros mondta ezt )
Következő: »»   84 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem