Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
A diódára én is gondoltam, most a varisztorokon folyik el az áram, de a diódát lehet, hogy átteszem ahogy javasoltad, miután a FET-ben is van és itt nem nagy a freki, alkalmas lehet a benne lévő is. Látom a FET-re te sem tettél külön.
A vezetékeket nem egyszerű kicserélni(Honda) és egy biztosíték is sorban van, lehet inkább azon esik a fesz(majd rámérek). A zenének feszültség szempontjából mindegy honnan kapja a tápot, 10V-ról is ugyanúgy szól az a pár tized már mindegy hol melegszik el. A zavarszűrőket azért raktam bele, mert belehallatszott a hangszórókba a generátor(halkan), sajnos túl sok mindent meg kellene változtatnom, ez egyszerűbb volt. A másik, hogy a generátor nagyobb belső ellenállású, mint az akku, jobbnak tartom az akkura kötni. A tekercs nem melegszik, igaz esik a fesz rajta, de ha a generátor bírja, ez nem okoz problémát önmagában. A zene nem folyamatosan fogyaszt, lüktetve folyik az áram, eleve kisebb folyhat a generátor korlátai miatt, mint amit az akku elbír, a töltő áramnak kell csak átfolynia a tekercsen és az akkuhoz vezető vezetéken is. Zavarszűrési szempontból pedig előnyös a kis feszültség esés. Jellemzően ritkán használom nagy hangerőn, csak alkalmanként, így a töltés utoléri magát. A 17V simán elég lehet, 15V-nál többet nem mértem, igaz nem tudom folyott-e 70A, de minden be volt kapcsolva szinte, a 16V szerintem már bőven befedi az igényeket. Köszönöm a javaslatokat és az infókat!
Sziasztok nekem kis segítség kéne ha tudna valaki. egy mercédes generátorról van szó. mindent átmértem, a tekercs végeknél volt kontakt hiba. most viszont az a gondom hogy nem tudom kipróbálni a fesz.szabályzó működik e. mivel macifantos a beépítése és az autó nincs is nálam, (egy barátomé) jó lenne valahogy udni működik e. 0 122 9AA 0X0 a szabályzó száma, a generátoré 0122 0AA 0B0. a szabályzónak van két kimeneti érintkezője amit L FR , máshol L DMF jelölnek. ez mit is akar jelenteni? Válaszokat előre is köszönöm!
Ha olyan a generátor, amin testen van a gerjesztő tekercs egyik szénkeféje fixen, akkor: Egy 2..5W-os izzón keresztül köss rá 12V-ot a töltés visszajelző pontra(ez az lesz, ami a másik szénkefére megy), világítania kell az izzónak, majd tekertesd meg valamivel és mérj feszültséget a kimeneten, amit 21W-os izzóval terhelj közben.
Természetesen a fesszabályzót be kell szerelned a generátorba...
Ez így szép és jó, csak ez nem szénkefés generátor álló tekercs van a közepén és a forgórészen csak a vasmag forog korülötte. Megjavítottam már jó néhány generátort, de ez az első ami ilyen rendszerű. Ezért is okoz némi fejtörést. A szabályzón lévő két kivezetés egyike gondolom a kontrolra szollgál, a másik valami féle ébresztés. csak nem tudom melyik melyik? meg ugye nem mindegy hogy az ébresztés ez esetben + ill. -
![]()
Helló.
Tudnátok nekem abban segíteni , hogy szénkefés 3 fázisú generátor esetében, a szénkefén mennyi gerjesztést kellene mérnem álló helyzetben? Vagy ez csak akkor kap gerjesztést , ha forog a motor? Viszont mennyit kellene mérnem rajt ha jól gerjeszt? Arra vagyok kíváncsi, hogy működik e megfelelően a fesszabályzóm. Mert az a gyanúm, hogy nem. Jah ugye egyik kefe testen van, másik pedig fesszabályzóra van kötve. A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2013
Szia!
A modern generátorok gerjesztésébe nem folyik áram álló helyzetben. De mi a probléma a töltéssel?
Egyszerűen csak nincs töltésem. És próbálom kideríteni az okát. Egy 30éves motor generátoráról van szó. Mechanikus szabályozással. Eddig úgy néz ki, hogy a mechanikus szabályozó rossz. Viszont érdekelne, hogy mit kellene mérnem, ha minden rendben van.
Vizsgáld meg a töltésvisszajelző égőt a műszerfalban és a kötéseit.
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2013
Nincs bekötve töltésvisszajelző, soha nem is volt.
![]()
Milyen motor ez? Miből veszed észre azt, hogy nincs töltés? Adjál több információt!
Ez egy 30éves Yamaha. Nincs töltése, mert csak addig van gyújtás míg ki nem fogy az akkuból a töltés. Ha nincs bent akksi nem csinál semmit, és folyamatosan merül ha bent az akku. Alap helyzetben mikor rá adom a gyújtást a gerjesztő szénkefén nem mérek semmi feszültséget.
A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2013
Álló helyzetben teljesen normális, hogy nem folyik áram a gerjesztőtekercsbe. Ez a generátor egy modern, Bosch-rendszerű öngerjesztő generátor, amelynél a feszültségszabályzó a generátorba épített segéddiódákról táplálkozik. Egy 21W-os izzón keresztül kösd az akku + sarkát a gerjesztőtekercs + kivezetéséhez, közepes fordulaton járó motor mellett. Ha ettől elkezd növekedni az akku feszültsége, akkor a generátor főáramköre működik és a kefék is érintkeznek. Ha nem tapasztalsz változást, akkor lehet, hogy rossz a feszültségszabályzó vagy a generátor segéddiódái, esetleg vezetékhiba is lehet.
A fesszabályzóm biztosan rossz. Ha megnézed amit mellékeltem abban látható egy 30 Ohmos ellenállás a bemenő fesz oldalán a fesszabályzóban. Azon az ellenálláson nem folyik át feszültség.... Valószínűleg szakadt. Ha kicserélem a rossz szabályzót elektronikusra, akkor sem jelenik meg feszültség a szénkefén?
Az áram folyik, a feszültség meg csak van (vagy nincs)
![]() Ha láthatóan rossz a szabályzó, akkor miről beszélünk? Cseréld ki egy elektronikusra és meglátod, hogy javul-e a helyzet. A bekötésre pedig ügyelj!
Gyújtás ráadásakor a kapcsolás alapján kellene folynia kb. 300mA-nek a gerjesztés felé. Amikor van töltésjelző izzó, annak az árama gyújtás ráadásakor szinte mindig a gerjesztőtekercsen keresztül záródik. Jelen esetben nincs töltésjelző izzó, helyette van az a 30 ohmos ellenállás, de a lényege ugyanaz. Ne feszültséget mérj, hanem áramerősséget, hogy folyik-e áram a gerjesztés felé. Az izzós dolgot kipróbálhatod, amit kadarist írt, azzal meggyőződhetsz, hogy a kefék és a forgórész jók-e. Csak a szabályzót távolítsd el a próba idejére, ne legyen bekötve sehová.
Egyébként ha van változtatható feszültségű tápod, akkor a szabályzó kefékre menő két kivezetése közé köss be egy 21W-os izzót, a piros-fehér és a test közé pedig kapcsold oda a tápegységet, és tekergesd a feszültséget. 14V felett az izzónak el kell aludnia, 14V alatt pedig be kell kapcsolnia. Ha ez nem történik meg, akkor hibás a szabályzó, ami igen valószínű tekintettel arra, hogy mechanikus és 30 éves. Autós boltban szerzel egy külső szabályzót, az ráköthető, nem kell semmi spécit keresni.
Vettem egy ETZ elektromos vesszabályzót. Bekötöttem megfelelően, de feszt nem mérek a gerjesztő kefén. A dióda sorról álló helyzetben 0,3-0,4V körüli fesz jön le. Gyanítóm valami történik a generátorban és talán gerjedne ha forgatnám a motort. Mérek majd áramot és meg is fogom forgatni. De azt majd csak legközelebb. Köszi az eddigi segítséget is!
Már tisztáztuk, hogy álló helyzetben ne várj sokat.
Álló helyzetben a generátor nem működik. Jó is lenne ha álló motor mellett is töltené a generátor az akkut.
![]()
Hi!
Most sikerült újra elővennem a témát. Bekötöttem egy új elektronikus fesszabályzót. A szénkefe gerjesztéséről ne is beszéljünk. Az a kérdés, hogy a dióda sorra menő 3 fázis szabadon felcserélhető-e? Az a bajom hogy a diódasorról nem jön le a12v és a segéd fesz sem ami bele van kötve a fesszabályzóba. Mit kell tudni a dióda sorról és a 3 fázisról? Ott milyen értékeket kellene mérnem? Köszi előre is!
Olvasd el újra amit potyo írt, mert előgerjesztés nélkül semmi nem fog "lejönni"...
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2013
Szia
"3 fázis szabadon felcserélhető-e" igen Ha ki van égve, a töltésvisszajelző ízzó, akkor soha nem gerjed fel. A visszajelző ízzón keresztül kap a gerjesztő tekercs 5......9V ot ( itt kell az akumulátor is ) Ha 6V os akkor kb. csak a fele. Ha felgerjedt kb.: negyed/fél gázadásra, márt megtartja alapjárat felett. "Ott milyen értékeket kellene mérnem" ha nincs gerjesztés, akkor majdnem semmit. üdv.
Ha úgy rossz a feszszabályzó , hogy nem ad ki semmi gerlyesztőáramot ( szakadt) akkor sincs semmi , hiába pörög , hiába jó a kontrol égö . Tehát nem olyan egyszerü csak tanácsot adni , üdv Feri
A kérdezőnek olyan fesszabályzója volt, amin nem volt visszajelző izzó, hanem egy ellenállás volt beépítve előgerjesztéshez. Az új fesszabályzó(elektronikus) valószínűleg nem ilyen. Ezért ha nem tesz kontrollizzót, nem fog menni. Aztán, hogy mi mindent nem csinál jól, azt nem tudhatjuk. Nem egyszerű tanácsot adni hozzá nem értőnek, ez igaz.
Csak okulásul elmesélem hogy majdnem bediliztem a saját ladámon régebben, nem akart jól tölteni , kevés áramot termelt , szétdúrtam a generátort , minden dióda jó ,kefék jók , , égés nincs ,fesszabályzó jót mutatott a probán , szabályzó csrere , megint alig van áram , kis terhelés már levitte a feszkót , akkór vettem elő a biztositék tábla kiosztását , hát a gerlyesztő áram biztositva van . bizti ellenőrzés 2w-os izzóval , jónak mutatkozik .(10-es pozició számú bizti) , régebben kicserélte valaki a réz biztit aluminiumra , kivettem , hát el volt rohadva az érintkező pontja , a kis égőt még kigyujtotta , de többre nem volt képes , Bizticsere és minden jó lett , ezerrel tőlt stb
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2013
A Lada (ha van külön biztije a gerjesztésnek) egész más elven működik, az a fajta állandó gerjesztésű, közvetlenül gyújtásról gerjed a feszszabályzó közbeiktatásával. Ebben nincs is gerjesztődióda, a visszajelző (ha van benne egyáltalán) a csillagpontról van vezérelve egy külső relével.
Amelyikben van (a későbbiekben), annak meg nincs külön biztije.
A 2105-2107-esekben tutira volt bizti...
Tutira nem mindben.... (még ha meg is volt a helye a táblán).
Segíteni szeretnék egy picinykét, hátha... Nálam olyasmi történt huzamosabb időn keresztül, hogy gyújtott a kolec, meg aztán világítás is akadt, de... Egyszer már rámértem az aksi 2 klemnijére és nagy csodálkozásomra csak 11-12 V körüli feszt leltem. Hiába nyomogattam padlóig a pedált. Leszedtem hát az altit, utána belezés ( gondolom!, ahány típus, annyiféle felépítés.) Kis bogarászás után meglett a gaz! Hát a három tekercs egyik diódára menő végéről valami okból leolvadt, eltűnt a cin. Na, adtam neki másikat alapos pucolás után, vissza összeraktam, és- azóta semmi gond, 14,2-3 V-ig nyomja a feszkót. Remélem, másnak is bejön!
nagyon köszi , Így tanulunk ." ez jó iskola
Ne haragudj hogy megkérdezem de a ladádon kivül javitottál te már egyáltalán más generátort?Kicsitt fel kellene nöni a feladathoz és követni az eseményeket,ma már egy biztositékcsere nem mindig elég a megoldáshoz.
Üdv Atis |
Bejelentkezés
Hirdetés |