Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Nomeg az se piskóta, hogy "egyenáramú akkumlátor". Ő biztosan tud váltóáramúról is.
Nem új találmány.
Az addig oké, de attól még érdekes.
Sziasztok! Nem tudom ismeri-e valaki, de találtam egy kis "aranybányát". Sokszor olvasgatom különböző hozzászólásokban, kinek mire van szüksége. Itt aztán lehet mazsolázni az 555 vízlágyítótól a kínai 315MHz-es távirányítóig: ARANYBÁNYA ITT !!!
Úgy működik, hogy mi sokan tápláljuk bele, mások-kevesek mindet hazaviszik.
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2013
Sziasztok!
Gondolom sokan ismerik a Siemens gyártmányú, kis számban a M.Á.V.-nál is használatos 1047-es pályaszámú aszinkron motoros mozdonyt. Bővebben: Link Érdekessége, hogy induláskor "szolmizáló" hang hallható a vontatómotorokból a frekvenciaváltó miatt. Magyarországon 25kV 50Hz-ről megy, Németországban 15kV 162/3 Hz-ről. Döbbenten vettem észre, hogy a 162/3 Hz-es hálózat esetén nem "szolmizál". Hogy lehet ez? 50Hz esetén miért adja ki ezt a jellegzetes hangot?
Te magad írod: "hang hallható a vontatómotorokból a frekvenciaváltó miatt." A 16Hz-et nem hallod, az 50-et igen. Szolmizálás: frekvenciaváltó váltja a frekvenciát.
Elvileg nem úgy megy, hogy egyenirányítják, a trafó szekunderét, és arról megy a frekvenciaváltó? Az egyenáramnak mindegy, hogy mekkora frekiből lett egyenirányítva. Nem tudom, hogy a mozdonynál van-e pufferkondi. Lehet, hogy az 50Hz miatt van valami gerjedés, és azért szolmizál?
Szia!
Szerintem IGBT-s EuroSprinter mozdonyt "hallottál", mert a GTO-s mozdonynak van szolmizáló hangja. Kiegészítés: a ciklokonverteres hajtásokról (is) összefoglalót találsz itt. A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2013
Nem tudom, mit nem hallottál, ott is zenél.
Bővebben: Link
Tényleg zenél. Ezek szerint egy régebbi változatát láthattam a gépnek.
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2013
Van egy gyanúm, hogy inkább újabbal találkoztál.
Az is lehet. Münchenből ment Prágába. Ezt láttam.
Amúgy van belőle 4 azaz négy áramnemű is. Az ES64U4 pl. 1,5 kV DC, 3 kV DC, 16 kV 16 2/3 Hz AC, és 25 kV 50 Hz AC alatt is üzemel. Az ALEX is ilyet használ. DB 183 sorozat.
Csehországban mivel mennek? Otthon 25kV 50Hz (a lehető legjobb megoldás) Ausztria, Németország 15kV 162/3Hz.
Sok mindenre jó a Wikipédia meg a Google, mi is onnan vesszük az infókat. Keresgélj!
Csehországban van majdnem minden. Prága körül volt 1500 V DC. Többnyire 3 kV DC a lengyelek, és ukránok miatt, de már szaporodik a 25 kV AC is, dél, délnyugat Csehországban, Pozszony, Brünn felé, de nem ér Prágáig.
Jó böngészést.
Bővebben: Link Egyébként hogy mi a lehető legjobb megoldás, az nagy kérdés. Attól függ mire. Egyébként a nagysebességű vasutak normál nyomtávval, és 25 kV 50 Hz -el készólnek, legalábbis európában. De nagy gond a hagyományok, Egy ország vasúti villamos hálózatát nem lehet csak úgy átállítani. A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2013
Egészen jól hangzik!
Kíváncsi vagyok lesz-e belőle valami, érdekes módon az ilyen dolgok sokszor "eltűnnek" a süllyesztőben.
Volt magyar mágneses buborék memória is . . .
Ezek egy része ha nem is csoda, de érdekes.
A TGV is 25kV-os, rekordja több, mint 500km/h, de a max. utazósebessége 360 km/h, ez is félelmetes, 2 éve volt szerencsém személyesen tapasztalni Nancy-Párizs között.
Csak érdekességként a TGV is több áramnemű. Amikor a kezdetekkor először átjárt a csatorna alagútban, és nem volt még kész Londonig a pálya, a rendes vasúti hálózaton közlekedett 750 V DC alatt, harmadik sínes ellátással, mint a metrónk. Párizs körül is többféle áramrendszert használnak, és azokon is képes közlekedni a TGV, persze a pálya adottságainak megfelelően.
Bruxelles körül is mint Belgiumban 3 kV DC van. A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2013
Biztosan így van, mert én is olyan vonalon utaztam rajta, hogy másik pályaszakaszokon csak 100-150 km/ó között haladt. Csakis Nancy-Párizs között száguldott.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2013
Sziasztok!
Lenne egy-két kérdésem a repülőgép áramellátásáról. Mikor beáll a gép a helyére, akkor ugye rákapcsolják a 115V fázisfeszültségű, 400Hz frekvenciájú háromfázisú váltóáramot. (Egyszer már írták, hogy a kis trafók miatt kedvező a hálózatnál magasabb frekvencia.) Erről mennek az akkumulátor töltők, a légkondi, és talán a fűtés is. Van, amikor az épületből jön ki a vezeték, van amikor egy generátor állítja elő, és van amikor mindkettő rá van kötve, pl. nagyobb gépeknél. Ránézésre a drótok vastagsága olyan 150-200A ra van. Miért van a képen látható módon összesodorva a vezeték?
Összesodorva csak prakitkusságból van. Így olyan mintha egy vastagabb vezeték lenne. Könnyebb kezelni.
Azt hittem, valami induktív oka van.
Előfordul egy-két érdekesség a repülőtereken. (Antennák, radarok, adócsövek -nem tudom, hogy mostanában milyen csöveket használnak, gondolom magnetront igen- inverterek, umformerek, és sok más jó cucc.) Sajnos ami igazán különleges, oda nem engednek be. Magán a gépen is van pár szépség. A pilótafülkében pl. 11db képcső van. Hasonlóak, mint a monitorokban. (Nagyfelbontású delta képcső, ha jól tudom.) A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |