Fórum témák
» Több friss téma |
Talan felreertettel. A "nem kombikazan" alatt azt ertettem, hogy nem keszit kozvetlenul hasznalati melegvizet, azaz nincs benne szekunder hocserelo, es nem is dupla a hocsereloje (asszem azt hivjak bitermikusnak?). Szoval ez egy futokazan, ami direkt olyan, hogy indirekt futesu forroviztarolot tud kiszolgalni. (Mint pl. az Ariston GENUS EVO PREMIUM SYSTEM) Van benne egy valtoszelep, ami valtja, hogy a radiatorokban vagy a forroviztaroloban keringeti a melegvizet. Ket eloremeno es ket visszatero csatlakozas van rajta. Egy a futokornek, egy a melegviztarolonak. Es csak egy darab hocserelo van benne. Az eloremeno hofokot a radiatorokhoz kulso kezeloszervvel lehet allitani, de a melegvizhez nem. A forroviztaroloban van egy termosztat, es az van bekotve a kazan megfelelo pontjara. Ha a termosztat zarokontaktusd ad, akkor a kazan fixen beallitott homersekletu vizet keringet a forroviztarlol hocserelojen keresztul. Nincs ezzel semmi trukk, ez igy van kitalalva, csak lejjebb akarom venni a hofokot.
Ok, én "képben" vagyok a kazánokkal kapcsolatban.
Az indirekttároló tetején lévő müanyag doboz alatt van a termosztát. Ott tudsz állítani rajta.
Köszönöm a segítséget, és gondolom, hogy otthon vagy a kazanokban, ezert is kerdeztem itt, mert lattam, hogy tobbeknek segitettel. Csak még mindig felreerted, amit kerdezek. En a kazanbol kijovo, a vizmelegiteshez hasznalt eloremeno viz hofokat akarom allitani (kicsit lejjebb), amit kizarolag a kazan elektronika szabalyoz a gazmodulacioval, es nem azt, hogy az indirekt tarolo termosztatja hany fokon kapcsoljon. Arra a forroviztarolo elejen van egy forgatogomb, ahogy a sima villanybojlereken is. Ez a tarolo (HAJDU IND100F) teljesen ugy nez ki, mint egy fali villanybojler, csak van az oldalan ket 1"-os csocsatlakozas, ami elmegy a kazanhoz. Es egy ugyanolyan mikrokapcsolos termosztat van benne, mint a villanybojlerekben, csak az nem az elektromos futotestet kapcsolja (mert az nincs is benne), hanem a gázkazant vezerli. Még a piros glimlampa is ott van az elejen, csak az persze nincs bekotve, mert a kazan vezerlofeszultsege 24V DC.
Rendben, de eddig nem ezt írtad! A fűtőköri potmétert tekerd lejjebb.
Valószínűsíthető, hogy a fűtőkörből egy termosztát és váltószeleppel van megoldva a HMV fűtőköre. A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2013
Esetleg tegyél fel pár képet és bővebb választ tudok adni.
Sziasztok!
A westen Quasar saga fojtatódik.Ma reggelre kiírta hogy ERR10.Ezt azután csinálta,hogy lezártam a nappaliban a radiátort,de még hidegen,majd ki lett nyitva mikor melegebb volt a víz a rendszerben. Továbbá a fürdőben hallani a törölközőszárítóban,hogy csobog.Gondolom,le kéne légteleníteni a radiátorokat,meg a szárítót is.A nyomásmérő óra a kazánon éppen benne van a zöldben,hidegen. Jól gondolom? Vagy mi lehet a gáz? István
Töltsél még vizet a fűtésrendszerbe!
Aztán légtelenítsd , ellenőrizd a nyomást, ha kell tölts még utána!
Röviden, minden további magyarázat nélkül:
az általad kérdezett hőfokot nem lehet állítani! UFF!
Sziasztok! Mi lehet a hiba Bosch ionizációs gyújtású, modulációs kombi kazán esetében, a fűtésre nem modulál a készülék, meleg vízre mindent jól csinál?
BÁRMI!
Szia! légy szíves egy pontos típus leírást adni! A Bosch az az egyik gyártó, amely havonta új készüléket dob piacra, apró módosításokkal. A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2013
Ja, es meg egy kerdes: nem tudod veletlenul, hogy mennyi a gyari ertek?
Ha nem késő akkor én tegnap megmérem egy ilyen panelon az ellenállásokat. A bal oldali 100 ohmos a jobb oldali meg 1000 ohmos!
Szakszervizzel csináltattam meg kb. 1 hete a Baxi 240 Fi típusú gázkazánom karbantartását. Azóta hosszabb ideig tartó meleg víz használat (pl. zuhanyozás) befejezését követő 80-90 másodperc elteltével nagy kattanás hallatszik a kazánból. A karbantartás előtt nem csinálta ezt.
Elképzelhető, hogy a karbantartáskor nem került valami megfelelően a helyére és azért van ez a jelenség? Vagy simán tönkrement valami? Tisztelettel kérem, hogy akinek van ezzel kapcsolatosan véleménye, az ossza meg velem. Köszönöm!
sziasztok,
új helyre költözéssel "nyertem" egy Buderus U 104 W tip kombi kazánt víztárolóval... el volt hanyaolva, ráadásul kontár szerelhette fel, 4-5 helyen folyt a víz, ebből 2 a választószelepnél volt, megcsináltuk házilag, erre megadta magát a ptc a tárolóban, csináltunk egyet házilag, a képviselet nem sokat ér, kijött vagy 70Ft-ből az egész.. A külső hőmérő, ami a ház falán van és elég magasan, nem hozzáférhető egyszerűen, viszont időnként bebillen valamitől (ingadozik a kijelzett hőmérséklet), ez azzal jár, hogy ilyenkor elindúl a szivattyú és ha nem vesszük észre és reseteljük, akkor az idők végezetéig járni fog, hogy ezt és a téli fagyvédelmet kikerüljem fix ellenállást építettem be a külső hőmérő helyett. Fagyni nem fog a lakásban úgy sem, viszont jó havi 60KWh-t meg lehet takarítani a téli hónapokban. Még egy kisebb problémám maradt: fűtés megy, majd leáll, majd fél óra múlva megint megy, ...tartja a hőmérsékletet, de ilyenkor nem áll le a szivattyú, csak ha a program szerint már legalább 1 fokkal kevesebbet kell tartania...Nem lehetne vissszavenni ezt az időt, amikor a fűtés befejeztével a szivattyú keringtet? A régi helyen egy egyszerű olasz kazán volt (Radiant), ott nem volt ez, 1-2 percen belül leállt, itt szerintem 15-20 perc, de addigra az esetek többségében újra fűteni kezd, vagy nem, de akkor sem áll le...Szerintem nem normális, hogy ennyit megy a szivattyú..élettartam szempontjából sem egészséges...
Üdv mindenkinek!
Némi segítségre lenne szükségem Renova mini gázkazán ki-be kapcsolgatási probléma miatt. Hibajelenség: fűtés elindul majd pár másodperc múlva lekapcsol majd megint elindul és így tovább. 537 ABC vezérlő ami elvileg rossz, 28-30 ezerbe kerülne, kérdésem hogy nem lehet-e javítani, illetve biztosan ez-e a baja? Nincs fordítva bedugva a konnektor és nem tudom mi az ionizációs elektróda amit meg kellene tisztítani.(általában ezt szokták itt javasolni ahogy néztem) Utánanézegettem a neten és úgy láttam hogy ez típushiba, olyat már találtam hogy valaki javított ilyet és áthúzott az egyik sld vagy ilyesmi tranzisztor(nem tudom pontosan, nem értek hozzá) Illetve olyat is olvastam hogy a füstgáz érzékelő lehet hogy rossz (ezt is javasolták hasonló problémánál) Ki tudtam próbálni egy másik mini vezérlőjével az egy darabig jó is volt de most már ugyanaz a hiba mindkét gázkazánon. Ha viszont ez típushiba akkor csak tudja valaki hogy mi okozza. Nekem úgy tűnik hogy valami folyamatosan lekapcsolgatja amikor elindul úgyhogy ez a füstgázérzékelő hiba logikusnak tűnt, ráadásul a kézikönyvben külön ki van emelve hogy nem szabad más füstgázérzékelőt használni, ezért is gyanús a dolog. Nem szeretnék feleslegesen 60 ezret kidobni az ablakon, (mivel akkor már mindkét kazánt javítani kellene és már így is egy vagyont ráköltöttem)azért kérdezem hogy van-e valakinek valami tippje vagy címe ahol esetleg javítanak ilyesmit.
pontosítok: smdl tranzisztorról volt szó a javításnál, a másik (használt) vezérlő kb. fél évig működött jól aztán azzal is ugyanez a hiba jött elő.
és bp-i vagyok, szerelő valószínűleg cserélné 40 ért darabját, de semmi garancia hogy nem lesz ugyanaz a baja fél év múlva.
Szia! Nem akarom a szót szaporítani de ITT (35664) ettől a hsz.-től éppen erről van szó, hogy az SD alacsony hőmérsékletű kondenzátorokat alkalmaz az ilyen igénybevételnek kitett helyen 105fokosak helyett. Talán a tápegység részében kicserélt kondenzátorok remélhetőleg megoldják a problémádat.
köszi, megpróbálom vele felvenni a kapcsolatot, mert a mérés eredménye az már nincs ott..
de ahogy néztem ő a másik nyákon cserélt kondit, két panel van.
No, akkor konkretizáld a kazán típusát.
Az U104 kéményes kazán.
Szia A panel felső részén van egy sárga kondenzátor,egy ellenállás és egy dioda között.
Nem emlékszem rá pontosan 330nf vagy470nf.ezen kondenzátor segitségével álltják elő a tápfeszt.A kondezátor értékcsökkent,ezért a jelfogó meghúzásakor elfogy a tápfesz,s emiatt indul- leáll a kazán.Mérd meg a kondi kapacitását,s cseréld ~275v-os x2-re. Üdv:Wurm
köszi, na valami ilyesmire vártam..
kondit mérni nem tudok, de így már megoldom.. A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2013
..... de EZ Ariston-ról szól nem SD-ről, persze az is lehet, hogy sok a hasonlóság ezen a téren. Aki feltehetően már megoldotta ezt a problémát okl. vill. mérnök. Szerintem megér egy emailt az ügy.
A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2013
nem jó a link, ez melyik az indexesnek már írtam, mert nincs ott hogy mi lett az eredmény..de ő a másik panelen cserélt ami nekem van itt képen az a gyújtóelekronika panel..
holnap szétszedem és megnézem pontosan milyen kondi kell bele.. Használd a shift gombot!: Mod. A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2013
U 104 W, kéményes kazán, víztárolóval, UBA4000 van benne, olyan 13 éves, levegőt bentről veszi(fürdőszoba), nem mai darab...leírás, kép nem sok van róla a neten, mintha nem is létezne, a képviselet is úgy kezeli, az utolsó kondenzációs előtti kazán állítólag, az előző tulajdonos által hátrahagyott számla alapján nem 2 Ft volt, megpróbált a szerelő nekem támadni, hogy ez nem ide gyártott, nem Mo-n vásárolt kazán , hanem A, DE részére, de a számla alapján Budaörösn lett vásárolva.
Karbantartás lett rajta végezve jó egy éve: tisztítás és moduláció, azóta 2 sec után lehuzza a lángot minimumra, gyakorlatilag nincs moduláció, állítólag rossz gáznyomás volt beállítva, mert nem Mo-i kivitel, ettől viszont én nem tapasztalok kisebb fogyasztást és a fentiek miatt nem is nagyon hihető, kontár volt... P.S.: egy ismerősöm is költözött, festés, víz, gáz, padló, eddig 3 "mester"-t jelentett fel, vesszen a férgese.. A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2013
Sziasztok!
Saunier Duval Ecosy f28 kazánom vezérlőpanele tönkrement. Állítólag a relé mondta be az unalmast (a ventillátor elindul, begyújtáskor csak kattog, szerelő szerint a relé nem húz be). Vajon ez javíthatatlan hiba, nincs más megoldás, csak a panelcsere? Köszönöm, ha valaki tud tanácsot adni.
A rossz gáznyomás = MARHASÁG! Mo.-on és DE-ben a gáznyomás szinte ugyanaz.
A buderus kondenzációs kazánnál a fúvóka és a levegőtárcsa változtatásával megoldható. Az UBA 4000 egy jó automatika. Ez még eredeti NEFIT (holland).
köszi a választ, de ez még nem kondenzációs, az utolsó, ami még nem az...
kísérletezek különböző beállításokkal...működik minden, csak nagyon hosszúnak érzem a szivattyú utánfutását...és ez felesleges +árampazarlás +elettartamcsökkenés |
Bejelentkezés
Hirdetés |