Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Központi fűtés (vezérlés)
Témaindító: farago_bme, idő: Aug 29, 2010
Témakörök:
Neked mi a véleményed az LM35 érzékelőről?
Mailra nem kaptam meg, de ezt összeillesztem... Köszi [Szerk.]: PT500-at tudok szerezni, ha azt jobbnak látod... A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2013
Hello!
- Akkor cseppet félreértettelek. Én arra gondoltam, hogy három szivattyú van. Egy a vegyes kazán és a puffer között a tárolásra, egy a puffer és a fűtés között, és egy a kazán és a fűtés között. Ha a vegyes kazán elindul, és a pufferben nincs meleg víz, akkor amíg fel nem fűti a lakást, közvetlen a kazánból jön a fűtés. A puffer keringtetése csak akkor indul, mikor felfűtött a lakás és leáll a kazán-lakás szivattyú. Amúgy ha ezt nem akarod, akkor kiveszed a D13 diódát. (Mondjuk a hidraulikus rajz sem a legjobb ebből a szempontból, ezek szerint..) - Kicsit lassítsál!.. Először megrajzoltam NTC-re, majd LM35-re, most meg Pt500?.. Ha hőmérsékletet szeretnénk szabályozni-kapcsolni, akkor egy NTC a jó választás, feltéve, hogy tudjuk hőkontaktusba hozni azzal amit mérünk. (Nekem voltak ruszki üvegburásaim, aminek védőtokja is volt. 48V-ról simán kapcsolt akár egy relét is.) Csak azzal nem lehet lineáris viszonyba hozni a feszültséget a hőmérséklettel. Vagy is mérni nem igazán jó, csak engedményekkel. Ha mérni (kijelezni) is szeretnénk, akkor lineáris hőérzékelő kell. ezért esetleg LM35. Platina megint keveset változik, ahhoz precízebb elektronika kell. Egy fűtésbe meg luxus precízkedni. Ha mindenféle kialakulatlan igényei tervei vannak az embernek, akkor PLC-t vesz és azt utólag is programozhatja kedvére, percenként. Nem analóg áramkört épít.. - LM35-ről az a véleményem, hogy még nem volt a kezemben.. De miért nem lenne jó, az, amit tömegesen gyártanak. De azoknál is van pontosság és szórás. Mint kiderült, mikor valakinek egy külső-belső szellőzőhöz rajzoltam kapcsolást. De ott 1 fokon belül kellett volna működni a differenciának. üdv!
Ez szimpatikusabb... Bocs, hogy ennyit vacilálok. A termisztorok milyen értékűek?
Hello! A termisztorok 10kohm 25°C mellett. üdv!
Sziasztok.!
Használtam már Simens csőre tehető érzékelőket. Nem jut eszembe a pontos neve. De nagyon jól működtek. Az előre-visszatérő víz hőmérsékletét mérte mind a két nagy kazán kimenetén, az 500l-es puffer hőtárolós melegvízet, külső hőmérsékletet mérte. Kapcsolta szivattyúkat, kazánokat. A kísérletezéskor sok érdekes új feladat merült fel, amire nem gondoltam előre. Nem mindent tudtam volna analóg rendbe rakni. Főleg, a fűtés csővezeték méretezés is el volt rontva. Ez a készülék egy 36 lakásos társasházban üzemelt a kazánházban. Ha érdekel valakit a termosztát neve, vagy a rajzok, akkor előkeresem. Kobold
Megköszönném, ha közé tennéd és megosztanád a tapasztalataidat.
Hali.
Idézet: „Még egy retesz van. Ha a puffer hőfoka nem érte el az 50 fokot, és a fűtés közvetlen a kazánból megy, akkor a D7 dióda tiltja a kazán és puffer közötti szivattyú működését. Hogy a kazán ez idő alatt, ne fűtse a puffert. Ha a szoba eléri a hőfokot, akkor a kazán szivattyúja leáll, és így engedélyezve van, a kazán-puffer szivattyú működése.” D7 diódát kihagynám, mert a "fűtés-pufferből" szivattyú a pufferból veszi ki a meleg vizet a "fűtés-kazánból" pedig a gázkazánt vezérelné... És amíg a gázkazánból megy a fűtés, addig melegszik a puffer. Ha elérte a puffer az 50 fokot és kéri a termosztát a meleget, akkor átáll pufferről fűtésre a rendszer. Menne így a dolog szerinted? A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2013
Hello! Az működne, csak a logikát is meg kell változtatni. Hiszen a "Fűtés a kazánból" helyett a "Fűtés gázzal" lenne a funkció. Vagy is a a puffer hőmérséklete 50 fok felett van, akkor a pufferből kell fűteni, ha alatta, akkor pedig a gázkazánnal. (Természetesen ha a termosztát ezt kéri.) Tehát a két szivattyű működése invertált kell hogy legyen. Vagy is el kell hagyni a a D7 diódát, és az U4 komparátort és már működik is. üdv!
Ha jól értem, akkor az U3-as komparátorhoz egy 2 morzés relé kell kapcsolódjon.
1. indítja a "fűtés-pufferból" szivattyút, ha a komparátor kimenete magas, 2. indítja a gázkazánt, ha az U3 kimenete alacsony. Jól gondolom?
Ezt írtam volna? Szerintem nem. Ha egy relét használnál, akkor hogy fogja a termosztát kikapcsolni a gázkazánt? Az invertálást elvégzi a T2 tranyó. Ha működteti a puffer szivattyút, letiltja a D4-en keresztül a Gázt. A termosztát meg mind kettőt tudja tiltani.. Logice?
Igazad van, de attól félek elvesztettem a fonalat...
Hátha ez segít. De felhívnám a figyelmedet, hogy hiszterézis jelenleg sincs!
Persze minden szerelés más és a hibák is külömbözőek lehetnek.... Hirtelen, ami eszembe jut. Két hatalmas álló kazán volt összekötve. Nem volt keverő rész, vagyis csak 2" cső volt a keverő. Ezért a kazán könnyen megfutott és lekapcsolta a védelme. Még akkor is, amikor már a kazán kikapcsolt, és a fűtőkör szivattyú utókeringetett a megállás előtt. Ez jó, mert a kazánt lehűti. A második kazán akkor indult, ha az első nem bírta a melegítést. Itt is a megfutás, a megfelelő csőkeverő hiányát jelezte..... A bojler 55 fokos vizet tárolt, nem lehet több. A bojler fűtését egyszerűen meg lehet oldani, ha nincs nagy kívánalom, egy háromjáratú termosztáttal. Egyszerű és soha nem romlik el. a hőfok beállítható...... A termosztát nem volt teljesen lineáris, ezért a használt hőfokoknál állítottam be a hőmérsékletet. 18 fok alatt a kazánt autómatikusan indította. Ha nem volt hőelvétel, akkor úgyis leállt. Egyenlőre ennyi jutott eszembe. Ha van kérdés, akkor válaszolok... Rajzot nem tudom, hogyan csikarjam ki a protelből
Kobold A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2013
Hiszterézisre szerintem nem lesz szükség, mert a termisztorok hőkontaktja nem lesz 100%-os. Arra gondoltam, hogy olajjal tölteném fel a zsákokat, amikbe merül a termisztor...
Hello! Hellotok!
Lehet-e esetleg egy ilyet ugy tervezni hogy 3, vagy 3,3 v -tol emelkedjen a feszultseg 1 v-ot, vagyis 100 Celsius fok hofoktartomanynal 1 v-ot emelkedjen a feszultseg 3, vagy 3,3 v-tol 4, vagy 4,3 v-ig ? Mindez hogy beleferjen az egesz 5 v-ba. Koszonom, vagyis megkoszonnem.
Hello! Lehet, bár nem tudom mi értelme van hibafeszültséget hozzá adni egy szenzor feszültségéhez. De az legyen a Te bajod. üdv!
Üdv.
Milyen programmal tervezted? A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2013
Hello! Ez a TINA szimulátorban van rajzolva.. üdv!
Lusta vagy megrajzolni?
Nem, mert a 339 nyitott kollektoros, és az ki is van használva.
Sejtettem, hogy valami ilyesmi lesz...
Köszi
Üdv!
Megépítettem a termisztoros kapcsolásodat, működik szépen. Csak egy apró gond van: ha közelít a hőmérséklet a beállítotthoz, akkor elkezd "csattogni" a relé és ki-be kapcsolja a szivattyút... Tudsz valami megoldást rá? Köszi.
Hello! Írtam, hogy ez csak egy elvi rajz a megértéshez, és nincs hiszterézis. De Te ezt figyelmen kívül hagytad.. Most ez van!? üdv!
Üdv. Ha U2 kimenete és az invertáló bemenete közé tennék egy pár száz kΩ-os ellenállást és az U3-al is megtenném ugyanezt, akkor nem javulna a helyzet?
Hello! Ha az invertálóra csatolsz vissza, akkor az negatív visszacsatolás lenne. De valahogy így kellene módosítani a dolgot, hogy ne legyen hibás egymásra hatás. üdv!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |