Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   140 / 206
(#) ucsreen válasza nyemi hozzászólására (») Nov 10, 2013 /
 
Szia Nyemi !

Azt szeretném kérdezni tőled, hogy mitől függ a lendkeréken levő vezérlő ív hossza ?
És a pickup pozíció a vezérlő ív kezdetétől a felső holtpontig tart ?
Előre is köszönöm.Üdv.,
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2013
(#) nyemi válasza ucsreen hozzászólására (») Nov 11, 2013 /
 
Szia
Idézet:
„Azt szeretném kérdezni tőled, hogy mitől függ a lendkeréken levő vezérlő ív hossza ?”


Attól hogy milyen előgyújtás vezérlés működik (vagy fog az előrelátó tervezés miatt)a motorba.
Ha analóg, akkor a az ív kezdete a maximum, a vége meg az minimum ( alap)előgyújtás, Ha digitális, akkor meg az alkalmazott program algoritmus idejének megfelelően választott.
Régen amikor a mikrokontrollerek lassabbak voltak, akkor hosszabb volt a vezérlő ív is, hogy legyen ideje a processzornak kiszámolni az előgyújtást.
Gondolom én
Idézet:
„És a pickup pozíció a vezérlő ív kezdetétől a felső holtpontig tart ?”

Az itt látható képet hozom példának akkor :
A pickup pozíció : 45° BTDC (innen számol a processzor visszafele , szóval csak ennél kisebb előgyújtást kaphat a motor).
A minimum meg az a 9° BTDC (holtpont előtt = BTDC, holtpont=TDC, holtpont után =ATDC) amikor a vezérlő ívnek vége van. Ez egy biztonsági előgyújtás ami általában közvetlenül vezérli a tirisztort hogy esetleges processzor hibánál se álljon le a motor.
Persze ez nem törvényszerű, de egy korrektül megtervezett digitális gyújtásnál így kell működnie, minden problémára gondolva.
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2013
(#) laller015 hozzászólása Nov 11, 2013 /
 
Üdv gulyi!
Megcsináltam a rajzot a legnagyobb tudásom szerint!Szerintem működőképes,de ezt majd te megmondod.A rajz kicsit gagyi,dehát a paint nem ilyen célokra való.
(#) ucsreen válasza nyemi hozzászólására (») Nov 11, 2013 /
 
Szia !

Nagyon köszönöm, így már értem tökéletesen.

Ma teszteltem motoron a V751-et újra.
2000 rpm alatti fordulaton 24 fok helyett csak 5 fok előgyújtás van.
3000-es fordulatnál pedig tökéletes a mért érték, és a beállított.
6000-es fordulatnál pedig 27 fok helyett 15 fokra csökken.
Ezért tettem fel ezeket a kérdéseket, mert a motoron amin teszteltem a pickup pozíció 30 fok, és a vezérlő ív hossza pedig 15 fok.
Mi lehet a probléma szerinted ? program, vagy valami hardver hiba ?

Üdv.,
(#) nyemi válasza ucsreen hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Hát nem nem tudom így hirtelen mi lehet a gond, mert ki kéne elemeznem az eeprom tartalmat.
Nézem, de ez egy kis idő
Apropó, akkor 30° pickup pozícióra írjak programot?
Mert a 36°-s már kész.
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2013
(#) ucsreen válasza nyemi hozzászólására (») Nov 12, 2013 / 1
 
OK.
Jó a 36 fokos is, mert felteszek egy olyan lendkereket.

Üdv.,
(#) nyemi válasza ucsreen hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Oké, de tudod ez 12f683 van írva.
(#) nosim hozzászólása Nov 12, 2013 /
 
Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy lenne egy "hires" amal sem gyújtásom. A lényeg hogy szeretnék hozzá épiteni egy olyan elektronikát, ami egy mikrokontrollerbe tárolná az előgyújtás értékeket és abból hivná elő. Egy alapkapcsolásom van, de ez ugye nem tartalmaz semmi ilyen lehetőséget. Ha érdekel felrakom azt a kapcsolási rajzot amit kiszeretnék bőviteni ha persze megoldható ez egyáltalán. Bárkinek bármiféle ötlete lenne hozzá? Nagyon megtudnám köszönni a segitséget!!!
(#) nosim hozzászólása Nov 12, 2013 /
 
http://archive.siliconchip.com.au/cms/A_110499/article.html
Erről az oldalról származna a kapcsolás, nem tudom hogy ezt esetleg kilehet-e bőviteni vagy másik kellene?
(#) ucsreen válasza nyemi hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Nagyon köszönöm Nyemi !

Szerzek egy ilyen PIC.-et, és már próbálom is. Üdv.,
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2013
(#) laller015 hozzászólása Nov 16, 2013 /
 
Üdv mindenkinek!
Azt hiszem megtaláltam a megoldást,a rádiótechnika évkönyv egyik gyujtásából.Kicsit átvariáltam,így már szerintem illeszthető 555-höz.Persze a szimulátor program le is fagyott amikor elindítotam,de legalább nem kézzel kellett rajzolnom.
(#) gyengeagep hozzászólása Nov 22, 2013 /
 
Sziasztok! Van egy 110cc-s 4 ütemű kínai blokkos quadom. Az elektronikájához kellene egy komplett kapcsolási rajz. Sajnos nem sok időm van keresgélni, ezért légyszi tegyetek már be egy képet! A blokk cdi gyújtásos, csak nem tudom, hogy melyik vezeték hogyan hova menjen?! Köszönöm szépen előre is!
(#) laller015 válasza gyengeagep hozzászólására (») Nov 22, 2013 /
 
Üdv!
Talán ha leírnád a quad pontos típusát akkor többet tudnánk segíteni,itt az édes kevés,hogy 110cc és 4ütemű.
(#) laller015 hozzászólása Nov 22, 2013 /
 
Üdv mindenkinek!
Megcsináltam a kapcsolást a legnagyobb tudásom szerint.Majd a szkópos vizsgálatnál kiderül mennyire jól gondolkodtam.A kapcsolást két rajzból hoztam össze.Eléggé lelombozott ez a fórumozgatás,pár embernek írtam,mikor segítség kellett volna de nem igazán segített senki.Igazán örültem volna annak is ha legalább annyit írnak a fórumtársak hogy semmi kedvük/idejük nincs az én problémámmal foglalkozni.2 hét után meguntam a dolgot és elkezdtem magamtól tervezni a dolgokat,pedig igazából csak egy mezei szerelő vagyok.
(#) Hidi hozzászólása Nov 23, 2013 /
 
Üdv! Egy kis segítség kellene.ABővebben: Link beültetési rajzon az irfp450 fentről lefelé nézve g d s vagy s d g . A válaszokat köszönöm.
(#) gyengeagep válasza laller015 hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Az a baj, hogy ezen nem igazán találok semmilyen típust, amit a neten hasonlót találtam az Polaris Predator 110
(#) laller015 válasza Hidi hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Üdv!
Fentről nézve G,D,S.
(#) Hidi válasza laller015 hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Köszönöm. Bekötöttem így a led villog de nincs szikra. Mi lehet a baja?
(#) rostasbela hozzászólása Nov 24, 2013 /
 
Sziasztok! Malaguti F10-es gyújtás (Ducati) alaplapját baleset érte. Egy hosszabb csavar szétcseszte a mellékelt képen sárgával bekeretezett alkatrészt. Kérdés: mi ez? Lehet-e cserélni? Érdemes-e?
Üdv. Béla

gyujtas.jpg
    
(#) laller015 válasza Hidi hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Üdv!Ha a LED a megszakítás pillanatában világít,akkor elvileg van jel a 4093-as IC 4-es kimenetén is.Szerintem a 2 FET közül valamelyik lehet a ludas.
(#) mex válasza rostasbela hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Ez a jeladó volt...

Nem hiszem, hogy külön árulnának ilyet. Próbálkozz bontóban.
Mindenesetre ez a fajta alapból sem megbízható, van olyan kivitel, ahol a tekercs egyik kivezetését egy rugalmas lemezfül alkotja, és a tekercstest belső téglalap alakú nyílásában helyezkedik el,és a hajlított lemezkonzollal, (ami egyben a tekercs vasmagja is) érintkezve adja át az impulzusokat. Ez az érintkezés idővel a rezgés hatására bizonytalanná válik, és a gyújtás kimarad...
A szerelő meg leszedi a csillagot az égről.
(#) pjg válasza laller015 hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Ez egy tranzisztor kapcsolású akkumulátoros gyújtás. Annyira elavult, hogy nagyon kevesen foglalkoznak vele. Mindenki tirisztoros gyújtást szerel a motorjára, majd elfelejti, mi is az.
(#) laller015 válasza pjg hozzászólására (») Nov 26, 2013 /
 
Üdv!
Persze tudom,hogy elavult,de számomra ez a "legkönnyebb" és legolcsóbb megoldás.Gondolkodtam én is a tirisztoros gyujtáson,de ahoz nemtudnám megcsinálni a magasfeszültséget.Ezzel arra gondolok hogy nem tudnám megcsinálni hozzá a tranzformátort ami a ~300 voltot előállítja a gyujtáshoz.
(#) gulyi88 válasza laller015 hozzászólására (») Nov 26, 2013 /
 
Már hogyne tudnád, volt aki PC táp trafóját használta az általam fejlesztett CDI-be, kicsit nagy de, ha ez nem számít, akkor tökéletesen elvégzi a dolgát. (van megszakítós változat is).
Pár menetet meg akárki fel tud tekerni.
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2013
(#) laller015 válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 26, 2013 /
 
Üdv gulyi!
Nagyon "le akartok beszélni" a tranyós gyujtásról Olvasgattam én is hogy sokkal stabilabb a CDI,meg hogy nagyobb szikra energiája van.Viszont ehez milyen kapcsolási rajz van?Ezt nem tudom elképzelni sem hogy hogy van megoldva a nagyfesz.Gondolom valami DC/AC konverter van a dologban.
(#) gulyi88 válasza laller015 hozzászólására (») Nov 26, 2013 /
 
pl: Nyemi féle önrezgő DCDC konverteres CDI, csak ebből ki kell pakolni a PIC-et mert előgyújtásszabályzóval gondolom nem akarsz még bajlódni, és hozzáilleszteni a megszakítót.
Visszafele képek közt megtalálod.
Vagy amit én terveztem valamikor, csináltam hozzá nyákot is, méretezési segédletet...
A fet meghajtó IC-t ki lehetne váltani diszkrét tranyókkal, ha gondot okoz a meghajtó helyettesítése. Persze megint problémát okoz a 6V os renszer, mert az megint nem lesz elég a fetek teljes kihajtásához. Lehetne logikai mosfetet használni, csak azok nem annyira jók, bár ide elég lehet.
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2013
(#) nyemi válasza laller015 hozzászólására (») Nov 26, 2013 /
 
Üdv laller015
CDI+6Volt+555+Fet +megszakító=
(#) laller015 válasza nyemi hozzászólására (») Nov 26, 2013 /
 
gulyi:Szerintem pont azt a kapcsolást küldted ami nekem kell!A te által küldött kapcsolásban nem volt PIC!
nyemi:Akkor 6 voltról mégiscsak lehet működtetni a fetes rendszert?
(#) nyemi válasza laller015 hozzászólására (») Nov 26, 2013 /
 
Sőt még 2500-as fordulatig 3 szikrára is képes )
Minden csak a trafó tekercskészletén múlik.
(#) laller015 válasza nyemi hozzászólására (») Nov 26, 2013 /
 
Még a végén repülőgép lesz az MZ ből...
Viszont az a baj hogy én a tekercseléshez,trafó építéshez nem értek.Próbáljam meg a gulyi által említett PC táp trafós megoldást?Mit ajánlassz nyemi?
Következő: »»   140 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem