Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Szia Nyemi !
Azt szeretném kérdezni tőled, hogy mitől függ a lendkeréken levő vezérlő ív hossza ? És a pickup pozíció a vezérlő ív kezdetétől a felső holtpontig tart ? Előre is köszönöm.Üdv., A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2013
Szia
Idézet: „Azt szeretném kérdezni tőled, hogy mitől függ a lendkeréken levő vezérlő ív hossza ?” Attól hogy milyen előgyújtás vezérlés működik (vagy fog az előrelátó tervezés miatt)a motorba. Ha analóg, akkor a az ív kezdete a maximum, a vége meg az minimum ( alap)előgyújtás, Ha digitális, akkor meg az alkalmazott program algoritmus idejének megfelelően választott. Régen amikor a mikrokontrollerek lassabbak voltak, akkor hosszabb volt a vezérlő ív is, hogy legyen ideje a processzornak kiszámolni az előgyújtást. Gondolom én Idézet: „És a pickup pozíció a vezérlő ív kezdetétől a felső holtpontig tart ?” Az itt látható képet hozom példának akkor : A pickup pozíció : 45° BTDC (innen számol a processzor visszafele , szóval csak ennél kisebb előgyújtást kaphat a motor). A minimum meg az a 9° BTDC (holtpont előtt = BTDC, holtpont=TDC, holtpont után =ATDC) amikor a vezérlő ívnek vége van. Ez egy biztonsági előgyújtás ami általában közvetlenül vezérli a tirisztort hogy esetleges processzor hibánál se álljon le a motor. Persze ez nem törvényszerű, de egy korrektül megtervezett digitális gyújtásnál így kell működnie, minden problémára gondolva. A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2013
Üdv gulyi!
Megcsináltam a rajzot a legnagyobb tudásom szerint!Szerintem működőképes,de ezt majd te megmondod.A rajz kicsit gagyi,dehát a paint nem ilyen célokra való.
Szia !
Nagyon köszönöm, így már értem tökéletesen. Ma teszteltem motoron a V751-et újra. 2000 rpm alatti fordulaton 24 fok helyett csak 5 fok előgyújtás van. 3000-es fordulatnál pedig tökéletes a mért érték, és a beállított. 6000-es fordulatnál pedig 27 fok helyett 15 fokra csökken. Ezért tettem fel ezeket a kérdéseket, mert a motoron amin teszteltem a pickup pozíció 30 fok, és a vezérlő ív hossza pedig 15 fok. Mi lehet a probléma szerinted ? program, vagy valami hardver hiba ? Üdv.,
Hát nem nem tudom így hirtelen mi lehet a gond, mert ki kéne elemeznem az eeprom tartalmat.
Nézem, de ez egy kis idő Apropó, akkor 30° pickup pozícióra írjak programot? Mert a 36°-s már kész. A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2013
OK.
Jó a 36 fokos is, mert felteszek egy olyan lendkereket. Üdv.,
Oké, de tudod ez 12f683 van írva.
Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy lenne egy "hires" amal sem gyújtásom. A lényeg hogy szeretnék hozzá épiteni egy olyan elektronikát, ami egy mikrokontrollerbe tárolná az előgyújtás értékeket és abból hivná elő. Egy alapkapcsolásom van, de ez ugye nem tartalmaz semmi ilyen lehetőséget. Ha érdekel felrakom azt a kapcsolási rajzot amit kiszeretnék bőviteni ha persze megoldható ez egyáltalán. Bárkinek bármiféle ötlete lenne hozzá? Nagyon megtudnám köszönni a segitséget!!!
http://archive.siliconchip.com.au/cms/A_110499/article.html
Erről az oldalról származna a kapcsolás, nem tudom hogy ezt esetleg kilehet-e bőviteni vagy másik kellene?
Nagyon köszönöm Nyemi !
Szerzek egy ilyen PIC.-et, és már próbálom is. Üdv., A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2013
Üdv mindenkinek!
Azt hiszem megtaláltam a megoldást,a rádiótechnika évkönyv egyik gyujtásából.Kicsit átvariáltam,így már szerintem illeszthető 555-höz.Persze a szimulátor program le is fagyott amikor elindítotam,de legalább nem kézzel kellett rajzolnom.
Sziasztok! Van egy 110cc-s 4 ütemű kínai blokkos quadom. Az elektronikájához kellene egy komplett kapcsolási rajz. Sajnos nem sok időm van keresgélni, ezért légyszi tegyetek már be egy képet! A blokk cdi gyújtásos, csak nem tudom, hogy melyik vezeték hogyan hova menjen?! Köszönöm szépen előre is!
Üdv!
Talán ha leírnád a quad pontos típusát akkor többet tudnánk segíteni,itt az édes kevés,hogy 110cc és 4ütemű.
Üdv mindenkinek!
Megcsináltam a kapcsolást a legnagyobb tudásom szerint.Majd a szkópos vizsgálatnál kiderül mennyire jól gondolkodtam.A kapcsolást két rajzból hoztam össze.Eléggé lelombozott ez a fórumozgatás,pár embernek írtam,mikor segítség kellett volna de nem igazán segített senki.Igazán örültem volna annak is ha legalább annyit írnak a fórumtársak hogy semmi kedvük/idejük nincs az én problémámmal foglalkozni.2 hét után meguntam a dolgot és elkezdtem magamtól tervezni a dolgokat,pedig igazából csak egy mezei szerelő vagyok.
Üdv! Egy kis segítség kellene.ABővebben: Link beültetési rajzon az irfp450 fentről lefelé nézve g d s vagy s d g . A válaszokat köszönöm.
Az a baj, hogy ezen nem igazán találok semmilyen típust, amit a neten hasonlót találtam az Polaris Predator 110
Köszönöm. Bekötöttem így a led villog de nincs szikra. Mi lehet a baja?
Sziasztok! Malaguti F10-es gyújtás (Ducati) alaplapját baleset érte. Egy hosszabb csavar szétcseszte a mellékelt képen sárgával bekeretezett alkatrészt. Kérdés: mi ez? Lehet-e cserélni? Érdemes-e?
Üdv. Béla
Üdv!Ha a LED a megszakítás pillanatában világít,akkor elvileg van jel a 4093-as IC 4-es kimenetén is.Szerintem a 2 FET közül valamelyik lehet a ludas.
Ez a jeladó volt...
Nem hiszem, hogy külön árulnának ilyet. Próbálkozz bontóban. Mindenesetre ez a fajta alapból sem megbízható, van olyan kivitel, ahol a tekercs egyik kivezetését egy rugalmas lemezfül alkotja, és a tekercstest belső téglalap alakú nyílásában helyezkedik el,és a hajlított lemezkonzollal, (ami egyben a tekercs vasmagja is) érintkezve adja át az impulzusokat. Ez az érintkezés idővel a rezgés hatására bizonytalanná válik, és a gyújtás kimarad... A szerelő meg leszedi a csillagot az égről.
Ez egy tranzisztor kapcsolású akkumulátoros gyújtás. Annyira elavult, hogy nagyon kevesen foglalkoznak vele. Mindenki tirisztoros gyújtást szerel a motorjára, majd elfelejti, mi is az.
Üdv!
Persze tudom,hogy elavult,de számomra ez a "legkönnyebb" és legolcsóbb megoldás.Gondolkodtam én is a tirisztoros gyujtáson,de ahoz nemtudnám megcsinálni a magasfeszültséget.Ezzel arra gondolok hogy nem tudnám megcsinálni hozzá a tranzformátort ami a ~300 voltot előállítja a gyujtáshoz.
Már hogyne tudnád, volt aki PC táp trafóját használta az általam fejlesztett CDI-be, kicsit nagy de, ha ez nem számít, akkor tökéletesen elvégzi a dolgát. (van megszakítós változat is).
Pár menetet meg akárki fel tud tekerni. A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2013
Üdv gulyi!
Nagyon "le akartok beszélni" a tranyós gyujtásról Olvasgattam én is hogy sokkal stabilabb a CDI,meg hogy nagyobb szikra energiája van.Viszont ehez milyen kapcsolási rajz van?Ezt nem tudom elképzelni sem hogy hogy van megoldva a nagyfesz.Gondolom valami DC/AC konverter van a dologban.
pl: Nyemi féle önrezgő DCDC konverteres CDI, csak ebből ki kell pakolni a PIC-et mert előgyújtásszabályzóval gondolom nem akarsz még bajlódni, és hozzáilleszteni a megszakítót.
Visszafele képek közt megtalálod. Vagy amit én terveztem valamikor, csináltam hozzá nyákot is, méretezési segédletet... A fet meghajtó IC-t ki lehetne váltani diszkrét tranyókkal, ha gondot okoz a meghajtó helyettesítése. Persze megint problémát okoz a 6V os renszer, mert az megint nem lesz elég a fetek teljes kihajtásához. Lehetne logikai mosfetet használni, csak azok nem annyira jók, bár ide elég lehet. A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2013
gulyi:Szerintem pont azt a kapcsolást küldted ami nekem kell!A te által küldött kapcsolásban nem volt PIC!
nyemi:Akkor 6 voltról mégiscsak lehet működtetni a fetes rendszert?
Sőt még 2500-as fordulatig 3 szikrára is képes )
Minden csak a trafó tekercskészletén múlik. |
Bejelentkezés
Hirdetés |