Fórum témák
» Több friss téma |
Az ionáram elektróda, vezeték a legolcsóbb alkatrésze, azzal érdemes kezdeni. A panel húzós áron van, ez legyen a legvégső megoldás. Egy elektronikai műszerész- akinek van ebben tapasztalata- tud segíteni, lehet egy- két alkatrészt kell csak cserélni benne.
Megtisztítottad csiszolópapírral jól az elektródát? Elektródára menő sarú szorul rajta, nem lóg?
Szerintem jól megtisztítottam az elektródát és a saru is elég szorosnak tűnik. Hogy működik ez az elektróda? Melegedés hatására valami kis feszültség keletkezik és ezt erősíti az elektronika? Így kicsit fekete doboznak tűnik.
Több elektróda van. Az egyik szikráztat, ennek a vezetéke megy be a gyújtótrafóba. Másik elektróda az ionáram érzékelő.
Ionáram: az égő gáz elektromos vezetővé válik ( egyenáram,DC ), a panelből áram megy az elektródára, majd a láng a testre vezeti, és vissza a panelra a földelésen keresztül. Itt jegyzem meg, jó védőföldelésnek kell lenni a kazánon, az is lehet a hiba oka. Melegedés hatására a termoelemben keletkezik feszültség- neked nem ez van a kazánodban- ( tűzhely, konvektor, régi fég kazán, stb. Réz, vékony, hengeres csőnek látszik, vezeték van rá forrasztva)
Úgy működik, hogy a láng ionizálja a levegőt és olyankor mikro Amper nagyságú áram folyik az elektróda és a készülék teste között, ezt érzékeli az elektronika.
Neked is köszönöm a sok és részletes segítséget! Szép estét! Anett
Sziasztok!
Az erőművem egy idirekt HMV tartállyal (120l) ellátott fali kazán. A fűtésem teljesen rendben működik! Viszont a HMV fűtésekor ki-be kapcsolgat a kazán. Legeslő kapcsolásnál kicsit hosszabban fűt utánna kb.30 másodpercenként leáll és azonnal újraindúl.Olyan érzésem van mintha túlmelegítené a vizet a kazán hőcserélőjében és ez miatt kapcsol ki! Lehetséges ,hogy valahol dugulása van vagy a váltószelep rakoncátlankodik?
HMV készítés közben nem melegszik a fűtési csöved? Ha nem a válasz, akkor a 3 járatúd átvált. Nagy valószínűséggel el van vízkövesedve a HMV hőcserélőd a tartálynál, és annak HMV víz oldala, ha melegek az oda- vissza menő csövek. Ki kell mosatni savval.
Amennyiben nem elég melegek a csövek, de ki- be kapcsol a kazánod, rossz lehet a tároló NTC-je, esetleg annak a környezete is vízköves. Anód rúd rendben van? Kell lennie rajta egy karimának a tisztítás miatt, nézz bele- de előtte engedd le a nyomást, vizet belőle. A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2013
Szia!
Köszi a választ! HMV készítése közben nem melegszik a fűtési kör ,szerintem át vált. A csővek elég melegek a fűtési oldal működik. Akkor a HMV tartályban lévő hőcserélő HMV víz oldalon vízköves? Hogyan savazzák ezt, mennyibe kerül egy ilyen mutatvány? Az anód rudat még ellenőrizni kell! Amúgy az egész rendszer 4 éves , ennyi idő alatt is el tud vizkövesedni?
Ha kemény a víz, és sok vizet használsz, főleg magas hőmérsékletre fűtöd a tárolót ( intenzív vízkőlerakodás 55C fölött jelentkezik ) akkor ideje, hogy vízköves legyen. Gondolom még nem volt tisztítva, anód rudat évente, de max 3 évente ellenőrizni kell.
HMV oldalon, és a cső belső, kazánból jövő oldala is el lehet tömődve. Vegyél egy fúrógépbe fogható szivattyút a cső belsejét átmosatni vele, külső részét meg ráveretni, vagy jó sok savat beletölteni. menet közben úgy is meglátod, ha van műszaki érzéked. Ha meg az nincs, akkor ne is kezdj hozzá. Ecetsav, foszforsav, vagy bármi, ami a vízkövet oldja ( sósavat ha lehet kerüld, vagy ne túl sok ideig érintkezzen a zománccal, az nem szereti ).
Bocs ez off lesz. Ez igaz. London tenyleg gazdag, de nem mindenkinek. A tobbseg berelt lakasban lakik, fizet, mert muszaly, de ezert alig kap valamit. Az ugynokseg akinek dolgozom nagyivben lecsinalja a berlot. Volt olyan, hogy egy ket kisgyermekes csalanak honapokig nem volt melegvize a hocserelo miatt. ezt botranyosnak tartom,mert havonta minimum 10 szer kifizetik rent (berleti dij) formajaban az anyagkoltseget (100 font koruli ar) a csere max 30 perc, az nem szamottevo koltseg. Abbol indulnak ki, hogy nagyobb az igeny lakasra, mint amennyi van. Ez igaz, de ez szamomra felfoghatatlan. Arra nincs ido, hogy kitakaritsam a rendszert, mert az sok ido, inkabb a 2-3 havonta esdekes cseret tologatjak a ki nem takaritott rendszer miatt. Amig nem lazad a lako es nem fenyegetozik az onkormanyzattal, nem tortenik semmi.
Ezt cask azert iram, hogy aki gondolkozik azon, hogy kijonne, Egy sator magasabb szintu lehet, mint az itteni lakhatasi lehetosegek. Tisztelt a kivetelnek (nem sokan vannak az ismsersegi koromben). Tettem egy ajanlatot a fonoknek 20 fontert adok neki egy felujitott hocserelot (nem 100-ert ujat) azt mondta, hogy draga. Sajnalom a lakokat, de mit tehetnek? A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2013
No, most már tudjuk, hogy a kolbászos kerítést ott is ellopták!
Köszi, hogy tapasztalataiddal gazdagítottad az érdeklődőket!
Üdv.
A készüléked hibáját a SIT automatika okozza (szokása).Azon belül hogy mi , arra sajnos nem tudok választ adni.Az elektróda ,égőnyomás mind hibaüzenettel jár (F1).
Melyik sav a költséghatékonyabb? Hol szoktátok beszerezni?
merciabc, briki, Gombszem, Gyu és holusoft! Nagyon köszönöm a segítségeteket, működik a kazánom. A SIT 537 ABC egység volt hibás. Túrtam a netet és találtam egy orosz oldalt, ahol ennek a vezérlőnek a hibáját elemezték és javítására is adtak megoldást. Mindössze egy 470nF/250V fólia kondenzátor volt a hibás, kapacitásszegény lett (168nF a mérésem alapján). Kb. 100 Ft-ért megoldódott a problémám a 20-30eFt helyett. Köszönöm még egyszer!
Szívesen.A megoldásod jegyzem,ezzel te is sokat segítettél nekem.
Idézet: „Mindössze egy 470nF/250V fólia kondenzátor volt a hibás, kapacitásszegény lett (168nF a mérésem alapján)” Ilyen nagyon ritkán fordul elő. Egy kondenzátor meg szokott szakadni, zárlatos lesz, az elkó kiszárad vagy felpúposodik. De ez a jelenség a szakmában igen ritka. Valószínűleg egy gyári szériahibás alkatrész került be, ezért van a sok hasonló hiba. A fémezett kondenzátorok (pl motorindító) ráadásul önjavítóak (persze csak egy bizonyos határon belül).
Igen. Lopjak. Reggel visszaolvastam a hozzaszolasomat es ugy felbosszantottam magam, hogy felmondtam a cegnel azonnali hatallyal. Csak annyit mondtak, Te dolgod. Delutan a B&Q-nal (baumax meretu cegnel ) kezdtem. Konyhakat es furdoszobakat osszeszerelni vettek fel, tobb penzert, rovidebb munkaidovel. Nem offolok tobbe. Szep napot mindenkinek.
A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2013
Tisztelt Szakértő Fórumozók!
Vaillant Thermotop fali VUW 240-3 kombi gázkazánom (9 éves) gyengén melegít. Így viselkedik: Hideg (30 fok alatti, vízhőmérséklet) indítás esetén: 1. keringet kicsit, begyújt, kis lánggal melegít kb. 40 fokig, amikor átkapcsol nagy lángra és melegít kb. 60 fokig (a fűtési hőmérséklet szabályzó forgatógomb max állásban van), ekkor kioltja a lángot. Eddig rendben volna, szerintem. - Ezután keringet vagy 6 percet, amíg lemegy kb. 30 fokig a vízhőmérséklet ezután: 2. keringet kicsit, begyújt, kis lánggal melegít kb. 40 fokig és ekkor leoltja a lángot - Ezután keringet vagy 2 percet, amíg lemegy kb. 30 fokig a vízhőmérséklet ezután: 3. keringet kicsit, begyújt, kis lánggal melegít kb. 40 fokig és ekkor leoltja a lángot - Ezután keringet vagy 2 percet, amíg lemegy kb. 30 fokig a vízhőmérséklet ezután: Ez így ismétlődik, és persze hűvös van a lakásban. Néha, ha vételezünk meleg vizet, akkor talán megint jól működik egy gyújtásnál. Minden újraindításnál ugyanez történik, 1 melegítés 60 fokig és a következők csak 40 fokig. Az égő és a hőcserélő ki van takarítva. A benne lévő SIT 845 SIGMA gázszelepet nem állítottam még, most készül a manométerem. Nem lehet eldugult? Igyekeztem pontosan fogalmazni és várom tanácsaikat. Köszönöm!
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni termomax minimax 24 K turbo- gázkazánunk van. A hiba a következő: meleg víz indításkor gyújt a kazán akár többször is egymás után, de van hogy gondol egyet és nem indul. az a hibát jelzi, hogy láng leszakadás, vagy gáz ellátási hiány. "01" kód. Fűtéskor ugyan ez a hiba. Hol jó hol nem . Reset-tel újra indul bekapcsol.
Első körben az ionáram érzékelő koszos ( elektróda az égőtérben ), csiszolópapírral jól meg kell tisztítani.
Megpróbálom hátha segít.
Sziasztok! Szeretném megkérdezni ,hogy Junkers euroline-nél a vizáramlásérzékelőt (ami 3eres) hogyan tudom ellenőrizni pl.egy multiméterrel hogy jó e. Valamikor van melegviz valamikor nincs . Vagy mi lehet a baj?
Szia! Ilyen már megszivatott engem is! A kazán teljes takaritás a megoldás,mert még mindig lehet benne valahol dugulás.(a höcserélö nyakánál volt lerakódva,a csöben) A legyengült keringetö is megzavarhatja a rendszert,mert leül a keringetö a leszükült keresztmetszetü höcserélöhöz-majd kisavazás után nem tudott teljes keresztmetszetben elég vizet tolni. (Jah, és még hab a tortán, szivatyu csere után felvitte a höcserélöbe a fütési renszerböl az összes szmötyit amit felszivott-takarithattam ujbol ki kazánt!)
Röviden csak ennyi!
Szedd ki,és takaritsd ki savval, majd szilikon zsirral járasd meg!És nézd meg, nincs-e a házban kotyogása! Az is megtréfálhat! Félre akadhat! Összerakod, majd proba!
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
Köszönöm megprobáltam már vagyis kiszedtem kifujtam majd egy kis wd40 ment bele ,de továbbra is csinálja hogy valamikor megy vmikor nem. Azét is kérdeztem hogy multiméterrel mérhető.e vmi hogy akkor tudjam megmérni mikor nem jó.Egyébként létezik,hogy egy uj 38000?Elég horror
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni termomax minimax 24 K turbo- gázkazánunk van. A hiba a következő: meleg víz indításkor gyújt a kazán akár többször is egymás után, de van hogy gondol egyet és nem indul. az a hibát jelzi, hogy láng leszakadás, vagy gáz ellátási hiány. "01" kód. Fűtéskor ugyan ez a hiba. Hol jó hol nem . Reset-tel újra indul bekapcsol. Sajnos azt vettem észre, hogy amikor meleg a készülék akkor jobban indul, ha kihűl akkor nem akarja indítani a kazánt. A tisztítás nem oldotta meg a problémát. (ionáram). További ötlet.
Szia! Sajnos ennyi! Szedd szét, be lehet polirozni hogy jobban járjon. Ha van egy kis müszaki érzéked, rájössz hogy lehet javitani rajta.
A következőben szeretnék segítséget kérni. Van egy ariston genus 27bffi kombi kazán. A probléma már jó ideje meg van és egyre rosszabb úgy kezdődött hogy a kazán letiltott, és felvillant két db piros led, a kézikönyvben a "Gyújtásblokk fényes kijelző" és a "túlmelegedési termosztát bekapcsolását ellenőrző kijelző" ez volt még régebben kijött nem egy szerelő elég súlyos összegeket levarrtak tőlünk de a hiba 1 hét után ismét elő jött. És hogy legyen melegvíz illetve fűtés resetelni kellett állandóan. Nade ez a hiba megszűnt most már csak fűtés megy a kazánról de az is ugy hogy ha lekapcsoljuk a termosztátot akkor a kazán kikapcsol es felvillan a "vízhiány fényes Jelző " (nyomás rendben) és akkor kikell kapcsolni a kazánt és újra bekapcsolni.Ez eléggé idegesítő mivel a pincében van és kellemetlen állandóan le mászkálni bekapcsolni. Másrészt nyugtalanító hogy egy robbanás veszélyes dolog hibásan működik a ház alatt.... Kérem segítségeteket sajnos az anyagiak nem engedhetik meg hogy újat vásároljunk, az itteni szerelők pedig... Szóval bízom benne hogy tud nekem valaki segíteni mert télen nagy bajba leszünk ha ez így marad. A segítséget előre is köszönöm!
Sziasztok.
Adott egy Vaillant kombi vuw240 2-3-as kazán.Melegvizhasználat közben leállt.A legfelső őrláng alakú led villog./Zöld/A készülék nem indul.Kicseréltem a hőfokérzékelőt mind a kettőt de igy sem lett jó.Van hogy az alsó üzemállapotot jelző zöld led is villog. Mi lehet a gond? |
Bejelentkezés
Hirdetés |