Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Sajnos 6Volt-nál nem lehet megúszni a tekercs készítést.
Meg szerintem 12Volt-nál se. Idézet: „Mit ajánlassz nyemi?” Hmm. Én Mazzilli flyback driver-ben hiszek, és az integrált áramköröket nem "szeretem". Azt hiszem evvel, el is mondtam mindent.
Ismerem a kapcsolást,még "gyerekkoromban" ezzel szédítettem a családtagokat,világító fénycsővel a kézben.... Egyébként én sem rajongok az integrált áramkörös dolgokért....(de az 555-ös IC a barátom)
Akkor meg is válaszoltad magadnak, a feltett kérdésedet .
Így akkor előbb linkelt lengyel oldalt ajánlom . A trafónál ha bontásból való, a szétszedéstől kell "félni" nem a tekeréstől. Legalábbis nálam avval szokott probléma lenni. Apropó: próbálj meg EI szerezni és ne EE-t mert az előbbi nagyságrendekkel jobb szerintem ilyen célra. A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2013
Idézet: „Apropó: próbálj meg EI szerezni és ne EE-t mert az előbbi nagyságrendekkel jobb szerintem ilyen célra.” Ezzel gondolom arra akarsz utalni hogy az EI-nek jobb az átvitele ilyen magas frekvencián, és kevésbé melegszik. A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2013
Igen,meg könnyem a légrést is beállítani. De megmondva, még mérni nem mértem az átvitelt a hiányos műszerparkom miatt. De hogy nem melegszik annyira avagy jobban terhelhető azt tapasztalom. Valószínűleg nem egészséges ha légrés a tekercs alatt van. De ez csak az én véleményem.
Szia nyemi!
Találtam ma EI vasmagos trafót,majd lefotózom.Egyébként egy PC tápból bányásztam ki.Viszont azt nem értem hogyan lehetne majd az oszcillátort leállítani,amikor a tirisztor rásüti a feszkót a tekercsre.Vagy akkoris dolgozhat nyugottan az oszcillátor mikor a szekunder oldal közel rövidzárban van?
Szia
Idézet: „Találtam ma EI vasmagos trafót,majd lefotózom.Egyébként egy PC tápból bányásztam ki.” A ferrit magot a szélességével szoktuk jellemezni Pld. így EI 28-EI 29-EI 30 A tied milyen? Idézet: „Viszont azt nem értem hogyan lehetne majd az oszcillátort leállítani,amikor a tirisztor rásüti a feszkót a tekercsre.Vagy akkoris dolgozhat nyugottan az oszcillátor mikor a szekunder oldal közel rövidzárban van?” Ha Villard feszültség kétszerezőt használsz akkor nem kell leállítani, de ha greatz vagy sima diódát (egyutas egyenirányítás))akkor igen. A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2013
Sziasztok! Ismét segítséget szeretnék kérni.Ez jó lenne kispolskihoz? Válaszokat köszönöm.
EI 28-as ez a trafó nyemi!Akkor maradok a Villard-nál,legalább nem kell az oszcillátor kapcsolását nagyon átvarázsolni.
Melyik kapcsolást mellet döntöttél? Mert azt még nem írtad.
Üdv Hidi!
Én nem ajánlom....egyszer megcsináltuk még a suliban,tesztelgettük de nem volt valami jó nagyon sok áramot elfűt(eldisszipál) ez a kapcsolás.
Nem lesz könnyű "szülés" 6 Volt-ra (apropó 7-re). De megoldható, szigorúan logikai bemenetű (logic gate) Fet-tel .
PIC nélkül?
Ezt említette gulyi is,hogy logikai bemenetű FET-ek fognak kelleni.Viszont ha már lebeszéltetek a tranyós gyujtásról,akkor akármi van úgysem állok meg ezzel a gyujtás készítéssel,minden áron azon leszek hogy megcsináljam.Viszont arra gondoltam hogy a szekunder oldalon egy monostabil 555 vezérelhetné a tirisztort.A PIC-programozáshoz nagyon sík hülye vagyok :/
Így néz ki az egyik félig megbontott EI (ez EI-42).Még nem sikerült szétszednem mert gondolom össze van ragasztva a vasmag.Szerintem a körömlakk lemosó szét fogja oldani,egyszer egyet már szétszedtem,de nem emlékszem már mivel Viszont a másikról amelyik még "szűz" nem tudok kivenni semmit hogy milyen lehet,se EE vagy EI felirat nincs rajta.
Ûdv.hölég fuvókával a legegyszerübb,szétszedni
Üdv Nyemi!
Szereztem EI-28-as trafót.(a számitógép trafóval nem bajlódtam,rájöttem hogy az óriási trafó erre a feladatra).Viszont hogy kell ezeket tekercselni?Láttam már sok olyan trafót ahol az első csévélés a szekunder volt,a középső volt a primer,és utánna megint a szekunder oldallal volt párhuzamosan egy tekercssor.Szóval a mi esetünkben (flájbekk drájver ) hogy kell tekercselni?Mint egy hagyományos tranzformátort?
Szia.
Alulra a szekundert. Felülre együtt tekercselve a két primert. Ahogy itt is látod:Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2013
Köszi az információt!
Gondolom a menetirány az mindegyik terkcsnél megegyezik.
A két primer persze mert ugye együtt van tekerve.
A szekundernek mindegy, mert a feszültség kétszerezés nem foglalkozik vele
Na akkor eddig minden tisztázva van!Köszi a gyors választ!
Viszont,próbálom "lemásolni" a te ZVS DC/CDI-det ugyebár 6 voltos rendszerhez.A kapcsolásodban a primer 17menetes a szekunder 170menetes.6 voltos rendszernél szerinted érdemes lenne megduplázni a menetszámokat?Lesz még kérdésem nyemi,csak nem akarok egyszerre sok mindennel zaklatni,mert kitérsz a vallásodból miattam...
A primert csökkenteni kell, a szekundert meg egy kicsit növelni.
Például:2x10menet/200menet az 1:20 arány (ratio) kezdésnek megfelelő lesz. 7Volt/10menet=0,7V/menet*200menet=140V duplázva 280*1,41(gyök2)=394,8Volt
Köszönöm nyemi!
Kedden szerintem gyakorlaton megtudom csinálni a tranzformátort,aztán majd jelentkezem!Suliban legalább kapok hozzá ingyen tekercseket....
Szia nyemi!
Kész a szekunder oldal,pontosan ahogy írtad,200 menet 0,2-es Cu huzalból.Ezt mivel szigeteljem le?Prespán szalaggal vagy jó a szigetelő szalag is?Meg a másik problémám az,hogy nem értem hogy kell feltekerni a primert.Nem láttam még kivehető rajzot a két primer feltekeréséről :/
Szia
Idézet: „Kész a szekunder oldal,pontosan ahogy írtad,200 menet 0,2-es Cu huzalból.Ezt mivel szigeteljem le?” Én soronként lakkba mártott fültisztítóval lelakkozom, majd egy réteg cellux vagy kondenzátor fóliát teszek rá (általában celluxot mert pont jó a szélessége). A szekunder tekercselésnél van egy pár dolog amit még illő betartani: Ne maradjon félbemaradt sor, avagy úgy válasszuk meg a huzal átmérőt, hogy a menetszám teljes sorra jöjjön ki és csak páros sorra(hogy egy oldalra kerüljenek a kivezetések)! Például neked a 200 menetre: 2x100 vagy 4x50 vagy 6x33menet kell . (az hogy most 220menet vagy 180menetre jön ki, nem baj ennyi még belefér a tűrésbe) A kezdő végre is ügyelni kell (ami alulról jön ki), arra meg szigetelést kell rakni (cellux darabka), hogy véletlenül se érjen hozzá a sorok utolsó menetéhez mert elég nagy ott a feszültség különbség. Idézet: „Meg a másik problémám az,hogy nem értem hogy kell feltekerni a primert.Nem láttam még kivehető rajzot a két primer feltekeréséről :/” A primert úgy kell elkészíteni , hogy egyszerre fogva két huzalt egyszerre tekerni, menet menet mellé. A gond akkor van amikor egy sornak vége és fel kell fordulni a az alsó menetsorra (az alsó sor szigetelése és lakkozása itt se maradhat el). Mert ott egy kicsit oda kell figyelni, hogy a tekercs kivezetések a végén jól jöjjenek ki (lásd kép). Ha így elkészíted transzformátort, egy örök darab lesz.
Szia nyemi!
A Szekundernél pont ezt magyarázta az egyik tanárom.Tehát nekem a 200 menet 4x50menetes "felosztásban" van feltekerve!A lakkozás persze itt sem maradt el,meg ment rá két réteg trafószigszalag (prespán).Ma szerintem megcsinálom a primert is,mert így már értem hogy kell feltekerni,mostmár ilyen gondom nem lesz!Köszönöm szépen az érthető magyarázást nyemi!!
Szívesen.
Apropó (mert a előző hozzászólásban kicsit félreérthető voltam): a képen egy hibás primer tekercselés látható, szóval a huzaloknak nem szabad keresztezniük egymást. Más: A gyújtó trafó kérdés, hogy milyet is használjunk hozzá. Bajban vagyok ez ügyben mert nincs a kereskedelemben nálunk nagy teljesítményű CDI-hez gyújtótranszformátor. Amiket kapni lehet azok kis primer induktivitással rendelkeznek , ezért a hirtelen betáplált energiát csak melegedéssel honorálják és a szikra is gyenge lesz (tapasztalat). Jó kompromisszum a 12V elektronikus gyújtásra(TCI) kifejlesztett fajták, előtét ellenállás nélküli használata. A Villanypásztor fórumban is evvel a problémával küzdenek és náluk még talán jobban is kijön mert ők még nagyobb szikra energiákkal dolgoznak (persze ő náluk meg kisebb a feszültség kéne). Ezt azért írom mert ők már eljutottak oda, hogy melyik gépkocsi márka transzformátora a leghasználhatóbb, szóval ott utána lehet olvasni és az nekünk is jó. A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2013
Szia nyemi!
Jó hogy felnéztem fórumra és nem keztdem bele a tekercselésbe! De végülis nekemis furcsa volt hogy a képen keresztezik egymást a tekercsek.Én valami olyasmit olvastam hogy az ilyen elrontott tekercseléssel az a baj hogy nagyon csökken a tekercs induktivitása,és melegszik a trafó.Viszont van egyfajta BOSCH trafó,a pontos nevét nemtudom de a gyári adatok szerint Rprimer=0,15ohm Lprimer=1mH; Rszekunder=11kohm Lszekunder=55H Hátha ez beválna Viszont a mex féle gyujtás simsonra (nem tudom ismered-e) is hamar felforralta a babetta gyújtótrafót,gondolom akkor ottis ez volt a baj,vagy csak valami selejtes darab lehetett. Minden esetre még mindíg ne felejtsd el hogy nekem 6 voltról kell majd működtetnem a gyújtást,de még fogalmam sincs hogy logikai fetekkel hogy lehet beüzemelni a mazzilli "flájbekket" Remélem feltudsz vázolni hozzá valami elvet ami alapján mehetne minimum 5,6 maximum 8 volt között a kapcsolás :/ Nem szeretnék rákókányolni a TS MZ-re egy 12 voltos generátort,maradjon meg csak rajra amit a német bácsik rászabtak. |
Bejelentkezés
Hirdetés |