Fórum témák
» Több friss téma |
A kompresszor mágneskuplungjára menő 12V-ot megszakítod egy relével, amit utána azzal vezérelsz amivel akarsz, akár kézzel is.
Nyilván nem az volt a kérdés, hogy amúgy hogyan kell kikapcsolni a klímát...
Hanem mi? A motorvezérlőben nyilván nincs ilyen opció, és nem is fogja neked kitalálni hogy mit szeretnél. A relét meg indíthatod bármivel, talán még az elektromos gázpedál jelével is (közvetetten). Mondjuk engem eléggé idegesítene ha felváltani is csak óvatosan tudnék, mert a nagyobb gázadásokra lekapcsolgatna a klíma. Mellesleg a kompresszornak sem biztos hogy használ.
Kedves Dempsey!
Koszonom szepen az eddigi segitseget, ugy nez ki megjavult magatol az auto. Kicsereltuk szinte az osszes letezo alkatreszt egy mukodo corsabol es vegul elkezdtuk egyenkent kimeregetni minden kabelt, vegul egyszer csak gondolt egyet es mukodik. Sajnos szakmailag nem tudok sokat hozzatenni, tenyleg nem tudjuk mi lehetett a gond, de az biztos, hogyha valakinek haldoklik az akksija, ne sajnalja ra a penzt kicserelni. Tisztelettel: Attila
Szia!
Köszi hogy megírtad a tapasztalataidat. Sajnos ezek a legrosszabb hibák a villamosságban mikor maguktól megjavulnak és talán évekig is elmennek hiba nélkül.
Sziasztok!
A következő lenne a problémám: Egy Opel Astra G-ben cseréltem ki a gyári rádiót egy másikra.A gyárival jó volt a vétel,ezzel csak nagyon gyenge.Az lenne a kérdésem,hogy ennél a típusnál már az antennakábelen keresztül történik az antennaerősítő vezérlése,vagy csak az ISO csatlakozóban nem ott van a vezérlőszál az autón,mint a rádión???Az antenna hátul középen van,gyári,és erősítős. Ha jól tudom,az első esetben egy távtápláló megoldja a problémát,a másik esetben csak meg kell keresni a vezérlőszálat és összekötni a rádió megfelelő vezetékével. Ha valaki tud segíteni,azt nagyon megköszönném!
A rádió adja az antennának bekapcsolt állapotban a tápfeszt. Valószínű, hogy most nem kapja meg, így ezért gyengébb a vétel. A csatlakozóban elvileg egy piros-fehér vezetékről kapná a tápfeszt. Ezt kellene bekötni a mostani rádió antenna kimenetére.
Sziasztok!
Van egy H Astra 1.6 Twinport z16xep motorral 2006-os évj., mely a következő érdekes dolgot műveli kb. 1 éve. Hidegen pöc-röf. Aztán elindulsz, majd megállsz a piroslámpánál és leáll. Nincs alapjárat. Újra indítod minden oké. Ha felmelegedett, városban nincs vele gond. Kimész autópályára, jön egy emelkedő és visszagyengül a motor, nem akar menni. 130km/h-ról még tempomattal is leesik a sebesség 100km/h alá enyhe emelkedőnél is. Ha benyomod a kuplungot akkor le is áll a motor. Újra indítod minden oké. Aztán újra kezdi az egészet... Ami itt érdekes, hogy az ember nem is tudja ha egyenes úton megy hogy begyengült az auto, csak hogy rengeteget fogyaszt ill. a tempomatot nem lehet bekapcsolni. Ekkor benyomom a kuplungot és tuti leáll. Gondolom nem túl egészséges 130nál leállítani és újra indítani de más megoldás nincs. Ez megoldja a problémát ideiglenesen ismét.... Hibakódok: lambda szonda, immobilaser, kopogásszenzor, tempomat 1.Lambda szonda cserélve + gyertyák. 2.Immo hibát nem ír mostanában. 3.A kopogas szenzort írja néha azt se mindig. 4.A tempomat egy új hiba kód kb két hete. Most hogy hideg van nehezen melegszik, így amíg nem áll be az alapjárat addig le is áll. Képtelenség vele menni mert mindig leáll, nincs is értelme menni vele, így minden reggel melegítéssel indulunk állóhelyben. 1200 1/min ről indul és 5 perc alatt kb 5 celsius fok hidegben be áll 800 fölé kicsivel az alapjárat. Ami fura, hogy amikor az alapjárat eléri az 1000-et, elkezd ingadozni erőteljesen és beesik 500-ig is és majdnem leáll, de mégsem. Majd fél perc után megszűnik az ingadozás és kezd stabil lenni majd beáll 800 körülre. Ezután tünetmentes lesz városi használatban, mint ahogy már írtam. Két autószerelő nézte már, ill. márkaszervízben is volt, de nem tudják mi a baja. Végig olvastam a forumot, látom itt írnak hasonló jelenségekről és üzemanyagszűrő, szelep nem zárás, gyújtó trafó, trafó sor, elektromos gázpedál, ECU... stb hibákat írnak megoldásnak. Ehhez szeretnék segítséget kérni, hogy a felsorolt lehetséges hibaokokat, hogy lehetne egyértelműsíteni ill. van e még másik ötlete valakinek milyen irányba keressek tovább. Előre is köszönöm! Üdvözlettel: Puskás Edvin
Azt én sem tudom megmondani hogy mi lehet a hiba, de az szinte biztos hogy ezeknek a hibáknak a nagy része a rendellenes működés miatt van. Tehát nem azért ír kopogás szenzor, lambda meg tempomat hibát mert azok rosszak, hanem mert ezek már következmények.
Kellene egy laptop, egy jó kis csatoló egy nagyon jó szoftverrel (ha létezik ilyen), amin menet közben látni a vezérlési paramétereket. Lehet hogy egy forrasztási hiba van csak valahol a motorvezérlő(ben) körül, és az okozza a hibát. Fórumokon azt írják hogy az XEP motorok vezérlőjével ez néha előfordul.
Sziasztok van egy 92 F-asztrám c16nz-s motorral és a következő hibákat produkálja: megy egy darabig míg felmelegedik a motor ez után leáll a lefulladás jeleit produkálva, kis várás és indul..... de van mikor megyek vele 50km-t és nem történik vele semmi. volt már ,hogy el sem indult....., levontattuk a szervizbe és ott pöccre indult... . Ja és ha történedik vele egy-egy hiba akkor irdatlan magas fogyasztása van.......
Persze azt elfeledtem leírni, hogy nincs hibakód, azóta kezdődtek ezek a problémák mióta ki lett cserélve a termosztát, ehhez a vezérlést kellett megbontani, de elméletileg jól lett összerakva, de ha mégsem mért nem állandó a hiba???, túlfogyasztás miatt még a lambdaszonda lett kicserélve, és miután a hibákat produkálta a még a gyújtás elosztófedelet is kicseréltük. de a hiba még most is jelentkezik.....
Előre is köszönöm segítségeteket
Helló!
Honnan van XEP motorhoz tempomatod? Gyárilag vagy utólag lett beépítve?
Arra könnyű tempomatot tenni, mivel elektromos gázpedálos. A legegyszerűbb, ha gyárilag olyan kábelköteget tettek bele, amin be van húzva a kábel is hozzá. Ilyenkor csak tempomatos kapcsoló kell, meg egy kuplungkapcsoló, majd gyári géppel bekapcsolni a tempomatot. De ha nincs semmi akkor is csak 4-5 kábelt kell behúzni és mehet is.
Kivéve a XEP motorkódúakat, mert ott ez nem működik...
1.6-hoz elvileg simán be lehet kötni, 1.4-nél más a helyzet.
Az Z16XEP -vel nem igazán foglalkoztam, mert nekem Z14XEP van, de az erről szóló leírásokban is általánosan az összes XEP motorra írják, hogy nem lehet 1-2 kapcsolóval megoldani.
1.4 kapcsolási rajzán nincs ott a tempomat kapcsoló helye, tehát nem tudni hová kell kötni, illetve lehet nem is tudja az adott vezérlő. 1.6-nál megvan a helye, rajzon megvan hová kell kötni, ha nincs bent. Utána lehet géppel aktiválni és kész.
Sziasztok!
Nem tudja valaki hogy hogyan lehet a G Astra elektromos visszapillantó tükörben az üveget leszedni az állító mechanikáról? Olvastam az "Így csináld" könyvben hogy csak le kell pattintani róla, de akár hogy próbáltam nem ment, eltörni meg nem akarom. A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2013
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, a hibajelenség a következő. Tegnap este beültem az autóba, indítottam, beindult a szokásos idő alatt, utána halványan világított pirosan a töltésvisszajelző (akkumulátor) szimbólium. Adtam neki egy gázfröccsöt és kialudt. Aztán hazafelé, pár km megtétele után mikor elhagytam a települést, elkezdtem gyorsítani. Ahogy adtam a gázt, azzal arányosan kezdett el világítani a töltésvisszajelző lámpa és a kézifék (felkiáltójel) visszajelzője. Elvettem a gázt kialudt, elkezdtem gyorsítani elkezdett halvány világításból átmenni a teljes fényerőre. Ez volt tegnap. Ma reggel lementem 14km-ert minden ok. Most hazafelé, elsőre indult, jó volt minden, 6-7km megtétele után megint kezdte azt csinálni mint tegnap, de egy 10-20 másodperc után abbahagyta. Ezt követően nem sokkal egyszer csak elment a hangja a rádiónak és a kijelző felirata is, csak a háttérvilágítása maradt meg, de pár másodpercet követően kikapcsolt az is magától. (Alap állapotban ha én kapcsolom ki, akkor a nagy tekerő - bekapcsoló gomb - körül pirosan világít egy led, most az sem világított. Beérve a városba megfogott egy piros lámpa. Amikor megálltam felpörgött a motor 2000-ig, majd néztem a vízhőmérséklelet, nem mozdult egy milimétert sem, nullán állt. Mikor indultam volna el a pirostól egyesbe, mintha leakarna fulladni, berángatott, majd utána kinyomtam a kuplungot, felpörgettem a motort, 3-4000-ig kicsit nehezebben ment, majd utána 5500-6500-nál már jó volt. Ez után visszajött a rádió és beállt a vízhőfok mutatója, arra az értékre, ahol kb szokott leni az ilyen hideg napokon. Mi okozhatta a hibát? Visszatérő hibáról lehet szó? Azt még elfeljtettem megírni, hogy miután kikapcsolt a zene és pl mentem 50-nel 4. fokozatba és lepadlóztam, akkor nem úgy gyorsult, mint, ahogyan szokott, és inkább búgott. Járt már más is így? Tud valaki valamit mondani a fentebb leírtakról, mi lehet a probléma?
Szerintem elfogyott a szénkefe a generátorban.
Azt lehet elfelejtettem írni, hogy miután felpörgettem 5-6000-re a motort, onnantól kezdve midnen hibajelenség megszűnt Mégm entem pár kört a városba, de gyorsulni is úgy gyorsult mint előtte, stb. Kíváncsi leszek, hogy holnap tapasztalni fogok-e bármilyen hibajelenséget a fentebb leírtak közül.
Mérj az akkun alapjáraton feszültséget.
Már csak holnap fogom tudni megcsinálni, még tegnap volt is eszembe, csak elfelejtettem.
Hát igen azt gondoltam, de valami technikája csak van, mert akár hogy próbálgattam nem akart szétjönni, eltörni meg azért csak nem kéne
Egy széles lapos műanyag darabbal feszegesd.
Szia,
nekem kb.2 hónapja sikerült megoldani egy hasonlót, műszerek nélkül lutrira kicseréltem a trafót és a gyújtómodult, azóta jó Azért lutri, mert lehetett volna még Hall jeladó vagy benzinszivattyú, de ezek drágábbak így a végére hagytam, szerencsém volt Előfordulhat a hőérzékelő gomba hibája is. Sok sikert!
Ma ismét produkálta a hibát. Még mielőtt beindítottam volna a motort, mértem feszültséget: 12,6V. A motor beindítása után halványan világított a töltésvisszajelző szimbóluma az akkumulátor. Egy gázfröccs után felment a feszültség 13,5V-ra. Utána leállítottam a motort, vártam egy kicsit, meg világítást is kapcsoltam néhány másodpercre és az akku feszültsége visszament 12,5V környékére. A fentebb leírtakat még 2x megismételtem. Este, indulás előtt kicsit "játszottam" a fogyasztókkal. Motor beindítás után világított félerővel a töltésvisszajelző, kis gázfröccs hatására elmúlt. Majd utána elkezdtem bekapcsolni a belső fűtést. Egyes fokozatban semmi, 2-es fokozatban nagyon halvány, 3-masba valamivel erősebb + ha ráadtam a szélvédő leolvasztót megint egy fokkal erősebben világított a töltésvisszajelző, de a fényereje még az 50% sem érte el. Ma hazafelé ismét volt olyan, hogy elkezdett világítani a tölt.visszajelző (és tegnap tévesen írtam, nem a kézifék P jele, hanem a ! jel), majd visszaváltottam 5. fokozatból 4.-be 2500-ra felpörgött a motor és abba is hagyta a piros visszajelzők a világítást. Az akkumulátorommal lesz probléma? Tavaly tél elején lett vásárolva.
Az alapjárati 13,5V kevés. Legalább is határeset. Fordulaton sem megy feljebb? az Opel hajlamos a test problémákra. Mérj feszültséget a generátor háza és az akku negatív pólusa között. Ha sikerül takarítsd meg a testkábelek csatlakozási pontjait.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |