Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvözlet!
Azt szeretném megtudni mitől olyan "hibátlan" ? Hogyis van ez konkrétan? A mikroprocesszor típusától, (alaplap stb) függ, vagy inkább a programtól? Ki az aki már valaha közelébe került egy ilyesmi gép titkához? Netán két gépet össze lehetne uszítani? Kíváncsi lennék, ha lehet hogyan lehetséges a kivitelezése ? Köszi.
A kérdés első sorban az, milyen titkot szeretnél megtudni?
Nyilvánvaló, hogy a lehetséges variációk kiszámítása erősen függ a processzor lehetőségeitől. És természetesen vannak jobb és rosszabb szoftverek. Ha építeni szeretnél, akkor az Elektor-nál találsz egy egyszerűt.
Hogy van az, hogy erősséget lehet beállítani? Tehát milyen módszer alapján történik, hogy direkt hibát ejt illettve túl erős? Gondolom egy géptől sokmindent lehetne tanulni. Én például úgy vettem észre hogy a Win7-es sakk igen erős tud lenni.
mit kiell tudnia, miféle MCU kellene hozzá. Arra gondolok, hogy lenne egy LCD karakteres kijelzős kis AVR vagy PIC (csak példa) és ha lépsz valamit akkor érzékelné, majd ő kiírná hogy mire mit lép és melyikkel. Valami ilyesmire gondolnék. Persze normális programmal megírva.
Az erősséget úgy állítja, hogy hány lépéssel előre gondolkodik. Nem ejt szándékosan hibát. Gyenge fokozaton mondjuk néhányszor 10 lépés variációit nézi meg előre, erősen meg esetleg több ezerét. Ezekben a gépekben igen komoly procik vannak az adott korhoz képest és komoly programok. A Mephisto gépekben pl. 1988-ban már 16 bites Motorola 68000 család volt, amikor nálunk még a 8 bites C64 volt a menő. Mindig egyre erősebb gépeket adtak ki a kint lévő PC-khez képest és van saját RISC procijuk is. Régen a '90-es évek elején összeeresztettünk egy Mephisto-t meg egy 8 bites EP128 számítógépen futó Cyrus Chess 4-et. . Elég menő program volt az akkor. Amit jelzett az egyik azt léptük a másikkal és vissza, de már nem emlékszem melyik nyert. A régi Mephisto pl. a sorok és oszlopok mellett lévő ledekkel jelezte, hogy hova kíván lépni szóval figyelni kellett, hogy tényleg oda tegyük a bábut. Azt hiszem nekünk is úgy kellett jelezni a lépésünket, hogy megnyomtuk a megfelelő sor-oszlop gombot. Régi gépnél ezt akár vezérlőjelnek is lehetne használni.
Anno meg lehetett szerezni a Deep Blue szoftverének egy lebutított változatát, egy volt tanárom mesélte, hogy az egy erős program volt. Először nem hitte el, hogy ez a program verte el Kaszparovot, mert könnyű volt elverni. Elsőre. Aztán másodikra is. De 8-ra már nem sikerült, és azóta soha többet sem, így újra kellett rakni, hogy felejtsen. Pl. ez azon kívül, hogy valahány lépéssel előre gondolkozott, megjegyezte az előző játszmák állásait és az ellenfél lépéseit, majd ezt kihasználva nyert. A Deep Blue, azon kívül, hogy rengeteg lépést nézett meg előre, voltak beletáplálva híres sakkjátszmák, amiket Kaszparov játszott, és amiből tudott következtetni, hogy egy adott szituációban mit fog inkább lépni, és azokat a lehetőségeket több lépésre előre elemezte. Nem véletlen, hogy az elején Kaszparov nyert, majd a végén már képtelen volt megverni a gépet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |