Fórum témák
» Több friss téma |
Elektronika volt a hibás, szervíz kellett hozzá, mert csak egyben lehetett cserélni!
Sziasztok!
Azon gondolkodtam, hogy a bicajomat át kéne alakítani elektromosra. Egyenlőre meghajtás az maradna, de pl. index, lámpák, és fék, az jó lenne. Segítséget szeretnék várni, hogy milyen sajátos felfogatási rendszerrel lehet pl. a kapcsolókat felfogatni, stb... Előre is köszi!
Hello. Ezen én is gondolkoztam már de eddig csak elméletbe jutottam el. Kapcsolok felogatására én a kormányra gondoltam valahová. Valahová a fékkar mellé ahol kényelmes elérhető helyen lenne. Mármint féklámpára gondolsz? Legegyszerübben ugy lehetne kivitelezni ha egy gyári bicó lámpába fursz egy lyukat abba pedig egy magasfényű piros ledet, és a fekkarokhoz épitesz egy kapcsolot. Index hát ledekkel lenne e legjobb mert ugye keveset fogyaszt meg mivel ha e kerékpár lesz akkor nem célszerü h sokat fogyasszon. Azokra meg egy IC-t és kész. Kb ennyi
Amugy gondolkoztam azon hogy egy furo motor akksis kb 600 at fordul/ min. Ha azt 1:2 átétellel rákötném egy fogaskerékre akkor forogna a kerék 300/ min > 36-tal tudna menni. Csak kérdés hogy birná-e ezt az átéttelt. Sz.tem indulásnál épphogy birna, de ha felgyorsítanék egy kicsit onnan már birná vinni.
Visszatöltésnél sz. tem a dinamó is szóba kerülhet, átlagos dinamó 3W ot ad 6V on. Ami nem sok de több a semminél. A kapcsoló ki/be lenne a motorhoz. Ujra tölthető elemekkel szeretnék majd próbálkozni azt nem tudom hogy birnék e az elemek a terhelést. Vagy jobb lenne erre a célre egy roller akku?
Hy !
Nekem anno volt féklámpa a bicómon (nyomva nyitó kapcsoló volt a fékkar alatt), véleményem szerint csak az építés,alkotás öröme miatt érdemes megcsinálni. Megtörtént eset : dicső autós sporttárs nem tudta (esetleg nem akarta tudni), hogy az a LEDsor miért világít orcájába; majdnem letolt az útról... Üdv M.
Az kemény lehetett. Szerintem is azért érdemes ilyet csinálni, de ha már kész van használni is lehet Meg tekerem én csak ha elfáradok 10 percet mehet elektromosan is.
Idézet: „gondolkoztam azon hogy egy furo motor akksis kb 600 at fordul/ min. Ha azt 1:2 átétellel rákötném egy fogaskerékre akkor forogna a kerék 300/ min > 36-tal tudna menni.” ezt... a dinamót is.. többet kell befektetni hogy kapj 3w-ot...
Igy már okés. Kösz h vissza irtad. Akkor lehet hogy egy roller motor jobb megoldás lenne. Csak hát az zabálná az áramot jobban.
Amugy ami nekem van dinamó tényleg 3W ot tud.
Jásszunk a számokkat :
Klasszikus akksi max töltőárama : ****mA töltés ideje : Xx óra max terhelhetősége: Xx A kapacitása ameddig X áramot ad: y óra hosszú-hosszú percekig kéne töltögetni a dinamocskával, hogy másodpercekig meghajtson valamit. Bennem is felmerült a csavarozógépes-bicajrásegítő meghajtás ötlete, de: + motor+akku súly(min 4-5 kg a 12 kg géphez képest sok) + hajtómű bonyolultsága(plusz lánc-láckerék-racsni) nyerhetnék 10-30 perc "könnyű" haladást, esetleg nagyobb végsebességet ? Igény esetén szívesen közzéteszem ötleteimet !
Igen sajna gyengécskén töltene. 20 óra alatt töltene kb 2Ah-t. Ha valaki netán éjjal nappal kerekezne akkor jol jöhet neki.
Lehet nem lenne annyira nehéz. Pl Nimh elemekkel sok kilot lehet sporolni, és már olcsóbbak is mint régen. Hát igen racsnit muszály lenne rátenni a motoron lévö fogaskerékre, kivéve akkor ha a motor müködne dinamóként is de még azt tekerni:S. Könnyebb haladást lehetne nyerni biztos ez 100%. dehogy nagyobb végsebességet sz tem már nem nagyon. Kb bicóval max 42-43 at tudok menni. Esetleg ha az átéttelt ugy oldod meg hogy ilyenkor lenne a motornak nagyobb hatásfoka és birná is innen már magátol tovább vinni a gépet lehetséges. Fúró motor az erős lehet hogy birná. Köszi megköszönném az ötleteidet.
Én is gondolkodtam párszor elektromos bicigliben, föleg mikor mentem az erdőbe túrázni. A fékezéskor a visszatöltést egy nemkényes tárolóba kell elhejezni. Pl autó 1F-os kondija. Fékezéskor telik telik, mikor feltelt akkor lehet használni max fél percig.
Nem tudom, jó helyre írom-e, de a témához kapcsolódik.Fúróval üzemeelő elektromos kerékpár
Ötletek : (csavarozógépes meghajtáshoz)
-Megerősített csomagtartón elhelyezni a motort és az akksit. - lánchajtás --a, a gyári csoport valamely szélső fogaskerekén, --b, esetemben a nem használt féktárcsa rögzítésen át -visszatöltés a kis tömeg miatt nem érdemes (bár Huba ötlete meggondolandó) - motor vezérlése - kibelezve a "gyári" áramkör felmerülő kérdés a motor ideális sebességét hova "lőjük" be (áttételek megválasztása) -kb 15-25 km/h a normál haladás könnyítésére vagy ~40 km/h a "száguldás"-hoz
Babó22 jó kis videó ez. Jol gyorsult az a kis bico
És szerintem az is van vagy 10 kg. Tehát sz.tem van értelme ily modon kísérletezni.
Kár, hogy kb. kétszeres sebességgel játszották le a videót. Na meg ez nem egy 4000 Ft-os fúró volt. És hát az, hogy valami működik 1-2 percet, az nem ugyanaz, mint évekig működni. Egy akkus fúrónak szinte egyik alkatrészét sem tervezik ilyen élettartamúra ekkora terhelésnél.
Idézet: „Pl autó 1F-os kondija. Fékezéskor telik telik, mikor feltelt akkor lehet használni max fél percig.” 1 F 14 V kb. 1 mp-ig tudja hajtani a biciklit.
Akkor tulbecsültem. A lényeg akkor is az hogy fékezéskor sokszor kár az enerkiáért. Bár ha jobban meggondójuk, van egy egyenáramu motrunk, direkt kapcsolatban a hátsokerékkel. Hirtelen meg kell állni, elénkugrik valaki, akkor hiába zárjuk rövidre a kimeneteit, lassít, de a féktáv nem megy 5m alá, sőt a sebesség csökkenésével mind kevesebbet termel és kevesebbet fékezi a forgást.
Ha jó erős a motor, akkor szerintem is érdemes visszatáplálni, de ehhez jó aksi is kell. A kondik még túl drágák ehhez, biciklin túl ritka és túl kis energiájú a fékezés ahhoz, hogy gazdaságos legyen kondiba tölteni. Kb. 50 ezerért lehet megfelelő konditelepet venni (perces haladáshoz), de ennyiért jóval nagyobb kapacitású Li-ion aksi kapható.
Lehet hogy gyorsítva volt. Hát az biztos hogy nem 4e ft ba került. Nem tudom szerintem birná több 10 percen keresztül a fúró motor, persze ha közbe közbe rásegítenél. Li-ion akkuk helyett sz tem jobb megoldás 9Ah elemeket használni.
Elem, persze, jó pár másodpercre...
Bocsi, de itt amperek kellenek! Indulási áramok satöbbi... Számold ki! 24V (két 12V aksi sorba) 36 AH-sak, 20km megtétel után 20km/h helyet 14km/h a max sebesség ez már a mélykisülési színt alatt lehettet menet közben! a motor: 2750 rpm 24VDC 280W áttétel: 7,3:1 motoron: 11 fogú fogaskerék van keréken: 80 fogú fogaskerék van Kerék 12"-os 1.75-s gumival szerelt. Épp félkész a PWM vezérlés a tricajomhoz. kép
Lehet hogy igazad van. Hiába van sok amper nem birja hosszu idejig.
Azért lennének jók mert jóval könnyebbek mint amik gyárilag is vannak az e bike okban. Talán pár év mulva fejlödik majd tovább a technika reméljük. Próbáltad nagyobb kerekekkel? Nehezebb lenne forgatni de talán többet menne. Jó
Petya!
Mit jelent az nálad, hogy "9Ah elem"?
Valóban újratölthető elemre, vagy aksira? Az újratölthető elemek nagyon kis áramot adnak le.
Ha aksiról akarsz beszélni, akkor nem árt megadni, hogy milyen fajtájú. (Hogy csak az ismertebbeket említsem: ólom, NiCd, NiMH, Li.) Az, hogy "góliát", az csak egy méret. Még azt sem lehet mondani, hogy minden góliát 9 Ah-s lenne, mert speciel én 2,5 Ah-s góliát aksit láttam a barkácsboltban.
Szerintem erre gondolt:
Ni-MH Goliát Yellowstone akkumulátor
http://li-ion.addel.hu/
"Li-Ion 18650 3,7V 2300mAh akkucella R 18x65mm 65g Ár: 1.720 Ft + Áfa (Br. 2.064 Ft)" 25 %-kal kevesebb energiát tárol, de 29 %-kal olcsóbb, és 60 %-kal (!) könnyebb. Nincs minimális memória effektus sem, és valószínűleg a hatásfoka is jobb, gyorsabban kisüthető/tölthető. Viszont ha a tömeg nem számít, csak az energia/ár arány, akkor a savas aksi simán lekörözi mindkettőt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |