Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Lehet igazad van. 102-es kódú kerámia kondin van ott, ami azt jelenti, hogy 1nF-os, pedig a kapcsolás 100pF-t kíván. Nem tudom hogy hogyan követhettem el ezt a baklövést, de érdekes , hogy eddig nem okozott gondot. Jól sejtem,hogy csak ennyi az egész??
Reméljük . Ha még gyorsabbra akarod rakj be 56pF-et (ez kb. 5 mérés/mp, az 1nF az kb 3 másodpercenként mér).
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2014
Szia!
akárhány V-os digitális alapműszer V1 NYÁK.pdf Ez lesz az amit keresel, szerintem A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2014
Hát valóban ez a baklövés okozta a rejtélyes problémát. Most már tökéletes. Már csak a fránya kapcsolót kell szépen, helyesen bekötnöm, és mehet rá a fedél. Kb. 10perc után a 60W-os izzó által még langyosnak se nagyon lehetett mondani a tranzisztorokat, a ventilátor is épp csak, hogy forgott. Meg vagyok elégedve. Remélhetőleg hétvégére már büszke képekkel fogok jelentkezni...
Így van! Ez az ami nekem kell! Köszönöm!!!
Csak nem akar ez a kapcsoló ügy megoldódni, hiszen most újra kimértem a kapcsolókat, szépen működnek. Ha BE-re van kapcsolva zár, ha nem, akkor nyit. A DC-OFF kapcsoló viszont akár milyen pozicióba van, ha rá van dugva a tápegység paneljére, akkor nem működik, csak a KI-kapcsolt állapotban szabályoz 0-0,9V között. Hogy ez miért van, nem értem... Az bezavarhat, hogy a relés védelemnek a DC-OFF része is be van oda kötve??? Másra már nem tudok gondolni...
Jól elbeszélgetek magammal... Az volt a gond, hogy a relé is oda volt kötve a DC-OFF-hoz. Tudtommal úgy működik a védelem, hogy a relé egyik fele az NTC-FAN paneljára megy, ami be is van kötve, a másik fele meg a DC-OFF-ra, hogy ha eléri a maximális megengedett hőmérsékletet a borda, akkor a DC-OFF-ot kapcsolja be, tehát ne legyen feszültség a kimeneten. Ám ha bekötöm így, ahova a kapcsoló is megy, akkor fellép a gond. Na, ebben kellene már csak egy apró segítség..
Szia!
En igy kotnem be. A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2014
Üdv!
Az edison14-féle labortápegységgel (Stabilizált labortápegység 0-30V 2mA-3A) lenne egy kis problémám, amihez segítséget kérnék. Megéptés után tökéletesen műkdött a feszültségkorlát és az áramkorlát is. Építettem hozzá egy egyszerű műszert ms430-al lcd kijelzővel stb. és tesztelés során egy 2,2ohmos 10W-os ellenálláson folyattam 2,5A-t, hogy az árammérést be tudjam kalibrálni. Nagyjából 10 másodperc alatt bekalibráltam, ám utána az a drága már nem volt hajlandó sem a kimeneti feszültséget szabályozni, sem az áramkorlátot működésre bírni. Az áramkorlát jelző led továbbra is úgy működik, mintha megtörténne az áramkorlátozás, viszont a feszültség fixen a maximumon van és áramkorlát nélkül. Sejtéseim szerint a 2N3055-ösöket kapcsolgató Q2 tranzisztor ment tönkre, mivel a bázisán csücsülő R15-ös ellenállás terhelés nélül, üresen járatva is felforrósodik 2-3 másodpercen belül. A műszeremmel probléma 99%-al nincs, mert már le lett próbálva más táppal is, én a Q2 megmurdelésére gyanakszom (talán ezért izzad R15!?). Ha valaki tud érdemben hozzászólni, kérem igazolja vagy cáfolja az ötletem! Köszi!
Valamelyik áteresztő tranzisztor adta meg magát. Hány tranzisztorral építetted meg?
Kicsit pontosabban kéne a bekötést definiálni. Mit értesz azon, hogy relé egyik és másik fele? Van behúzó tekercse és nyitó és/vagy záró kontaktja.
De ha úgy kötöd be, ahogy Ghoost javasolta, biztos működni fog!
Kösd ki egyesével a tranyókat, ha szerencséd van, akkor csak az egyik szállt el!
Köszönöm szépen a segítséget, megpróbálom!
Szívesen! Reméljük evvel meg is oldódik a problémád.
Köszönöm mégegyszer, a probléma valóban megoldódott. Amikor olvastam, hogy az áteresztőkkel van a baj szerinted, kapásból le is esett a tantusz, mert mikor élesztettem megfigyeltem, hogy az egyik kb. 3szor jobban melegszik a másiknál, így egyből megtaláltam melyik pusztult meg. Pótlom holnap és újra vidámság van.
Ha az egyik ilyen mértékben jobban melegszik, akkor túl nagy a szórás a két tranzisztor között.
Elképzelhető, hogy hamis példányt sikerült kifognod. Másnak is volt problémája a 2N3055-ös tranyókkal. Szerintem érdemesebb lenne más tranzisztort alkalmazni.
Esetleg valamit tudnál ajánlani 2N3055-helyettesítésére? Megfontolandó a csere, nem tudtam, hogy ilyen gondok szoktak lenni ezekkel.
Ha jól emlékszem, akkor valaki a 2N3773-at használta helyette.
Szia Ghoost és Travolta!
Van egy kis panel, amire többek között a relé is fel van forrasztva. Ahogyan a képet is mellékeltem, úgy van bekötve a Takamisawa TV-5-ös relém, tehát az NTC-FAN panel RELÉ csatlakozójára megy az ON és a COM, a másik kettő végén található rész pedig csatlakozott a DC-OFF két csatlakozójára.. Mi a gond akkor?
Ha jól értelmezem a képet, akkor Te a relé behúzó tekercsét kötöd a DC-Off kapcsoló helyére. Ez így működésképtelen! Nem ismerem az NTC-FAN kapcsolást, de gondolom a ventilátort vezérli, és túl magas hőmérsékletnél egy relét kéne behúzzon, ami kapcsolja a DC-Off ot. Tehát a relé behúzó tekercsét kéne az NTC-FAN ra kötni, és a záró kontaktusát pedig a DC-Off kapcsolóval párhuzamosítani. Remélem érthetően írtam...
Szóval akkor ehhez kaphatnék egy egyszerű rajzot? Az a gond, hogy amit Ghoost csinált, az kicsit furcsa nekem, olyan fajta relé jelölést még nem láttam..
Amit Ghoost használt rajz, az a relé áramköri jele. Egy linket vagy kapcsolást tudnál mutatni arról az NTC-FAN ról.
Amit csatoltál rajzot, azon gondolom egy stabilizátor van, az mihez stabilizálja a feszültséget? A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2014
Ez a cikk alapján készült , az pedig valóban egy stabilizátort, az a rész felelős az NTC-fan táplálásáért!
A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2014
Értem. Ha minden igaz, semmi mást nem kell tenned, mint a relé kivezetéseit felcserélne. Rgo ami most a FAN-ra megy vezeték, azt átrakod a DC-Off-ra és vice versa. Remélem érthető.
Igen, én is erre gondoltam már az előző hsz-odnál.
Anno, tavaly, amikor készült, valaki arra utasított, hogy nem jól kötöttem be, pedig pont úgy csináltam volna, ahogy te is mondod most. Most már elég nehéz lesz ezt megoldanom , mert már minden be van kötve..
Elég a relés panelen megcserélni a 2-2 vezetéket. Sőt!
Ahogy nézem csatlakozókkal van megoldva a kötés, simán fel tudod cserélni. Ami a táp panelen van csati,az megy a FAN panelra és ami a FAN panelen van az pedig megy a táp panelra. A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2014
Így van. Közben már meg is tettem ezeket a lépéseket, szépen működik, köszönöm szépen! Este jönnek a képek!
Nehéz szülés volt, de csak összejött.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |