Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Indukciós hevítő készítése
Szerintem túl sok kondenzátor lett felrakva a rezgőkörödbe.
Ezek a hevítők veszteséget keltenek az anyagban, ettől melegszik az fel. A veszteség két féle lehet: örvényáramú és hiszterézis. Amíg a vas mágnesezhető addig van hiszterézis veszteség, curie pont felett meg nincs, tehát a teljesítmény már csak az örvényáramú veszteséggel megy bele. A nem mágnesezhető anyagokat logikusan csak az örvényáramú veszteség melegíti. Mindkét veszteség nagysága függ a frekitől meg az indukciótól. A hiszterézisveszeség f*B^2-el az örvényáramú veszteség meg f*B-vel arányos (lehet hogy felcseréltve írtam őket, de így függenek.) Az indukción nagyon nem tudsz közvetlenül variálni. A frekin azonban közvetlenül tudsz változtatni a kondenzátorok mennyiségével. Kevesebb kondenzátor nagyobb freki, nagyobb örvényáramú veszteség. De a freki miatt a beledugott anyagban is skinhatás lép fel, emiatt az anyag felülete fog először melegedni (PL: MHz-eken csak a felület melegszik, így lehet csak a felületet edzeni bizonyos mélyégben...). (Ha nálad láthatóan nem az anyag széle melegszik elöbb, akkor az utal arra, hogy kicsi a freki. A hiszterézis veszteség az anyag belsejében képződik így az kb egyenletesen melegíti a térfogatot). Tehát ha tudsz frekit mérni, akkor a munkatekercstől távolabbi oldalról szedj le annyi kondenzátort hogy az üres munkatekerccsel mért rezgőköri frekvencia felmenjen 200-500KHz-re. Vagy ha hőmérsékletet tudsz mérni, akkor tegyél egy alu/réz-darabot a munkatekercsbe és szedj le egyesével hátulról kondikat mondjuk 10percenként leállítva-leszedve-újraindítva, addig amíg a munkadarab megfelelően forró nem lesz. A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2014
Az általad írt 2,698 uH az azért nem 1,25 uH. Akkor most csak ott körül kell lennie vagy annyinak. Mennyi a tűréshatár?
Ha ez az egész cucc egy rezgőkör akkor a munkatekercs induktivitásához tartozik egy kondibank méret is, mint kiderült a leírásokból. Miért nem lehet odaírni egy rajzra, hogy minimum 20 db de legfeljebb 50 db. Úgy tünik valaki a fiókban talált alkatrészekből is üssze tud rakni egy részecskegyorsítót van aki rajzról sem egy hevítőt. "Azt hiszem itt van az eb elhantolva!"
Szerintem konkrètan nincs meghatározva, hogy mennyi kondit lehet felforraszatni. Viszont, ha megnèzed mindenkinél egyforma kondik vannak egymással párhuzamba kötve. Javaslom nálad is homogèn legyen a kondibank. Èn sem vagyok elektrotechnikus, de sikerült összerakni olyan ötödszörre. Most leírom, hogy pontosan mi volt nálam a megoldás.
1. A kondibank legyen ráforrasztva a munkatekercsre. 2. A fetek ugyan úgy rajta a munkatekercsen. 3. A fojtó vezetéke maximum olyan hosszú legyen, mint a fetek és a munkatekercs távolsága.
Nekem az az érték az alapján jött ki, amit odaírtam, hogy miket adtam meg a számolónak.
A te tekercsedet te ismered, te le tudod mérni és be tudod helyettesíteni. Azért a hozzávezetések is rendelkeznek indukcióval, még ha az csak tized vagy század uH. Az hozzáadódik, tehát a konkrét frekvenciát befolyásolja némileg. Idézet: „Ha ez az egész cucc egy rezgőkör” Mit gondoltál, mi más lehet? De most, hogy már leesett, eszerint tudod kezelni és szerintem könnyebb lesz összehozni, hogy már tudod, mit is építettél - segít a Thomson-képlet
Ha lesz majd időm az átépítések után elolvasom ki volt thomson, de biztos vagyok benne, hogy a skin hatásból már kissebb phd-t tudnék írni annyiszor hangzott el, igaz érdemben nem vitt előre.
Be kellene kapcsolódnia pimi9-nek a témába elvégre Ő az istene ennek a szerkezetnek. Hátha tudna mondani egy két jó ötletet az építéshez.
katt írta:
Idézet: „Egyébként, ha ez a tekercs ferriten van és a ferritben nincs légrés, akkor ez így nem jó, mert a ferrit betelít. Ha porvas, akkor jó lehet, ha az valami jó minőség. Ha ferrit, akkor kell bele légrés, de ez, már itt le lett írva.” Szerintem telítenek a fojtóitok, kéne bele vágni (félbetörni) 1-2mm légrést, és kétszer ennyi menetet tenni rá. Emlékezetből azt tudom, hogy ATX-es sárga-fehér T106-26-ból 10db kell, darabonként 5 menettel, az összes sorba, kb. 25uH-t ad, és 50A-ig jó.
Az általad használt kapcsolás IGBT-vel működne?
Mivel lehet elvágni a ferritet úgy hogy ne töredezzen ki? A flex nem jó próbáltam. A próbák száma véges, így csak konkrét megoldás érdekelne.
Én amikor először próbálkoztam flexxel, akkor simán el tudtam vágni, ráadásul úgy, hogy lett benne egy másfél mm körüli légrés. Tehát nem vágtam keresztbe el, csak légrést vágtam bele. Amikor legközelebb próbálkoztam, legalább 5 db gyűrűt tönkretettem, mert szétrepedt. Lehet, hogy először gyémánt koronggal csináltam, később meg sima kővágóval. Nem emlékszem.
Vagy ahogy pimi mondja, el kell törni, lehetőleg két darabra, aztán valahogyan légrést beletenni és újból összeragasztani. Elég küzdelmes... De a pc tápokból kiszedett sárga-fehér porvas is jó, bár az sok helyet foglal el, de elfér. De lehet E42, vagy ETD, vagy valami ilyesmi is, csak kell bele légrés. És azokba egyszerű légrést tenni.
Akkor ne is vágjam át teljesen csak 2/3 részt?
Nem. Itt egy pdf róla. De ha eltörik és nem nagyon szilánkosra, akkor köszörülj ki belőle egy megfelelő daabot és ragaszd össze, a végeredmény ugyanolyan jó lesz. Pillanatragasztót használj, de tudnod kell, hogy az 80 fok felett kezd elengedni. Ha jó, akkor még a légrésbe tegyél be valami papírt, prespánt, valamit és húzzál rá zsugorcsövet.
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2014
Elkészült a légrés a ferritbe. A flexre inox vágókorong és adjad neki. Kell valamit elkövetni vele vagy mehet rá a huzal?
Nem ártana betekerni valami szigetelőanyaggal, ha sérül a dróton a zománc, ne érintkezzen a ferrittel. ( a villanyszerelői szig.szalag nem jó ) Hostaphan, Mylar, ha más nincs, akkor elmész a virágboltba és kérsz egy ív vékonyabb ( 30...50 mikronosat ) celofánt. Kipróbálni jó lesz. 100 fokot simán kibír. ( ha nincs más, még komoly helyekre is használom, eddig még nem volt vele baj )
Zsugorcső vagy a régi tipusú szövet szigetelőszalag (fekete valamivel beitatott) a jobb?
A szigetelőszalag nem jó, felejtsd el. A zsugorcsövet a kész tekercsre húzd rá, hogy stabil legyen. A celofánnal meg úgy tekerd meg, mintha a celofán drót lenne. Tehát átbújtatod a toroid lukán. levágsz a celofánból egy 6...8 mm széles, hosszú csíkot és azzal tekered meg a toroidot. Ezzel nem fogod felsérteni a drót zománc szigetelését.
Sziasztok
Érdekelne hogy van-e itt valaki akinek van egy kész hevítője és esetleg megválna tőle, szükségem lenne egy ilyenre és gondoltam itt találnék egyet. Előre is köszi.
Elég könnyű egy ilyet építeni, de ha problémát okoz akkor én szívesen segítek a beszerzésben. Többit PÜ.
Biztosan sokan, én személy szerint építem a n+1 verziót. Ha esetleg valakinek sikerült tökéletesítenie a szerkezetet ossza meg nyugodtan, ha lehet ne egy 0.3 mp képen.
Nem tudom, hogy miként lehetne még tökéletesíteni. Nálam van lágyindítás és teljesítmény szabályzás is. A pimi9 kapcsolásból azt hiszem nem igen lehet többet kihozni.
Teljesítmény szabályozás nálam is van csak nem függ tőlem, hogy mennyi legyen egyszerüen nem tud többet.
Üdv
Hogy oldottad meg a teljesítmény szabályzást?Esetleg rajzot tudsz róla felrakni?
Üdv!
Egyszerű primerköri fázishasítós megoldással. Ez ugyan olyan, mint a lampdimmer. A szaggatás hatására csökken a feszültség, aminek hatására csökken a kialakult mágneses tér így az áramfelvétel is.
Ezek szerint egy ilyen szabályozással meglehet oldani. Mondjuk nekem inkább korlátozásra lenne szűkségem nem is annyira szabályzásra.Mert amikor az anyag közepét szeretném melegíteni ne terheljem túl,bekapcsolásnál.
Akkor viszont lágyindítás kell neked. Kell hozzá 2x50Aes relé és 0,47ohm-os ellenállások, meg egy késleltető áramkör. Nekem legalább is így lett megoldva. Viszont azt is csinálhatod, hogy egyszerűen csak jobban megszaggatod az áramot még az elején. Az a fázishasító nem rossz amit beszúrtál, de nem biztos, hogy bírja majd a terhelést. Nézz körül googlen 1kW környékére.
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2014
Elvileg a BTA16-os triak 16 A-t tud akkor el kéne bírnia.Úgy emlékszek hogy egyszer összeraktam egy ilyet,majd megkeresem és kipróbálom csak egy hűtőborda kell neki.
Annak jó nagy hűtőborda fog kelleni
Először Én is azzal próbáltam, de az induktív terhelés nem úgy viselkedik, mint ha csak egy ellenállás lenne a végén (izzó). Egy nagy teljesítményű trafó komolyan igénybe veszi a triakot. Lásd amikor rányomsz a hálózatra egy 1,6kVA-es trafót. Képes induláskor leverni a kismegszakítót. Szerintem inkább BTA-41-600 BRG A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2014
Jobb ide az antiparalell tirisztorpár optocsatolóval 180-alfa szöggel gyújtva. A szekunderen pedig LC szűrő.
90 fok gyűjtáskésleltetés kell, akkor lesz nagyjából áramlökésmentes a bekapcsolás. Vannak ilyen solid-state relék is.
A teljesítmény szabályozásra gondoltam.
Az áramlökésre a legjobb az ellenállás meg relé. Miért? Megnéztem szkópon egy toroid transzformátor bekapcsolási áramát, először csak egyik félperiódusban vannak áramimpulzusok olyan sin^2 alakú impulzusok amik néhány periódus múlva szimmetrikusak lesznek és lecsökken a trafó mágnesező áramára. |
Bejelentkezés
Hirdetés |