Fórum témák
» Több friss téma |
Most sem gyári van benne, hanem banner startbull, de halálán van. Indítani indít csak nem bírja tartósan a nyugalmi áramot (<100mA) nyárra még megszulfátoldózom, de télre kell másik. Így akkor jó lesz a jászakku is
Azt tudom (legalábbis sejtettem), hogy a gyári akkuk jobbak. 2000-es Focusban nekünk még a gyári Motorcraft akku van és hibátlanul teszi a dolgát télen-nyáron. Köszönöm a segítségeteket!
Sziasztok!
Szembesültem azzal a dologgal, hogy indítottam volna a robogómat hazafelé indulva melóból és semmi nem működött, ami az akku egyenáramú körére kapcsolódik. (Önindító, kürt, indexek). A kürt elég gyengén, alig hallhatóan szólt csak, az indexrelé inkább csak pellerezett, amikor néha elindult. Hazaérve rámértem az akkura. 12,65V. Amint rátettem egy kis 3W-os izzót, azonnal leesett 9,6V környékére a feszültség és szép lassan felmászott olyan 11,6V-ra. Ha levettem az égőt visszaállt 12,65V környékére. Ez egy zárt 4Ah-s akku. Beraktam a helyére egy másik hagyományos savas akkut, amiben 12,1V feszültség volt még és már vagy két éves az is, és ezzel tökéletesen megy minden. Töltés az van, rámértem. Ha emelem a gázt nő a feszültség is szépen. Világosítson fel valaki, ha kérhetném, de ez ugye azt jelenti, hogy az akkunak vége van. Viszont ha igen, akkor nem értem, hogy miért áll vissza az egészséges feszültségszintre terhelés nélkül? Köszönöm a válaszokat! Üdv.
Szia!
Köszönöm a gyors választ! Valahogy így sejtettem én is, csak a jelenséget magát nem értetem, de most már világos. Köszi szépen!
Sziasztok!
Van egy Motorcraft akkum 43Ah. A gond vele az, hogy tölteni lehet, de a töltőfesz. nagyon nehezen megy 12V felé, nagyjából 11.5V körül álldogál. Ha leveszem a töltőt rögtön elkezd csökkenni és kb 10V-ig (mikor hogy... néha 9.8-nál áll meg néha 10.4V körül). Cellazárlatra gyanakszok, de terhelhető nem is kicsit, 18A terhelést órákig bír (4 óra minimum, tovább nem mértem). Szulfátoldó (40V) sem viszi nagyon 12V felé, max 12.8V -ig sikerült felmennie töltés közben, de levettem és le is esett a fesz. Töltés közben kiakad a 12A-es műszer ezért nem tudom mekkora áramot vehet fel, ezért 3x55W korlátozással töltöm, így 6A vesz fel csak (nem tudom miért). Hogy így viselkedjen egy akku ezt még nem tapasztaltam, lehet csak nekem furcsa. Lehet ezzel kezdeni valamit? Villanypásztorhoz kellene csak.
Azt kifelejtettem a hsz-ből, hogy nem pezseg sem mikor töltöm, sem ha merítem. Tuti menthetetlen?
Hát akkor kuka (jobban mondva újrahasznosító), mert nem tudom normálisan tölteni se.
Köszönöm a segítséget! A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2014
Sziasztok!
10Ah-s elektromos bicikli akkukat töltögetnék éppen. Automata töltővel töltöm, csak a kíván töltőáramot és cellaszámot kéri, majd végzi a töltést. Ezzel nem is lenne gond. Viszont a töltést elkezdtem 2A-el, a feszültség szépen emelkedett. Amikor elérte a 14,7V-ot, akkor elkezdett lassan csökkenni a töltőáram. Le is ment 1,1A-ra, majd szépen lassan ismét kúszott felfelé és egy fél óra alatt már 1,7A-on volt, az akku meg kissé elkezdett melegedni. Ha már egyszer elérte a töltőfesz a maxot és az áram elkezd csökkenni, akkor utána miért nő meg ismét az áram, ha a fesz ugyanúgy konstans érték? 3 akkuból eddig kettő viselkedett így, most kezdtem el tölteni a harmadika, de szerintem ez is ilyen lesz. Eddig akármennyit akkut töltöttem, folyamatosan csökkent az áram, amíg le nem kapcsolt a töltő és nem így viselkedett. Emiatt a hülyeség miatt nem kapcsol le a gyári töltő sem soha. Mitől lehet ez? Az akkuk már nem újak, de tűrhető állapotúak még. A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2014
Holnap akarom a szulfátlanítást megcsinálni, csak előbb megnézem mennyit tudnak most. Akkor épp ideje egy regenerálásnak.
Sziasztok!
Van két 12V-os, 7Ah-s akkumulátorom. Sav-ólom, de teljesen zárt, szünetmentesben voltak. Most kisütöttem őket szinte teljesen, és feltettem tölteni. Párhuzamosan vannak a töltőre kötve, így egyformán töltődnek. A töltő egy 1970-es években készült tirisztoros töltő. A töltőáramot szépen be lehet állítani, pontos műszer jelzi a feszültséget. A kérdés az, hogy hány órát töltsem? Ha kereken 14V-ra állítom be a feszültséget, és azt eléri, akkor ha rajtamarad, lesz vele gond? Mármint az akkuk tönkremehetnek? A töltő nem automata, a szabályozáson kívül nincs benne semmi automatika.
A motoromban az akksi nem indítja a motort. Mentem bele ~90km-t, előtte semmi, majd leállítottam, s nem indul. Ráraktam az akksi töltőre, és maximális áramot vett fel (6At vett fel a 8Ah-s akksi). Kb 10 perc töltés után nagy nehezen, de beindult, akkor a feszültség lesett 8V-ra. Úgy a töltés csak 13.5V-ra ment fel. Az akksi meglehetősen meleg volt.
Majd megvártam amíg kihűl, akksitöltőt rátettem, és akkor már csak 3A-ről indult, és visszaesett szépen lassan 2A-ra... Az akksi gondozásmentes. döntve van a motorban, kb 70 fokban áll. Cellazárlat?
Zárlat, kiszáradás, csak az a tuti hogy töltve 1-2 órát pihentetve 12.6 körül kell lennie a fesznek. Ha nincs annyi, akkor 99% kuka.
Szia
Ha most kezdted használni a motort, és, a akkumulátor. ha nem töltötted fel a télen, az kuka. Mert, havonta 15......20% veszit a töltöségéből, ezért 5....6 hónap alatt teljesen lemerül. Egy 12V os akkumulátor feszültsége, 10V alá, nem eshet, ha igen, akkor ideje cserélni. üdv.
A motort 3 hónapja vettem, azóta 1-2 hét kihagyással használtam.
A kereskedő újat tett bele. Ma lebeszéltem vele, hogy Ő lerendezi gariban, én visszaküldöm neki.
Megvolt a szulfátmentesítés az akkuknál, de eredményt nem adott. Eddig egy feltöltéssel elment 25km-t, most éppen 10-et kibír. Mindegy, kap egy pakk új akkut ,ezeket meg elteszem, valamire majd jó lesz.
Szia
Teljesen mindegy, az akkumulátornak, hogy hol áll, tőltés nélkül. "Ma lebeszéltem vele, hogy Ő lerendezi gariban, én visszaküldöm neki. " Akkor ez megoldódik. Ne feled, csak tőltőten szabad akkumulátort tárolni, és legalább 3 havonta tőlteni illik. üdv.
A szigorúbb akkugyártók nem cserélik a leszulfátosodott akkukat, lévén az nem gyári hiba, hanem üzemeltetési hanyagság, felhasználói hiba. De, hátha...
Szia
"felhasználói hiba. De, hátha... " Igen ez igaz, de nem én ajánlotam fel a cserét. Csak felhívtam a figyelmet, hogy tőlteni kell, akkor nem szulfásodik, többek közt. üdv. A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2014
Természetesen nem neked, de erre rímelt amit írtam.
Nem volt lemerülve, feltöltöten volt benne. Cellazárlatos. Amúgy 3 hónapos, annyi idő alatt nem mehetne tönkre....
Az, hogy mennyi idő alatt megy tönkre függ egy esetleges gyári hibától és a körülményektől/üzemeltetéstől.
Ha valóban sűrűn volt használva és megfelelő volt a töltés: - amit a fogyasztás kivett belőle az vissza is lett töltve, nem volt tartósan 12,5V alatt - nem volt túl nagy a töltőfeszültség Valamint nem lett mélykisütve, rövidre zárva, nincs rajta mechanikai sérülés, nem volt extrém meleg helyen, rögzítve volt rendesen (nem ugrált a helyén külön), akkor valószínűleg gyári hiba és cserélik.
Idézet: Erről szó sincs! Szinte semmiféle hasznos elméleti információt nem lehet találni az akkumulátorok lelkéről, az ő töltésük ideális viszonyairól. „Annyi irodalom van ezzel kapcsolatosan, és annyi vélemény, hogy csak győzze az ember...” Ha neked vannak jó forrásaid a témához, akkor azokat légyszíves linkeld be ide, mert szeretnék beleolvasni.
Köszönöm! Futólag beleolvastam mindegyikbe, de ez éppen az a rész, ami a töltés szempontjából minimális információt hordoz.
Egy olyan tanulmányt szeretnék olvasni, ami azt fejtegetné milyen aksit, milyen paraméterekkel, mennyi ideig érdemes tölteni, mert ez a rész burkolózik sűrű és homályos ködbe. Nem tudni biztosan jó-e az állandó áramú töltés, vagy sokkal inkább célszerű az áramváltozást rábízni az akkumulátor változó belső ellenállására. Éppen így nem tudni mekkora árammal jó operálni, és a feltöltöttség ténye is zavaros história. Tehát továbbra is fenntartom, akkumulátor töltés ügyben szinte semmilyen hiteles útmutatás nem lelhető fel, csak hagyományok és szóbeszédek vannak.
Júniusi Rádiótechnikában van egy jó cikk...
Nem is gondoltam, hogy még van nyomtatott RádióTechnika. Felénk már újságos sincs, mind bezártak, talán a Tescoban lehet ilyesmit venni.
Ha nem sért szerzői jogokat, légyszíves olvasd be az érintett oldalakat és vagy tedd ide fel, vagy küld el nekem (ha ide teszed akkor PDF-be, mert egyébként alig olvasható a tömörítés miatt)
Egyébként egyet értek Veled. Én is csak a hagyományok és tapasztalatok valamint az itt leírt vélemények alapján terveztem a töltés vezérlést. A tapasztalatok sok segítséget nyújtanak.
A cikkből is láthatod, Aő -t kell mérni, annak lineáris az összefüggése a töltöttséggel. Persze azt is korrigálni kell a veszteségek miatt, (többet kell beletölteni, mint amennyit kiveszel) de legalább jó közelítéssel tudhatod, hogy hol tartasz.
Szia! Ez is jó olvasmány. Holnap küldök a mailedre egy kis olvasnivalót ezzel kapcsolatban.
Köszönöm, várom.
Számomra az lenne a lehető legideálisabb megoldás, ha valamilyen módon az autó töltési tulajdonságait próbálnánk meg utánozni. Az akár 8-10 évig is képes folyamatosan tölteni az akkumulátort, de a tényleges működéséről nem tudni szinte semmit. Legalábbis én nem találtam erről információkat. Csak annyit tudtam kideríteni, hogy a kocsi generátora eleve egy speciális karakterisztikával rendelkezik (fordulat/feszültség/terhelhetőség), amit alapvetően kihasznál a jármű saját töltője. Ha erről lehetne hiteles olvasmányt találni, azt szívesen tanulmányoznám. |
Bejelentkezés
Hirdetés |