Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
nyomda kispesten
Ladod délben pdf-ben, délután meg elhozod. Tudnak negatívban is nyomtatni, a film meg összehasonlíthatatlanul jobb mint bármilyen házi nyomat.
Az én igényeimnek a házi nyomat is megfelel(ne). Tintasugaras fóliám van még régről, de a tárolhatósággal vannak gondok. Egy idő után elkezd összemosódni és a nem nyomtatott rész is elkezd befeketedni, mintha oldódna a tinta és "rászivárog" a nem nyomtatott részekre.
Ezt lehet kipróbálom!
A nyomda elérhetőségeket meg köszönöm!
Sziasztok!
Nyákoltam ma egy keveset, irodai papírral... Egy óra levilágitás jó is lett neki. Dry fóliára világítottam. A 15 perc kevésnek bizonyult. Kipróbáltam több módszert. Végre sikerült jól laminálnom is. 2 teljes A4 es lemezt Tehát próbálkoztam 2 rétegű fóliával, annak 2 perc elég volt, viszont felvállt a lemeztől és alávilágítódott. Egy réteggel is ment a dolog, 1perc kellett neki. A hiba viszont ugyanott volt és ugyanaz. Ezután jött az A4 es papír. Megjegyezném pausklar nélkül, mert nemtudtam hol van. Teszt panelekhez prototipusokhoz, ami nem smd-s és nem kell nagy sűrűség tökéletes. A pad közt viszont összeért a vonal. Ahogy láttam már a "filmen" is úgy volt. Csak tintás a nyomi. Lehet jobb nyomtatóval az eredmény is szebb lenne. Ahogy simogattam a fogkefével kezdtek kopni a padek. Visszatettem a levilágítóba 15 percre. Még a szine is megjött a szolitól. Viszont muszaj leszek megoldani a vákuum szivattyús dolgot. Erre várnák tanácsokat, képeket, esetleg hivatkozást más topicra. Köszönöm előre is. Szép estét kívánok!
Itt olvashatsz róla Én írásvetítő fóliával 1 percig világítok és mindig hibátlan a végeredmény .De itt az oldalon is van egy cikkecske róla.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2014
Boborékos zacsit tettem a film és a leszorító üveg közé. Tökéletes.
Köszi mindkettőtöknek. Gondolom a zacsis módszer az egyoldalas nyákhoz jó csak. Tegnap olyat csináltam, hogy a 2. réteget tükrözve nyomtattam a fóliára és kétfele hajtottam. A festékes oldalak meg összetapadtak. Aztán gondoltam szétszedem őket és rálaminálom a lemezre... Végül is tapadt, csak kár hogy már nem annyira jól. De végülis ezzel a módszerrel 2 oldalasat is szépen lehet pozícionálni. Másik kérdés: 100g photoresist és/vagy maszk "festék" mennyire elég kb. ? A dry fóliám elfogyott és még panelt nem is sikerült csinálnom... Viszont festék olcsóbb...
Festékkel nincs tapasztalatom, de gondolom sokkal nehezebb felvinni a nyáklemezre, mint a fóliát.
Gondolom a fólia miatt írtad. Érdekelne is a dolog végülis. Majd még megbeszéljük privátban.
Eme videó szerint nem néz ki olyan ördöngősségnek. Elmélet: Nagyjából felkenni ecsettel, letakarni mondjuk írásvetítő fólával (bírnia kellene a meleget) és átengedni a laminátoron mindkét irányból. Aztán mehet rá a film. Hogy ez a gyakorlatban mennyire vállik be azt nemtudom. Lehet, hogy rendelek próbára photoresistet is meg maszkot is. Az ára nem olyan vészes, hogy ne próbálhatnám ki. Még egy dry fóliám van, azzal bekéne lőni a fedést. (Van pukkasztós zacsi is, meg hűtő kompresszor is. Valamelyik csak bejön.) Tapasztalatból mondom, hogy míg a takarás nem tuti, addig az idővel sem érdemes kísérletezni. Mindig ráfogtam az időre, közben meg nem volt lefedve... Kár a sok fóliaért... Viszont legjobban a saját kárán tanul az ember (sajnos).
A photoresist és a maszk között nem csak színbeli különbség van?
Nem! A fotorezist az maratás után lemosható a maszk az pedig "ráég" az uv től, ezután nem lehet eltávolítani. Ha maszk festékkel maratod a nyákot, a forrszemekről nem tudod eltávolítani, innentől mehet a kukába a nyák.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2014
Vákumos leszorító Rakjál rá egy nagyobb üveglapot, oszt ágyesz bugyesz!
Lehet nem 2 perc lesz a levilágítás hanem 3, de nehogy már nekiállj vákumos leszorítót építeni! Nálam 4 éve egy cirka 10mm vastag üveglap a leszorító. Van alatta egy másik üveglap, így teljesen egyenes a teje, az üveg meg olyan nehéz, hogy bőven odanyomja a fóliát a lemezre.
Nálam is 2x5mm es üveglap van rajta... Elég ha csak kicsit emelkedik fel a film, máris alámegy a fény.
Milyen az a 2*5mm üveglap? 2db 5mm es? kizárt dolog hogy akárcsak egytől is fel tudjon emelkedni.
Igen, 2 darab 5mm es üveglap. Én is úgygondoltam. Megpróbálom még a bubizacsival, vagy habszivaccsal.
A nyáklemez gyakran kissé görbült, ívelt. Újkorában is. Főleg az egyoldalas. Ezt nem tudja kisimítani az üveglap nyomása, esetleg én kézzel valahogy kiegyengetem. Én kissé felfújt neylonzacskót teszek közé, vagy itt írják a bubizacsit. És lehet minden görbe is, biztos a takarás.
Ne szórakozzatok már! Egy a4-es 10mm-es üveglap van vagy 4 kiló. Ha a nyákot rárakod egy üveglapra, és arra a nyákra ráraksz 4 kilót és nem lapul ki mint a palacsinta, akkor az nem nyáklemez, hanem acéllap!
De ha nem pont középen van a nyák, akkor az üveglap el tud rajta billenni, és akkor nálam néha előfordul, hogy alávilágít.
Túl erős leszorításnál egyszerűen szétnyomja a filmen a lézernyomtató tintát. Lehet, hogy csak nálam, olyan a tintaanyag, de nekem erre vigyázni kell. Nagyon közeli vonalak összeérhetnek.
Igen, valóban, de azért nem nagy mértékű. Nyáktervben van 0.4mm hézag, ez nyomtatás után a 600dpi szőrösszél pontatlansága miatt, és a nyomtatóban rányomáskor is kissé elcsúszó ábrarészletek miatt helyenként esetleg 0.2mm lesz. Ilyet összenyomhat az erős leszorítás. Szétterül, azaz vastagabb lesz a vonal, forrszem, illetve elmászik oldalirányban. Ez persze minimális, erős nagyítóval látható. Kb. SSOP tok lábsűrűség a határeset. Ennél sűrűbb esetben erős lenyomásnál biztosan összefolyások lesznek helyenként.
El tud billenni? Ne haragudj, de ez már csak a kifogás keresés. Tedd az üveglap közepét a nyák közepére, és nem fog billegni.
Az nem lehet, hogy alávilágítasz? Azért olyan marhára nem lapulhat szét, mert akkor már a raktárban ahol 8-1000 darab van egymáson (egy csomagban 250, egy dobozban 4 csomag, 8-10 doboz egymásra rakva) akkor az alján lévők már nem A4-ek hanem A4+sok miliméter lenne, és mégsem lesz belőle piramis.
De a Te kedvedért tegyél rá csak 2 kilót Szerinted a vákumszivattyú mennyire lapítaná ki a lapodat, mert azért az egész innen indult ki.
Meg hát ugye azt is ecseteltük, hogy nyomdában lehet filmet csináltatni, (főleg az ilyen finom rajzosat érdemes ott) ott fóliára készül, és azt már biztos nem lapítod szét.
Világítsál magasabbról.
Akkor foglaljuk össze elektros90-nek, hogy miket kell építeni vagy venni, hogy évi 2-3 nyákot megcsináljon:
Kell venned egy lézert, a tintasugarast felejts el. Kell építened egy cnc-t amivel kífúrod Kell venned egy laminálót (na jó ez tényleg kell) Kell építened egy vákumszivattyút Lehetőleg egy scannerből átalakított levilágítót És végül de nem utolsó sorban jó lenne egy buborékos marató (pumpa, speckó üvegedény, miegymás) Most komolyan? Persze lehet hogy olcsóbb ha megcsinálja a tervet, elküldi a nyomdába, rá laminál egy dry filmet a nyákra, kirakja napra két üveglap között a nyákot 1 percre, és előhívja meg maratja egy egy műanyag tálba. A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
Csak lézerem van és laminálóm, meg egy oszlopos fúróm, de már csináltam pár jó nyákot.
Milyen oszlopos fúród van? Gondolkodom én is egy vásárlásában. Mert ezek a HSS fúrók gyorsan eléletlenednek.
Hát nem én írtam a vákumot, meg a többi tök felesleges dolgot, csak összeszedtem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |