Fórum témák
» Több friss téma |
Szia.
Igaz nem nekem szántad, lehet tudok én is válaszolni. Gondolom 12F675-re gondoltál. Lehet hogy nem lett minden olyan periféria letiltva, amelyik a GP5-öt használja. Meg kell nézni az adatlapon, hogy a GP5 milyen perifériákhoz csatlakozik.
Nem kellene ide még egy diódát bekötni a relé tekercsével párhuzamosan?
Hát nem tudom, meglehet. De nem találok semmi ilyesmit. A komparátor letiltottam, így
bcf STATUS,RP0 clrf GPIO ; Init GPIO movlw b'00000111' ; COMPARATOR OFF movwf CMCON ; Mást nem találtam.
Az meglehet.
Köszi, hogy jelezted...
Sziasztok!
Azzal kezdeném, hogy tök hülye vagyok a PIC-hez! Következő problémat szeretném megoldani: PIC vezérel két relét meg egy dual LED-et! A dolog abban kacifántos, hogy alaphelyzetben a relék nincsenek behúzva, és a LED pirosan világít, egy nyomógomb megnyomása után az egyik relé behúz, és elkezd villogni pirosan a LED (1,5s ON / ,75s OFF), majd 30s után behúz a második relé is, de a LED átvált zöldre és folyamatosan világít, majd ujjabb gombnyomás, és minden az alaphelyzetbe tér vissza! Ezt szeretném megvalósitani, ami van itthon hozzá PIC16F628-04/P ill. PIC16F628-20/P ! Ha lenne itt egy guru aki segítene, azt megköszönném! THX! Rolie
ASM, C, C++, Basic...stb vagy valami más programozási nyelv ismerete?
Nagyon fontos a pontos időzítés? A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
Basic volt még valamikor 1988 környékén! Az időzítés nem kell ms-esnek lennie! A LED két lábú, tehát ellentétes polárral vált szint!
Sziasztok!
Egy akku feszültségét szeretném lcd-re kiírni 100%-tól 0%-ig. Az lenne a kérdésem, hogy van erre valami egyszerűbb, spórolósabb megoldás mint a mellékelt kódrészlet? Még nem tudtam kipróbálni, de valószínűleg működik csak ebből 100 db kell a teljes kijelzéshez, ami azért nem kevés.
Neha ezert celszerubb C-ben programozni
Mar regen volt, hogy assemblyben kellett programoznom, de abban is letezik "valtozok". Bővebben: Link
Az ADRESH tartalmát szorozd meg decimális 100 -zal két byte -ra képezve az eredményt, a felső byte -ot alakítsd át BCD kódra, majd a BCD -t ASCII -ra. Az ASCII más jó az LCD -nek.
Rutinok a már sokszor belinkelt lapon találhatók.
Hello!
Esetleg az oszcillátor beállítása miatt lehet még gondja, ha azt rosszul állítottad be. A GP5 oszcillátor bemenet. Bár a GP4-et is haszálja az oszci, de azért ellenőrizd a beállítást. A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
Akkor gyakorlatilag kész programra lenne szükséged ami már időigényes...
Egyébként a hardvert megépítetted már? Vagy az is kérdéses? Más: Srácok autó akkumulátoról szeretném a PIC és egyéb áramköröket ellátni. Nyugalmi állapotban nem lenne gond, de ha tölti a generátor az akut akkor felugorhat a feszültség szóval ezt stabilizálnom kellene. Mit javasoltok? Eddig azt csináltam, hogy az akuról érkező pozitív és test közé sorba tettem egy 200 Ohm-os ellenállást és egy 12v 2W-os zénert, majd a pozitív szál és az LM7805 közél még betettem egy 1N4007-es diódát és utána szűröm egy 330n-s kondival. Ez elegendő lenne a 12v stabilitásához? A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
Gyakorlatilag igen, még kapcsolás sincs, de az a kissebbik gond!
Persze, már írtam itthon PICet, eepromot uPC-t!
Igen, bocs.. Stab IC. 12v - 5v Regulátor.
PIC-nek kell az 5v, de más egyéb résznek stabil 12v kell. Rolie11: akkor már csak az a gond, hogy idő mire megírja valaki ezt a programot neked. A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
Sokkal egyszerűbb olyan feszültségosztót használni, ami egyszerűen számolható eredményt ad. Pl. 12V-os akku, 10 bites AD: 12V-ra adjon 1000-es értéket (ami a referenciától függ), vagy 500-as értéket és két mérést összeadsz, a kijelzésnél lehagyod az utolsó jegyet. Vagy ha csak az ADRESH értéket akarod használni, akkor olyat ami 200-at ad eredménynek, kettővel pedig könnyű osztani.
Szerintem még túl is biztosítod, mert az LM7805 adatlapja szerint max 35V lehet a bemenő fesz, ezek alapján kondi+stab ic is elég lenne.
Egy autóban a feszültség nem nagyon mehet 14.4V fölé, az LM7805 pedig megbírkózik 35V-os bemenő feszültséggel is. Szóval semmi értelme az előtte lévő ellenállás+zener+dioda összeállításnak. Illetve talán annyi, hogy így nem egy, hanem 4db alkatrész fűti el a felesleges teljesítményt.
Valami zavar lehetett az éterben, mert az előbb nem volt ennyi hozzászólás előttem...
Ha stabil 12V is kell, még akkor is, ha nem jár a motor, akkor neked az LDO sem lesz jó. Mindenképpen DC-DC átalakítóban kell gondolkodnod, abból is a Buck-Boost változat ami jó lesz neked.
Kellene "stabil" 12v-t is az egyéb 12v-os áramköröknek.
eSDi: neked is a fentebbi válasz megy. nedudgi: huha erre nem is gondoltam, mi van ha kevesebb van az aksiban ... eSDi: Ez már nekem új.... Lényegében egy 12v-os Buzzer és egy 12v Relének kellene a 12v. Hogy stabilan az nem biztos, de több semmi képen. A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
Ha csak ennyiről van szó, akkor nem kell stabil 12V. A buzzer biztosan szólni fog még 10V-ról is, relét meg olyat kell venned, ami autóba való.
Buzzer <-- ez például 3...24V-ig jó. A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
Ez lesz a relé: T7N-12
Ez pedig a Zümi: PK-12N40P = PES 12 N 40 PA Igen ezekre gondoltam, de azért a túl áram miatt aggódom picit ezért a sok védelem..
A relé adatlapja szerint 8.4V-nál húz be, 1.2V-nál enged el és 25V a maximális feszültség amit elvisel és 37.5mA a tekercs árama. A buzzer, a google szerint 3...15V között képes működni.
Akkor elvileg nem lehet gond.
És úgy vélem a válaszokból, hogy kielégítő a védelem is ami beépítésre került. A lényeg, hogy működjön és ne égessem le a cuccot ui: közben átnéztem újra a relé adatlapját mert zavart, hogy én nem találtam meg ezen adatokat és tényleg ott van. Bár számomra nem volt ennyire egyértelmű a leírás... A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
Már a régi, jó 16C84 is tudott szorozni, ha megtanították rá. A belinkelt lapon számos jó kis rutin található: szorzás, osztás, BCD konverziók, stb. Itt is található néhány...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |