Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » PIC kezdőknek
 
Témaindító: Placi84, idő: Okt 3, 2005
Témakörök:
- A PIC ÖSSZES Vdd és Vss (AVdd és AVss) (tápfeszültség) lábát be kell kötni!
- A táplábak mellé a lehető legközelebb 100nF-os KERÁMIA kondenzátorokat kell elhelyezni.
- Az MCLR lábat, 10kohm-mal fel kell húzni a Vdd tápfeszültségre.
- Külső kvarc használatakor 4MHz-ig XT, a fölött pedig HS konfigurációt kell beállítani.
- Stabilizált tápegységet kell használni, a kapcsoló üzemű "telefon töltő" adapterek okozhatnak hibákat.
- Programozáshoz, használj lehetőleg PICKIT2 vagy 3 programozót. Kerülendő a JDM (soros porti) programozó.
- A PIC adatlapja (PDF), tartalmazza a lábak kiosztását és a PIC minden paraméterét. Az adatlap ingyen letölthető!
- Egyes PIC típusoknál az RA4 nyitott nyelőelektródás (Csak lefelé húz L szintre, H szintet nem ad ki!)
- Ha a PGM lábat digitális ki-/bemenetnek használod, az alacsony feszültségű programozási lehetőséget le kell tiltani.
Lapozás: OK   531 / 1210
(#) mrobi válasza Birs Alma hozzászólására (») Jún 1, 2014 /
 
Szia.
Igaz nem nekem szántad, lehet tudok én is válaszolni. Gondolom 12F675-re gondoltál. Lehet hogy nem lett minden olyan periféria letiltva, amelyik a GP5-öt használja. Meg kell nézni az adatlapon, hogy a GP5 milyen perifériákhoz csatlakozik.
(#) Birs Alma válasza don_peter hozzászólására (») Jún 1, 2014 /
 
Nem kellene ide még egy diódát bekötni a relé tekercsével párhuzamosan?
(#) Birs Alma válasza mrobi hozzászólására (») Jún 1, 2014 /
 
Hát nem tudom, meglehet. De nem találok semmi ilyesmit. A komparátor letiltottam, így


bcf STATUS,RP0
clrf GPIO ; Init GPIO
movlw b'00000111' ; COMPARATOR OFF
movwf CMCON ;

Mást nem találtam.
(#) don_peter válasza Birs Alma hozzászólására (») Jún 1, 2014 /
 
Az meglehet.
Köszi, hogy jelezted...
(#) Rolie11 hozzászólása Jún 1, 2014 /
 
Sziasztok!

Azzal kezdeném, hogy tök hülye vagyok a PIC-hez!
Következő problémat szeretném megoldani:
PIC vezérel két relét meg egy dual LED-et!
A dolog abban kacifántos, hogy alaphelyzetben a relék nincsenek behúzva, és a LED pirosan világít, egy nyomógomb megnyomása után az egyik relé behúz, és elkezd villogni pirosan a LED (1,5s ON / ,75s OFF), majd 30s után behúz a második relé is, de a LED átvált zöldre és folyamatosan világít, majd ujjabb gombnyomás, és minden az alaphelyzetbe tér vissza!
Ezt szeretném megvalósitani, ami van itthon hozzá PIC16F628-04/P ill. PIC16F628-20/P !
Ha lenne itt egy guru aki segítene, azt megköszönném!

THX!
Rolie
(#) don_peter válasza Rolie11 hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
ASM, C, C++, Basic...stb vagy valami más programozási nyelv ismerete?
Nagyon fontos a pontos időzítés?
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
(#) Rolie11 válasza don_peter hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Basic volt még valamikor 1988 környékén! Az időzítés nem kell ms-esnek lennie! A LED két lábú, tehát ellentétes polárral vált szint!
(#) Pali79 hozzászólása Jún 2, 2014 /
 
Sziasztok!

Egy akku feszültségét szeretném lcd-re kiírni 100%-tól 0%-ig. Az lenne a kérdésem, hogy van erre valami egyszerűbb, spórolósabb megoldás mint a mellékelt kódrészlet? Még nem tudtam kipróbálni, de valószínűleg működik csak ebből 100 db kell a teljes kijelzéshez, ami azért nem kevés.
  1. AKKU_97:
  2.                 MOVLW   d'245'         
  3.                 SUBWF   ADRESH,W       
  4.                 BTFSS   STATUS,C       
  5.                 GOTO    AKKU_96
  6.                 movlw   b'00100000'
  7.                 call    LCD_Char
  8.                 movlw   b'00111001'
  9.                 call    LCD_Char
  10.                 movlw   b'00110111'
  11.                 call    LCD_Char
  12.                 goto    FEK_KI
  13. AKKU_96:
  14.                 MOVLW   d'242'         
  15.                 SUBWF   ADRESH,W       
  16.                 BTFSS   STATUS,C       
  17.                 GOTO    AKKU_95
  18.                 movlw   b'00100000'
  19.                 call    LCD_Char
  20.                 movlw   b'00111001'
  21.                 call    LCD_Char
  22.                 movlw   b'00110110'
  23.                 call    LCD_Char
  24.                 goto    FEK_KI
(#) Saggitarius válasza Pali79 hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Neha ezert celszerubb C-ben programozni
(#) Saggitarius válasza Saggitarius hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Mar regen volt, hogy assemblyben kellett programoznom, de abban is letezik "valtozok". Bővebben: Link
(#) Hp41C válasza Pali79 hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Az ADRESH tartalmát szorozd meg decimális 100 -zal két byte -ra képezve az eredményt, a felső byte -ot alakítsd át BCD kódra, majd a BCD -t ASCII -ra. Az ASCII más jó az LCD -nek.
Rutinok a már sokszor belinkelt lapon találhatók.
(#) usane válasza Birs Alma hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Hello!

Esetleg az oszcillátor beállítása miatt lehet még gondja, ha azt rosszul állítottad be.
A GP5 oszcillátor bemenet. Bár a GP4-et is haszálja az oszci, de azért ellenőrizd a beállítást.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
(#) don_peter válasza Rolie11 hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Akkor gyakorlatilag kész programra lenne szükséged ami már időigényes...
Egyébként a hardvert megépítetted már?
Vagy az is kérdéses?


Más:
Srácok autó akkumulátoról szeretném a PIC és egyéb áramköröket ellátni.
Nyugalmi állapotban nem lenne gond, de ha tölti a generátor az akut akkor felugorhat a feszültség szóval ezt stabilizálnom kellene.
Mit javasoltok?
Eddig azt csináltam, hogy az akuról érkező pozitív és test közé sorba tettem egy 200 Ohm-os ellenállást és egy 12v 2W-os zénert, majd a pozitív szál és az LM7805 közél még betettem egy 1N4007-es diódát és utána szűröm egy 330n-s kondival.
Ez elegendő lenne a 12v stabilitásához?
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
(#) Rolie11 válasza don_peter hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Gyakorlatilag igen, még kapcsolás sincs, de az a kissebbik gond!
(#) usane válasza Rolie11 hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Programozód van a PIChez?
(#) NyariG válasza don_peter hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Mi az a LM7805?
(#) usane válasza NyariG hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Stabkocka.
(#) Rolie11 válasza usane hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Persze, már írtam itthon PICet, eepromot uPC-t!
(#) don_peter válasza NyariG hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Igen, bocs.. Stab IC. 12v - 5v Regulátor.
PIC-nek kell az 5v, de más egyéb résznek stabil 12v kell.

Rolie11: akkor már csak az a gond, hogy idő mire megírja valaki ezt a programot neked.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
(#) ktamas66 válasza Pali79 hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Sokkal egyszerűbb olyan feszültségosztót használni, ami egyszerűen számolható eredményt ad. Pl. 12V-os akku, 10 bites AD: 12V-ra adjon 1000-es értéket (ami a referenciától függ), vagy 500-as értéket és két mérést összeadsz, a kijelzésnél lehagyod az utolsó jegyet. Vagy ha csak az ADRESH értéket akarod használni, akkor olyat ami 200-at ad eredménynek, kettővel pedig könnyű osztani.
(#) Pali79 válasza don_peter hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Szerintem még túl is biztosítod, mert az LM7805 adatlapja szerint max 35V lehet a bemenő fesz, ezek alapján kondi+stab ic is elég lenne.
(#) eSDi válasza don_peter hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Egy autóban a feszültség nem nagyon mehet 14.4V fölé, az LM7805 pedig megbírkózik 35V-os bemenő feszültséggel is. Szóval semmi értelme az előtte lévő ellenállás+zener+dioda összeállításnak. Illetve talán annyi, hogy így nem egy, hanem 4db alkatrész fűti el a felesleges teljesítményt.
(#) eSDi válasza don_peter hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Valami zavar lehetett az éterben, mert az előbb nem volt ennyi hozzászólás előttem...

Ha stabil 12V is kell, még akkor is, ha nem jár a motor, akkor neked az LDO sem lesz jó. Mindenképpen DC-DC átalakítóban kell gondolkodnod, abból is a Buck-Boost változat ami jó lesz neked.
(#) don_peter válasza Pali79 hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Kellene "stabil" 12v-t is az egyéb 12v-os áramköröknek.
eSDi: neked is a fentebbi válasz megy.

nedudgi: huha erre nem is gondoltam, mi van ha kevesebb van az aksiban ...

eSDi: Ez már nekem új....

Lényegében egy 12v-os Buzzer és egy 12v Relének kellene a 12v.
Hogy stabilan az nem biztos, de több semmi képen.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
(#) eSDi válasza don_peter hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Ha csak ennyiről van szó, akkor nem kell stabil 12V. A buzzer biztosan szólni fog még 10V-ról is, relét meg olyat kell venned, ami autóba való.

Buzzer <-- ez például 3...24V-ig jó.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
(#) Pali79 válasza Hp41C hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
16F877A-vál dolgozom, az tud szorozni?
(#) don_peter válasza eSDi hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Ez lesz a relé: T7N-12

Ez pedig a Zümi: PK-12N40P = PES 12 N 40 PA

Igen ezekre gondoltam, de azért a túl áram miatt aggódom picit ezért a sok védelem..
(#) eSDi válasza don_peter hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
A relé adatlapja szerint 8.4V-nál húz be, 1.2V-nál enged el és 25V a maximális feszültség amit elvisel és 37.5mA a tekercs árama. A buzzer, a google szerint 3...15V között képes működni.
(#) don_peter válasza eSDi hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Akkor elvileg nem lehet gond.
És úgy vélem a válaszokból, hogy kielégítő a védelem is ami beépítésre került.
A lényeg, hogy működjön és ne égessem le a cuccot

ui: közben átnéztem újra a relé adatlapját mert zavart, hogy én nem találtam meg ezen adatokat és tényleg ott van.
Bár számomra nem volt ennyire egyértelmű a leírás...
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
(#) Hp41C válasza Pali79 hozzászólására (») Jún 2, 2014 /
 
Már a régi, jó 16C84 is tudott szorozni, ha megtanították rá. A belinkelt lapon számos jó kis rutin található: szorzás, osztás, BCD konverziók, stb. Itt is található néhány...
Következő: »»   531 / 1210
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem