Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vibrációs búvárszivattyú
 
Témaindító: Pixi, idő: Jún 24, 2012
Témakörök:
Lapozás: OK   7 / 14
(#) erbe válasza NyilasM hozzászólására (») Jún 24, 2014 /
 
Nem a tömlőtől károsodik.
Idézet:
„Érdemes-e a kúton kívül is 3/4-es tömlőt venni, vagy maradhat a feles?”

Attól függ, milyen hosszú. Minél hosszabb a vékony szakasz, annál kisebb lesz a hozam.
Ha mély a kút, nem bordázott lágy tömlő kell bele, hanem KPE cső.
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2014
(#) NyilasM hozzászólása Jún 24, 2014 /
 
Ez már nem lágy olyan régi Először sima zöld tömlő volt, de az kilapult, ezért raktam le a bordázottat. 35 méter a legtávolabbi pont, ahova küldeni kell. Szerinted érdemes 3/4-est venni?
(#) erbe válasza NyilasM hozzászólására (») Jún 24, 2014 /
 
A szivattyútól vagy a kúttól? Milyen mély a kút?
Magában a 35 m nem távolság feles tömlővel. Ha ehhez még 40 m kútmélység társul, akkor már meg kell gondolni!
(#) NyilasM hozzászólása Jún 24, 2014 /
 
18 méter mélyre lett kiásva, 1 méternél kezdődik a víz. Én 11 méterre szoktam lerakni. A kúttól kell még 35 méterre elmennie, de van, hogy csak 10. Ezt gyors csatlakozókkal oldottam meg feles slaggal eddig. Azt szeretném, hogy minél hatékonyabban üzemlejen a szivattyú és ne menjen tönkre egy év múlva. 35 méter 3/4-es tömlő 12 ezer forint plusz az összekötők ezért tanácstalan vagyok.
(#) NyilasM hozzászólása Jún 24, 2014 /
 
Most látom, hogy egy nulla lemaradt, 10 méternél kezdődik, nem egy
(#) erbe válasza NyilasM hozzászólására (») Jún 24, 2014 / 1
 
Gyors csatlakozó 8 mm belső átmérő, fél collos cső 12 (12,7) mm belső átmérő. Minden szűkület gátolja az áramlást. Ha rákínzod a csövet 12-es belméretű rézcsőre (rámegy, kicsit felduzzad), nem csökken a belső átmérő. Kicsit körülményesebb a szerelés.
20-as belméretű 4 bar-os KPE cső sokkal olcsóbb, mint a tömlő, tükörsima a belső fala, kisebb a turbulencia, mint a tömlőben. Nálam a kertig ebben megy a víz a ciszternából. 40 m. Ásónyomnál mélyebben elástuk, télire víztelenítjük. Felhoztuk egy állványra, rajta csapok, gyorscsatlakozó csak a locsoló csövekhez. Még így is észre lehet venni, hogy az egyik gömbcsap Mofém, a másik olcsó digó.
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2014
(#) NyilasM válasza erbe hozzászólására (») Jún 25, 2014 /
 
Igazad van, a kpe cső árban is ideális.
(#) Weisz Ferenc válasza Pixi hozzászólására (») Jún 26, 2014 /
 
Köszönöm a választ megprobálom kiszedni aztán ha megakadok akkor kérekmég segitspget

Köszi
(#) Weisz Ferenc válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 26, 2014 /
 
Köszi a segitségeket
(#) metabo123 hozzászólása Jún 30, 2014 /
 
Sziasztok!
Van nekem egy eredeti orosz búvár szivattyúm, ami tíz év szolgálat után most úgy néz ki befejezte a munkát. A hangján semmi rendkívülit nem vettem észre, csak a termelékenységén. Zúgni zúg csak vizet nem szállít. Szétszedtem, erről mellékelek képeket.
A Foto_4-en középen látható (gondolom én) szelep teljesen átenged. Szívni és fújni is teljesen akadálymentesen lehet, gondolom ez a baja.
Kérdésem, hogy lehet-e ezzel valamit kezdeni, beszerezhető-e hozzá alkatrész, vagy már kukaérett az egész?
Köszönettel!
(#) granpa válasza metabo123 hozzászólására (») Jún 30, 2014 /
 
Kikopott a szelepülés. Kell egy újat esztergálni acélból, és kész. Régi levág, új rácsavaroz; nálam is így működött nagyon sokáig.
(#) metabo123 válasza granpa hozzászólására (») Jún 30, 2014 /
 
Tehát jól értem: a Foto_3-on látható csavart leflexelem, a szelep beesik és ott lesz valahol a szelepülés, amit csináltatni kell?
(#) granpa válasza metabo123 hozzászólására (») Jún 30, 2014 /
 
Azt a csavart ne vágd le, mert az a rögzítő. Addig áztasd, ütögesd, míg ki nem csavarhatod. A lyukacsos talp (az a szelepülés, azt kell körben levágni, vagy kiesztergálni) helyett kell új. A helyére kell kis csavarokkal rögzíteni az acélost.
(#) metabo123 válasza granpa hozzászólására (») Jún 30, 2014 /
 
Aha, értem, akkor előbb valahogy szét kell szedjem azt a részt.
A gond, hogy a menetet elnyomorították még gyárilag, plusz még rozsdás is és csavarásra forog az egész. De majd ügyeskedem, és ha van további kérdésem akkor majd felteszem
(#) pallaci válasza metabo123 hozzászólására (») Jún 30, 2014 /
 
Metabó !
A 4-es fotón lévő un.lábszelepnek valamennyire át is kell engedni, mert amikor leereszted a kútba a szivattyút azon a szelepen keresztül telik fel, és nem szárazon indul.
Ha visszaolvasol a fórum első oldalaira leírtam a beállítás menetét.
Tekintettel arra, hogy a szivattyú már nem a mai gyerek, Én túl sokat nem költenék rá.
Javasolnám az 5. képen lévő amortizátor gumijának a cseréjét, valamint a lábszelep gumijának a cseréjét. Én a 3. fotón lévő csavar anyát hideg vágóval le szoktam vágni, úgy hogy az anyát leteszem egy vas üllőre és a csavaranya lapját elvágom, úgy hogy a csavar ne sérüljön meg.
Majd a csavar fejébe(ami belül van) egy fűrészes belefűrészelek, hogy belülről nagy csavarhúzóval meg lehessen fogni mikor az új anyát ráhajtod a csavarra összerakáskor, előtte a csavart menetvágóval meg tudod igazítani, én önzáró stop muter anyát szoktam használni.
A 4. fotón lévő felfekvőfelületet csiszolóvászonnal csiszold fel.
(#) erbe válasza metabo123 hozzászólására (») Jún 30, 2014 /
 
Álló helyzetben át lehet fújni a szivattyún, az normális. Üzem közben a nyomás tartja zárva a szelepeket.
Nem biztos, hogy elvásott az a szelepülés. Gyakoribb hiba, hogy valamelyik gumi elrepedt. Lehet a nagyobbik tányéros is. Szemre nem látni, de ha leveszed, meghajtogatod, előtűnik.
Kivásott szelepülés helyére rozsdamentes lemezből szoktam kört vágni. Kifurkálom és sorjamentesítem. Akár polírozni is lehet. A fészket, ha úgy néz ki, esztergályossal kicsit felszabályoztatom, majd Eporapiddal vagy komolyabb kétkomponensűvel beleragasztom (éppen most köt egy). Kötés után kitisztítom a lyukakat majd az eredeti csavarral belefogatom a gumiszelepet. Kell alá egy vékony alátét, hogy alaphelyzetben ne zárjon.
(#) metabo123 válasza pallaci hozzászólására (») Júl 1, 2014 /
 
Köszönöm a válaszokat (erbe-nek is)!
A leírtak alapján szétbontom a szerkezetet, aztán vizsgálódom. Majd teszek fel képeket, ha nem lesz egyértelmű számomra a probléma.
Végigolvastam már a topikot, valószínüleg a beszabályozás is menne, csak félek, valami itt már nagyon elhasználódott és cserére fog szorulni. Sokat nem akarok rákölteni, de ha van esély a javításra, hát megpróbálom.
(#) Thomasz hozzászólása Júl 1, 2014 /
 
Sziasztok!

Hétvégén szerelnem kellett egy évek óta rendben üzemelő Füzesi-szivattyút, mert az összetartó csavarjai feltehetően az évek során kilazultak, így az egyik ki is esett szivattyúzás közben. Ennek következtében a vibrátor és a membrán között található két alátét kiesett. A szivattyút szétszedtem, a helyére raktam mindent, rendben működik is a szivattyú. Egy kérdésem lenne viszont. Szétszedés közben a vibrátor belsejében illetve a hétfőn Metabo123 által csatolt képekből a 2. számún látható részben fekete színű, zsíros, habos-iszap állagú, ill. kátrányszagú "töltelékkel" találkoztam. Szerintem nem iszap és nem beázás eredménye. Szerelés közben értelemszerűen sokkal kevesebb maradt benne, ezért jó lenne tudnom, hogy egyrészt gyárilag-e is van ilyen a szivattyúkban, ha igen mi az, illetve hogy ha nem pótolom, attól még üzemeltethetem-e a szivattyút. Válaszokat előre is köszönöm!
(#) zolika60 válasza Thomasz hozzászólására (») Júl 1, 2014 /
 
Ott tisztaságnak kéne lenni. Semmi maszat. Szerintem a beázás következménye, de ha nem, akkor a tekercs kiöntése olvadt meg, az már a halál előjele.
(#) pallaci válasza Thomasz hozzászólására (») Júl 1, 2014 /
 
Nagyon igaza van Zolika60-nak, amikor az összefogó csavarok fellazultak,befolyt a víz a tekercsekhez, elvileg annak valameddig bírnia kellene, de elég egy hajszálrepedés a tekercs kiöntésébe, és már zárlatos is.
Javaslom szagold meg a tekercset, ha büdös bakelit szaga van akkor az már nagy valószínűséggel zárlatos, vigyázni kell vele ne hogy áramütés érjen. Ha szétszedett állapotban melegszik annak már az a jele.
(#) zolika60 hozzászólása Júl 7, 2014 /
 
Két hete elhalálozott a Tuskóban vásárolt Strauss márkájú szivattyúm. Szétszedtem a szakadt tekercset. Körülbelül 2x450 menetnek számoltam boncolás után. Alumínium drót volt benne. A tekercs vége csak rá volt tekercselve a réz vezetékre, innen kapta a delejt. Gondolom ez volt a halálának az oka. Ha jól mértem a huzalvastagság 0,75mm volt. Az volna a kérdésem, rézből mennyivel kell vékonyabb?
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2014
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 7, 2014 /
 
De az ellenállása sokkal kisebb. Nem fog nagyon melegedni?
(#) granpa válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 7, 2014 /
 
Az induktív ellenállása számít, ehhez képest az ohmos elhanyagolható. De csináld 0.7-es rézből. A kiöntése nem egyszerű; vákuumban lenne az igazi.
(#) zolika60 válasza granpa hozzászólására (») Júl 7, 2014 /
 
Csak jó lesz azzal a műgyantával ami itthon van. Vákuumozni nincs mivel, pedig valóban jó lenne. Azért bajlódok vele, mert bár vettem egy másikat, de gyanítom az is aluból van és nem lesz örök életű. Eredeti oroszt meg már évek óta nem láttam sehol.
(#) MIKE-48 hozzászólása Júl 9, 2014 /
 
Tisztelt pallaci!

Csak tegnap találtam erre a fórumra, én is eléggé sanyarú sorsú felhasználója vagyok ilyen eszközöknek. Láttam a beállításokról szóló hozzászólásokat, a gumimembrán 1,5 mm-es beállítása alátétekkel érthető a számomra. A mágnes és a vibrátor közötti 4 mm-es hézag beállítása milyen módon történik?
A másik kérdésem: Szó volt a mágnes kormozódásáról. Én is tapasztaltam ilyet a szétszedett szivattyúnál, bár ettől még működni látszott (berregett, de a víz nem jött). Valóban tud így működni, vagy ez már a vég?
Megpróbálkoznék a membrán és a lábszelep cseréjével, és a pontos beállításokkal, ha még érdemes. A szivattyú Elpumps VP-300.
Köszönöm
(#) pallaci válasza MIKE-48 hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
MIKE-48
Szétszeded a búvárszivattyút,a vibrátort a vasmagnál fogva befogod a satuba,majd először leveszed a 8.-as anyát, ami a gumimembránt leszorítja vigyázz hogy mindent,- hézagoló alátéteket- sorrendbe rakjál le. Amikor levetted a membránt valamint az alumínium hüvelyt akkor a tengelyen lesz 2.db 12-es anya összekontrázva, azokat meglazítod, ez alatt vannak a hézagoló alátétek a nagy membrán mindkét oldalán, ezekkel az alátétekkel tudod beállítani a 4.mm-es hézagot.
Amikor a mágnestekercs környéke kormozódik akkor én már sok időt nem szoktam jósolni a szivattyúnak, ez akkor szokott bekövetkezni amikor a tekercs beöntése valamiért megmelegszik,vagy a szivattyút összefogó csavarok meglazulnak, és a víz bezivárog a tekercsekhez .
Javaslom kiszárítani nyáron a napon,télen a kályha tetején,valamint javaslom megtakarítani, a vasmagot, a mágnes tetejét a rozsdától megcsiszolni.
Egy rajzot feltettem a fórum 2. oldalára előtte nézd meg.
Egyszerűen próbáltam megfogalmazni.
(#) MIKE-48 válasza pallaci hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Köszönöm a választ, titokban reméltem, hogy talán egyszerűbb lesz. Megnéztem a rajzot, jól gondolom hogy az ellenanyák kb. ott vannak, ahova a "2" jelmagyarázati mutató mutat? Felettük látom a két ház közötti tömítést (négyzetesen sraffozva), és a kettő között lehetne valami, ami a lemezekre utal. Írtad, hogy a másik oldalán is vannak lemezek, akkor lehet hogy a nagy membránt is le kell varázsolni a tengelyről? Viszont még egy kérdés, ha lehet. A membrán után van az a kerek lap, amin négy bütyökszerűség (elnézést) van, olyan mintha azoknál fogva lehetne tekerni. Az lehúzható, vagy forgatni kell? Úgy nézem, hogy a hüvelyt is csak utána lehet leszedni.
(#) pallaci válasza MIKE-48 hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Vedd le a 8.-as csavaranyát, utána mindent a tengelyről le tudsz húzni, egy kicsit forgatva, ha be van rozsdásodva akkor csavarlazítóval fújd meg.
Amikor levetted a kettő 12-es anyát utána a nagy membránt is kicsit forgatva le tudod húzni a tengelyről.A nagy membrán közepében egy kis acél hüvely van azért hogy a kettő nagy anyával ne tudd agyonhúzni összerakáskor a nagy membránt.
Csak arra vigyázz hogy mindent sorrendbe rakjál le.
Az 1-es fényképen a nagy membrán és a vasmag között látod a hézagoló alátéteket.
Ez olyan egyszerű majd meglátod mint a 60-as szeg.
(#) pallaci válasza MIKE-48 hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Küldtem 3 képet, a vibrátor beállítás jpg látod az 8.as anyát ezt vedd le.
vedd ki, jpg nél a támasztó alátétet kiveszed akkor könnyebben ki tudod mérni a távolságokat összerakás elött,
az alátét jpg.azért küldtem hogy a tekercsre ráteszel 1-1db 4mm-es látétet úgy a vasmagot, akkor a nagy membránnak pont fel kell ülni a szivattyu házra, így nem kell méregetni külön a 4.mmt
(#) erbe válasza MIKE-48 hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
A kormozódás tulajdonképpen vaspor, amit az összeérő vasmagok készítenek egymásból.
Oka a terheletlenség. Nincs semmi, ami feleméssze a mágnes mozgási energiáját. Ezeket a szivattyúkat emiatt nem célszerű hordóból kinyomatásra használni. Ha már 10-20 m-re el kell nyomnia a vizet, az már jó. Ha valamilyen hiba miatt nem tud szállítani, ez az összeverődés akkor is fellép. Oda kell figyelni a hangjára.
Következő: »»   7 / 14
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem