Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Így van bekötve fizikailag a kapcsolás ha ez még segít valakinek valamit.
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2014
Kipróbálom azt ma, hogy kicserélem az LM358-at. Érdekes, hogy ha kiveszem és a 7-es kiementére ami megy a BC337-re adok egy külön szálon kb. 12V-ot akkor behúz a relé, tehát a tranzisztor jó. Viszont ha beteszem az LM-et és így próbálom akkor zúg és csak kb. 6,5V jut a relére. Így lehet hogy nem bír behúzni, és ezért zümmög. Meglátom mi lesz.
Valakinek valami ötlete?
Olyan mint ha oszcillálna az áramköröd a műveleti erősítő környékén.
Hello! Szerintem mivel autós relét raktál bele, lehet hogy csak nagyobb áramnál húz meg, mint az ajánlott. Valahogy úgy emlékszem, hogy 18mA-es a tekercse az Omron-nak, lehet hogy ez ennél magasabb áramot igényel. Lehet hogy ha csökkented a bázis ellenállást nyitni fog, de rá kéne mérni a tekercsre szerintem.
Sziasztok!
Szeretném megépíteni ezt az autó akkumulátor töltőt: prtoli007 féle akksitöltő A kérdésem az lenne,hogy a savhőérékelőt ki lehetne-e valahogy iktatni az áramkörből mert nem szeretnék "bajlódni" az elkészítésével,meg nem is tartok igényt rá. Szóval hogy lehetne ki iktatni? Köszönöm szépen a válaszokat!
Hello! Egyszerűen a PTC helyére kötsz egy 2kohm-os ellenállást.
Köszönöm a válaszodat!
Még egy kérdésem lenne. Tudsz linket küldeni nekem, hogy honnan lehet beszerezni az ehhez szükséges trafókat?
Hello! Azt nem. De az eredeti főtrafó, UBT440-es volt (Univerzális Biztonsági Transzformátor). A kistrafók pedig Puskás gyártmányú nyáktrafók.
Ok, értem, azért köszönöm!
A nyák terveket el tudnád küldeni email-ben? Azért kellene,hogy ki tudjam nyomtatni, mert ami itt fent van, az az istenért sem akar mérethelyesen kijönni. * A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2014
Elvileg elküldtem. De használd a "Válsz" gombot a hozzászólás fejlécében, mert így nem tudni kinek írsz..
Üdvözletem! Tanácsot szeretnék kérni. A kocsiba az akkumulátor 4 éves elmúlt és valahogy (gondolom sokat állt a kocsim kb 3 hó ) most töltésre szorulna. Na most jönnek a gondok Jót, megbízhatót kellene venni A választék rendkívül sok. Ahány bolt annyi termék mindenki a sajátját dícséri (minden szentnek maga felé hajlik a keze)i. Elmentem tanácsot kérni az akkumulátoroshoz is akinél vettem az akut. Ő lepett meg igazán a következőt mondta : A bolti töltők nem igazán jók mert visszaszabályoznak és nem töltik fel rendesen az akut(autómaták). De ő tud nekem egy kimondottan jó töltőt hozatni mai minőség! Gyártmány Orosz! szelénes és 20 000 fölött az ára töltés után semmiféle feszültséget nem kell mérni! Egy dolgot kell figyelni csak a sav sűrűséget. Ez a lelke az akkumulátoroknak. Most ha valakinek van jó ötlete szívesen venném. ˝Nem vagyok villamos szakember "Köszönöm MISKA
Szia!
A zárt, gondozásmentes akkunak hogy méred meg a savsűrűségét? Az okos akkumulátorosod tanácsa helyett végy egy egyszerű töltőt és használd. Ha annyira feltöltötte, hogy beindul az autód vele, akkor már célhoz is értél. A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2014
Köszönöm az infót kadarist Bocs nem írtam az akku 12 V 55 Ah és nem zárt. Kaptam egy ismeröstől MASCOT power supply Tipusa:9320 tápegységet ez úgy feltöltötte (kb 30 perc) hogy a kocsi indult. Nem mertem magára hagyni még töltött eléggé melegedett szerintem, de kibírta. Kösz a tanács megpróbálok választani valami egyszerű töltőt. Üdv MISKA
Hello! Igazából mindenkinek igaza van hiszen a saját szemszögéből nézi a problémát.
- Természetesen a bolti "okos" töltőket nem ismerem, de alapvetően két típus létezhet, az olcsó szabályozatlan, aminek úgy van méretezve a trafója, hogy éppen csak feltölti az aksit. (Persze ennek feszültsége függ a hálózati feszültségtől, és a töltés elnyúlhat a végtelenbe ha az nincs meg.) A másik ha kapcsolóüzemű szabályozott, és esetleg több töltési karakterisztikával rendelkezik. Ez lehet akár drága is, de valamilyen működési "célkitűzés" v. elmélet van a fejébe töltve. És van a "valaminek látszó gagyi" ami ezt meg azt kijelez, de még a trafója is alá van méretezve. (Amúgy ez általános jelenet manapság. Mindenki jól jár, ha könnyű a vas, kevés a réz, csak a vevő. De az meg reklamálhat az akkumulátoros főangyaloknál, a vacakjával. "Úgy is megunja..") - Egy egyszerű trafós töltővel, mint amit ajánlott "szelénes" valóban az a helyzet, hogy nem kel a töltési feszültséget mérni, mert akkor van feltöltve az aksi, amikor a savsűrűség két órán belül már nem nő tovább és ez után beállítják a megfelelő 1,28-as fajsúlyt. De ez tipikusan egy akkumulátorokkal foglalkozó embernek való, nem egy autóvezetőnek kellene pancsolni a savakkal. (Valamikor szerették a szelént, két okból. Részben a nagyobb viszárama miatt "regenerálta is az aksit. Részben nagyobb volt a belsőellenállása, így a "béketűrése" is. Rendesen büdösödött, ha nem tetszett neki valami. És még ez után is általában használható volt.. - Ma már a legtöbb aksi zárt, nem is javítható, értelmetlen savsűrűséget megmérni rajta. A gyártó jelszava: " Tedd be és felejtsd el!" És jól is van ez így, mert ha valami van, akkor a vége úgy is csere. (Ha macerálod, elsőként a lyukas gúnyáidat és csak utána az aksit.) - Nyilván egy szervizbe pld. az a cél, ha lemerítették, akkor gyorsan feltölteni kicsit, aztán a többit a kocsi el is végzi. Most Te is épp ezt tetted, mert megnéztem a töltőd adatlapját, az 5A-el tölt. Vagy is ha 30 percig töltötted, akkor 2,5Ah töltést vittél bele. De általában ha kicsit "megmozgatja" a villany az aksi töltését, feléled, és már el is lehet indítani. Mert ha nem egy dízelről van szó, akkor kb. ennyi egy indítás energia igénye is. - Ha már melegedett ettől a 30 perctől az aksi (nem a töltő), akkor az nem túl jó hír, mert azt jelenti, hogy a bevitt energia nem a töltésre, hanem a fűtésre fordítódott. Vagy is már kicsi a kapacitása. Nyáron persze észre sem veszed, mert könnyen indul, de az első hideg téli napon beadja az unalmast. - Egyébiránt egy jó kocsi és aksi esetében, az aksit tölteni nem kell! Ez az egyik kivételes eset, hogy ha hónapokat áll. (Főleg, ha valami riasztó izé is van benne, mert az még fogyaszt is.) Ez az egyetlen "normális eset", amikor töltőre van szükséged. De ehhez meg megfelel bármi, ami kicsit tölti és megmozgatja az aksi celláit. A nem jó hír, hogy az állástól elszulfátosodik és így csökken az élettartama. - A 4 év, aksi típustól és gépkocsi használattól függően már akár jónak is mondható. Három év felett,minden év ajándék! Persze jó esetben 5..7évig is elüzemelhet, főleg ha nincs túl sok hidegindítás, és hosszabb utakat jár valaki. A mindennapi használat is megtévesztő tud lenni. De egy már gyengécske aksi, amivel látszólag nincs, hamar "letérdelhet", ha elkövetünk ellene valamit. A cellák kapacitása ekkor már eltérő, és ha lemerítjük a gyenge cella fordított polaritással töltődik a kisütés alatt. Ez után már nem fog feléledni, csak a képzeletünkben. - Ezen megállapítások alól kivétel, aki hatalmas Hi-Fi-t, pótlámpákat, nagyobb izzót, csilli-villi dolgokat szerel bele a gépbe és azzal kínozza az aksit és a töltési rendszert. A kocsi elektromos hálózata gyárilag úgy van kialakítva, energia egyensúly van, vagy is ellátja a beépített rendszereket. Természetesen ezek csak az én véleményeim, és azért írtam le, hogy próbáljak segíteni a döntésedben.
Minden melegiti a trafót, még az üresjárat is. Ezen az elven be sem kell dugni a konnektorba. Úgy biztosan nem melegszik. Talán a környezeti hőmérséklettől. Akkor szigetelni kell. ) Ha terheled is melegedni fog. Hmmm Mit is teszel ellene? Nem töltesz vele? )
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2014
Üdv.proli 007 ! Nem hátrány érteni a villamossághoz és a vegyészethez is. Arra jutottam hogy első lépésként szerelek be egy áramtalanító kapcsolót. Ugyan is 2003-as 1.2-es Opel Astráról van szó(44 000 km -rel) van benne sok kütyü ami pontosan 170 mA-t fogyaszt nyugalmi helyzetben. A rádió, óra, riasztó stb.nem fontos, újra beállításuk egyszerű. Fűtött garázs van. Ez a MASCOT nevű töltő meg még bírja használom mert elég rövid töltési időn belül elindította a kocsit. A melegedést jó "kézmelegre" (nem forró) és a töltőre értettem (bocs nem volt egyértelmű). A vegyi részbe csak az ioncserélt víz pótlásig merülök bele. A töltőről most olvastam egy cikket így szól :Az akkumulátor töltőnek az a dolga hogy tölt DE NEM TUDJA HOGY MIT. Na most én úgy értelmezem (ha jól) Az én esetemben 55 Ah-ás az akku, akkor ehhez méretezett a töltőt kellene alkalmaznom. Na de nem bonyolítom a dolgokat vannak itt szakemberek akik tudják a megoldást. Lehet hogy túl kombinálom a dolgokat pedig csak a legjobb megoldást próbálom keresni. Köszönöm a hozzászólásokat Üdv mindenkinek további szép napot !! MISKa
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2014
Helló!
Áramtalanító kapcsoló helyett inkább azt kéne kideríteni,hogy mi fogyasztja el azt a 170 mA-t! Elfogadhatatlan ekkora áramfogyastás,ez napi 4 amperóra veszteség,ami még új,teljesen feltöltött 55 Ah-s akkut is kivégez egy kéthetes leállás alatt,ha meg már gyengébb az aksi,akkor 1-2 naponta töltögetni kell,ha áll a kocsi.Normálisan működő autó setén nincs szükség soha töltőre.
Szia! Van arról tapasztalatod miként reagál a transzformátor vas, ha ugrásszerűen és nem pedig szinuszosan változik a primer áram?
T.Watson Köszönöm az ínformácíót . Keresek egy szakembert. Nem volt még ilyen gondom ezzel az akkumulátorral. Időnkét viszont pótolni kellett az ioncserélt vizet. Indítással sem terhelem nagyon az akkumulátort mert a kocsi könnyen indul . A generátort az akkumulátoros bevizsgálta és megállapította hogy rendben működik. Viszont az utolsó mondatodat már hallottam szó szerint! Köszönöm a tanácsot! További szép napot Üdv. MISKA
Hello! Ez a MASCOT töltő, az 5A töltőáramával, teljesen jó az 55Ah-ás aksihoz. De azt feltölteni, kb. 13óra szükséges. Ha sokkal előbb "feltöltődik", akkor két lehetőség van. 1. nics az aksi lemerítve. 2- nem jó már az aksi.
Az, hogy kis töltéssel már elindítja a kocsit, az más buli, leírtam miért van. Ha vacak aksival belöki az ember egy kocsit (bár nem szabad), 4-5km megtétele után, már általában elindítja a kocsit az aksi. Pedig feltöltve nem lehet, de megmozgatta a cellákat már a töltőáram és feléled kissé. Mivel gondolom nem aksi szervizes szeretnél lenni, csak egy "úrvezető", nem kell túlkomplikálni. A gépkocsit nem "szakértőknek", hanem átlagembereknek gyártják. Úgy is kell kezelni a kérdést..
Hali proli007! Persze természetesen igazad van! Nem vagyok szakértő szerintem nem is leszek Hogy mondja a közmondás "jobb félni mint megijedni" Én azon az elven vagyok, nehogy már miattam maradjak ott valahol az úton, vagy az akkumulátor menjen tönkre. Az meg biztos ha valami elromolhat el is romlik. Most azért kérdezgetek itt mert látom hogy van válasz és segítő szándék is. A másik dolog volt akkumulátor gondom már az előzőnél is. Akkor egyszerűbb volt a "tünet". Indítottam semmi, töltöttem Kb 1/2 órát indult, járt a motor Kb 10 percet , leállítottam, majd indítottam újra, de semmi. Akkumulátor csere ez volt 4 éve! Azóta semmi gond idáig. Itt meg más a "tünet" és ezek szerint más a gond is. A töltőről meg annyit Ma délelőtt 12,44 V volt az akku nyugalmi kapocsfeszültsége, közel 1 órát töltöttem 13.44 V volt lett az akkumulátor kapocsfeszültsége. El nem indítottam mert szerelés alatt van az áramtalanító amit tervezek beépíteni. De még ""egy gondolat bánt engemet"" aztán több kérdés nincs! Ez a 13 óra ? Kell neki annyi ebben az állapotában ? Mert akkor reggeltől estig kint leszek a garázsba mert nem hagyom magára. Köszönöm a segítséget, további szép napot! MISKA
Az akku akkor van feltöltve, ha kapocsfeszültség 14,4V Tehát még egy voltnyit tölts rá. Ha ez 5A-rel ilyen gyorsan megy, akkor az akku kapacitása már lecsökkent. Az autó nyugalmi fogyasztásának 20mA alatt kell lennie ha minden rendben van.
Szó sincs arról, hogy az akku akkor lenne feltöltve, ha a kapocsfeszültsége 14,4 V. Az akku töltöttségét a benne lévő "folyadék" fajsúlymérésével lehet detektálni. De ez egy nagyon macerás dolog, nem mindegy a hőmérséklete sem, és főleg szinte megoldhatatlan az automatizálása. Ezért kényszerből próbálkoznak a töltők hátulról közelíteni a megoldást, és jobb híján a kapocsfeszültséget veszik alapul.
Ha már szám akkor inkább 15,6V az irányadó. És ezen kéne tartani is egy két órát.
Utána lehet visszaejteni 13,8 V csepptöltésre.
Sav sűrűséget mérni nem olyan egyszerű a legtöbb felhasználónak. Bizonyos akkukban meg nem is lehetséges.
Az aksit akkor kellene 13 órát tölteni az 5A árammal, ha teljesen le volt merülve, és a kapacitása még az eredeti 55Ah. Egyébkét nem. A 14,5V-ig történő feltöltés teljességgel elégséges, és elegendő azt 1-2 óránként ellenőrizni. De vélhetően nem is kell, mert a ez a töltő kapcsolóüzemű, így nagy valószínűséggel magától is korlátozza a töltési végfeszültséget.
Szép napot kívánok uraim! Igazából én csak egy jó, megbízható akkumulátor töltő típusra szerettem volna választ kapni ehhez a (vacak!?) 12 V 55 Ah-ás akkumulátoromhoz. Itt meg jönnek a különböző válaszok az akkumulátor töltésről Voltokról,Amperekről stb. Biztos vagyok benne mindenki a saját jó segítőkész véleményét osztja meg velem (köszönöm). Mint írtam SAJNOS! nem vagyok sem elektronikai sem vegyész szakember. A boltokban bizonytalanodtam el már az elején ahol jártam minden kereskedő az ő töltőjét istenítette, kihangsúlyozva (de ez általános volt) az OBI. Tesco kizárva ott ne vegyek. Ezután jött az akkumulátor kereskedő a szelénessel meg a vavval. Most kezdem úgy értelmezni hogy ez a töltő mizéria olyan mint egy jó ruha méretre kell csinálni az tuti jó. Na ezt gépjárművezetőként fogalmaztam meg remélem! Még egyszer köszi a hozzászólásokat és a segítségeket Üdv MISKA
Proli007 itt megírta, hogy a töltőd megfelel a célnak. A többi csak egy kis elmélkedés, hogy többet tudj a témáról, ami sosem árt.
Legegyszerűbb megoldás: Ha jó az akkumulátor vissza kell tenni az autóba, bebikázni, és menni vele. Az autó generátora majd szépen feltölti. Ha nem sokat mész vele sanszos hogy a következő indulásnál probléma lesz. Belső világítás hiba miatt csutkára merűlt az akkum (55Ah-s) még tolásra sem indult. Bikázás után kb. negyven perc menetidő világítás nélkül, aztán már indított magától. Bár ez erőssen autó függő. Az autó akksik nem kényes jószágok. A generátorok többsége 14,4 Voltra szabályoz, és nicsn bennük töltésvezérlő, ami ideális jellegörbe szerint töltene. Így is kibirnak az autóakkuk 5-7 évet.
Az a "MASCOT" nevű töltő igazából nem is töltő, hanem egy 13,8 V -ra beállított kapcsolóüzemű tápegység. A 450 -es telefonokhoz adtuk annakidején. A töltő áramkör a telefonban, vagy az akkupakkban volt. Én is ilyennel töltök akkut, csak a kimenőfesz 14,4 -re lett beállítva.
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |