Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   160 / 299
(#) sector99 hozzászólása Aug 2, 2014 /
 
Sziasztok !
Régi szelénes akkutöltő javításához EZ jó lesz ? Tényleg tudja amit írnak róla ? Vagy esetleg bontott PC tápból származó Schottky is megfelel ?
(#) proli007 válasza sector99 hozzászólására (») Aug 2, 2014 /
 
Hello!
- Inkább ezt az egyenirányító hidat használd. Tudhatja ami rá van írva, de szigorúan hűtőfelülettel. Mert diódánként kb. 1V feszültség eshet, és itt mindig kettő működik sorba. 25A mellett az viszont 50W amivel már forrasztani is vidáman lehet.. Adatlap szerint ekkor egy 220*220*50mm-es hűtőfelületen van, miközben a ház hőmérséklete nem több mint 60 fok..
- Azért azt is meg kell vizsgálni hogy az új egyenirányítóval mekkora áramot ad majd le a töltő. Mer a szelénnek vélhetően nagyobb volt a belső ellenállása és az korlátozta az áramot. Vagy is lehet soros ellenállással kel visszaállítani az állapotot.
-A PC-ben található ilyen áramú Schottky zárófeszültsége kisebb így kényesebb is arra. A gyorsaságára meg itt nincs szükség.
(#) sector99 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 3, 2014 /
 
Szia !
Köszi a részletes választ ! Az az 50mm a hűtőtömb vastagságára vonatkozik ? De gondlom, hogy az is megfelel, ha olyan 3mm vastag lemezeket meghajtok U alakba ?
Igen az áramot majd korlátozom, mert ez egy régi nagy töltő és semmi nincs az áram útjában - az ampermérő sönt kivételével.
A Schottky-ra csak azért gondoltam, mert van egy marékkal...
(#) inci88 hozzászólása Aug 3, 2014 /
 
Sziasztok!

Adott egy Elkis a31/3 típusú narancssárga régi szelénes akkumulátor-töltőm. 6/12V akku és töltőáram átkapcsolhatósággal. Sajnos nagyobb terhelést kapott és elégett benne egy nyák.
A csatolt ákombákom rajzon látható elrendezése van a nyáknak, 6mm vastag vezetősávból van képezve a hullámos rajzolat. A nyák a szelénről kap feszültséget (I.) és valahogyan változtat rajta a töltőáram kapcsolója mely II. és III. ponthoz van kötve. A kimenet pedig a III. ponthoz. Ezen a nyákon elégett a vezetősáv a II. - III. pont között. A készülékben nem találtam más ellenállást, így arra jutottam, hogy ezen panel tölti be a szerepét az áramkorlátozásnak vagy a sönt-ellenálásnak.

Szívessen megnéznék egy kapcsolási rajzot a töltőről, de nem találok a neten, csak más típusú Elkis-ről.

Ha új panelt gyártanék az járható út? Vagy ezen az elégett panelen más a vezetősáv és jóval nagyobb az ellenállása?

Előre is köszönöm a segítséget.
(#) inci88 válasza inci88 hozzászólására (») Aug 3, 2014 /
 
Rosszul emlékeztem a típusra, a helyes A21/3.
Csatoltam egy képet a panelról. A rajzomon rossz helyen szerepel a II. pont.
A zöld drót csak egy gyorsjavítás.
(#) gerenk válasza inci88 hozzászólására (») Aug 4, 2014 /
 
Szia!
A panel egy áramfigyelő ellenállás megvalósítása, pótolhatod 0,9-1 mm manganin huzallal.
A beállítandó legkisebb töltőáramot a hosszának változtatásával beállíthatod, a közbenső megcsapolásokkal a fokozatoknak megfelelő áramok is beállíthatók. Úgy tudom a manganin
huzal forraszható.
(#) petike199600 hozzászólása Aug 5, 2014 /
 
Kedves Proli007!
Légy olyan kedves és küldd el nekem email-ben vagy tedd már fel ide a mérethelyes nyákot.
Azért kérem mert amit küldtél azt megbeszéltük hogy nem ugyanaz mint ami itt fennt van. És ami itt fennt van azt az istenért sem tudom rendesen kinyomtatni, vagy kicsiben jön ki vagy nagyobban mint kellene. Próbáld ki te is ha nem hiszed el!
Köszönmö szépen a segítséged!
(#) petike199600 hozzászólása Aug 7, 2014 /
 
Néhány alkatrészt nem találok a listában, egyet a sok közül pl.: a C1 kondenzátor az milyen típusú?
A PB20 panelen van olyan, hogy R6 az a PB20-nak a listáján nem is található meg, ilyenkor oda mit kell berakni?

Köszönöm szépen a válaszokat!
(#) petike199600 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 7, 2014 /
 
Kedves Proli007!
Légy olyan kedves és küldd el nekem email-ben vagy tedd már fel ide a mérethelyes nyákot.
Azért kérem mert amit küldtél azt megbeszéltük hogy nem ugyanaz mint ami itt fennt van. És ami itt fennt van azt az istenért sem tudom rendesen kinyomtatni, vagy kicsiben jön ki vagy nagyobban mint kellene. Próbáld ki te is ha nem hiszed el!
Köszönmö szépen a segítséged!
(#) MISKA hozzászólása Aug 7, 2014 /
 
Tisztelt segítőim ilyen eredményeket mértem az akkumulátor töltésekor. Lásd dok. Savmérőm sajnos még nincs, de szerintem ez a masina erre a célra megfelel. Köszönöm a figyelmet.

AZ akkumulátor töltést ¨mascot power supply 9320˝ végezte először 13,16 volton, másodszor 13,78 volton. Üdv.:MISKA
A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2014

dok.txt
    
(#) proli007 válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 10, 2014 /
 
Hello! A C1 elkó 47µF/25V. Az R6 2m2kohm. A lista valóban hiányos, de az elvi rajzon minden alkatrészt megtalálsz.
Valahol elveszítettük a szinkront. Ha nem, vagy igen, akkor jelezz vissza, hol állunk.. (Nyomtatómban nincs tinta, így nyomtatni nem tudok, de pdf-et elvileg mérethelyesen lehet nyomtatni. Persze ellenőrizni kell a win beállításait..)
(#) proli007 válasza MISKA hozzászólására (») Aug 10, 2014 /
 
Hello!
- Ahogy Pucuka is jelezte, ez a töltő pufferüzemű töltő, feltölteni ugyan feltölti az aksit, de nem 100%-ra. Vagy is nem 14,2V-ra, hanem 13,x V-ra. Ez alapvetően még nem gond, azért lehet vele tölteni, csak kb. 60% töltöttségi szintig.
- Mérve úgy néz ki, hogy a kocsi töltése jó. Refit rákapcsolva is meg kell lenni a 14V körüli értéknek. (Esetleg nem alapjáraton, de ez kocsifüggő is.)
- Feszültséget mindig az aksi kapcsain mérünk, a töltőé alapvetően lényegtelen.
- Viszont a kocsi fogyasztása, vagy is a 190mA igen magas. Ez 10 nap alatt lemeríti a 45Ah-ás teljesen feltöltött és jó aksit is. Ezt ellenőrizni kell, miből van, honnan ered és csökkenteni kb. a tizedére..
(#) petike199600 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 11, 2014 /
 
Köszönöm a választ!
Már működik az összes ledem, viszont most rámértem egy fesz mérővel az uchg sorkapocsra ami elvileg az akkufeszt mérné, de 2,5 v körüli értékeket ír a műszer. miközben 13V felett van az akksi amit ráteszek. A léptet gombbal tudom léptetni a töltési funkciókt de a leírás szerint ha 12V feletti akksit teszek rá akkor egyből 100%-al kellene töltenie,nem? Viszont nekem nem akar magától továbbmenni, még csak akksiról táplálom a modult. Az R6 ellenálláson én 1,2 V körül mértem, te azt írta nekem hogy 2V kell hogy legyen rajta. Az R27 jelenleg egy 2k ellenállás. Mit cseréljek ki? Még egy kérdés: A leírás szerint az R10 egyik lábán 3,66V kéne hogy legyen, viszont nekem mind a két lábán 2,5V van.
Végül csak összejött vagy 5 kérdés, ha ezekre válaszolnál nagyon hálás lennék!
Köszönöm szépen!
(#) MISKA válasza proli007 hozzászólására (») Aug 11, 2014 /
 
Hello!
Bocs megmértem a kocsi töltését terhelve is : reflektor,ventilátor csak ebből a számhalmazból véletlen kimaradt. Alapjáraton a töltés 13,91 V. Változó fordulatszámon 13,91- (14,01 esetenként bevillan). Az akkumulátor töltő kapocsfeszültsége jelenleg 13,66 V. Állítási lehetőség még van rajta. Nem tudom hogy ha teljesen ráállítanám (14,2 V) bírná e a terhelést. Most mértem meg az akkumulátor töltéskori feszültségét 13,64 V. A töltő áram 0,45 A . A cellákból enyhe pezsgés hallható. Felszereltem az áramtalanító kapcsolót. Most már a kocsifogyasztása nem befolyásolhatja az akkumulátor pontosabb mérését (meg nem fogyaszt). Most az akkumulátor töltésébe merültem bele. Ha ezen a töltő mizérián túljutok utána jön a kocsi fogyasztás, de az egy másik téma.
Köszönöm a figyelmet . További szép napot Üdv.MISKA
(#) proli007 válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 11, 2014 /
 
Hello!
- Az R5/R6 bementi feszültségosztó osztási aránya 1:6. Vagy is ha az aksi feszültsége mondjuk pont 12V, akkor az ominózus R6-on pont 2V feszültségnek kell lenni. Ha neked ott csak 1,2V van, és az R6 tényleg 2kohm, akkor az R5 nem 10kohm-os. (Számítás szerint ott akkor 18kohm lenne.)
- Ugyan ennek a 2V feszültségnek kel lenni az U2 14-es lábán, és a 8-as lábán is. Mivel U2a kétszeres feszültségerősítéssel rendelkezik, annak kimenetén (1-es láb) 4V feszültségnek kell lenni.
- Ha R10 mindkét lábán 2,5V van, akkor azon nem folyik áram. Vagy is vélhetően nem tetted be a PTK helyére a 2kohm-os ellenállást.
- Automatikusan léptetni akkor fog, ha az U2b komparátor nagyobb feszültségnek látja au U2c kimeneti feszültségét, mint az U8 által éppen odakapcsolt referenciát. Mivel jelenleg a hibás referencia értéke 1,36V, a hibásan leosztott aksi feszültsége meg 1,2V, hova lépne?
üdv!
(#) proli007 válasza MISKA hozzászólására (») Aug 11, 2014 /
 
Hello! Ha tudod állítani a töltő feszültségét, állítsd 14,2V-ra. A maximális áram várhatóan korlátozva van, így gond nem igazán lehet. Az intenzív gázképződés ennél a 14,2V feszültségnél indul el. Persze sok alapfeltétel (aksi állapot-hőmérséklet-sav sűrség-életkor stb.) megléte esetén igaz ez.
(#) petike199600 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 12, 2014 /
 
Köszi a választ!
Akkor melyik ellenállást cseréljem ki, és milyenre? A ptk helyére beraktam a 2k-s ellenállást de ugyanaz a helyzet. Mit tegyek?
(#) proli007 válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 12, 2014 /
 
- Nem kicserélni kell, hanem ellenőrizni az értékeket. Ha 10k és 2k van ott, akkor az osztásnak is jónak kell lenni.
- Ha bent van a 2k a PTC helyén, és a feszültség még mindig 2.5V, akkor valahol szakadás van.
Avagy mindig mérni kell, nem cserélgetni! Abból tud meg valamit (és tanul) az ember fia..
(#) petike199600 hozzászólása Aug 13, 2014 /
 
Köszönöm a választ!
10k és 2k van ott! Viszont az R27 ellenálláshoz amit Xkohm-al jelöltél oda is beraktam egy 2k-s ellenállást, nem ez a baj?
Szakadás nincsen sehol. Nem PTC-t raktam be, hanem egy sima 2k 0,6w-os ellenállást, mi baja lehet?
Köszönöm hogy ennyit segítessz!
(#) proli007 válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 13, 2014 /
 
Hello!
- De az baj. Mert akkor nem jól értelmezted amit írtam. Mert az R27-re csak akkor van szükség, ha az R5/R6 osztás viszonya nem 1:6 arányú. Ekkor lehet korrigálni az osztást az R27 beépítésével. Ezért nem írtam R27-hez értéket a rajzon sem. De ha a két ellenálás pontos értékű, akkor nincs teendő semmi..
- Írtam, meg kell mérni a feszültségeket. A TL431-es minden esetben (már ha módja van rá) a Gate-Katód feszültségét 2,5V értékre állítja be. (Ennek toleranciája az adatlapban látható)
Így ez a 2,5V feszültség fog megjelenni az R33+PTC (ami helyett most 2k van) összegén. Ezen a két ellenálláson folyó áram, I=2,5V/(R33+PTC)=2,5V(150ohm+2kohm)=1,16mA. Ez az áram folyik át az R10 ellenálláson is. Azon a feszültség esés így U=I*R10=1,16mA*1k=1,16V.
A tényleges referencia a két feszültség összege. Uref=1,16V+2,5V=3,66V.
Mivel nálad a referencia az alap 2,5V lett, így abból következik, hogy nem folyik áram az R10 ellenálláson. Vagy is nem folyik az R33-on és a "PTC" ellenállásán sem áram. Avagy az alsó körben szakadásnak kell lenni. Vagy az R10 helyett zárlat van, aminek kisebb a valószínűsége.
Ha megméred a PTC helyett beépített 2kohm-on a feszültséget, egyből kiderül mi a baj. Hiszen azon a feszültség U=I*PTC=1,16mA*2k=2,32V feszültségnek kell lenni. Ha ennyi van rajta, akkor R10 helyett zárlat, vagy extrém kis ellenállás van beültetve. Ha nincs rajta feszültség, akkor R33 és PTC körében szakadás van..
Hibát így kell keresni!
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2014
(#) petike199600 hozzászólása Aug 14, 2014 /
 
Szia!
Kszönöm szépen a választ!
Kivettem az R27-es ellenállást, és most az UCHG sorkapcson 4V körüli éretékeket mérek. Az automatikus léptetés mostmár nagyon királyul működik. Az R10 lábán is ott van a 3,66V.
Akkor rendben van így minden ugye?
A kérdésem az lenne, hogy az UAA145 IC helyett jó-e egy UA741PC. Ezt ajánlották a boltban helyette?
(#) petike199600 hozzászólása Aug 14, 2014 /
 
Még egy kérdés:
A PB-PWR modulnak a kapcoslási rajzán a trafónál ott te 6 és 12V-ot hoztá ki. Nem a 6V-os és a 24V-os kivezetése fog nekünk kelleni?
(#) proli007 válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Hello!
- Ez már jobban hangzik. Most akkor az MP1-MP2-MP3 pontokon kell a mellette lévő táblázat szerint beállítani a referencia feszültségeket. (2,08V-2,37V-2,5V)
- Az eladó lehet jó kereskedő, de félek fogalma sincs mit árul. Az UA741 egy mezei műveleti erősítő, az UAA145 pedig egy komplett tirisztor vezérlő. Olyan, mint ha valaki egy motorblokk helyett egy fékpedált ajánlgatna neked.
Az UAA145 lévén hogy Telefunken gyártmány volt, manapság elég nehezen beszerezhető. Ma már, az ára sem éppen baráti. Ezért én átterveztem a PB20A panelt könnyebben beszerezhető alkatrészekkel. Viszont én csak megrajzoltam az áramkört, ki nem próbáltam. Tehát van a megépítésében "kockázat". De ha nem lesz UAA145, akkor esetleg előkaparom a tervet, és elküldöm.
- Nem a kivezetések feszültsége van felírva, hanem tekercsek feszültsége. Az UBT trafó két 6V-os és egy 12V-os tekercsből áll. Így a 12V-os és egy 6V-os tekercs feszültségét összeadva kapjuk a szükséges 18V váltófeszültséget, ami terhelhető 20A-ral.
A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2014
(#) petike199600 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Valahogy akkor megpróbálom beszerezni az UAA145-öt, néztem hogy jó drága. Nem lehet valamivel helyettesíteni? Akkor ha nekem egy toroidom van aminek van 6,12,24 V-s kivezetés akkor a 6 és a 24V ra kell kötnöm,nem?
(#) proli007 válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
- Az UAA egy cél IC, azt nem lehet csak úgy helyettesíteni..
- Igen, úgy 18V lesz a feszültség. (De ez is 6V+6V+12V tekercsekből kell hogy álljon..)
(#) petike199600 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 15, 2014 /
 
Akkor ezt kell megvennem, ugye: http://pcbonto.hu/portal/Budapest_/Elektro_alkatresz/Felvezetok/ICk...1.html
A trafót tisztázzuk már: Nekem van egy 6V-os,12V-os,és egy 24V-os kivezetése. Ezt direkt ehhez az akksitöltőhöz tekercseltettem mert így volt leírva, remélem nem mondod azt hogy nem jó.
(#) petike199600 hozzászólása Aug 15, 2014 /
 
Még egy kérdés:
Az LM747-et is nagyon nehé lenne beszerezni. UA741-es nem jó helyette? Vagy UA747-es?
(#) pucuka válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 15, 2014 /
 
A 747 -es két 741 -es egy tokban. Az UA, vagy LM az mindegy, csak más a gyártó.
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2014
(#) petike199600 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 15, 2014 /
 
Köszönöm szépen a választ!
(#) proli007 válasza petike199600 hozzászólására (») Aug 15, 2014 /
 
Hello!
- Igen erről az IC-ről van szó. A két belső széles lába egyben a hűtőbordája is. A nyákon a két lábat lombfűréssel át kell vágni, és úgy beforrasztani a nyákra.
- Természetesen jó a trafó. (De elég lett volna csak 18V-ra megtekertetni. Hiszen a kapcsolásban csak azért szerepel így, mert a gyári trafó ilyen felépítésű.)
Következő: »»   160 / 299
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem