Fórum témák
» Több friss téma |
Szuper, akartam is írni, most ALPS enkóder van benne, de az EC11 az furfangos, de ahhoz is megcsináltam a programot. Ha írtál volna segítek. Akkor így a készenlét funkciót nem használod. Valamint a maradék egy porton lehet 50 fokonként lépkedni is.
simpi: igen lüktetve fűt. A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2014
Be lett építve a nyomógomb is (olyan egér volt ). Az 50 fokos léptetés működik, a készenlétet nem tudom, hogy kell kicsikarni belőle.
Éppen azon gondolkodtam, hogy most mivel odacsavaroztam a trafót a dobozhoz illene földelni is? Eredetileg ilyen trafó volt, gyári dobozában:
Érdekes nem is emlékszem, hogy az 50 fokos léptetős programot feltettem ide, akkor most nálad 1 fokonként léptet az enkóder? Mert nálam 5 fokonként, de nincs nyomógomb ezen az enkóderemen, ezért nem használom az 50 fokos funkciót. A készenlét funkció a PIC 18-as lábán érhető el, kell oda is 10 kohm felhúzó ellenállás, meg persze akkor még egy nyomógomb.
Vagy átírhatom neked, hogy a mostani egér gomb legyen a készenlét és 5 fokos léptetések, akkor nem lesz (nem kell) 50 fokos léptetés, lehet variálni. A földelést nem tudom, eredetileg műanyag dobozba volt, most meg fém? A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2014
Igen, nekem nyomásra 50 fokot lépked. Ha visszatennéd a készenlétet, megköszönném( bár gombnyomásra is hamar le lehet vinni a fokot, nem is tudom hogy lenne jobb). Csodálkoztam is azon a felhúzó ellenálláson, de azért beleterveztem , így csak egy forrpontot kell rakni a nyákra.
A doboz ugyanaz, sokkal könnyebb volt reszelni, mint a maiakat (valami lágyabb aludoboz). Csak gondolom a kettős szigetelés ezzel ugrott. Nem tudom a páka fémrészét (ESD?) ti hova kötöttétek. Itt a végleges nyákterv (csak kicsit rendbe kellett szedni ).
Jaj elfelejtettem az ESD-t, azt Feki egy gyári állomásról mintázta, a stabilizált 5V-al együtt készítette el. Utólag megcsinálhatod, én sem csináltam még meg. A lényeg egy kondi és két ellenállás párhuzamosan. (Érdekes 0 ohm is van benne, ennek mi az értelme?) A WECP-20-ban 100nF párhuzamosan van kötve 120 k ohm-mal.
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2014
Hát ez meglepő. Este szétszedem az enyémet (AOYUE), "megszakértem". Egy esetből nem lehet statisztikát csinálni .
Hát igen, de pl. a Weller PU rajzán úgy látom simán földelésre van kötve. Szerintem 100nF és 120k ohm párhuzamosan a földelésre jó lesz.
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2014
Nyél földelésének bekötése fontos, én meg is jártam vele, nem volt bekötve.
Feltöltött elko kivezetésén forrasztottam és a páka nyelén keresztül jelentős áramütést érzékeltem. El is dobtam a pákát, hőérzékelője tönkrement benne, nem lehet tudni, hogy a feszültség hatására, vagy csak a mechanikus ütés hatására. Így használhatatlanná vált, tartalék fűtőbetétem van hozzá, érzékelő viszont nincs..
Mikor jó az egyik, mikor a másik vajon?
CHZ: bár én mostanában tv-t nem szerelek, de akkor ideje lesz bekötnöm.
Üdv! Felmerült itt egy probléma a forrasztóállomással az után építésnél. Mivel az alkatrészek nem egyformák mindegyiknek van szórása, pl. egy 7805 nem pont 5V és mivel a Weller termisztor egy nagyon érzékeny találmány (kb. 0.08 ohm változás egy fok), így egész apró eltérések a tápfeszültségben, vagy a mérő áramnál egyből több 10 fokos hibát eredményeznek. Ezért gondoltam arra hogy LM317 legyen akkor mégis az áramgenerátor, mivel teszteltem és kb. 3V-os tápfeszültségig tartja a beállított áramerősséget, igen ám, csakhogy még az LM317 esetében is a katalógus szerint a referencia feszültsége lehet 1,2V-1,3V-ig, ami szintén akár 10-20 fok eltérést is okozhat a mérésnél. Vagyis szerintetek akkor mi lenne a megoldás, betenni egy potmétert az erősítő részbe, vagy az áramgenerátorhoz?
Akkor majd megoldja aki után építi.
Be kell hozzá állítani, utána menet közben már nem változik, a katalógus azt mutatja, hogy mennyit térhetnek el az egyes darabok, a "driftelés" megint más, az nem ennyi az biztos. Mindenképpen az a megoldás, hogy potival kell fixre beállítani az áramot és leragasztani a potit, mint a gyáriak.
Oké rendben. Akkor szerintem is ez marad, a nyákra kell egy potit tenni és kész.
Szia !
Egy szelepet szeretnék triac-al vezérelni 24VAC-ról a szelep max 2A-t vesz fel. Az lenne a kérdésem ez a bekötés jó igy ? Baloldali sorkapocs a kimenet, jobb oldali a 24VAC bemenet. Nem használtam eddig triakot, légyszi mondjátok el, hogyan kell méretezni. Köszi !
Szia! Ez így nem jó. A baloldalon kapcsolod, vezérled a MOC3021-et 5V-tal jelen esetben, és ez az optocsatoló pedig a TRIAC-ot. A TRIAC csak a 24V AC egyik ágát kapcsolgatja a másik direktbe van kötve. Csináltam gyors rajzot.
Méretezés: BT136 4A-t tud, BT137 8A. A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2014
Ez elég érdekes. A páka a műanyag nyélen keresztül hogy tud rázni?
Ki tudja mi a különbség az ESP ( valoszinü LR21) meg az uj PES50-s Weller pákák között. Sajnos az enyém ( eredetileg ESP) mintegy 35-40 év szolgálat után kiégett, és képtelen vagyok egy uj fütötestet szerezni. Amit a Weller küldött nem passzol-most küldtem vissza, közben vettem egy PES50-st, az sem jo, melegiteni melegit, de a szabályzo nem müködik. Most rendeltem egy LR21-t, remélem az menni fog, de szeretném idövel a PES50-t is használni, ha kiderül, hogy azt hogyan kell szabályozni.
Kösz A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2014
Sziasztok !
Sikerült vennem egy WSP81-et, ezt a kapcsolást akarom megépíteni hozzá. A kérdésem, hogy milyen sorrendben kell a P1 és P3 potikat beállítani ? (én olyan 3.3 mA körüli áramot számoltam a termisztoron )
Nekem van az LR21-hez használt fűtőbetét, ha érdekel keress meg privátban. Jó áron adom.
Kb. 3 évet volt használva hobby-ra, azaz nem minden nap volt használva.
Hello! A lineáris egyen egyenlete y=ax+b. Itt az "a"=P3 a "b"=P1
Először a P1 potival a nulla feszültséget, majd P3-al a végértéket. Azokon a hőmérsékleti értékeken, amire a P4 kalibrálva van. (Nem ismerem a pákád.)
Köszi ! Most nézem, hogy elírtam a számot, tehát helyesen WSP80 pákáról van szó....
Kb. olyan 20 ohm körüli az ellenállása 0 C fokon. Onnan számoltam a rajta átfolyó 3.3 mA áramot.
Kedves mindenki, szükségem lenne egy méter 5 eres kábelra a pákámhoz tudna valaki megfelelőt vagy beszerzési forrást ? Szilikon lenne a legjobb.
Ismeri még valaki ezt a pákát ECP 24V 50W?
Majdnem 40 év után meghalt. Legalábbis nem mérhetö rajta sem a PTC ellenállása sem a fütötestté. Vettem egy ujabb PES50-t, de sajnos nem mükldik a központtal -melegiteni melegit, de nem kapcsol ki. Mielött az öreg páka javitásába fognék jo volna tudni, hogy minek is kell lennie az értékeknek. Valahol olvastam, hogy a PTC 20-50 Ohm körül van, a fütötest meg 7-8 Ohm. Most hidegen mind a kettöben szakadás mérhetö. Az uj PES50-s páka értékei: Fütötest 10 Ohm PTC hidegen 4-5 ohm, ha felmelegszik lemegy nulla felé. Esetleg passzol valamelyik itteni kapcsolás az uj pákához? A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2014
Nem kattogos, azt már kiselejteztem, ez valamikor onelszivos fej volt ( ma is megvan minden tartozéka a központban ott a kompresszor is).
A héten megjön az uj LR21, remélem passzolni fog, és akkor nekifoghatok megépiteni a PES50-s vezérlöjét is. A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2014
Ez az, hogy nem találok semilyen jelet a tipusra vonatkozoan. A deklire ( ami 3 csavarral van a kék nyélhez csavarva) ECP 24V50W van beütve. Csak a termosztaton van gyári kodszám.
A központi egységen a páka tipusa 51303699 számmal van meghatározva. ( sohe hittem, higy ilyen bonyolult lezs a Wellernél megtalálni az illeszthetö pákát, 40 évvel ezelött akkor vettem volna tartalékba ) A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2014
Ebbe a hegyeg kupos mélyedésüek ( kaphato a helyi boltban) a termostatcsö hegyesvége illeszkedik a csucsba a jo höátvitel érdekében.
A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2014
Itt meg az egyetlen jel a fütötesten.
ECP 24V50W
Kösz, már kaptam innen ajánlatot, de elöbb szeretném tudni, hogy a höérzékelö jo e. Nem tudom mi történt vele - hazajöttem szabirol és azota nem megy. Most meg nem tudok rajta mérni semmit.
Ezek szerint az enyémben mind a kettö rossz.
Akkor kivárom mire megjön az LR 21 ezt meg elteszem tartalékba. Akkor ezért nem mükldik a PES50-s mert annak a fütötestje stimmel, de az érzékelöje mindössze 4 Ohm hidegen és NTC , azaz csökken az ellenállása ha melegszik. A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |