Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autódiagnosztika és adapter
Nem tudom ez melyik változat lehet, a hátuljára az van írva, hogy Made in China. Máskülönben nem vettem volna meg . (a neves gyártók ragaszkodnak általában a szabályokhoz, előírásokhoz, a kínaiak kicsit rugalmasabbak ezen a téren, és ha az nem használható kellően, akkor azt nem is tudják a későbbiekben majd eladni...úgy is szoktuk mostanában mondani, hogy "ami nem kínai az hamisítvány").
A Wolksvagen- csoportot is gond nélkül tudja kezelni (csak úgy mint sok-sok termék...általában) Létezik ennek a terméknek egy bővített változata is (bár annál sem tér ki a leírás a légzsákra, az ABS-re, sem a szerviz nullázásra), viszont cserébe jóval a duplája annak az ára. Mindent meg lehet oldani valahogy, de előbb-utóbb a műhely már nem áll másból mint interfészből, kábelből, átalakítóból, laptopból - amin a legális windózon csőstül ülnek a "jogtiszta" szoftverek. Ezeket a digitális kütyüket a nap folyamán még használni is kell majd. Talán az is előfordul, hogy sürgősen. No, mindehhez elég egy ilyen kis "kütyü" ráadásul teljesen legális, jogtiszta.
Az enyem Made in USA.
A tied ha kinai,akkor kaptal vele CD-t? Az enyemnek le lehet tolteni az eredeti szoftjat innen:Ross-Tech A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2014
ENNEK saját menüje van, nem kell hozzá CD.
A RÉGI interfészem, ami Windows környezetben fut, ahhoz kaptam annak idején CD-t, sok-sok programmal (főként trial, és demo verziók), és nagyon szépen együtt tudott működni a Ross-Tech programokkal (is). Ezért hát nem ismeretlen számomra a Ross-Tech (sem), amivel nagyon sok alternatívát kipróbáltam (több-kevesebb sikerrel). A két nagy kedvencem akkoriban a VagCom, és a moDiag program volt. Jelenleg ez, a mostani (eddig) .
Sziasztok,vettem kinabol egy Silca SBB-t,hogy tanitsak fel egy Renault Logan-ra egy kulcsot.
Ahogyan megjott,az nap ki is probaltam:az autoval osszekottem,kivalasztottam a markat meg a tipust,es kerte a motor tipusat.Mivel nem tudtam a motor tipusat,ezert megkellet tudjam. Kihuztam az OBD-bol es egy ora mulva visszajottem.Amikor visszadugtam,akkor a kepernyon ossze-vissza pontok jelentek meg. Kihuztam,megint vissza dugtam,de utana mar kep se jott. Beszeltem az eladoval es azt mondta,hogy ez tipus hiba,es hogy o nem adja vissza a penzt erte. Szerintetek meglehet javitani? A valaszokat elore is koszonom.
Helo.
Beszívott levegő hőmérséklete az égéskimaradáskor. Elvileg hibakód is tartozik hozzá, (égéskimaradás az x hengerben) a freeze frame elmenti a mért paramétereket a hibakód beíródásakor. Az IAT szenzor méri, lehet hogy neked légtömegmérővel egybeépített van. -18 nem normális érték, valószínű rossz a szenzor esetleg vezetékszakadás, kontakthiba.
Üdvözlet mindenkinek !
Ebben a témában már részletesebben leírtam milyen problémával is állok szemben, most csak annyit szeretnék kérdezni hogy tud-e valaki Bosch EDC15C7 CF3 motorvezérlőhö adatlapot vagy valami hasonló dokumentációt, amiből ki tudnám hámozni hogy hogyan is kell belőle kiolvsni a hibakódokat, egy saját magam fabrikálta eszközzel. Sajnos nekem sehol sem sikerült ilyet találnom a neten, bármilyen furcsának tűnik is, és nem egészen világos hogy hogyan kell vele kommunikálni. Ha valaki esetleg jártas ilyen dolgokban, jól jönne egy kis segítség, előre is köszönöm !
Hazilag nem tudol semmit se csinalni....Vegyel egy hibakod kiolvasot!
Pedig a dolognak pont az lenne a lenyege h én csináljak egyet diplomadolgozat gyanánt, egyébként van egy diagnosztikai interfész kábelem, azzal többekközt a hibakódokat is ki lehet olvasni.
Amúgy, elárulnád hogy szerinted mi az akadálya annak hogy házilag készítsek egy eszközt, ami kommunikál az ecuval ? Üdv!
Az ECU-nak a parancsait nem kapod meg sehol se.
Udv. A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2014
Ha OBDII-es az interface (van olyan ECU), akkor a neten fent van...
Ennek az a baja csak, hogy lassu, tehat valos ideju kiolvasasra nem alkalmas.
Sziasztok!
Ma voltam különböző jelenségek (motor rángat, check engine világít) után egy emberkénél, aki kiolvasta nekem az ECU-t. {Opel Astra 1.6 16V 97'} A hibáknak a következőket hozta ki: - Lambda szonda - Főtengely jeladó Ezeket szeretném cserélni, újakra, ki milyen márkát választana? Van valakinek valamilyen tapasztalata ez ügyben? Előre is köszönöm!
Lambda szondát Bosch-t javasolnék esetleg NGK. A holtponti jeladó meg szinte mindegy az csak egy tekercs. Szerintem csak a jeladóval van baj, a lambda szondát a rossz égés matt írja be. De ezekről inkább a saját topcjában beszélgessünk. A beszerzést meg tudod.
Köszönöm! Van saját topic? Mi a neve? Tehát a főtengely jeladó csak induktív jeladó? A szíjtárcsa mellett be van redőzve neki, én is gondoltam hogy valami induktív jeladó. A lambda szenzor már várható volt.... lehet még a gyári....
Saját topic. Igen az egy induktív jeladó. De azért előbb a csatlakozóját takarítsd meg, lehet hogy csak kontaktos.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2014
Azt megpróbálom, de a lambda biztos kukás
Ne bízd el magad, nem biztos, hogy kukás. Mivel nem tudjuk a pontos hibakódot és azt sem, hogy rá lett-e nézve a szonda kimeneti jelére, így kár kijelenteni, hogy rossz. Főtengely jeladó érdekes eset, mert akár vezérműtengely jeladó hibánál is megjelenhet főtengely jeladó hiba. Viszont ezekből én csak gyárit ajánlom, mert az utángyártottakkal szokott gond lenni. Elsőre nem is cserélném, mivel megy az autó. Inkább kivenném, megpucolnám a rárakódott kosztól, csatlakozót érintkezőket megpucolnám és hajtanám. Amíg meg nem áll emiatt a kocsi, addig nem cserélném. Akkor biztosan kiderülne, hogy tényleg ez a hibás vagy pedig sem. A hibakódot otthon te magad is ki tudod olvasni egy darab vezeték segítségével, ezért nem kell fizetned senkinek. Sokan olyan jó szerelők, hogy meglátnak egy hibakódot és egyből cserélnék, amire kidobja, hogy hibás. Közben meg van olyan, amikor több jeladó együttes összhangja kell a megfelelő működéshez és egy szinkronból kiesés miatt bedobott kód alapján egyből cserélik a hibásnak vélt alkatrészt, közben meg lehet semmi baja, hanem a másik jeladó a rossz. Sőt lehet csak egy hibás csatlakozó a gond. Tehát vaktában alkatrészt cserélni pénzkidobás. Pontos hibakód és mérések nélkül nehéz bármit is mondani.
Köszönöm a választ!
Hogy érted hogy mérés? Ki lett olvasva, meg van a hiba oka, az itthoni kiolvasás pedig nem lehetséges, ezen már nem megy a kivillogtatás, és 3 OBD2-es kütyüvel próbáltam már de semmi, nem válaszol, az eszközök amúgy működnek. A csávónak a cuccosa már válaszolt végre.
De lehetséges a kiolvasás. Ne foglalkozz vele, hogy obd2 vagy mi van benne. Ugyanúgy működik még egy 2001-es autón is, sőt még fiatalabb autón is. Tudom, próbáltam, nem a levegőbe beszélek.
A szondánál ki lehet mérni a kijövő jelet, hogy megfelelő nagyságú megfelelő jelalak jön-e ki belőle. A szonda öregedésével a jelszint szokott csökkenni, így egy pont után beveszi hibakódnak. Pontosan mi volt a hibakód? A szondára van jó pár hibakód, nem megfelelő értékről, fűtés szakadásról és egyéb apróságokról. Főtengely jeladónál is lehet kijövő jelet nézni, de ha indul és megy az autó, akkor nem hiszem, hogy az a gond. Hibás jeladónál általában el sem indul az autó. Ha nehezen el is indul, akkor nem igazán van alapjárat, nem pörög rendesen. Hibás vezérműtengely jeladónál indul, megy az autó, de 4500-as fordulatnál letilt és nem pörög tovább. Hibakód kiolvasás. A kiolvasás pedig mint írtam csak egy támpont, mérés nélkül a hibakódra támaszkodva alkatrészt cserélni pénzkidobás. A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2014
Szia!
A program annyit írt ki, hogy lambda szonda és főtengely jeladó hiba. A lambda szondám egyvezetékes, így nincs fűtése, a kiáramló gáz melegíti. Én próbáltam már ezt a kivillogtatós dolgot, de nem működik. Hibakód olvasás előtt többet tekert az önindító, és reccsenés szerűen indult a motor, most meg úgy ahogy régen, egyből és szépen. (Még nincs benn az ECU-ban a hiba.
Most néztem, ha összezárom nem történik semmi.
Az elég érdekes, mert ebben a motorban már 4 vezetékes fűtött szondának kell lennie. A másik dolog, hogy a kiolvasás előtt másképp indult. A kiolvasás és törléssel a hiba nem szűnt meg, attól nem kellene másképp indulnia. Ha előjön egy hiba, akkor rosszabbul megy az autó, kigyullad a lámpa. Ha közben megszűnik a hiba, pl egy kontaktos csati volt az ok csak, akkor az autó ismét jól megy, de a lámpa égve marad, jelezve, hogy volt valami hiba. Nem tudom eddig milyen hibakód olvasókkal próbálkoztál, de Opelhez az Op-com-ot ajánlom. A kínai verziót viszonylag olcsón megkaphatod és azzal sok mindent meg tudsz nézni, állítani, illeszteni, stb, ráadásul magyar nyelvű szoftver van hozzá.
Amíg valamelyik hiba ismét elő nem jön és semmit nem cserélnék. Ha pedig ismét előjön, akkor előbb méréssel meggyőződni a hiba valódiságáról és utána cserélni, ha biztosan az a gond.
Összezárod, gyújtást ráadod és vársz. Nem egyből fogja elkezdeni villogtatni. Ha pedig nincs tárolt hiba, akkor nem is fog villogni.
Az ECU-ban még nincs benn a hiba, így most jól indul, hazafelé sem gyulladt ki a hibalámpa ahogyan szokott tartós 90-es tempónál.
A kínai OBD-s cuccot próbáltam egy vezetékest, egy bluetootost, + még egy másik bluetootost, de egyikkel sem semmi.
Mikor benn volt a hiba, akkor sem villogott, de mégis mennyit kéne várni? Kb fél percet vártam eddig.
Annyi idő alatt pedig már illene elkezdenie. Innen nézz egy cuccot, ez direkt opelhez való. Bővebben: Link
Köszi, a Vakerán kinéztem márrl egy opcomot.
Az ott lévők árából már kettő is kijön kínából. És ugyanaz mindegyik, csak itt dupla áron adják.
Rendeltem én már 2-t is onnan de egyik sem működött még
Ezek az elm interfészek nem is biztos, hogy működnek, de a vaterás op-com is ugyanaz a kínai, mint ebay-en, csak dupla áron. És ez legalább működik Opelekkel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |