Fórum témák
» Több friss téma |
Ez nem LORCH gép, valami régebbi magyar, én is felvetettem, hogy belenéznék a LORCH gépbe, de elküldtek melegebb éghajlatra. A LORCH gépről csak az adatokat írtam le, amit kiír a kijelzőre. A magyar gépnek sajnos nem tudom a típusát, azon multiméterrel mértem az értékeket, amit írtam. HF gyújtás közben is kíváncsi vagyok a feszre, de nem mertem mérni, nehogy valami nagyfesz tüske tönkretegye a multiméteremet. Annyit tudok csak erről a gépről, hogy a legelső magyar gyártmányú AWI gépek egyike, és mivel igencsak megviselte az idő, szétszedték utolsó csavarig, lefestették, és szépen összerakták, amit kellett cseréltek benne, pont ez miatt a felújítás miatt nem tudni róla semmit. Fényképeket nem ígérek 100%-ra, de majd jövő hét péntek felé lessz alkalmam megint belenézni, akkor megnézem a panelt, hátha találok rajta valami feliratot.
Néhány magyar AWI géppel már volt dolgom, de autó gyújtótrafót még egyikben sem láttam. Nem mondom hogy nem lehetséges, de akkor azzal a típussal még nem találkoztam. Ha egy fotót feltennél a belsejéről, netán az elejéről lehet hogy ráismernék valamelyik hazai gépre, amit "barkácsilag" átalakítottak autó gyújtótrafósra. Ha a nagyfesz gyújtás megy, semmiképpen ne mérjél még áramot se, mert egészen biztos hogy tönkremegy a műszered.
A fekete dobozka, amire a gyújtótrafó van kötve eléggé házi barkácsnak néz ki, de fater főnöke szerint csak a kondik és a tirisztorok voltak benne cserélve, meg 2 poti, mert kontakthibásak voltak. Jövő héten megpróbálok képet csinálni, nagyon fapados a gép, főtrafó, fojtó, tirisztorok, 2 dióda, puffrkondi, egy gyári panel, az említett fekete dobozka, a gyújtótrafó, és egy tenyérnyi méretű ferrit toroid van, ami a HF gyújtás része. Csak egyenáramot tud a gép, szóval már ritkán van használva, viszont több hegesztő szerint bizonyos helyzetekben szebb varratot lehet vele csinálni, mint a LORCH géppel. Ha jól emlékszem 140A az utolsó felirat az árambeállító potinál, van rajta még egy gáz utánömlési idő szabályzó poti és egy poti, amivel azt lehet állítani, hogyha elengedi az ember a gombot, akkor mennyi idő alatt csökkenjen az áram 0-ra, valamint egy főkapcsoló és egy kapcsoló, amivel a HF gyújtást lehet ki/be kapcsolni.
Hát jó pár Lorch gépet javítottam, de autótrafós megoldással nem találkoztam, pedig 50 éves elmúltam...
Hú, bocsánat István, de valamiről lemaradtam, és véletlenül rossz helyre ment a HSZ. A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2014
Idézet: „Annyit tudok csak erről a gépről, hogy a legelső magyar gyártmányú AWI gépek egyike,” Idézet: „a tirisztorok voltak benne cserélve” Úgy tudom, még nem lehetett itthon tirisztorokat kapni, de már készült az országban AWI gép. Nem is akármilyen, egyből AC-s.
Ez csak DC-t tud, és kapcsolható, hogy legyen HF gyújtás, vagy koppintani kelljen. Eléggé fapados a cucc, majd hét vége felé talán sikerül róla képet csinálnom.
Talán valaki felismeri melyik AWI-s gépből való és pontosan melyik része - ránézésre magyar gyártmányú .
Transzduktoros, tucatnyi BY238 és Siek...-tal. Tényleg nem mai gyerek.
Az elkón az a 78-as akkoriban még a gyártási évet jelezte. A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2014
Sziasztok . Újabb kérdés :valakinek nincs meg a Kunmadarasi TW 400-as AWI gép rajza ill. az adapter rajza ? Nagyon jól jönne most .
Szia!
A feltett fotó Viszék KND350-500 illetve Iskra TIG 350 AWI hegesztőgéphez való. Ez a rész szabályozta mágneses erősítőn keresztül a hegesztőáramot. A TW 400 rajzát beszkennelem és küldöm.
Előre is köszönöm . ( Most ezeket a gépeket dobálják kifele ).
Pedig a trafója némi módosítással jó Co hegesztőnek. Ha hazaérek szkennelek neked.
Még nem bontották-bontottam szét teljesen őket - szeretnék egy komolyabb (4-500 A közötti) CO2 hegesztőt építeni de nem gondoltam volna , hogy az AWI-s gép trafója jó lenne CO2 hegesztő alapnak . Most még "olcsón" meg tudnám venni a főtrafót . A vezérléseket viszont már szerencsésen hazamentettem !
Sziasztok! Miután nem találtam olyan topicot, mint amire szükségem , úgy gondolom itt tudnátok segíteni. Csereberéltem egy Awi gépet. Kemppi Eka 160 LT a típusa. Elméletileg egy és 3 fázisról is megy. Az érdekessége, hogy nincs rajta egy fázishoz kábel. az adattáblája ugyan nehezen olvasható de ott a 220/380v ugyanakkor alatta ott van, 3 fázis. van még egy csúszóérintkezős kapcsoló pont rajta ott is 220v felirat. Csillagba nem lenne értelme kötni a trafót így elméletileg tudja az egy fázist. A kérdésem az, hogy valóban így van vagy csak 3 fázisról fogom tudni használni? A másik kérdés ugyanezzel a géppel kapcsolatos. A kábel amit kaptam hozzá nem jó. Honnan tudnék olyan awi kábelt szerezni amelynek nem 5 csúszó hanem 4 tűs a csatlakozója? Remélem tudtok segíteni.
Azt a gépet a hazai hálózaton csak 3 fázis 400V-ról tudod használni. a 230V-os elkötés is 3 fázisú hálózatra vonatkozik, csak nem 3x400V-ra hanem 3x230V-ra. A kábelcsatlakozót pedig át kell építeni, vagy az aljzatot kell cserélni a csúszócsatlakozónak megfelelőre.
Keresném az Iskra E10-es HF-es adapter rajzát . Előre is hálás köszönet ha valaki tud segíteni .
Sziasztok!Van 1 awi gépem nagyfrekvencia után nem gyújt be mi lehet az oka?köszi
Szia Lala!
Esetleg ilyen kártya nem kell? Szívesen keresek egyet neked ha szükséged van rá. A rajzát pedig beszkennelem, és felteszem ide, de csak a hétvégén mert a héten igencsak hosszú műszakban dolgozom.
Ez a gép nem tud egy fázisról menni, hanem csak 3x400 vagy 3x230V-os hálózatról. 3x400V-nál csillagban, 3x230V-nál pedig deltában vannak a primer tekercsek. Az átkapcsolás lehetőségét egy kapocsléc vagy egy sorkapocs átkötése adja.
Ennek ezer oka lehet, keress egy szakembert a környéketeken aki segít. A nagyfrekvenciás gyújtás nem játék.
Üdv! Van egy esab aristotig 200-as gépem és egyik nap még működött, bár a kijelzőn a beállított áramerősség ingadozott (csak mma-n, awi-nál stabil volt), másnap viszont E14 hibával fogadott. Találkozott már valaki ilyen hibával? Esetleg ötlet, hogy mit érdemes első körben ellenőrizni?
Ez a hibakód a hegesztőáramot mérő áramkör hibájára utal. Lehet hogy az árammérő söntön lazult fel a mérőáramkör vezetéke, lehet kontakthiba a szervóerősítő csatlakozójában, de akár alkatrészláb kilazulás a forrasztásból vagy forrasztási hiba. Látatlanban nehéz eldönteni.
Az mma és awi beállításnál ugyan az a hegesztőáramot mérő áramkör, mert a hiba csak mma-nál jelentkezik. Awi-ra állítva a gépet nincs hibaüzenet és stabil az áram is, nem ingadozik.
Még keresek ARCOS TIGARC-250A AC/DC elektronika
rajzot, vagy vezérlő panelt bontot is megfelelne.
Szia, Ha nincs más, hozzá kell értetni a wolframot a munkadarabhoz, utána gomb indít, és elhúzni, így kevésbé sérül a vége. De ha már gömb lesz a vége, jó lesz alumíniumhoz.
Még mindig keresem ennek az AWI hegesztő, digitális paneljének a dokumentációját.
Ha valaki tud, akkor kérem segítsen nekem! Köszi.
Az eredeti dok. nincs meg, de megtaláltam néhány lapot és beszkenneltem. Meg vagyok hatódva.
(A titánok kedvvért: a 70-80-as években volt amikor tirisztoros gépekből évi 15.000, azaz tizenötezer készült M.o.-on.) Bővebben: Link
Akár laponként is ide nem lehetne feltölteni? Köszi előre is: Jani
600dpi-s a bontás,egy oldal nagyobb mint 2MB.
Valamiért kétszer kell a MegaFile.." oldal bal alsó részén a "SLOW DOWNLOAD"-ra klikkelni.
Sajnos nem engedi... Esetleg PÜ?
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |