Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Nálam is így van, az indításkor kapcsol egy mágnesszelep, viszont nem tudom, hogy neked hol lesz elhelyezve a kompresszor, de készülj fel, hogy nagy hidegbe a visszacsapó szelep és a mágnesszelep is le fog fagyni a termelődött kondenzvíz miatt.
Sajnos ezt a problémát eddig nem sikerült megoldanom, hiába építettem folyadék lecsapoló izét (nem tudom, hogy hívják) közvetlen a kompresszor után akkor is lefagy a visszacsapó, ami pedig jó minőségű, nem gagyi. Na most ez azért elég gáz amikor indulna a kompresszor nem vagyok a közelbe, csak búg és ég lefelé mert nem tud elindulni. Üdv
Üdvözöllek! Köszönöm a jó tanácsot, ez nálam is előfordulhat mert a garázsban nálam sem repkednek a pluszok télen. A gond ott van, hogy szerintem nem fog megvalósulni a projekt, mert nem lesz mivel hajtanom a kompit :S Komoly kis ipari cucc 4kW-teljesítmény igénnyel, de mondjuk abba gondolkodtam, hogy ez csak addig probléma még elindul nem? Hátha valahogyan ki lehetne küszöbölni, nagyon szeretném ha összejönne!
Már sokat agyaltam a visszacsapó kiváltásán, ami megbízhatatlan + ellenállást fejt ki.
Mondjuk mehetne egy síma golyósszelep valami izmos szolenoiddal működtetve. Én először azt vizsgálnám meg, hogy a kiszemelt motor egyáltalán fel tudja-e nyomni a kívánt nyomásra, ha ez megvan, akkor lehet agyalni az indításon. Üdv
Hali! Azon még nem filóztál,hogy vizes cuccal is megoldható! Én csináltam már bojler kombinált szelepből lefújót,persze a gumitányér alá alátétekkel kell belőni a nyomást,+mosógépből 230as vízszelep! Ezek simán bírják a 8 -11 atü nyomást!
Szia
Ilyenről tudnál képet küldeni? Üdv
Majd teszek fel,de előbb le kell fotóznom!
Utánna néztem a kompidnak, nagyon bika, 800L a szállítása, ami homokfúvóhoz is elég lenne. 5-7Kw körül olvastam az energia igényét..... A gyári fotón, még emelő-szem is volt a villanymotoron! Egy jó 240V/2,2Kw motor jó, ha 3-4 bár közé fel tudja tornászni azokkal a hatalmas dugókkal. ha összefutsz valami izmosabb Briks 4 ütemű, vagy kis dízel motorral az biztosan elbírná. Én egyszer építettem egy lepukkant lapvibrátorról származó diesel motorból, nagyon király volt! Be kellet kurblizni, azután elpüfögött egész nap. Igaz, akkor még fele volt az üzemanyag
A mosógép műanyag szelepe tényleg kibírja a 8 bárt? Én még nem mertem ráengedni, végülis igazad lehet, mert ha a bojlertartályt arra méretezik, akkor az elzáró/nyitó szelepnek is bírnia kellene.
Ott pedig csak vízpára lehet, nem bírja a nyomás 'felfeszíteni'?
Bocsi, nem voltam pontos, szóval a visszacsapó nem áll vissza alapra, nem zár, tehát nyitva marad.
A mágnesszelep még dolgozna nagy hidegbe gond nélkül, de hiába ereszti ki, mert közbe jön a légtartályból is, tehát nem képes nyomásmentesíteni a kompresszort. hiába kenem meg szilikonolajjal, meg mindenféle cuccal, akkor is lefagy. Most arra gondoltam, hogy egy olyan szelep (golyós) ami nem tud lefagyni, ill ha le is fagy a csavarást már nem bírja a jég, valami T elágazásos ami egyúttal a mágnesszelep feladatát is elláthatná. Üdv
Amit te mondasz az valószínűleg a kettő vagy a három hengeres változat! Az enyém egy hengeres, 420 litert tud percenként, és 4 kw a teljesítmény igénye! Ezek tekintetében mi a véleményed, megpróbáljak szerezni egy 2,2-est hátha szerencsém lesz? Köszi a segítséget!
Hát lehet, mert amit találtam, az nagyon "durva" volt, saját léghűtés, mint anno a trabiban, a töltő cső, meg akkora, mint a kipufogója. Szrintem, próbálj első körben próbára kérni egyet, de mint már sokszor leírtam, a tekercselése indító, és üzemi kondis is legyen a segédfázisnak, az volna neked a jó. Azoknak 2,5x nagyobb az indító nyomatéka. Sima 2,2Kw nekem is volt egy ágaprítóról, de meg se mozdította a ZIL kompit. Ha felpörgött, akkor már bírt fűrészelni, gyalulni, de csak annyi erő volt benne indításkor, hogy a korongot, gyalukéseket felpörgesse.
Ezt néztem már,de nem is gondoltam hogy olyan van benne mint a tied!
Itt a kombinált szelep,meg a mágnes szelep fotója! A m.szelepet a k.szelep elé kell tenni és egy nyomógombbal nyitni indításnál,ha már felpörgött a motor kikapcsolni a szelepet. A v.szelepnél meg a gumiszelep tányér alá kell annyi alátétet tenni amennyi nyomásnál akarod,hogy lefújjon,és okvetlen órával kalibrálni(beállítani)! De ez sohasem lehet automatizálni,ilyen megoldásnál a kompri állandóan megy és a lefújás igen zajos.Éppen ezért inkább vettem nyomáskapcsolót amin gyárilag van lefújószelep,attól még a kombinált szelep maradt biztonsági okokból 9 légkörre belőve.
Én így oldottam meg a halk üzemmódot! A műhelyben(mivel a lakásban van) a hűtőkompri megy,kint a légszerszámokhoz meg a szárazdugattyús. Három csatival,mind a három különdöző nyomásra állítva!
Ötletes megoldás, a hűtő, habár lassan termel is, de bírja a folyamatoz üzemet, / gyorsfagyasztó mód, nem kapcsol ki/ a másik nem melegszik nagyon mire talenyomja a tartályt? Nekem is hasonló van, de eléggé fel tud forrósodni, nicsen rajta hűtőbordázat, pedig csak egy 9l-es Co palackra kötöttem.
Hali! Épp csak langyi lesz,11 perc alatt nyomja fel a 24 literes tartályt 8 barra,és 4,5 barnál kapcsol be újra. Ez is fagyi motor volt,de én az eredeti kapcsolóját levettem csak a klixon van rajta. A sűrü indítást nem szereti,meg kell várni hogy lehűljön a klixon. De a műhelyben csak az esztergák és a marógép lefújására használom,persze forgácselszívás után. Kint az udvaron már mehet a másik,az pillanatok alatt telenyomja a tartályt(1300W). Szögbelövő,festés,rúdköszörűt elviszi!,persze nem Sztahanov üzemmódban!
Ja akkor a száraz, az sokkal nagyobb, mint az ami nekem van, így már értem.
Ötletes megoldás!
Az a fából készült valami az micsoda? Üdv
Persze,azt a vaterán vettem 3000 forintét,de nem volt burkolata,hosszbordás hajtószíja. Azt már én csináltam. A forgattyús tengely végén van egy mókuskerék,ott szív,és hátul a hengerfejnél fújja ki a hűtőlevegőt! A hosszbordás szíjat meg egy mosógépéből varrtam.
A kompresszorom max fordulata 2000 ,az ékszíjtárcsa átmérője 24,5 cm,a villanymotor ford :940,
Milyen átmérőjű ékszíjtárcsa kell a villanymotorra , hogy a kompresszor vagy 1400 körül forduljon?
Szia, Mivel a kompin nagy tárcsa van, gondolom, hogy 2800-as fordulatú motorhoz készült. Neked kb 1,5x -ésre kell növelni a motor fordulatát, amit 37cm átmérőjű tárcsával lehetne megoldani, jelen felállásban, de ez nyilván nem járható, így a kompresszoros lévő tárcsát is cserélni kell, vagy azt átrakni a motorra, ha lehetséges, akkor 16,6cm -es kellene a kompira. De szerintem ez is nagy a motorra. Átmérőben min 10cm lenne kb az ideális, és ahhoz 16,5 cm a motorra, de a nyomaték viszont csökkenni fog, ezt is figyelembe kell venni.
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2014
Sziasztok !
Nem tudom hogy kell kiszámolni az áttételezést, villanymotor fordulata 1425/ perc a dugattyúnak 750 / perc fordulata kell, a dugattyún 26,5 cm átmérője tárcsa van a villanymotornak a tárcsa mérete kellene, és a villanymotor tengelye és a dugattyú tengely közötti távolság, tud valaki ebben segíteni, képlettel ? Előre is Köszönöm
Szia!
Felezö áttétel kell neked, az az 26,5/2=13,2cm a motoron (pontosabban 1425/750=1.9 ennyivel kell osztanod a kerék átméröd, azaz 26,5/1.9=13,94cm) A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2014
Körülbelül 1:2 lassító áttétel kell neked. tehát a motorra fele átmérőjű tárcsa, vagyis 13cm. A két tengely távolsága meg a használt ékszíj hosszától függ csak.
A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2014
Egyszerű,mint a pofon! Fele akkora tárcsa kell,mint a komprin van! Ergo,az áttétel 1:2/motor:kompri.
Köszönöm szépen
Akkor a tengely távolság csak az ékszíjtól függ ? Nincs más jelentősége a tengelytávolságnak ?
A két tengely olyan távol lesz egymástól amennyire az ékszílyad engedi.
Nos urak, elég szépen elhaladtam a kis hordozható kompresszorommal (hála a xar időnek)
Levágtam nagyflexel azt az irgalmatlan nagy forgórészt a tengelyről. Ezután jött a precíz munka. Szétszedtem a kicsikét mindent átmostam hígítóval, majd kiszemeltem egy 450wattos motort ami feláldozható volt. A motor és a kompresszor tengelyét egy hornyos meghajtással kapcsoltam össze. Mázlim volt, mert a motor állórésze pont belepasszolt a régi állórész helyére, csak egy rögzítő lemezt kellett csinálnom és már össze is raktam. Nagyon doxa óra a járása, még majd a hűtést meg kell oldanom, van 220-as kis ventillátorom, az megy oda. Teljesítménybe, lehetne több is, de azért tolja a levegőt rendesen. Pár kép a szétvágott tengelyről és a félig összerakásról. Üdv
De hiszen ott van egy szabad tengelyvéged,arra egy ventit,majd az egész gépre egy palástot,ami a hengerfejnél fújja ki a levegőt!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |