Fórum témák
» Több friss téma |
Bekoltoztunk 2 eve. Aikor bekoltoztunk kiderult hogy a radiatorok amik fennvannak kicsik. Azokat csereltuk nagyobbakra. Nm igazabol tudom hogy a kisebb radiatorokkal hogy mukodott mert azokat rogton cwereltuk 2 honap utan mert hideg volt. De ugy emlekszek hogy akkor inkabb visszafele kellett venni a hofokot mert akkor a padlofutes eloremenoje ment elore mint az orult.
Nem kicsi az a kazán? 18 kW nem túl sok, legalábbis biztosan lassabban melegíti fel a házat. A hőntartáshoz elég, hacsak nem nagyon gyenge a hőszigetelés. Így tényleg nagyon be kell állítani a két rendszert... mekkora a ház fűtött alapterülete?
70 nm amit be kell futeni ja es tarsashazrol van szo. Nekem nem a haz futesevel van a bajon. Mert frankon meleg van csak nekem ez a bajom hogy nem birom beallitani a padlot.
Valaki azt mondja hogy azzal van a baj hogy nem termosztatikus a szelep marmint a kevero. Mondjuk nem ertem miert lenne az jobb.
Mert akkor nem kell hőcserélő. Rákötöd az előremenő vizet ( ami jó meleg ) meg rákötöd a visszatérő vizet s a szelep kikeveri magának, amit beállitottál.
Vegre megertettem higy mit csinal a termosztatikus szelep.
Nekem azt mondtak azert kell a hocserelo mert hogy a nekem a padlofutes csovek nem oxigendiffuzak. Nem tudom ez az oxigendiffuzsag Hogy meg mikor jon ki meg hogy meg, es egyaltanan kijone ez vagy csak mondjak.
A termosztatikus olyan, mint a zuhanyzóban a csaptelep. Hőfokszabályozós. ( míg el nem vízkövesedik )
A hőcserélő azért kell, hogy ne rögtön a kazán 70 fokos vizét küld be a padlóba, hanem keverd össze valami hidegebbel, vagy csináljon belőle valami szerkezet hidegebbet. A kazánnak meg kell az 50...70 fok, hogy ne tudjon kondenzáció fellépni. Ezt az oxigénizét felejtsd el... a kettőnek semmi köze egymáshoz, jól túl van lihegve a probéma. Sajnos, a te problémád ott keletkezett, hogy radiátor is van, meg padlófűtike is. Ettől minden drágább, nehéz rendesen megcsinálni, viszont jó sok pénzt elkérnek érte a fűtésszerelők... és tudják ám ragozni!
Na akkor megvan a megoldas. Kiiktatom a francba ez a hocserelot. Es a problem mar maeg is van oldva. Ugy siman jo lesz a rendszerem.
Egyebkent itt van kep a mostani allapotrol. Hogy gondolod alakitsam at ugy hogy a hocserelot kiszedem? Akkor a hocserelo helyere belokok egy termosztatikus szelepet. Itt egy par kep a mostani allapotrol. Amikor bekoltoztunk atalakitottuk a rendszert. A regi rendszerben ugy volt hogy ez a keveroszelep ami a kepen van hocserelo nem volt. Http://kepfeltoltes.hu/view/141101/rendszer1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/141101/rendszer_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Hogy őszinte legyek, én nem értek ezekhez a kevert rendszerekhez. Gondolom, nem annyira egyszerű ez, hogy kikötöm, helyére egy másik, oszt má' kész is van. Biztosan vannak itt, akik ezt nagyobb biztonsággal meg tudják mondani, remélhetőleg segítenek..
Nagyon nem ajánlom, hogy a hőcserélőt kiiktasd, mert utána tényleg lesz olyan időszak, mikor fázni is fogsz.
Tudniillik, mint írtam, a hőcserélő (rendszertől függően) létre hoz egy 15-25 fokos hőlépcsőt. Ha Te ezt ki iktatod, akkor a hideg padló esetén, a termosztatikus keverőszelep nyitott állásában, a padló állandóan húzni fogja a hőt magába, melynek következtében a radiátorok is csak langyosak lesznek, és még a kazánod is "rohadni" fog elfele. Te magad írtad, hogy a kazán alíg bír feljebb menni 50 foktól. Ha te ki iktatod ezt a hőlépcsőt, akkor örülhetsz, ha el tudja érni, a 45-50 fokot. Ez viszont a radiátoroknak már kevés lehet, a megfelelő komfortérzet előállításához!
Okes koszi a valaszt. De 50 fokon nem karosodik a kazan ugye?
Ha jól számolom 52m2 a padlófűtés. Hány m2 a lakás és mekkora a belmagasság? A padlóhoz elég lenne 8kW is, de mennyi a többi méret?
De igen. Sajnos, ha max 50-et tudsz elérni, az akkor azt jelenti, hogy az üzemidő túlnyomó többségében, a kazán átlagosan 40 fok körül fog dolgozni. Ez ennek a kazánnak a halálát jelenti egy bizonyos idő után. De a hatásfok(gáz fogyasztás) is messzemenően, az elvártak alatt marad.
Mint írtam, a "Nem kondenzációs" kazánok, üzemi hőmérséklet tartományának el kell érnie, a minimum 60-70 fokot! Ezen a kazántest hőfokon, már nem kondenzálódik a füstgáz hidrogén tartalma, és a levegő oxigén tartalma által létrejött víz. Magyarán, a gőz, a füstgázzal távozik a kéményen.
70 nm osszesen. 52 nm a padlofutes a tobbi radiatoros csak. A padlofutesee reszen nincs radiator. A padloszivattyut hanyas fokozaton jarassam.
Idézet: „A padloszivattyut hanyas fokozaton jarassam.” Írtam, hogy a maximumon!
Bocsi csak mar irkalok itt mindenfele a forumokban, hogy megoldjam a problemamat.
Kibicelek kicsit Tehát... 11kW a teljes hőigényed, tehát a 18-as kazán bőven jó. Ahhoz hogy a padlófűtés megfelelő hatásfokkal és kis hőlépcsővel üzemeljen minimum az igény duplájára kell számolni. A háromszoros már tökéletes, azaz a 20 kW-os hőcserélő lenne jó, ha lehet 3/4"-os. Az előtte lévő szabályzó radiátor szelepet ki kell cserélni termosztatikusra és venni kell rá egy kapilláris csővel ellátott termofejet. Így létrehozol egy értéktartó szabályzást. A helységtermosztátot olyan helyre kell rakni, ahol csak radiátorfűtés van. Szerintem ilyen kis m2-nél nem biztos hogy a szivattyúját a legnagyobbon kell járatni. A kazán hőfok 70 fok körül kell lennie. Lehet probléma az is, hogy a hőcserélő nem ellenáramba van bekötve (gyakori szerelési hiba hiba). Tehát ezt kéne elsőként ellenőrizni.
Szia
Most néztem meg a képeket és teljesen rosszul használod a rendszert, a hőcserélő alatt lévő szelepet teljesen nyisd ki, a keverőszeleppel állitsd be az előremenő víz hőfokát (25-30 fok körüli visszatérő mellett) 35-max 38 fokra és akkor elvileg megfelelő a rendszered persze a szivattyud is mehet 3-as fokozatban. Míg ez a beszabályzás zajlik, a radiátoros rendszeredet zárd ki. Ajánlanám a rendszered kettéválasztását egy alap vezérléssel illetve egy zonaszeleppel.
Ha megézed néhány hozzászolással visszább ezt és a kép közepén megnézed a szöveget akkor megérted miről beszélek.
Igen, ez elméletben így van, de az első házamban egy Termotéka kazán volt, mindenféle hőcserélő nélkül, mert az az első hónapban tönrement. Ezt kikötöttem s egyszerűen letekertem a kazánt, hogy ne akarjon 40 foknál melegebb vizet csinálni. Ennek több,mint 20 éve és még semmi probléma nincs. A fiaméknál egy Vaillant van, ugyanígy működik, csak ha jól emlékszem, ott 48 fokos a víz, nem lehet lejjebb állítani. Ahol most lakom, ott egy SC24es FÉG van, szabályozott ( egy "nagybonyolultságú" elektronikával, meg egy potival az aljában...) egyszerűen letekertem 40 fokra s ez így megy nálam 7 éve. Használtan vettem, de az előző helyen is ugyanígy ment, csak ott bővítették a házat s kicsi volt a teljesítménye. Most 15 éves. Igaz, ebben a FÉG-ben rézből van a hőcserélő.
Azért az is elgondolkoztató, hogy ahhoz, hogy ne legyen ez a kondenzáció, akkor jó meleg vizet kell csinálnia a kazánnak. Mondjuk 60...70 fokot. Ezt értem is, hiszen a kéménynek is kell a jó meleg levegő, hogy ne csapódjon le semmi, ami idő előtt megeszi a kéményt. Ugye, ha ezt nézzük, mindjárt nem is lesz olyan jó az a hatásfok. Végül is egy kéményt fűtünk, látszólag feleslegesen... s a kéményből kilépő égéstermék sem szobahőmérsékletű, tehát, fűtjük az utcát is...nesze neked hatásfok... A kondenzációs kazánoknál az igaz, hogy történik egy hővisszanyerés, de milyen áron? Hát azon az áron, hogy a kémény sokkal hidegebb lesz... na, ott már lehetnek mindenféle kicsapódások. De ugye, nagyon tetszetős a 109%-os hatásfok... és akkor még van hozzá elmélet is, hogy mit kell ezen érteni... és nem beszéltem az árukról, meg a tartalékalkatrészek áráról!
Maga a szelep mindig azt az ágat zárja amerre a lapolás van. Mindegy mi van ráírva. Ha ennek ellenére hűti a kevert ágat, akkor nem jó a szelep.
Akkor kell a 20 kwos hocserelo. Annak masabb a bekotesi tavolsagai mint a 10nek vagy csak vastagabb? Ezek a hocserelok belulrol csak el vannak valasztva pontosan kozepen? A 20 kwos igy ugyanigy a kozepen van elvalasztva es ennyi?
Miért lenne kicsi? 52 nm-t nem lehet fűteni 10 kW-tal? Ha oda annyi energia kellene, akkor nem lehetne kifizetni a gázszámlát. Az egy másik kérdés, hogy a felfűtés idején nem ártana egy nagyobb teljesítmény, mert akkor gyorsabb lenne. De ha csak 18kw-os a kazán, akkor nincs túl sok értelme a padlóba több energiát belenyomni, mert akkor meg a gladiátoroknak nem jut elég. Biztos, hogy jól van beállítva a kazán? Nem túl kicsi az a láng? A sajátomon van egy csavar s ezzel azért lehet valamelyest állítani a teljesítményét.
Olvass vissza kicsit. Elég az első 3-4 mondatot...Mondjuk itt le lett írva...
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2014
Rossz a link, nem tudom mire gondolsz.
Most csinalom amit mondtal. Kivancsi vagyok jo lesz e.
A lemezek között áramlik a viz.... Inkább vastagabb...
Az elv lentebb...
HMV-nek 5 liter/perchez 70/50 fokos hőlépcsővel elég a 10 kw-os is... 10 liter/percel 35-38 fokot is el lehet érni.... Csakhogy az a 10 liter ide kevés... Ha akarod levezetem a matekot is... ezek csak kb számok
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |