Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok,vakai be tudná azonositani a képen látható motort,az tuti hogy 1,5kw-os és mivel szivattyú motor igy tuti hogy 2800 körül forog tehát 2 pólusú.
Illetve szivesen venném ha valaki Imi motorok dokumentációjáról küldene dolgokat.Mint pl tipusok,méretek,szükséges kondenzátor adatok stb. Köszönöm szépen.
Tiszteletem mindenkinek !
Kaptam egy eléggé leharcolt "imi motort" mely, 380/220V as. Az adat tábla sajnos nemigen olvasható. Valaki ki tudná hámozni a teljesítményét ennek a gépnek? Én már nézegettem, de lehet a fordulatát csak hasra ütés szerűen írtam be. Kérem segítsen valaki beazonosítani, mert egy szalagfűrészre szánom a gépet, feltéve, ha elég erős hozzá. Köszönetem előre is. A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2014
Valakinek nagyon megköszönném ha e-mailon elküldené az IMI motor katalógus scannelt változatát.Köszönöm szépen előre is.
Biza az nekem is jól jönne!
Ám bár lehet, hogy megtaláltam az orvosságot a 230V-380V problémára egy frekvencia váltó képében. Tudna valaki erről bővebbet? 230V 1~ bemenettel 380V 3kw motorra. valami ár, és fellelhetőség is érdekelne. Hálás köszönetem. A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2014
Aha, nagy nokedli az egész!
Áramfelvétel alapján 2000-2200 W teljesítményű a motorod (szokásos 2200W). Frekvenciaváltóval egy motor teljesítményét minimális mértékben tudod növelni. Ott nem az a lényeg, hanem a fordulatszám változtatása.
Üdv, mindenkinek!
Lenne 1 fázisú motorindító relém. Azt szeretném megtudni, hogyan lehet behangolni pontosan. 1500W, 12,6A ,1450-es fordulatú a villanymotorhoz kértem a relét. Minden hozzászólást megköszönök.
Sziasztok! Szükségem lenne némi segítségre. Van egy IMI motorom varrógéphez, 3 fázisú. Paraméterek: 380 V, 300W, 2700-as fordulat. Azon kívül, hogy kap kondit, mit kell még tenni, hogy 220-ról üzemeljen? Küldök fotót ha kell a kötésekről. Nagyon nagy szükségem lenne rá, leégett a 220-as motorom. Az egy kobold motor volt, és nagyon szerettem...
![]()
Szia!
A MIHÁ-relékknél a rugót kell átakasztani másik vájatkába és így meg lehet változtatni az erejét, ezzel együtt a kapcsolási áramerősséget is.
Szia!
Több infó kéne: ipari gép, vagy háztartási, mekkora teljesítményű volt a leégett motor (pontos típusa?), kuplungos fordulatszabályzású, vagy pedálos (a 3~ú nem megy pedállal). Az eredeti motor szénkefés, vagy aszinkron? A 3~ú motor 1~on nagyon gyenge lesz: kb. fele erő. Küldj mindkettőről fotót.
Szia!
Ez két varrógép motor, hasonló paraméterekkel, csak mint kiderült tegnap, mégsem teljesen. Mindkettő régi, 380/220-as, kuplungos, szénkefés. A kobold 240 W, az IMI 300 W. Ami különbség és fontos infó volt, a kobold motorom indító relés volt, vagyis indító kondi kellett volna rá, ehelyett kiszámoltak neki egy üzemi kondit, azt is alul értékelték, az indító relé meg nem oldott, folyamatosan bekapcsolva használtam (lévén azt sem tudtam, van rajta). Most már mindegy... Leéghetett ettől? ![]() ![]()
Szia!
A szénkefés kivitel üti a kondenzátoros indítást. Szerintem nincs benne kefe.
Szia!
Csinálj mindkét motorról képet,mert amiket legutóbb írtál az semmiféleképpen nem lesz jó neked az biztos. A 3~ú kicsi lesz 220V-on az is biztos. Kb. 100-150W ha lesz.
3~ú, csúszógyűrűs (szénkefés), indító ellenállásos motor. 1~on kondenzátorral indítva létezett, de nem ilyen kis teljesítményen. Nem valószínű ez esetben. Ha a 240W-os 1~on elég volt a hajtáshoz, akkor a 300W-os is elég lesz. Kissé zavaros az ügy.
![]()
Később lemegyek, és fotózom mind a kettőt. A szénkefe mondjuk nem tuti (nem látok bele), a paraméterek rajta vannak, a kondi is rajta lógott, és használtam is vele egy fázison, működött is darabig, erővel sem volt gond. Kifejezetten bika motor a varrógépek között, bőr varrásra lett beállítva, ahhoz meg kell erő. A relé szintén nem ezer százalék, hogy relé, de az is fotózható. Amint megvannak a képek, töltöm fel. Köszönüm a hozzászólásokat.
Szia! Végre idáig is eljutottam...
![]()
A képek alapján mindkettő egy háromfázisú asszinkron motor. A kobold adattáblájából kiderül, hagy négypólusú, a fordulatszáma (ha jól veszem ki, de pontosítsd) 1420. Remélem az IMI motor is ilyen.
A koboldon van (volt) egy 12 V /15 W os tekercs is, a lámpa számára, az IMI -n ilyen nincs. A kobold a képen láthatóan deltába van kötve, azt az IMI -nél is el kell végezni a kapocs dobozban a lamellák átrakásával. Az indítórelé az indító kondenzátorok lekapcsolását végezte, (hogy ne kelljen kézzel macerálni, az erre képzetlen személyeknek) ha a motor árama már elegendően lecsökkent. Megjegyzem, ha az indító kondenzátor értéke túl nagy akkor a motor árama nem tud a kellő mértékre lecsökkenni, és a relé nem enged el, és akkor bizony leéghet a tartósan nagy áramtól. Úgyhogy csak óvatosan az indító kondenzátor értékének megválasztásával. Az IMI motort is használni tudod, ugyanabban a delta kapcsolásban 230 V -ról.
Ahogy 'Pucuka' kolléga írta, megfelelne az 'új' motor, beköthető, stb., csak egy kis hiba: ez a motor az adattábla szerint 2700-as fordulatú! (Ha jól láttam, nehezen olvasható a képen.) Ezt vagy bírja a többi része a gépnek, vagy nem (inkább nem!). A kuplunggal lehet 'játszani' kicsit. Annyira elállítani, hogy teljes fordulatnál csak kb. félfordulatot vigyen át. Ez a kuplung fokozott kopását, melegedését okozhatja; próba, szerencse. Nem valószínű, hogy a motor tekercselése (belül) átköthető 4 pólusúra. De ez akkor is nagyon macerás lenne. Ha térd-karos a kuplung, akkor némi gyakorlatot igényel az optimális fordulattal működtetés. Illetve ütköző felszerelése, "túl-nyomás" ellen.
Ha jól emlékszem, ezek a gépek (a hajtómotor) folyamatos üzemben mennek, csak varráskor odanyomják a kuplungot. Üresjáratban (mikor nem varrsz) semmi hibát nem okoz a magasabb fordulat. És a világítást külön kell megoldani, mert ezen nincs világítási tekercs, de ez tán nem gond. A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2014
Köszönöm az infókat. A magasabb fordulatszám nekem csak jó, a motorhoz valló varrógép ugyanaz a típus mindkét esetben. Direkt olyat választottam, hogy legyen alkatrésznek. Vagyis biztos elbírja. Arra rájöttem, hogy a koboldon volt külön lámpa is, már a lehetősége. Sajnos nem is tudtam, és a többi része is hiányzott. Az indító relét ezek szerint jól sejtettem... ami jelentheti azt, hogy emiatt égett le a motor? Kapott kondit, 16 mikor F-ot (az értéknek 1 KW-ként 70 mikroval számolva jónak kell lenni), de üzemit. Annak a motornak az értéket és a kondit sem én számoltam. A relé folyamatosan be volt kapcsolva, nem oldott. Csak azért kérdem, mert tervezem újra tekercseltetni a koboldot, és nem szeretném ha még egyszer leégne emiatt. Azt honnan látom, hogy 4 pólusú a motor?
A fordulatszámából láthatod. A kétpólusúnak 2800, a négypólusúnak a felénél picit több, 1420 körül.
A képlet n=(60*f/p)-s, ahol az "n" ford /perc, az "f" a hálózati frekvencia Hz -ben, a "p" a pólusárok száma (kétpólusúnál =1, négypólusúnál =2), az "s" a slip, 4 - 5 %. Ha túl nagy az indító kondenzátor, akkor a felvett áram nem csökken le eléggé, nem szakítja meg az indítókondi áramkörét, az pedig leégeti a segédfázisnak használt tekercset. Az indító relét a motor főfázisába kellett volna kötni, nem az egész motor áramkörbe. A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2014
A kicsi 2700 fordulatú "Csepel" varrógép motor. A fordulatokkal nem lesz gondod, mert a Koboldon nagy ékszíjtárcsa volt, a Csepelen kicsi. Állandó kondenzátort szoktunk rakni a varrógép motorokra. 20-25 µF megfelel hozzá. 20-szal kicsit lassabban pörög fel, 25-tel zajosabb. Mint már írták, előtte deltába kell kötni, úgy mint a Kobold volt.
Rondán néz ki a középső áthidalása. Az utolsó képen az a kis keret esett rá, az durrantotta el? A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2014
Az áthidaláson csak egy filctollas írás van meg egy kis kosz.
Igazad van. Nem meresztettem eléggé a szemem.
![]()
Köszönöm a hozzászólásokat, tanácsokat. Tegnap kénytelen voltam felismerni, hogy aki állítólag ért a villany motorokhoz, és átkötötte volna nekem, még annyit se tudott róla, mint én. Pedig én fizikából kettes voltam.
![]() ![]()
Nem kell hozzá se nyomógomb, se relé. Terhelés nélkül indul, a 16 µF üzemi kondival simán mennie kell. Azt a kondit nézd meg, hátha zárlatos!
O.K., de vettem hozzá új kondit, mégis leégett a motor (Igaz ismét üzemit, mert tudta a fene, hogy ezen van indítórelé. Olyan szépen beolvadt a házba,mintha nem is létezne). A relé tuti nem volt már működőképes. Nem lehet azt vhogy kiiktatni belőle? Mi van akkor, ha simán lekötjük a tekercsekről, és nem teszünk rá semmi mást, hanem lazán üzemi kondi és kész... mit szól hozzá a motor? Feljebb jelezte vki, hogy rosszul kötötték rá a relét, nem megfelelő helyre, mert főáramkörbe lett kötve, a fázis helyett. A relét konkrétan bekötötték a tekercsekhez direktbe. Ezt szeretném orvosolni, mielőtt beleölöm a pénzt az újraélesztésbe.
Nem tudom, milyen relé az, nem valószinű, hogy eredeti. Egyáltalán relé? Csak 2 vezetéket látni. Indítórelén minimum 3 szál van. 3fázisú motorban nincs szerepe. Nem ismerem ezt a motortípust, de szerintem úgy buherálta bele valaki. A képen nem látni, hova van bekötve. Ki kellene mérni, pontosan hova kötötték. Biztos kiiktatható.
Gyanítom, a motort nem a relé égette le, nem is az új kondi. Akkor már késő volt. ![]()
Ahogy 'erbe' írta az imént: 11.52-kor! A relét kösd ki, és hanyagold.Valamint: "lazán üzemi kondi, és kész".
Kapsz egy csomó tippet, és mind ígér valamilyen "megoldást". Nem tudom írtad-e mire akarod használni, de ez egy ingoványos terület. A 3 fázisú motor korrekt módon nem működtethető 1 fázisról. Erre majd jönnek elítélő hozzászólások, mégis így van. Forgatni üresen persze lehet, de a teljesítmény töredéke lesz, és ami ettől sokkal fontosabb az indító nyomaték általában be sem tudja pörgetni a terhelt gépet.
Ha forgatni akarsz valami -nagy erővel-, akkor oda 3 fázis kell. Ennek hiányában jön a képbe az 1 fázisú motorok korlátozott világa, ami egy különleges téma, egyedi műszaki megközelítéssel, és speciális méretezési megoldásokkal. |
Bejelentkezés
Hirdetés |