Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
2 ilyet vehetett volna 20-ért és 800W. A sima trafó meg csak trafó. Mivel csinál belőle egyenfeszt akkora teljesítménnyel? 100 7812-párhuzamosan?
Én annyit tudok, hogy a 6V kevés lesz ahhoz a LED-hez, tehát még világítani is alig fog, nem hogy tönkremenni. A mérésedből kiderült, hogy reális a 6V-os gyári érték a dinamóhoz. Ha korrekt feszültségnövelő kapcsolást csinálsz, akkor biztosan jó lesz és tönkre sem fog menni a LED. Viszont tartalékolj teljesítményt a hátsó lámpához.
Én nem mondtam, hogy stabilizálni kell. Pont ellenkezőleg. A táp amit mutattál, viszont tényleg jó választás.
Eddig úgy volt, hogy egyenirányítás, és előtéttel volt az első 10 LED, meg a hátsó 1 sima piros LED. Én meg vagyok elégedve hátul az 1 sima pirossal. Az nem nagyon kér enni se.
Most nézem mit irsz.
Idézet: „Mivel csinál belőle egyenfeszt akkora teljesítménnyel? 100 7812-párhuzamosan?” 1db 300Ft-os graetz hiddal, meg egy 10.000µF kondenzátorral.
Nem néztem milyen a trafó. Ha pont annyi, akkor ecccerűbb.
A 7812 egy stabilizátor, a lednek nincs ilyenre szüksége, tulajdonképp még pufferre se nagyon ha jól van megválasztva a szekunder fesz még egy graetz hid is elég ami tudja azt az áramot, max 100hz-en vibrál....és? Ugyse látod.
Ha jó volt a 10 LED-es megoldás, akkor miért váltanál egy 3W-os nagy nyitófeszültségű típusra?
Jut eszembe, ha már ötletbörze, egy kis ügyességgel, még akár 2db pc tápból is készithető nagyjából 1000Ft-ért.
Nem mondtam, hogy jó volt, csak, hogy működött, és úgy volt, és a hátsó LED-el akkor se kell számolnom, ha 10W-osat teszek előre. Hatszáznyolcvanmilliárd Glm se lenne jó. De ez meg semmiképp.
Mert kettő halkabban elmegy, és 40A kell, nem kell annyira hűteni. Persze nagyobb bordára épitve....padlásra feldobva....
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2014
De hogy derült ki, hogy 6V? 6,5V felett volt úgy, hogy a diódák leszedtek belőle annyit, hogy a LED modulok csak derengtek. Akkor biztos nagyobb feszültséget adott le a dinamó, mert anélkül világított. De a graetz után 1,4-szer többnek kellett volna lenni nem? Nem kevesebbnek. Hogy eshet rajta annyi feszültség, hogy kevesebb jön ki, mint nélküle?
Sziasztok!
Egy nagyon egyszerű szinuszgenerátort szeretnék építeni, amihez kérnék egy kis segítséget. Nem fontos a teljesítmény ez inkább csak egy teszt vagy kísérlethez kell. Nem érdekes a frekvencia nagysága sem, csak állandó legyen. Ha van valakinek konkrét kipróbált kapcs.rajza azt megköszönném. Előre is köszönöm!
A multimétered nem hiteles dinamó AC-mérésnél, ezt már tisztáztuk. A 3W-os LED-nek van adatlapja?
Keress rá a wien-hidas oszcira. Szép szinuszt kapsz, ha pontos RC tagot használsz (1%-os kondik és ellenállások)
Ez egy 1 kHz-es: A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2014
Minden LED-et belinkeltem amiről beszéltem többször. Ezt is, azt is. Nem tudom, hogy a 6*0,5W, vagy a 3W-ra gondolsz amim nincs. A multiméterem DC méréséről beszéltem. Ha az AC-re közvetlenül kötöttem a LED modulokat akkor láttad, világított. A DC után láttad, nem világított, és azt mondtad azért, mert feszültség esik a diódákon. És DC-n 6,5V-ot mértem. De ha csak anélkül világított, mert feszültség esett a diódákon, akkor akkor is feszültség esett a diódákon, mikor mértem, vagyis, anélkül mérés közbe is többet adott le a dinamó, nem csak világítás közbe.
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2014
Ha a saját topikjában keresgélsz, hamarabb eredményre jutsz.
Bővebben: Link
Sziasztok! Szeretnék építeni egy olyan áramkört, ami az erősítőm bemenetét figyeli és ha kb. 5 percig nem megy be jel, tehát nem játszom le semmit, akkor egy relével vagy inkább optocsatolóval és triac-al megszakítja a 230-at és ha újra van jel, akkor visszakapcsolja. Nem baj, ha nem azonnal szólal meg visszakapcsoláskor, csak kapcsoljon vissza. Ilyet milyen kulcsszavakkal tudnék találni? Előre köszönök minden segítséget!
Az 1.4-es szorzó csak pufferrel igaz. Amúgy csak annyi, ami bemegy, mínusz Uf.
Köszi.
qvasz2: Köszi, szerintem jól is lesz.
2200µF pufferrel se volt igaz. Mindig volt rajta.
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2014
Ennek a gombelemnek rendkívül nagy a kapacitása: akár 600 mAh is lehet, ami feleakkora mint egy AAA-s alkáli elemnek (forrás: wikipédia).
Azóta viszont átgondoltam a dolgokat: lehet jobb volna az elemek helyére egy li-ion akkumulátort tenni, a DC-DC konverter kimeneti feszültségét pedig 5V-ra beállítani, és azt az egyik ágon egy diódával lecsökkenteni 4V-ra (ez töltené az akksit), egy másikon pedig egy zener-diódával 3,3V-ra (ez menne az áramkör felé). A bemenetre pedig csatlakozhatna egy 1,5V-os elem.
Valóban, a kapacitását benéztem, de akkor is gondold végig. Elemmel akkut tölteni? Az akksi túltöltését mi akadályozná meg? Egy tölőnek, egy DC-DC konverternek van hatásfoka, sőt, az akku sem annyit ad vissza, mint amennyit elfogyasztott töltés közben. Azt nem értem, ha az áramkör 3 V-ról megy, miért nem közvetlen kapcsolsz rá 3 V-ot (pl. két ceruzaelemet)?
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2014
Esetleg 555-el vagy egy astabil multivibrátorral nem lehetne előállítani egy kisebb frekvenciájú (10Hz....100Hz) szinusz jelet?
Lehetni éppen lehet, csak bonyolultabb a színuszosítás mint egy oszcillátor.
Ezek négyszög jelet adnak. Lehet vele küzdeni, szinusszá alakítani, de jóval bonyolultabb, több alkatrész, és silányabb végeredmény.
Amit linkeltem, az is tudhat más frekit, csak kicseréled az RC tag értékét, és kész. f = 1/ 2pi*R*C Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |