Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
A motor, váltó és karosszéria testelése rendben van?
Örülök hogy sikerült! Nálam is lesz valami, mert csak a jobb oldalra csinálja, balra olyan mint régen volt, ezért is tűnt fel a különbség.
Hogy értve sose mozdul meg a hőfokmérő? Pl. 1 óra folyamatos üzem esetén is alaphelyzetben van a műszer? Mert az lehet hőmérséklet jeladó hiba is, ami esetleg befolyásolhatja a hibákat valamennyire.
Ezt a hőfokos dolgot nem árt rendbe tenned, mert a vezérlő elképzelhető hogy nem tudja a pontos hőmérsékletet. Az igaz, nem ugyan azt mutatja a műszerfalon a műszer mint amit az ECU lát.
Szia!
A motor hőfok érzékelőt ki tudod mérni: 18°C-on-->2200 Ohm; 80°C-on-->400 Ohm körül kell lennie.
Szervusz Lacko34,
nekem is van G Astrám (Z16XE). Rögtön az elején szögezzük le, hogy nem vagyok szakértő, csak a száguldó gazdasági helyzet rákényszerített, hogy javítsam az autóimat, ha nem akarom eladni őket. Pár éve volt egy kálváriám, a G Astrával, hasonló tüneteket produkált, mint a tied: pl: finom gázadás, 1000 fölött kicsivel rángat, de 2000 fölött már nyoma sem volt a rángatásnak. Néha jött elő, de volt olyan, hogy le is fulladt a motor elinduláskor. Az AGR szelep szorult a korom miatt. Persze ezt diagnosztizálni nem volt egyszerű. Manapság 15 ezrenként kiszedem az AGR szelepet tisztításra és sűrűbb olajat használok . Az én autómban az AGR 5 pólusú csati 2 szélsó tüskéjére kell 12 - ot kapcsolni és ha nem szorul szelep, erőteljes csattanással egy rugó ellenében kinyit. Feszültség elengedéskor a rugó lezár. Visszaolvastam pár hozzászólást, nem találtam erre vonatkozó tippet. Bocsánat, ha esetleg szó esett már ilyen javaslatról, esetleg marhaságot írok.
Nagyon jó ötlet, elég EGR-esen hangzik a dolog valóban!
Még azt vártam volna, hogy a meleg motornál nehezen / nem indul be szindrómát leírja a tulajdonos, mert akkor 100%, hogy EGR, de így is lehet az. Ami nekem bevált: egy flakon karburátor tisztító spré, és az említett elektromos járatás segítségével mocsoktalanítható, és újra rendben van egy jó időre.
Ha az EGR-el gond van, akkor azt rögtön jelzi hibakóddal a műszerfalon. Másrészt az nem így szokott jelentkezni, sem az ha elektromos, sem az ha mechanikus baja van.
Ha nyitva marad a szelep akkor folyamatosan több levegőt kap a motor mint kellene, és rendesen dadog, alapjáraton és fordulaton is. A motor hangja meg olyan mintha csak 3 henger menne.
Alkalmaz a GM egy pár fajta EGR-t, hidd el van amelyik tud hasonló problémát produkálni, megszorulgatással klf. pozíciókban. A visszajelzés valóban bejön ilyenkor.
Ennek ellenére, mivel fél óra alatt megoldható a tesztelése, ha kell tisztítása, én azért megnézném. Az a kísérteties ebben a hibában, hogy pont 1100 fordulatnál jön elő. Meg ahogy írta lacko34 legutóbb, sebesség váltás után (kérdés, hogy ilyenkor lehullik-e a fordulat 1100 környékére, vagy nem - nem valószínű).
Sziasztok,
engedjétek meg, hogy beszámoljak a hibakeresés menetéről, hátha a későbbiekben hasznot szolgál valakinek. Mivel nem tudom, milyen keresőszavakkal kell a Guuglin rákeresni a gyújtás modul bekötésére, visszakövettem a vezetékeket. Utálatos egy meló, az biztos A kis hétlábú a P+ és +INPUT lábakon várja a tekercs jelét. Erre rászkópoltam és a mellékelt ábra görbéjét kaptam, elfogadtam, hogy a tekercs működik. A COIL az eszköz kimenete, ez szaggatja meg a gyújtótrafó primer tekercsét. Erre ráraktam egy 1w-os izzót és indítózáskor figyeltem, hogy villog-e az izzó. Nem villogott, márpedig ekkor nem is szaggatja meg a trafó primer tekercsét. Ebből arra következtettem, hogy a modul tönkrement. Vettem egy újat és a cucc elindult. Tapasztalatotok szerint létezik egyszerűbb módszer ilyen esetben a hibakeresésre? Tudom, kérjem kölcsön a szomszéd autóját és próbálgassam az ő alkatrészeivel Üdv és Kellemes Ünnepeket!
Látod, tudsz te!
Sziasztok.
Segítsetek ha tudtok. Van egy g astrám 1.6 16v z16xe. Lassan 2hónapja tart az autó kálváriája. Nagy vonalakban,elektronikai problémája lehet.Az autó minden előzmény nélkül olyan hibát produkál,hogy kigyullad a motorhiba visszajelző,gázadásra nem megy a fordulat 3000-r fölé alapjárat megemelkedik 1500-ra és utána nem reagál a gázpedál.A szerelőnél feltették kompjuterre,kiírta a hibákat(gázpedál,5voltos feszültség,fojtószelep),ezek mid ki lettek cserélve.Hurrá jó az autó!Mentem vele kb. 70km-t,az autó megint rossz.Ismét szerelő.Ugyanezeket a hibákat írta ki.Azt mondta a szerelő hogy rossz a kompjuter.Kompjuter csere.Hurrá jó az autó. Mentem vele kb. 180km-t.Autó megint rossz.Ha valaki tud hasonló hibákról beszámolni,és meg volt a megoldás,legyen szíves írja meg.Köszönöm.Ja még annyit hogy év elején egr szelep volt cserélve az autón (új lett bele téve).
Nekem ugyanilyen G Astrám van. Egyedül az EGR szelepről tudok beszámolni, mert az nagyon sokáig szopatott engem. Nálam az UGY EGR hamar beragad (kb 7-11 ezer Km), mert eszi az olajat az autó. A vizsgálat módja rendkívül egyszerű, pár hszt-t lapozz fejjebb, ott leírtam. Azért írtam ezt a hsz-t, mert az EGR csere egy év után nem biztos, hogy meg kell nyugtasson. Mennyi olajat eszik? A többiek majd biztos leszúrnak, hogy miért feltételezek mindig EGR problémát
Hello oldmann.
Már kétszer volt egr szelep cserélve és mindakétszer kiírta hibának a kompjuter,ezért gondolom hogy nem az,és ha az egr szelep lenne akkor ugye a szelep beragadás miatt folyamatosan rossz lenne.A most jelentkező hibánál pedig hol előjön a hiba hol jó az autó.
Nekem olyan gondom van egy 2000es gyártású isuzu motoros diesel astrával hogy ha pár percet megyek 2500as fordulatszám felett és visszaengedem a "gázt" majd újra gyorsítok akkor nagyon lassan veszi a fordulatot és olyan hangokat hallat mint amikor hidegen elindítom , ha ezután "vissza2padlógáz " akkor megszűnik a csúnya hang viszont ki gyullad a motorhiba visszajelző és az esetek 70% á ban tökéletesen megy tovább az autó, viszont 30% ban kiáll vészüzemre, nem megy csak kínlódik.
Ha leállítom és pihentetem 10-15 percet akkor elmúlik minden probléma .
Szia! Ha nem akarod, hogy az EGR mindig problémát okozzon, akkor csak a vezérlő levegő csatlakozását kell lekötni a főszelepről és elvakolni, ami a fojtószelepháztól jön "szívó cső" (ezt a szervo levegőt használja a főszelep nyitására az ECU által működtetett mágnesszelep). Hamar kiderül, hogy okoz-e ezek után is problémát ha hiányzik. A szelep tisztítására jó megoldást kínál egy ilyen, vagy hasonló típusú gőztisztító.
Sajnos ezek mindegyike eszi az olajat, nem is keveset, az XEP motor főleg. De elsősorban nem (csak) ezért ragad be, hanem mert általában öregurasan vannak használva, ezért a visszavezetett gázok miatt lerakódik mindenhova a korom. Nem csak oda, a szelepfészkekbe is.
Ha folyamatosan 4-5ezres fordulaton járnál vele nem nagyon lenne EGR problémád az elektromos problémáját leszámítva, ami úgy kb. 100ezer után jön elő. Ha EGR hiba van (akármilyen) az mindig ad hibakódot is, mert a computer folyamatosan figyeli a szelep pillanatnyi állását.
Nem nagyon világos amit írsz. Az EGR-en egyetlen csonk van (kivéve amelyiket víz hűti mert azon kettő), amelyiken bemegy a kipufogógáz a hengerfejbe. A szelep a visszavezetett kipufogógáznak az útját nyitja vagy zárja, innen is a neve.
Több fajta EGR szeleppel szerelték a G astrákat, akad olyan is mint amit VIM is írt, hogy a fojtószelepről jövő vékony csőben lévő vákuum nyitja-zárja a főszelepet.
Bővebben: Link Ilyen vákuum vezérelt EGR pl az X17DTL motorokban van. A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2014
Az nem probléma, az a fő, hogy akinek írom az értse. Ennek a szelepnek nagyon sok variációja van és más célra is alkalmazzák pl.: üresjárati pótlevegő, alapjárat szabályzásra is. Azon csak egy "lyuk" van DE kettő teret köt össze az is. Vízhűtéses nagyobb dízel gépeknél biztosan előfordul. Ha az ECU ellenőrzése alá akarják vonni ezt a szelepet akkor 5 kivezetésesre készítik amiből 3 szál ad információt a szelep helyzetéről 2 a szelepet működteti bizonyos üzemállapotokban meleg motornál. Persze ha 5 vezetékes van beépítve a motorba akkor nem jó megoldás a szervó szelep kiiktatása, mert az hibát fog jelenteni a motorvezérlő számára.
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2014
Sziasztok!
Astra G 1.4 Classic II autónk zabálja a H7 izzókat. Másfél éve van nálunk és eddig olyan 2-3 havonta égtek ki az izzók, most viszont az elmúlt két hétben 3x kellett a jobb elsőt cserélni. Érdeklődtem szerelőnél aki az autósboltokban is kapható "fényszóró kímélő ellenállást" javasolta. Namost ez gyakorlatilag nem más mint egy kábel betoldás az izzók elé... 5-6K Forintért ... amit kissé túlárazottnak érzek kb 2-3m vezetékért és másfél méter 10-es gégecsőért. Ráadásul szerintem nem túl esztétikus (biztonságos?) a lámpatest mögött összepöndöríteni ennyi kábelt. E helyett nincs valami profibb megoldás erre a problémára?
Üdv!
Proli007 tervezett direkt ilyen célra egy kis elektronikát, én még nem építettem meg, de állítólag jó. A feszültség stabilizátor topikban találod. De ha hazaértem ellinkelem.
Tudtommal nem egy egyszerű vezeték az.
Abban viszont igazad van, hogy ennyi pénzért pofátlanul drága és "csúnya" is. De opeléknél így megy ez.
Lehet hogy van, de benzinesben olyat még nem láttam csak olyat amit a mágnesszelep nyit-zár.
A Z14XEP-ben vagyis utolsó kiadású G illetve a H astrák-ban olyan van ami be van kötve a vízkörbe, ez ugye 1.4 benzin. Szívtunk is vele amikor cserélni kellett.
Ezek mindegyike 5 kivezetéses, amiből 3 a poti (érzékelő) 2 meg a mágnesszelep. Ez van benne. A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2014
Ki kell deríteni hogy mi a gond, lehet hogy csak gagyi izzót sikerült venned. Az én retkem már közel 5 éve nálam van, és még egyetlen izzót sem kellett cserélni benne.
Szia!
Ugyanilyen autónk van a családban. Addig állt fenn ez a jelenség, amíg el nem mentem az autós boltba, és nem vettem egy olyan H7 izzó párt, amiért nem kevés 7000 pénzt hagytam ott. Azóta (3 éve volt ez) nem volt fényszóró izzó csere az autóban. Az Osram "for daytime running light" feliratú izzóját vettem meg. Remélem segíthettem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |