Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió beszerelése
 
Témaindító: DEXA, idő: Aug 17, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   16 / 24
(#) qwert13 hozzászólása Dec 25, 2013 /
 
Sziasztok!

Segitséget szeretnék kérni. Beszerelnék egy munkagépbe egy nagyon régi sztereo kazettás magnót, amiből négy szál drót jön ki.
Igy van jelölve:

grau: rechter lautsprecher
blau: linker lautsprecher
schwarz: masse
rot: dc 12V

Nos akkor van egy testem és egy 12V-om. De a hangszórót hogyan kötöm be? sztereo lenne, de csak két drót van. A gép testét adom a hangszóró (-) - nak ?

Vagy vajon hogy? Ilyet én még nem láttam.

köszönöm előre is
(#) mraulajos válasza qwert13 hozzászólására (») Dec 25, 2013 /
 
Idézet:
„A gép testét adom a hangszóró (-) - nak ?

Igen!
(#) Tomi111 válasza qwert13 hozzászólására (») Dec 25, 2013 /
 
Üdv!
Igen. A test közös(fekete). Ez megy mindkét hangszóró negatívjára és a rádió testjére is.
A régiek ilyenek. Ezekben még nem hídkapcsolású végfok van. (teljesítménye általában max. 7W csatornánként - akármi is van ráírva)
(#) qwert13 hozzászólása Dec 25, 2013 /
 
Köszönöm a gyors válaszokat!
(#) clipart hozzászólása Jan 17, 2014 /
 
Üdv!
Adott egy VW Golf gyári Beta rádió, ISO csatlakozóval. "A" csatlakozó 7-es pontján a kulcs elfordításával megjelenik a 12V, rádió bekapcsol, majd kulcs kivételére rádió kikapcsol. Eddig az elmélet.A gyakorlatban ez úgy néz ki,hogy a 12V állandóan megvan a 7-es ponton, rádió mégis ki-be kapcsol, majd időnként az indítókulcs elfordítása nélkül is megteszi ugyanezt. Hogyan lehetséges, rossz a rádió, a műszerem ?? ötlete van esetleg valakinek?
Köszönöm
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2014
(#) mraulajos válasza clipart hozzászólására (») Jan 17, 2014 /
 
Hali!
Úgy kapcsol BE-KI hogy hozzá sem nyúlsz?
(#) sufni-tunning válasza clipart hozzászólására (») Jan 17, 2014 /
 
A négyes lábon is van áram (sárga vezeték)? nálam volt már olyan zeneszerkezet (direkt nem írtam magnót sem, meg rádiót sem), ami csak akkor működött "normálisan" ha mindkét vezeték rá volt kötve, és a hab a tortán, hogy csak állandó áramról volt hajlandó működni, gyújtásmegszakításon észhez sem tért.
(#) clipart válasza mraulajos hozzászólására (») Jan 19, 2014 /
 
Igen,sajna! Csak úgy rendszertelenül,ki-be kapcsolgat.
(#) clipart válasza sufni-tunning hozzászólására (») Jan 19, 2014 /
 
Ez korábban tökéletesen működött,mostanában zavarodott meg,és nem értem az okát.
(#) sufni-tunning válasza clipart hozzászólására (») Jan 19, 2014 /
 
hegesztés nem volt az autón?
testelést nézted már?
(#) clipart válasza sufni-tunning hozzászólására (») Jan 19, 2014 /
 
Hegesztés nem,szerelés igen.Rossz testelés okozhatja ezt?
Habár a kipufogót hegesztették.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2014
(#) sufni-tunning válasza clipart hozzászólására (») Jan 19, 2014 /
 
Ha nem lett levéve az akkusaru, vagy nem lett rárakva örvényáram védelem, akkor szerintem valamit hazavágott a hegesztés.
Várjunk egy kicsit hozzáértőbb kollégák mit mondanak.
A testelést azért meg lehet nézni, mert ha testen oxidáció van, akkor nincs megfelelő feszültség, amire kapcsolgathat a rádió.Nálam az itthoni bemutatófal aljában van egy kidobott aksi, ha lemerül, akkor csak ki-be kapcsolagat a rádió.
Ha a testelésre nem javul meg, akkor én (szerény véleményem) megkeresném a rádió kapcsolási rajzát és a többi kolléga segítségét kérve megpróbálnám megmérni a rádió belsejében lévő alkatrészeket.
(#) clipart válasza sufni-tunning hozzászólására (») Jan 19, 2014 /
 
A "nem megfelelő feszültség"-ben lehet valami,ugyanis az ISO csatlakozón a testhez képest 11,9 V-ot mérek. Ha a hegesztés okozta volna,gondolom rögtön utána jelentkezik a probléma.
(#) motorload hozzászólása Márc 8, 2014 /
 
Hello!

Segítség kellene nekem, egy 12v-os relé késleltetett indításához. Kb. 10 mp -el később kellene behúznia mint ahogy a kulcsot elfordítom, aztán húzva maradnia. Előre is köszönöm, ha valakinek van ötlete.
(#) Kaii hozzászólása Dec 17, 2014 /
 
Sziasztok!Ajándékba kaptam egy új autórádiót,iso csatlakozós.Összedugom és semmi.Hogy tudom megállapítani ,hogy tutira rossz?Vagy létezik,hogy valamelyik vezetéket máshova kéne tenni?
(#) Inhouse válasza Kaii hozzászólására (») Dec 18, 2014 /
 
Anélkül, hogy tudnánk mit is csinál, vagy nem csinál, és hogyan is dugtad össze, nehéz lesz megmondani.
- Gyári ISO csatlakozós az autó amibe beraktad?
- Előtte volt benne rádió, ami szólt?
- Meg van a +12V és a gyújtás a csatlakozóban?
- Ha nincs, nem ment ki a biztosíték?
- Egyáltalán gyújtás mellett próbáltad?
- Mi az a semmi? Be sem kapcsol? Bekapcsol és nem szól?
- Nem kódos a rádió?
(#) McDeath hozzászólása Jan 5, 2015 /
 
Sziasztok!
Következő lenne a nagy kérdés: ISO csati gyárilag az autóban (Opel Calibra) ez stimmel minden szempontból, jól van megcsinálva. DE az 1-es láb is be van kötve illetve a legtöbb lábról foggalmam sincs hogy mi szeretne lenni. A 8-as a gnd 7-es a gyujtáskapcsolóról jön 6-os a világítás 5-ös az antenna 4-es a fix 12V 3-as NC (elvileg sub out?) 2-es a tel mute és a kérdés az 1-es... Mi lehet? riasztóhoz lenne köze?
Köszönöm előre is a választ.
(#) mraulajos válasza McDeath hozzászólására (») Jan 6, 2015 /
 
(#) McDeath válasza mraulajos hozzászólására (») Jan 12, 2015 /
 
Szia ebből nem derül ki hogy mi az 1-es láb sajnos. 4-ig tudom és tovább is (ahogy a linken is van) de az 1-es nincs ebben sem. Általában nincs használva de nekem be van kötve a kötegbe és funkciója is kellene hogy legyen.
(#) Inhouse válasza McDeath hozzászólására (») Jan 12, 2015 / 1
 
Az ISO táprész 1-es lába sebességfüggő jel az ezt fogadni tudó rádió hangerő szabályzásához. (Speed signal to volume control, vagy Speed-dependent volume adaptation)
Link1
Link2
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2015
(#) McDeath válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 12, 2015 /
 
Köszönöm
(#) krol hozzászólása Jan 17, 2015 /
 
Sziasztok!Ma kaptam egy használt usb-s fejegységet (Lenco CS-321), amelyet szerettem volna beszerelni az autómba. Kivettem a régi Sonyt, amely még kazettás magnóval volt ellátva. Annak rendje és módja szerint kihúztam a csatlakozókat, rányomtam a Lenco-ra, semmi. Ellenőriztem a 10 A biztit, az ok, újra dugtam, semmi. Vissza a Sonyt, működött. Újra a Lenco, semmi. Felhívtam a havert, akitől kaptam a cuccot, azt mondta, hogy neki működött. Már arra is gondoltam, hogy amikor ő kivette az autójából, lehetett valamilyen rövidzárlat, és annyi a cuccnak?
Valakinek ötlete esetleg? Inhouse szerinted? A válaszokat köszönve szép estét mindenkinek!
(#) sufni-tunning válasza krol hozzászólására (») Jan 18, 2015 /
 
Nézd meg a bekötést.
Elképzelhetőnek tartom, hogy a Tiedben nem az a magnó lábkiosztása , mint a haverod autójában az ISO csatlakozó.
Próba képpen ha visszarakod a "régi" rádiót, akkor az "újra" működik-e?
Biztosítékot a kocsiban is érdemes megnézni, főleg ha a bekötés nem szabványos ISO (és valaki kötötte rá, akár a Te autódba, akár a haverod magnójára.)
(#) Inhouse válasza krol hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
Meg kellene nézni az ISO bekötést, hogy minden rendben van-e? Test, állandó +12V, és gyújtás. Ha igen, akkor mennie kell, ha nem megy, akkor ott van a hiba a rádióban.
(#) krol válasza sufni-tunning hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
A régit visszatéve, azzal minden ok! Jelenleg is az szól benne. Köszi a tippet!
(#) sufni-tunning válasza krol hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
Akkor a magnó bekötése, vagy működőképtelensége lehet a baj.
Mindenképpen nézd meg a bekötést.
(#) krol válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
Műszerrel megnéztem, minden rendben volt. Újra rádugtam, és kilőtt egy 15 A-os biztit. Azt kicseréltem, és visszatettem a régi rádiót. Működik. Az "újra" rádugtam egy ISO csatlakozót, és stabil (CB rádióhoz használt) 12 V-os tápegységgel is kipróbáltam. Eredménytelenül.
Köszönöm a tippet!
(#) krol válasza sufni-tunning hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
Hát ezt egy elektroműszerész ismerősöm fogja megejteni. Köszönöm a gyors reakciódat! Az eredményről majd beszámolok! További szép estét!
(#) sufni-tunning válasza krol hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
Ha az autóban egy biztosíték "kiugrott", akkor ott vagy zárlat van, vagy rossz a bekötés ami szintén felfogható zárlatnak, meg kell nézni, kizárni a bekötés hibáját, vagy benne ment el valami. véleményem szerint
(#) krol hozzászólása Jan 19, 2015 /
 
Inhouse! Még valami. Az autóm egy '98-as Suzuki Swift. Az eddigi rádióim úgy voltak (vannak ) bekötve, hogy álló helyzetben, a gyújtás ráadása nélkül is üzemelnek. Az ISO csatlakozók előtt lengőbiztik vannak. Ez már berhelés, vagy gyári kivezetés? A biztosítéktáblán is a megadott (rádió, belső fény stb.) 15 A-os biztosítékot csapta ki.
Következő: »»   16 / 24
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem