Fórum témák
» Több friss téma |
Ha erre http://www.d-audio.hu/category_53/product_813/product_info.html gondolsz, azt motoron felejsd el, mert dupla tápfeszültség kell neki. (+12v, 0 és -12v)
Sziasztok
Nekem a leges legegyszerűbb megoldás kellene nyák tervvel vezetékes duplex hangátvitelhez motoron. Egy dolog kell nekem erős tiszta hang mind2 félnél és ne keljen gombokat nyomkodni mert az bizonyos esetben kivitelezhetetlen . Magyarán mikrofon fülhallgató mind2 félnél és tisztán érthetően akár egymás szavába is vágva pletykálhassunk. Az elérhető áru boltiak igen halkan működnek. Előre is köszönöm Üdv alika
Ha jól látom, elkészült, jól működő művekről nemigen lehet itt a topikban olvasni, így lehet, hogy jobban jársz, ha veszel egy "gyári" megoldást...
A dealextreme oldalán két egységből álló szett 92$-os áron van (és egyben BT telefon kihangosító is!), ami mostanság kb. 17000Ft. Az egy darabos készlethez feltöltött képeknél láthatod a használati útmutatóját.
Más de ide passzoló dolog
Került hozzám egy silvercrest H-3167 motoros átbeszélő készülék aminek oltári nagy gondja hogy iszonyú halk . Csupa smd a cucc meg van benne 2 poti , esetleg ezek érték módosítására tippelnék , esetleg kicsi erősítő építése közé vagy bármilyen tipp érdekelne ! Tippeket előre is köszönöm üdv alika
Szervusztok,
Bár látom eléggé áll a téma, ám a szezon mégis közeleg Motoros vagyok és júliusra egy rövidebb túrára megyünk 6-an. 2 motorkerékpár és egy autó. Mindkét motoron lesz utas, így 2+2+1(2) a felállás. Mivel a neten talált és nézegetett jószágoknak szinte mindnek van valami hibája, így gondoltam, hogy a sokat olvasott közösséghez fordulok. A cél az lenne, hogy Mono készülékek alkalmazásával megoldott legyen motoros és utasa valamint a motoros és motoros(vagy autós) közti kommunikáció, akár 200-300m távolság esetén is. Első körben amit találtam az a full duplex intercom... Az alábbi linken: Low cost intercom és Full duplex Intercom Ezek közül bármelyik megfelel a motoros és utasa kommunikációra. Gyakorlatilag ezzel akár az első kérdéskör le is zárható. Ám a második kérdéskör a nehezebb. A cél, hogy a 6 személy mintha "egy járműben ülne" legyen képes kommunikálni. Tehát a csatornák egymás között folyamatosan nyitottak és a kapcsolat állandó. Ami szükséges, az az adott járművön belüli motoros és utasa által megtehető privát beszélgetés lehetősége. Ekkor az adott motoron a "mikrofon némítás" egy gombbal elvégezhető legyen, ám a másik motoros beszélgetése hallható maradjon (amíg ő is nem némítja a mikrofonját hasonló módon). Van e erre valami könnyen és gyorsan és olcsón megépíthető létforma, vagy a felsorolt háromból, most választhatok kettőt?
Az első kérdéskörben érdekelne, hogyan oldod meg a készülékek közötti 2-300m-es vezetéket haladás közben. Ha valahogy sikerül is, mit szólnak hozzá a többi közlekedők?
Üdv!
Magam is sok mindent szeretek magam elkészíteni. Múltkorában megkeresett egy kollégám ilyen hang vezérelt rendszer ügyben, mi mennyi. Utánanéztem, aztán adtam egy címet a kollégámnak, postával együtt volt 4ezer alatt, egy egyszerű hallgató+mikrofonokkal együtt, bedobozolva.. Na ezt nem érdemes otthon kitalálni...
A mai nap legjobb kérdése
De az utas-sofőr kérdést tisztázza A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2015
A troliknál van hasonló fizikai megoldás...Itt a hangátvitelre kellene kiépíteni egy felsővezetéket...
3 telefon, 3 előfizetés, 1 konferencia hívás. És minden megoldva. (Plussz a kiegészítők)
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2015
Gondolom, a motorokon nem probléma egy mikrofont fülhallgató szintre erősíteni - ilyen egységből kell 4db. Ahhoz, hogy az autó felé is két irányú élő átvitel legyen, két külön csatornán üzemelő adó-vevő páros kell. A motoron mindkét hallgató erősítőjébe be kell keverni a vevő hangját, az adót pedig mindkét mikrofon jelével kell meghajtani.
Ha bejön a képbe harmadiknak még egy motor, akkor az adó-vevők száma megháromszorozódik...
Motoron a legnagyobb probléma a menetszél és a külső zajok elnyomása. Ezért az ilyen telefonoknál két mikrofont használnak , egyet a beszédre és egyet a külső zajokra , a zaj mikrofon jelét invertálják és kivonják a beszédmikrofon jeléből , így csak a tisztán érthető beszéd marad zajok nélkül .
Köszönöm a segítséget, azt hiszem akkor az előtted szólókat nem veszem nagyon figyelembe, mert vagy nem fogalmaztam elég egyértelműen, vagy csak jó volt viccelődni
Az elképzelésemhez idehaza kinéztem 2 fajta adó-vevőt... Bővebben: Link (mert máshol is feltettem a kérdést... Köszönöm a segítséget előre is.
Amit én írtam az nem vicc , érdemes átgondolnod ,enélkül érthetetlen lesz a beszédhang ...
Létezik kifejezetten motoros intercom PMR készülékekkel. Mindegyiknek van VOX funkciója, és van sisakba építhető mikrofon hallgató készlete.
Van bizony, és alig adnak vissza a 100ezerből, ha veszi az ember...
Ezesetben fusizni nem nagyon érdemes, mert a gyári bevizsgált biztonságtechnikai megoldásokat, kivitelt tartalmaznak, ami egy bukás esetén minimalizálja a sérülést, de legfőképp a felelősséget.
Építkezéseken, stb. helyeken ajánlott, valóban profi cuccok, csak pénz kérdés és sabil.
Gyanúm szerint nem sokan választják az amatőr kollégáink közül...
Amit kaqukk írt, az természetesen így van - már a rally autóban is szinte lehetetlen a kommunikáció olyan áramkörökkel, amit a linken mutatsz.
Az, hogy milyen PMR készüléket használsz, szinte mindegy, mert a csatornakiosztás szabványos. A leírt elváráshoz akár olyan is megfelel(het), aminek az adója hibás, 3db pedig vevő hibás... Mert: kell egy adó a kocsiba, mondjuk a Ch1-en, ehhez 2 vevő a 2 motorra - így a kocsit mindenki hallja, kell egy adó motor1-re Ch2-n, ehhez vevők a motor2-n és a kocsiban egy adó motor2-re Ch3-on, ehhez vevők a motor1-en és a kocsiban. Így lehet a legnagyobb káoszt elérni: mindenki hall mindenkit - folyamatosan. Aki magát nem akarja hallatni, az kikapcsolhatja az adőját - adott esetekben a vevő kikapcsolására is szükség lehet az egymás közti világos beszélgetéshez. Tehát kelleni fog még - legalább a motorokra - valami "Control box", amivel a fenti műveletek egyszerűen elvégezhetőek - kapcsolókkal, potméterekkel. A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2015
Zolika és zoszka frapáns válaszára céloztam, amikor azt írtam, hogy nincs mit reagálni rá, nem akarták jól érteni a kérdést
Motoros intercom: Akárhol nézed meg az épkézláb intercomokat, csak darabja 20eHUF-nál indul. És valahogy nem tudom azt elképzelni, hogy egy sisak szélébe épített kb 50*20*30-as kütyü képes legyen kilométerekre ellátni (bár nekem erre nincs szükségem, mert elég pár száz méter, mint írtam is) Biztonság: Mivel nem szándékozom a készüléket a sisakomba építeni, így nem is tudom egyáltalán min és hogyan merült fel ez a kérdés. A legtöbb motoros (vezető és utasa közti vezetékes) intercom vezetékes az adott járművön belül. Egyszerűen nem éri meg vezeték nélküli módon használni. Ezekhez való headset-ek 2000HUF áron bárhol megvásárolhatóak. Én is ilyet tervezek venni a célra. Annyi kiegészítéssel, hogy a zajszűréshez fog kelleni még egy mikrofon. Tehát kimondhatjuk, hogy biztonság terén, egy övre csíptetett eszköz egy amúgy is ilyen célra tervezett fülessel, gyakorlatilag nem okoz veszélyt. Jelenleg netes nézelődéseim alkalmával még két rádió került lehetséges forrásként elém. Azért kettő, mert kiderült, hogy az autós kollega autópályán kíván menni inkább, hogy hamarabb el tudja foglalni a szállást és a kajákat ki tudja pakolni. Így a kommunikáció köre 1-el csökkent. Tehát a cél immáron a két motor közti kommunikáció, letiltható kimeneti mikrofonnal és folyamatos kapcsolattal. Mert mint említettem, a vezető és utasa közti kommunikáció szerintem ezzel a kát kapcsolással amit linkeltem, egy zavarszűrés beépítésével megoldható.
Idézet: „Mivel nem szándékozom a készüléket a sisakomba építeni,” Ezzel van egy kis gond. A füled, meg a szád is a sisakban van. Ahhoz, hogy komunikálni tudjál, vagy beépíted a sisakba a mikrofont, és a hallgatót, vagy megállsz, és leveszed a sisakot. Az a kis "kütyü" amit linkeltem, az direkt erre van kitalálva, a képen látszik, hogy mi mindent csatlakoztathatsz rá. Nem a sisakba épített dolgokkal szólnak néháy km -re, hanem az öveden, (vagy a motorra épített) levő PMR adó vevő. Azért van két head set -je, hogy mindkét motoron utazó benne legyen a rendszerben. Lehet nem olcsó, de azért nem 100 e. Persze, ha magad is meg tudnád csinálni, akkor már kész is lenne, és nem kérnél segítséget. De ne gondold azt, hogyha magad készítenéd el, olcsóbban jönnél ki, viszont szembesülnél olya nem egyszerű problémákkal mint az adóvevő korrekt vezérlése, zajelnyomás. A több km re haladó autóval a kapcsolat elég problémás, amit használhatsz, az a mobiltelefon. Ha egyedi rádiós kapcsolatot szeretnél, annak megoldása egy nagykiterjedésű rádió hálózat telepítése lenne, de az már nemis 100 e, hanem milliós kategória. De Te tudod, hogy mi ér többet. A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2015
Pontosan értettem mit szeretnél. Én is motorozok, túrázok és van kommunikáció köztünk Nem két jármű, hanem 30-40 között. A sofőr és utasa közti beszélgetés egyszerű eszközökkel megoldható, de akár külön eszköz nélkül sem gond. Kinek mi az igénye. Nekem nem kell így az enyémbe nincs ilyen kom. Ami biztos mindenkinek van, az a rádió jó pár csatornával, amiből nem feltétlen van mindenki ugyan azon. Minden rádióhoz van egy sisak szett, amit a sisakba építesz. Kétféleképp kommunikálhatsz. Vagy nyomsz egy kormányra szerelhető gombot (adják a szetthez) vagy automatikusan átkapcsol adásra a rádió, ha beszélsz. Teljesen élhetetlen és zavaró ha állandóan hallod ami a háttérben megy, és nem utolsó sorban veszélyes is mert elvonja a figyelmed a folyamatos beszéd. Ez nem egy vonat, hogy leülsz beszélgetsz és közben nézel ki az ablakon.
Ha közölni akarsz valamit a többiekkel, akkor van rá lehetőséged, de az hogy traccspartit akarj csinálni egy motorozásból, motorozás közben az badarság és mint mondottam életveszélyes is. Volt olyan aki rosszul állította be a kütyüjét és folyamatos adásban volt. Kb 5 perc után majdnem letéptük a szerencsétlen srác fejét, mert annyira zavaró volt. Semmiképp nem ajánlom ezt a fajta mindenki hall mindenkit megoldást. A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2015
Köszönöm.
Ilyen tapasztalatra volt szükségem, hogy érthetővé váljon a probléma. Egy barátom, akit a másik fórumon meg is említek, azt javasolta, hogy úgyis fekszik neki otthon 2pár VOX képes rádiója. Vigyem el a hétvégére mind a kettőt és nézzem meg melyikkel leszek barátságba. És csak ezért az egy túráért ne verjem magam teljesen felesleges költségekbe. Azt amelyik nálam jobban teljesít, azt vihetem magammal, így "csak" az első tétel beszerzésére kell koncentrálnom. Ami viszont már a fillére kategóriába tartozik. Köszönöm a fórum segítségét és hogy rávilágítottatok a lehetséges problémákra, s ezzel komoly összegeket és nem utolsó sorban időt spóroltatok meg nekem. Ha bárki úgy érezte volna, hogy nem helyesen viselkedtem, vagy megsértettem, akkor itt egyúttal kérek elnézést érte, nem mindig szalonképes a modorom sajnos. Ha szerintetek is megfelel a gyári kis rádió kontra gyári interkom összekötése VOX funkcióval, akkor kérlek jelezzetek vissza, hogy nekiláthassak a beszerzéseknek.
Szerintem teljesen jó... a sisakszettet ne felejtsd ki. Rádiókhoz vox-gombbal lehet kapni pár ezer froncsiért.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |