Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   129 / 195
(#) Feri3 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
AUMO92428
(#) Mooolni hozzászólása Ápr 1, 2015 /
 
Sziasztok. Olvasgattam már itt a dolgokat, sok jó dolgot tudtam meg de most lenne 2-3 kérdésem amire nem találtam még választ.
2001-es skoda octávia combim van, 1.9 tdi 90 LE
1. Valaki már kérdezte is visszább, de választ nem találtam rá...
Van olyan hogy áll az autó otthon ház előtt, és lenullázza a megtett km-et meg az órát. Pl. múlt vasárnap. Utána megyek városba pityog 3at és menet közben megint lenullázta a km-t és az időt. elmentem 1 hetet az országba kb 350 kmet, haza érek áll a ház előtt az autó és este beülök látom megint minden nulla... Kb szeptemberbe csinálta ugyanezt 2-3 szor, azóta, csak most. Erre szeretnék vmi okosságot találni :/
2. Kiérek városból, megyek kb 80al, felkapcsolom a lámpát, erre beugrik egy pillanatra az ABS sárga jele és a kézifék jele és becsipog mintha be lenne húzva, valamint egy pillanatra befogott a fék is.
3. A bal első ajtóm nagyon nyekereg... van ennek vmi állítási lehetősége? sajnos messze van jó szervíz, a környéken meg azt mondták nem tudnak vele mit csinálni.
Előre is köszönöm a válaszokat!!
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2015
(#) zolika60 válasza Mooolni hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
Például itt van szó műszeregység hibáról. A jelenség más, de gyanítom a megoldás hasonló. Meg kell keresni a rossz forrasztást az egységben. Ez már az ólommentes világ.
(#) kzozo válasza Mooolni hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
A 2. pontra: Nézd meg az akksi és a generátor kábeleit, testkábeleket. Nagyáramú fogyasztó felkapcsolásakor a feszültség leesik, az ABS lámpa emiatt is világíthat. Nekem pont ez volt, az akku testkábelén kb 2V esett néha, egy kontakthiba miatt.
Ha olvasol egy hibakódot, lehet hogy lesz egy "Alacsony feszültség" hiba.
(#) Amarton válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
Ólommentes, de nem 2001-ben.
Műszerfalak esetén 2011-től vezették be az ólommentes technikát.
(#) VIM válasza Feri3 hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
Szia! Azt írod, hogy csak hidegen van indítási problémád ami arra enged következtetni, hogy valami levegős fals szívás van a rendszerben. Ez lehet a csövek elöregedésénél a bilincseknél, de lehet valamelyik visszacsapó szelep vagy a kombinált szelep hibája is. A turbó miatt kissé összetettebb a levegős rendszere és ez magában hordozza a csöveinek öregedésével azok kirepedését esetleges elrakódását (kartergáz szivattyú, "Y" alakú csövecske). Nem tudom felsorolni az összes elágazást, toldást, hogy mit érdemes nagyon szemügyre venni, mert nagyon zsúfolt a motortér és ami első ránézésre nem látszik a felső csöveken az akkor nagyobb figyelmet érdemelne a vizsgálódás során alul.
(#) s110l hozzászólása Ápr 3, 2015 /
 
Sziasztok!
Volna egy 2005-ös 1,6 BFQ motorkódos, benzin-gáz üzemű Octaviám. Elég gyakran kapok hibát szegény keverékre (P0171), meg néha lambdaszonda hibára (P0139).
Azt már kitapasztaltam ha benzinnel indítok és leállítás előtt is pár km-t benzinnel megyek, akkor mintha csökkenne a hibák száma, de ezt még hosszabb távon kell ellenőriznem.
A másik dolog, ami időközönként előjön, h lefullad a motor. Jön egy kanyar, fékezek, kuplung ki, váltanék vissza, erre érzem, h kapaszkodni kell a kormányba, mert nincs szervó. Újraindít és megy mintha mi sem történt volna.
(#) VIM válasza s110l hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
Szia! Nem tudom van-e a két üzem közt szoros összefüggés ezzel kapcsolatban de arra panaszkodik a motorvezérlő, hogy hatástalan a lambda fűtése "ezért" lassú a válaszjele. Vannak olyan szondák amelyekben ott a referencia érték a csatlakozónál a dugasz nyakánál. A kontaktust lehetne megnézni, hogy rendben van-e. A P0171 a szegényes, sovány keverék volna és az összes levegős részt megemlíti hibaforrásként, plusz az üza. nyomást és injektort is említ hibalehetőségnek. A javaslat az volna, mint mindenki másnak, hogy a levegős részt kellene legelőször is nagyon tüzetesen átnézni, elöregedett esetleg kitöredezett csövek, laza kötések, repedések után kutatni. Az EGR öt vezetékes potenciométeres kivitelű (összetett, talán túl kormos). Nem elfelejteni a kórmányszervó olajnyomás kapcsolóját is megnézni, mert a leállásokért az szokott felelni sok esetben és az esetedben csak "kuplungolásnál" van leállás, mikor alapjáratra kellene állnia a motornak.

BFQ P0139.JPG
    
(#) s110l válasza VIM hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
Szia!
Köszi a segítséget, bíztam benned!
Majd akkor körbenézek, hol szívhat falsot, meg az EGR-t sem árthat kitakarítani.
Köszi a nyomáskapcsolós ötletet! Tudom pofátlan vagyok, de esetleg egy gyári számot tudsz hozzá adni? :S
Még egyszer köszi!!!
(#) Bzsuzsi94 hozzászólása Ápr 4, 2015 /
 
Sziasztok ismét én! Az eddig adott tanácsokat köszönöm szépen és meg is fogadtuk de nincs változás. Így arra merünk következtetni hogy a motorral lehet valami gond. A kérdésem az hogy ilyen esetben mi a teendő? Hogy lehet az ajtót szóra bírni és kinyitni? A válaszokat ismételten előre is köszönöm
(#) petya84b hozzászólása Ápr 4, 2015 /
 
Egy 2005-ös BGU motorkódos 1.6-os Seat Altea néha menet közben gázadásra rángatni kezd. Ha elveszem a gázt majd újra nyomom akkor nem rángat. Mitől lehet ez? Olyat is csinált már hogy pl benyomtam a tempomatot és ha épp egyenetlen az út akkor elkezd rángatni és nem áll vissza egyenletes járásra (mintha 100-200 fordulatot ugrálna), mivel próbálja tartani azt a sebességet amire beállítottam. Mire kellene gyanakodnom? EGR, folytószelep tisztítva volt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2015
(#) VIM válasza Bzsuzsi94 hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
Akkor nem marad más hátra, mint az akku saru levétele és a belső kilincs meghúzása. Egyszerűen nem találok más áramtalanító megoldást, biztosítékot a rajzokon sem. A mechanikus része pedig az említett módon oldható a belső kilincset működtetve de kissé erőltetni kell a húzást, mert hosszú az áttétel a reteszig. Egy motorhibás darabon oldható ezzel a megoldással a retesz.
(#) VIM válasza petya84b hozzászólására (») Ápr 4, 2015 /
 
Szia! A képek között találni motorvezérlőről rajzot ha meg akarod nézni a főbb darabokat. Első gondolatom talán az EGR lenne, talán kormos lehet és megragad, felakad néha. Ez a darab amúgy is ötvezetékes, potméteres. No és a levegős dolgok, csövek épsége nagyon fontos.
(#) Hosszulabu hozzászólása Ápr 5, 2015 /
 
Sziasztok
Ismét van egy kicsi aprócska, de annál bosszantóbb gondom !
Octavia I , AKL, 1999.
Az inmobilizel időnként nem ismeri fel a kulcsot, villog.
Úgy szoktam életet lehelni bele hogy nyitom zárom a központizárat a vezetőajtón a gombokkal, megjavul, de valószinű hogy ennek semmi köze a problémához.
Találkoztatok már ilyennel ?
Néha 5-10 percet is vacakolni kell.
Köszönöm a válasz!
(#) petya84b válasza VIM hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Az EGR ki lett tisztítva.
(#) Amarton válasza Hosszulabu hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Vagy műszerfalban az IMMO IC kezd meghalni, vagy az olvasótekercs kontakthibás a gyújtáskapcsolóban.
Mindkét kulccsal ugyan azt csinálja?
(#) Hosszulabu válasza Amarton hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Igen, sajnos
(#) atus1981 hozzászólása Ápr 5, 2015 /
 
Sziasztok!
Nem skoda octavia, de készült ebbe is AEH motor.
A probléma az, hogy egyik napról a másikra elment a töltés. Vagyis tegnap még autóztam, ma meg nem indult el. Aksi 10 volt alatt. Betoltuk, járt a motor, de az aksi 9 volt fölé nem ment. Töltés lámpa ma nem aludt el, tegnap még semmi hiba nem volt, vagyis nem vettem észre.
Biztosítékok, aksi pozitív és testelés rendben.
Kérdésem, hogy meg-e lehet oldani generátor vásárlás nélkül a dolgot, vagy mindenképpen vennem kell egy másikat?
Köszi.
(#) Amarton válasza Hosszulabu hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Akkor hajlítsd szét az immo tekrecs csatlakozóját, hogy jobb legyen a kontakt.
Ha ezután is jelen lesz a hiba, akkor keress fel. Immo chipet tudok neked cserélni a műszerfalban.

Még lehet az is, hogy már volt szétszedve a műszerfal. Ha szakszerűtlenüsl szedik szét és valamit megsértenek, illetve ESD-t kap a műszerfal, akkor ez is lehet a kiváltó ok.
(#) Amarton válasza atus1981 hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Ahány fajta generátor, annyi fajta fesz-szabályzóval szerelték. Ha 2008 utáni az autó, akkor abban már a hybrid szabályzók vannak, amiket nem lehet szétszedni, cserélni azonban igen. 10-30 Ft körül van az ára.
(#) atus1981 válasza Amarton hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Ez 97-es és nagykernél lehet kapni külön feszültségszabályzót és egyenirányítót is. A képek alapján fesz.-szabályzóban van két szénkefe.
Mellékelem a képeket.
(#) VIM válasza atus1981 hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Szia! Az akkumulátorok többsége így szokta megadni magát. Ha az akkut nem lehet feltölteni, állandó a töltőáram nagysága és ez nem csökken az idő előrehaladtával, szinte biztos, hogy zárlatos. Az előző napi autózás alkalmával, menet közben is mutatkozni kellett volna a töltéssel kapcsolatos hibának de csak a következő indításkor derült ki a hiba. Betolni NEM volna szabad, mert ha el nem égett üzemanyag kerül a katalizátorba akkor az ott fog elégni és kész a baj. Egy másik akkuval kellene megnézni, hogy a töltéssel kapcsolatos anomáliák fennállnak-e. A 10V alatti akkufesz annyira alacsony a motorvezérlőnek, hogy a beindulás is kétes még tolással is.
(#) atus1981 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Üdv!
Amikor levettem a sarut és megmértem, akkor ment felfelé a feszültség 10V fölé. Szerintem ha lenne töltés, akkor a betolás után is 10 volt felett kellett volna legyen fesz. Viszont járó motornál meg csak 9V alatt maradt, holott gyakran méregettem az akkufeszt és alapjáraton is 13,5 környékén volt, tehát volt töltés.
Mindenesetre megnézem egy másik aksival.
(#) VIM válasza s110l hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Az 1J0 919 081 számon érhető el és 28/40báros nyomásőrről van szó.
(#) VIM válasza atus1981 hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Próbáld meg feltölteni az akkut és csak utána mond azt, hogy rossz a töltés.
(#) atus1981 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Eddig minden jel arra utal, hogy igazad van...
Most töltöm az akksit, de csak olyan töltőm van itthon, ami 2A-t tud 14 volton...
Felhoztam 10,2V-tal, rátettem töltőre és 2 perc alatt már 13V a fesz, pedig csak 2A megy bele...
Jah, és 72Ah-s kapacitású.
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2015
(#) petya84b hozzászólása Ápr 5, 2015 /
 
Ezekhez a robbantott ábrás képekhez milyen progival lehet hozzáférni?
(#) atus1981 válasza petya84b hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
ETKA.
(#) petya84b válasza atus1981 hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Online vagy telepítős verzió?
(#) atus1981 válasza petya84b hozzászólására (») Ápr 5, 2015 /
 
Nekem telepítve van, így magyarul is tud...
Következő: »»   129 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem