Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Most egy másik akksival simán indult, töltés 800-as fordulaton 13,5V, 1200-on 14,4V.
Viszont lekapcsolva mindent, ajtók becsukva, 50mA-t mérek a műszeremen, amit nem értek mi lehet...
Még jó, hogy nem szedted szét a generátort. Az 50mA az nem sok de az 500-at azt már keresni kellene, hogy mi okozza. Talán a műszer egység lehet és a készenléti elektronika.
Nincs esetleg utólagos riasztó vagy fejegység? Azok szeretnek fogyasztani. Érdemes lenne 1-2 perc után mérni, mert a vezérlők ennyi idő után mennek el sleep modba. Ezután lehet reálisan nyugalmi áramot mérni.
A műszert át kell söntölni pár percig árammérő állásban, majd kivenni a söntöt, hogy ne szakadjon meg az áramkör.
Van benne utólagos riasztó, de az nincs élesítve, mert akkor nem tudom felnyitni a géptetőt...
A fejegység jól van bekötve, annak idején meg kellett fordítanom a fix12V-t a gyújtáséval, mert a gyári meg pont fordítva volt a mostanihoz képest... Holnap kiderül, hogy az 50mA mennyit számít. Azt még megmértem, hogy az aksi 12,5V feszt adott, amikor mértem az áramot. 20A-s méréshatáron tudtam csak megmérni az áramot, ezért jó ötletnek tartom a söntöt, így majd pár perc múlva tudok kisebb méréshatáron mérni, pontosabban.
Holnap jobban ráérek méregetni. Ma az aksit hajtottam, hogy tényleg ki tudjam zárni a generátor hibát, bár az érdekes, hogy leállítás után egyszer 13.8V a fesz, egyszer meg 12,5V...
Ugyanaz az 50mA terheléssel...
Gondolom a két mérés között eltelik egy kis idő.
Ezt most nem értem. Ha álló motornál csökken ilyen mértékben a feszültség, mondjuk egy fél óra alatt, az normális jelenség, egy közepes állapotú akkunál. Viszont, ha menet közben,akkor ott erősen hiba van.
Nincs infóm az aksi előéletéről, viszont ma reggel éppen beindította a motort...
Mindkétszer leállítás után mértem közvetlen. Holnap beépítek egy feszmérőt direktbe, hogy menet közben is láthassam a töltés mértékét...
Szia! Ha az akkukról beszélgetünk akkor konkrétan írd már meg, hogy melyikről van szó (a kocsi saját akkujáról vagy a kölcsönkapottról), mert el fogunk tévedni. Ugye ez a kocsi 1.6-os motorral szerelt típus az AEH-ból ítélve a vw csoport autói közül és ezek 55Ah kapacitású akkuktól felfelé vannak indítva. A régi problémás akku töltőre kapcsolása érdekes értékeket produkál (10.2V-ról 2perc után 13V, max.2A-rel töltve 14V-ról) Nekem úgy tűnik mintha az akku lemezei el volnának szulfátosodva, fel vannak keményedve. Arról viszont nem írsz, hogy a töltést hogyan veszi, az áramerősség csökken-e a töltő kapocsfeszültségének elérésével. A másik akkuról nem írtál semmit, még kapacitást sem de ha nem nagyon volt használva az is nehezen fogja tudni beindítani az 1.6-os motort így látatlanban is. Egy ledes tesztert vagy kisebb digitális multimétert ráköthetsz a szivargyújtóra és figyelheted az állapotot de nem véletlen, hogy nem építenek ilyen kütyüt a kocsiba, mikor már indításnál "leteszteli" a motorvezérlő az akkut és nem fog indulni a kocsi ha nincs megfelelő nagyságú kapocsfeszültség már az indítózás alatt sem.
Üdv!
A régi aksi 72Ah-s és hiába töltöttem és ellenőriztem a feszültségét óránként a töltő leválasztása után, mindig 10,5V fesz volt mérhető... Egyértelmű cellazárlat. A kölcsön aksi 41Ah-s, ami nagyon kicsi ehhez a géphez, de ünnepkor ezt tudtam szerezni. Tudomásom szerint a töltést jelző lámpa csak a gerjesztést figyeli és ha megvan, akkor elalszik. Azért szeretném figyelni az aksi, illetve a rendszer feszültségét, hogy ne kerüljek megint ilyen kellemetlen helyzetbe... Láthatom a töltést vagy a nem létét...
Az új akku beszerzését nem kerülheted el ha használni akarod a kocsit, az akkura pedig kb. 3év futamidő van kalibrálva (addig nem kell nézni semmit rajta). Nem a töltéseddel volt a baj hanem az akkuval, így nem értem az aggodalmadat továbbra sem. A lámpa továbbra is tájékoztatni fog az esetleges töltéshiányról ha arról van szó. Nyugi van, ne bonyolítsd túl a dolgokat ha nem muszáj.
Sziasztok!
Most vettem egy 99-es octavia kombit ahf-s motorral. Lesz vele munka rendesen az biztos. MAF szenzor elvileg nem jó, bedobta a 17552 hibakódot. Azt szeretném kimérni, hogy tényleg azzal van-e gond, mert elég újszerű. Első körben megpróbáltam felrakni otthon az autodatat, majd a barátját, de fél nap után meguntam. Szóval tőletek kérdezném milyen értékeket kellene mérnem. Jelenleg az autó gyenge, kb 80-ig mondhatjuk azt, hogy húz utána már csak vánszorog a mutató. Igaz a turbó tengelye is lóg, illetve kifúj a kipufogó gáz körnél a flexicső. Ja és kb 2 sec-et inditózik mire elkapja, ezt hidegen, melegen ugyan úgy, lehet izzító gyertya? Illetve ami még zavar, hogy kb 6-7 km megtétele után áll be a motor hőmérséklete állandóra, de akkor a mutató inkább 1/4-nél van, mint középen, tud ilyet csinálni a jeladó? Holnap ha hazaérek azért megint nekirugaszkodok a telepítésnek, addig is köszi előre is a segítséget. Máté A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2015
Szia! Nem akarlak elszomorítani de az "autodatával" ennél a hibakörnél nem sokra mész. Talán van némi infó benne és utalás a gyenge motorra de konkrét megoldások nincsenek. Az "etka" az inkább részletes infót ad az alkatrészekről és ha ezekre rákeresel, már "dőlnek" az oldalak. Ez az 1.9-es tdi motor a vw csoport más kocsijába is belekerült és pl. ITT (lefordítva az oldalt), elég jól leírnak mindent, hogy miket kell kicserélni és átnézni a levegős rendszerben (mert elég összetett csövezésű) a turbó nyomásszabályzóját is beleértve. Nem lesz egyszerű feladat végigzongorázni az egészet. Új vagy felújított turbót már adnak ennyiért, vagy még talán EZ az elérhetőség sem rossz.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2015
Őszinte Hálám
Megnézem, lehet hogy tényleg csak kontakthiba .
Vettem is ma egy 70Ah-s és 640A indtóáramút... Remélem e tovább bírja, mint másfél év..
A cellazárlatos aksival a MÉH telepen kívül még mit lehet kezdeni? Esetleg átalakított inverterbe?
Ha kis távolságokon használod az autót. Pl. 10-20km reggelente, teljesen felesleges nagy akkumulátor, mert csak elszulfátosodik.
Nekem Exide van 44Ah és 520A indítóáram. Én azért raktam bele kicsit, mert legtöbbször kicsi a távolság is. Hétvégéken pedig 100km-es utak. Ekkor fel tud töltődni rendesen.
Kis távolságokat használom városban, viszont ez volt "jóárasítva"
Köszi a gyors, kimerítő vàlaszt. Az etka-t a héten beszerzem. Maguk a csövek nagyjából megvannak merre mennek, mert a töltőoldalt szétkaptam, viszonylag kipucoltam az olajat belőlle. Azt hiszem első körben a kipufogó gáznál ami van flexi cső azt kicserélem, mert tuti kifúj. Viszont az érdekelne, hogy a MAF szenzort miként lehet kimérni, hogy tényleg rossz-e? Illetve és/vagy elektromos rajzokat milyen programban találok? Amit eddig találtam abban csak a komfort elektronika van benne, világítás, de semmi olyan ami nekem kéne.
A turbót mindenképp a következő hónapra hagyom. Illetve még egy kérdés, van 2 gyári kulcsom. Egyik láthatóan beázott, nem működik. A másik működik, de csak nagyon közelről, vadonat elemekkel. (2db cr2025, ilyen volt a rosszban) illetve a két elemet sorba, vagy párhuzamosan kell belerakni? Mert a két kulcsnak különböző elemtartója van. Így belegondolva ahogy most benne vannak az egyik elemet rövidrezártam. Ma nem sikerült sajnos gép elé kerülnöm, de átfutottam a linkeket, ígéretesnek tűnik a tdi fórum, a turbó se olyan vészesen drága, de ha lehet inkább ezt ujjíttatnám, talán olcsóbb. Holnap, ha más nem telefonról átnyálazok mindent alaposan.
A fellelhető információk képekben. Az elemeket simán egymásra rakva, sorba kell betenni, így lesz belőle 6V. Az egyik elemtartóban az elemek közé tartozik egy kontaktus javító lemezke, ami "tüskés" felületű. A többiről majd legközelebb.
Sziasztok!
Octavia I 2004 BFQ. Légcsák ellenörző lámpa nem alszik el. Eddig nem volt vele gondom , tudom a vezérlés ezt akkor jelzi ha hibát észlel. Van valahol biztosítékja vagy kapcsolója ?? Előre is : Köszönöm a segitséget.
6V-al tényleg sokkal jobban működik a kulcs
Viszont a MAF-on lévő csatlakozó nem olyan ami a képen szerepel, hanem 5 pin-es, az utolsó ráadásül üres, és egy sorban vannak a vezetékek. Igaz jelenleg úgy tűnik megoldódik a dolog, mert találtam egy olyan ismerőst aki benne van ezekbe a motorokban, egyszerűbb, ha átnézi, illetve amit a fentebb linkelt fórumban írtak, hogy lehúzott csatival mit csinál azt is kipróbálom, köszönöm a segítséget. Illetve annyi plusz infóm van, hogy a MAF szenzort fölösleges mérni, mert a kínai jeladók adhatnak így jó értékeket, de attól még menetkörülmények között nem jók, csak menet közben teszterrel lehet diagnosztizálni. A fejleményekkel jelentkezem, ha lesz megoldás, ha nem.
Hali. Tesó autójába tönkrement az ablakemelő mechanika, elszakadt a bowden, vagy valami ilyesmi, tehát nem elektro probléma. Megrendelte az újat. Mielőtt nem rakta össze 100%osan, még ment. Most hogy össze van rakva, már nem megy. Az az érdekesebb része, hogy totál ami a sofőr ajtóban van elektronika, semmi nem megy.... (hátsó ablakok emelése, lecsukása, visszapillantó forgatása, központi zár zárása, semmi nem működik... Hibás biztosíték nincs... Rajz nélkül néztem a forgatómotor konektorját, volt benne két vastagabb kábel. Gondolom az a +. Mértem is rajta 12V.
Hol lehet a hiba akkor?
Akkor ez is csak 1-2 évet fog elmenni.
Csaknem... Jön a "nagy" autó, abba átteszem. Az dízel, abba jobban kell a nagy aksi.
Kedves Fórumozók!
Skoda Octavia 2 FL autómon olyan problémám van, hogy a hűtőventilátorok az autó megállítása után önálló életet élnek. Saját magától beindítja mindkettőt, van amikor teljesen felpörgeti, van amikor alacsonyabb fordulaton, változó időnkét ismétli meg, van amikor nem csinálja napokig, akkor is csinálja ha már a motor lehűlt. Rettentő bosszantó. Hibakód nincs, villanyszerelőnél voltam, átnézte, szerinte a ventilátort kell kicserélnem( a nagyobbik vezérli a kisebbiket is), abban van a vezérlés. Valaki már tapasztalt ilyet? Nem akarok azonnal beleugrani cserébe, 45 ezer a venti... Hűtőventilátor típusa: 1K0959455EA Köszönöm előre a segítséget. A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2015
Hello,
Nekem ugyan O1 van, de hasonló problémánál a hűtőben levő hőgombát/kapcsolót kellett cserélni. Nem tudom O2-ben van-e ilyen, de ha megvan a motorkód, pontosabban rá lehet keresni mi okozhatja.
Szia! A vezérlője ez volna, mert a ventillátorok csatlakozói ehhez valók. Ennek a vezérlő egységnek szokott "baja" lenni.
Talán még annyit lehetne hozzátenni ehhez a gyári számhoz (mert motorkódot nem írtál), hogy a talált képek alapján elég sok mindent leírnak még erről a jelenségről.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |