Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Vag-com-hex interfész (kábel hibák)
Témaindító: illestibor, idő: Máj 20, 2008
Témakörök:
Már próbáltam áttenni másik portokra, de a VCDS Lite csak is a 3. com porton hajlandó felismerni. (Winows 10).
Másik kérdés, A VCDS Lite 1.2 "okosított" verziót sem szabad netkapcsolattal használni vagy azt már megoldották?
Nem értelek, ha 3. porton felismeri, akkor miért keresel másik portot. Használd azt, amit felismert.
Egyébként a vezérlőpulton megkeresed a 3. portot, rákattintva, a megjelenő legördítős ablakban kiválasztod a megfelelő portot, OK s máris az új porton van. A VCDS lite nem frissíti magát így nem kell az Internettel foglalkozni. Egyébként a WIN10 nem látja vírusosnak.
Mint írtam, hiába állítok be másik portot, a VCDS nem fogadja el, csak a 3.-on.
Pontosítok, Win10-ben a Defender látja vírusosnak, nem is engedi felmásolni, csak ha adddig kikapcsolom. Nincs meg valakinek a 8D0-907-558-B.lbl fájl?
Szia,
A 8D0-907-558-B.lbl egy átirányított címke, a 8D-01.lbl irányitja ezt a cimke számot a 058-907-55x-AEB2.lbl-re. Mellékeltem ha nem lenne benne a labels mappában ez a 2 fájl.
Azt nem tölti be:
Address 01: Engine Labels: None Controller: 8D0 907 558 B Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D02
Fel tudnád tenni valahova az összes cimkefájlt? VCDS Lite 1.2-höz kellene.
Vcds címkék
Az első 10 megás fájl a lite 1.2 címkéi, a második fájlban a legfrisebb 14.10-ből való lbl kiterjesztésű címkék vannak, elvileg minden vcds tudja használni, a hgj mappában a magyarra fordított legfrissebb lbl kiterjesztésű címkéket találod. A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2015
Sziasztok! Volna ismét egy kis probléma amire nem jövök rá sehogy sem. Mindegy, hogy melyik programot futtatom (409.1 vagy a Lite1.2-t) a motorvezérlőn kívül mindent felismernek, pont amire szükség volna azt nem. A kábelben volna a hiba? Ez a "p)( ö03 690 6p)(" jelenik meg és a számsor vándorolni látszik benne és talán nem is azok a számok derülnek ki a következő beolvasáskor. Klasszul felismeri a légzsák, központi zár és a rádió vezérlőket de a motornál azt írja ki, hogy "nem tud szinkronizálódni az adatátviteli sebesség". Ezt is csak a kontroll modul keresőben jeleníti meg a "szelektálóban" nem hajlandó ha a 01-re "lépek". A légzsák vezérlő az nálam pont a kritikus 6Q 909 605 számú de tesztelve nem lett. Meg tudná mondani valaki, hogy miért nem megy ez a dolog? Ez a kábel lehet, hogy kuka?
Szia.
Ott a válasz a belinkelt képen. A keresési sebességgel van gond. állitsd kissebb-re. Régen használtam márezt a verziot, de azt hiszem ugyanott kell ahol a portokat is beállitod. Ezek a verziok nagyon érzékenyek voltak erre , az akku feszültségre , és arra is hogy járt-e a motor vagy sem. Volt , hogy dobták a kapcsolatot is ha beindult a motor. Az "1Z"-s motorvezérlők akkoriban mumusnak számitottak. Nálam csak az eredeti "com"-os változat volt jo, stabilan müködött. Igaz azota a fiok mélyén pihen már évek óta, mivel a Can-t nem kezeli.
Szia! Köszi a választ. Azt nem értem, hogy akkor a motorvezérlő ez ennyire érzékeny volna a kommunikációra? A motor az "1M" volna. A tesztnél ki is írja a sebességet de azt már nem mentettem el, hogy meg tudjam nézni az értékeket de ha jól láttam akkor 2-3ms volt. Nem nagyobbra kellene venni ezt az értéket? Majd meglátom, hogy hol és mit tudok ott állítani. Az is lehet, hogy csak járatni kellett volna a kocsit és az akkufezsültség aránya jobb lett volna úgy töltésen.
Igen érzékeny, de inkább a progi ami nyüglődik emiatt.
egyszoval a keresési sebességen kell modositani.
Továbbra sem tudom, hogy melyik cimkefájlt tölti be:
Address 01: Engine Labels: None Controller: 8D0 907 558 B Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D02 Meg van valakinek a 8D0-907-558-B.lbl fájl?
Mint korábban már írtam a configban 9600 Baudot kell beállítani. Jó lenne, indításnál az összes folyamatról tennél fel egy fotót. Ahogy mondani szokták a hiba nem az ön készülékében van.
A Labels: none, azt jelenti nem talál címkét. Próbáld meg a labels mappába betenni a 058-907-55x-AEB2.LBL fájlt és átnevezni 8D0-907-558-B.lbl-re. Hátha.
Szia.
Ez az eszközkezelőben lévő beállitásokra igaz. Az a helyzet, hogy én a program saját beállitására irtam amit irtam Nem kell elhinned de tényleg jol irtam .
Sziasztok roka, Trianta, VIM
roka, elhiszem, hogy jól írtad, de mit? A program saját beállításán mit tudsz állítani? Ott csak a Baud-ot lehet. Erre vonatkozóan az 1. ábra ad magyarázatot. Szabadon fordítva, ha a „Can’t Sync Baud Rate” üzenetet kapod, menj az Opcióba és próbáld a Start Baud-ban a 9600-at beállítani. (ezt írtam az előzőkben). Ha nem működik, gyújtás ki 4800 Baud, gyújtás be próba, ha nem akkor gyújtás ki 1200 Baud gyújtás be próba. És mi van, ha nem működik? Erre ad választ a 2. ábra. A latency timeren van a hangsúly, ezt az alap 16 helyet 2re vagy környékére kell állítani. És ezt nem tudod a com szoftverében változtatni. Trianta „csak a 3-as portot látja”, de ott nem működik. Ha az eszközkezelőben megnézed a 3-as port foglalt, arra nem tudsz semmit tenni, mivel foglalt. (nálam legalábbis így van) Ezt a portot ugyanis a modem foglalja el. Ezt a kábel eszközként felismeri és el is indítja a vizsgálatot, végig is fut, de nem kap megfelelő választ. Így nem is ír ki semmit. Állítsd, be mondjuk az egyes portot a 2. képnek megfelelően és mindjárt működni fog. VIM a 2. ábrának megfelelően járj el. Ennyi! Ja és ezen ne próbáljátok ki a tesztert. 3. ábra A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2015
Nem tutom mi volt a 3. porton, de eszközkezelőben tényleg foglalt volt. Eltávolítottam.
Elősször csak a 3. porton ment az olvasás. Aztán másnap az volt amit írtál: "el is indítja a vizsgálatot, végig is fut, de nem kap megfelelő választ. Így nem is ír ki semmit." Azt hittem elromlott a kábel. Már majdnem feladtam. Aztán a VCDS-ben áttettem a 4. portra és működik.
Csak kezdésként a 3.képen lévő jármüvet meghagyom neked diagra ha gondolod .
Ha nem tudsz valamit akkor probálj egy kicsit másképpen reagálni. Mint irtam nagyon régen használtam ezt a verzioszámu programot. Az álltalad irt Baud rate az igen jo ha megmarad 9600-as értéken. A 2. képen lévő beállitások álltalánosan javasolt és többnyire bevállt beállitások . Amiről beszéltem az más ,mint irtam .Csatolok képet rola és megjelöltem mire irtam . Alap esetben 1 az érték amit célszerü ott is hagyni a Mentve tasztatura használatával. Ha modositunk használat alatt akkor csak tároljuk.. Megkerestem a régi doksimat és felfelé kell modositani egyes motorvezérlőknél.
Szia roka
Emlékeztetni szeretnélek, nem én szólítottalak meg. Részemről csak VIMnek és Triantának szerettem volna segítséget nyújtani hozzászólásaimmal. Olvastam az előző semmitmondó hozzászólásaidat s egyikre sem reagáltam. Ha igazán segíteni akartál volna, akkor konkrétan leírhattad volna, hogy mi lehet a megoldás, de nem tetted. A „Ha nem tudsz valamit akkor probálj egy kicsit másképpen reagálni.”- val nem tudok mit kezdeni, hiszen nekem nincsenek VAG-os problémáim senkit nem kérdeztem és nem kértem arra, hogy segítsen. Ebben a topicban véleményem szerint csak kettő ember volt, aki igazán értette és ismerte a VAG-ot, ezek közül az egyik világot verő szinten, a többi csak azt hiszi, hogy ért hozzá. Idézlek „A 2. képen lévő beállitások álltalánosan javasolt és többnyire bevállt beállitások” . A 2. képen közölt beállítások nem annyira általánosak, mivel konkrétan a RossTech által javasolt beállítások. A RossTech a saját oldalán tisztességesen ismerteti, hogy milyen problémák léphetnek fel a használat során, kiemelve külön az autótípusokat is. Magyarul, nem vagyok hozzáértő, csak csekély angoltudásomat kellett igénybe venni. Azt pedig ne feszegesd, hogy ki mit tud.
Szia! A "kábel" portjánál akkor a következő a helyzet (beállítások) c. képen. Azt nem tudom, hogy a "Stopbitek"-et kellene "2"-re venni, vagy a "Speciális beállítások"-ban a "Vételi/Átviteli puffer"-t kell kisebbre venni? Az illesztőprogram az talán akkor jó helyre telepítette az interface-t és működik is. A programok közül sem tudom, hogy melyiket szerezzem be a saját kedvtelésemre illetve hogy melyik is volna a bővített lehetőségekkel megáldott és használható közülük. A 409.1 és a lite már futott a gépen de nem sikerült teljes verzióra alakítani. Ez nem függ össze a port beállításának a hibájával? A net kapcsolatot sem tudni mikor kell és mikor nem elindítani. Sok apró részlet hiányzik a megvalósításhoz, mert nem értek hozzá olyan szinten, hogy magamtól oldjam meg. A gépen amin használni szeretném azon win7 az oprendszer és a 409.1 az talán meg is felelne nekem de amit a "kábellel" kaptam szoftvert az nem igazán jól működik rajta. Ami fellelhető ugyanez a változatú progi, abban pedig nem találni a "loder egzét", így nem is tudom futtani azt. A három dll fájlt bemásolom a megfelelő helyre de a kábelt csatlakoztatva már kitörlődik a helyéről a programból. Mit csinálok rosszul? Talán a net kapcsolattal kell ill. nem kell tenni valamit?
....még annyit hozzá kell tennem, hogy itt visszaolvasva EZT találtam és amit válaszoltak rá, hát nem vigasztaltak meg. Most már nem értem az egészet. Akkor ez a kék kábel ezzel az USB porttal nem fog kommunikálni a motorvezérlővel? Ezek szerint .....
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2015
Szia VIM
Kezdjük elölről. Véleményem szerint a kábeleddel semmi baj. Mindenekelőtt, ha nincs, telepíts a CH340 serial interface-t. Csatlakoztasd a kábelt a géphez és az eszközkezelőben keresd meg a COM portot. Ott a port settings-ben kiválasztasz egy 1-4 közötti szabad portot. Ugyanebben az ablakban találsz egy Advanced nevű gombot. Erre a gombra kattintva a megjelenő ablakban találsz egy Latency Timer (msec) legördülő menüt. Itt válaszd a 2est. OK bezár. A kábel portja beállítva. Ez a beállítás érvényes a 4.09re is. Telepíts egy uTorrent nevezetű programot (ingyenesen letölthető az internetről). Ha ez megvan, kattints a mellékelt torrent fájlra és ez letölti neked a VCDS-lite 1.0ás programot. Készítesz egy C:\Ross-Tech\VCDS-Lite\ nevezetű könyvtárat és abba bemásolod a letöltött tartalmat. A Shortcut to Loader.lnk-t az asztalra másolod és az asztalról erre kattintva indítod a programot. Ami a KKL protokollu kábeleket illeti sok-sok autó típus is ezt használja pl. Opel, BMV, FIAT stb. Esetleg kipróbálhatod VWtools nevezetű programot ez magyar nyelven is elérhető. Ezzel befejeztem a KKL témát. Üdv.
thepiratebay.to oldalon a keresőben vcds miután megtalálta a vcds lightra kattinva válaszd a GET THIS TORRENT-et és ez indítja utorrent letöltőt.
hali mindenkinek!
Kéne egy kis segítség. Kaptam egy vag kábelt átnézésre, mert valami történt vele. Annyi az eset, hogy állítólag csak kinyitották a dobozát, átnézték mert ez egy jó kábel volt, és meg akarták nézni miben különbözik attól ami nem működött. Mindkettő kék kínai kapcsolós változat. A lényeg hogy menet közben letörték az egyik kimmunikációs kábelt. Visszaforrasztották, de azóta csak annyit ír ki rá a rendszer, hogy FT232R USB UART és nem települ be sehogyse. Átméricskéltem rajta amit tudtam. A beforrasztások alapján mind a négy eljut a megfelelő lábakra, de valami akkor is hibádzik, ha nem váltja át magát Vag-ra. Mi szállhatott el?
Szia! Köszönök mindent amit eddig is segítettél és bízom benne, hogy működni fog. A port beállításánál nekem nem jelenik meg az a párbeszéd panel ami nálad. ITT azt írod, hogy
Idézet: Nekem ezt csak a képen látható opció "átviteli puffer" 2-re vételével lehetséges. Ha működik majd a dolog azonnal jelezni fogom. „A latency timeren van a hangsúly, ezt az alap 16 helyet 2re vagy környékére kell állítani.” A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2015
Sziasztok!
Keresek megoldást a PD rendszerű VAG csoportba tartozó dieselek porlasztóvezérlőjel kitöltésitényezőjének megjelenítésére, ill. milisec-ben történő kiírására. Létezik-e olyan olcsó kiolvasó , akár interface, amelyik ezt tudja? a dieseltecnikában nem vagyok jártas, sem a vag csoportban. Aktív koromban japán, koreai márkákkal foglalkoztam, azok ezt tudták, de nyilván nem komunikálnak a nevezett dieselekkel. Nyiván másmódon is mérhető lenne, pl. zárásszögmérővel, átszámolva, de igencsak olajos lennék, ezért az OBD csatlakozón lenne praktikus. Köszönöm előre is a válaszotokat! Üdv: bárány!
Miért lenne neked erre szükséged pontosan? Mit szeretnél megtudni belőle? Azért kérdezem mert a vcds tud befecskendezett mennyiséget mérni ütemenként, befecskendezési kezdetet, hengerenkénti mennyiség eltérést és még sok mást is.
Koszonom valaszod, elnezest, de nemtudok ekezetes betuket irni.
A PD elemek javitasahoz, a beep jel az ugye visszajelzes az ECU fele ,melyet a Pumpen Duse feszultseg jelalakjabol, a felfuto el utani szakaszbol generalodik. Udv. barany!
Valahogy úgy, bővebben itt és itt, a vcds-ben a maximum bip érték 100 lehet, a pd elemek állapotáról inkább a Nyugodtalapjárat (mennyiségeltérések)-ből lehet következtetni, ami hengerenként -1.90...1.90 mg/löket, persze ebbe sok minden más is beleszól , például szelepek állapota, hengerek kopottsága, ha az egyik elem szar értéket produkál, vagy kiemelkedően rosszat, ki kell cserélni egy másik jó értékű henger pd elemével ha az érték tovább vándorol az elemmel akkor tökéletesen kizárható az egyéb hiba ok. Lehet hidegen is diagolni, itt ha megy az angol olvashatsz róla és hogy minden frankó legyen, a pdelemek kábelkötege is gyakran előforduló meghibásodás ennél a rendszernél, a meleg és az olaj hatására kikeményedik eltörik zárlatos, vagy időlegesen szakadást jelezhet. Azt hiszem most ennyi nem tudom mi a hiba jelenség, amit szeretnél javítani.
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |