Fórum témák
» Több friss téma |
Azért kapcsol ki, mert nem forog az orsózó agy (ami a kazettába megy bele). Kikapcsol, mert a végálláskapcsoló azt figyeli. Mivel nem forog, úgy érzékeli, hogy lejárt a szalag és nincs tovább.
Meg kell nézni, mi forog és mi nem. Valahol megcsúszik a szíj. Vagy az orsózónál gyenge a kuplung és az nem bír nyomatékot átadni a forgatáshoz. Első körben a hibajelenség alapján szíj problémára kell gyanakodni. A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2015
Ha már cserélni kell, cseréld mindet. Egy jópár évig megint nem lesz gondod.
Most épp nincs szétszedve, de az forog ami a kazettát tekeri, amíg ki nem kapcsol.
Előbb utóbb (ha nem akarsz mérgelődni) szét kell szedned, és a szíjakat ki kell cserélned. Ha már szérszedted, érdemes mindet cserélni. Azért áll meg, mert ha nem tekeri a számlálót, akkor a rajta levő jeladó miatt kikapcsol. Normális esetben a szalag végén.
Ebből meg lehet tudni valahogy, hogy milyen kell bele? Szerintem csak rendelni tudnék, bevinni megmutatni nincs hova.
Szerintem előszór készítsél,rajta egy felvételt , és azt hallgasd vissza.
Úgy értettem, hogy a PART NO.-ból. Mert én ebből nem tudom, milyen kell.
A mechanikai robbantott rajzból kell kinézni, hogy az adott pozícióban milyen névvel ellátott alkatrész van és ezt megkeresni a listában.
Ott csak sorszám van, mint pl. 49. Ebből nem tudom, hogy milyen gumit rendeljek, és honnan.
Ott van a listában: BELT,R, mellette az alkatrésszám. Nézz szét az Ebay-en vagy más nemzetközi piactéren, hátha van hozzá való.
Azt látom, hogy mi van ott. Azt kérdeztem, hogy én ebből honnan tudjam, hogy az milyen gumi? Én nem szeretnék külön csak azt rendelni. De nem tudom, hogy milyen boltból lehet ilyet venni, meg a google nem dobált ki gumikat meg méreteket erre a kódra..., így nem tudom, hogy ez alapján, honnan tudnák milyen kell.
Keress, kutass, nézelődj! Bővebben: Link.
A kérdésem az volt, hogy a 82-ZM3-206-010-ból meg lehet-e tudni, hogy az milyen?
Attól, hogy látok pár képet ehhez való gumikról, azt se magyar oldalon, még nem tudom, hogy ha magyar oldalon lehet rendelni gumit, a 82-ZM3-206-010 alapján hogy állapítják meg, hogy milyen kell.
Élő ember nem tudja. Ha a szervizleírásban nincs kép róla, akkor nem lehet konkrétan tudni, csak a neten fellelhető információkra lehet támaszkodni. Tehát ha találsz egy olyan oldalt, ahol megesküsznek arra, hogy a 82-ZM3-206-010 nevű gumi az, amit ott árulnak, akkor azt tudod megvenni, otthon pedig felpróbálod.
Tényleg olyan bonyolult lenne levenni a szíjakat, megmérni egy tolómérővel, aztán híradástechnikai boltban venni/rendelni méret alapján itthon? Arra meg, hogy vajon melyik rossz a több közül: valószínűleg az összes megnyúlt kissé, kicserélsz egyet és lehet, fél év múlva megint állhatsz neki szétszedni a gépet.. De persze lehet duplaannyiért rendelni külföldről bizonytalan forrásból 1 db szíjat is (ami ki tudja, hány éves és tényleg odavaló-e), mint amennyibe egy teljes készlet kerülne a fenti módszerrel..
Tényleg, mert nem tudom, hol lehet, és nem tudom, hogy kell megmérni, hogy biztos olyan legyen, meg ha ekkora kéne, nem lenne megnyúlva.
Amin látszik, hogy leng, az pl. 1mm széles 1mm vastag ~48mm kívülről vonalzóval, mert a tolómérőmön a 0 minuszban van(szemre kör, szemre közepénél mérve, nem tudom, hogy kéne máshogy, de nagyon könnyen 46-59 lesz belőle).
Ezeket az adatokat milyen sorrendben kell megadni, és mennyit kell levonni belőle, és külső, vagy belső átmérő kell?
Sok esetben valóban az főleg annak a számára, aki, még nem foglakozott ilyennel.
Ezenkívül, van néhány összetettebb mechanika,a mi még a gyakorlottabbakat is megizzasztja típus ismeret, és segédanyag nélkül.
Akkor ez pl. egy 1mm oldalú, négyzet keresztmetszetű szíj. Asztallapra letéve, átmérőt kell még mérni. Vagy lehet úgy is, hogy cérnával/forrasztóónnal/egyéb alkalmas módon lemérni a pályájának kerületét, és abból visszaszámolni. Nem tudom van-e a környéken híradástechnikai vagy elektronikai bolt, de azokban többnyire szokott lenni. Érdemes elvinni a kiszerelt mechanikát (ha nem kell mindent szétbontani hozzá a készülékben), és rögtön rápróbálni a legjobban egyező méretet.
Az általad írt határok valóban nagyon tágak egyébként, az a szíj valószínűleg már erősen csereérett lehet, és az eredeti hibát bőven okozhatja. Jó szíjnál ennél jóval kevesebbet lehet erőkifejtés nélkül nyújtani. Érdemes megfigyelni, hogyha megnyújtod és leteszed az asztallapra, akkor azonnal, "feszesen" ugrik vissza az alaphelyzetébe, vagy szemmel láthatóan, lassan húzódik újra össze. Utóbbi esetben szintén csere, az ilyenek szoktak pár éven belül kátránnyá olvadni és mindenhez hozzáragadni..
Én ezeket a határokat nem nyújtással, hanem látszólak körnek közepén mértem, hol ennyinek, hol annyinak. Bár nem mondtad meg, hogy a külső átmérőt vagy belsőt kell mérni, hisz ha a belsőt kell, akkor csak 2mm-el kisebb na meg lehet nem is 1mm, hanem 1,xx, de lényeg, hogy ebből akkor még nem derül ki, hogy milyen volt újan. És 5e 6db. vagy 4e 2db. rossz gumiért nem lenne valami jó akkor se, ha hallgatnék kazettát.
Igaz, nekem lapszíj volt a fejemben, ahol nem nagyon van értelme külső/belső átmérőről beszélni. De igazából itt se nagyon lényeges, mert lehet, hogy pont csak 1-2 mm-rel kisebb vagy nagyobb lesz a boltban, és bizonyos határok között (inkább kisebb felé) lehet eltérés a méretben. Már ha méret alapján valami általánosat keresel (ezekből amúgy is kb. 6-700 Ft szokott lenni egy db..). A gyári az persze pontos, csak kérdés, mennyire régi, esetleg nem veszített-e már állásában a rugalmasságból. (Bár ahogy nézem, ez aránylag újabb készülék, itt ezzel még talán nem volna baj.)
Sziasztok !
Segítségeteket kérném egy AKAI HX-2-es újraélesztésében. Bekapcsolást követően a kijelző gyartán világít, mintha lemerülne az akksi. Kazettarészt meg sem hajtja. Valakinek volt hasonló hibajelenség ? Segítségeteket előre is köszönöm. Zsolt
Szia!
Ebben nincs akkumulátor... Tápfeszültségek rendben vannak?
Szia!
Nézz körül, nincs-e zárlat valahol a gépben, esetleg a motort is forgasd meg próbaképp, mert azt hiszem, ebben a gépben előfordul, hogy megszorul idővel.. De igazából utóbbitól a kijelzőnek nem szabadna gyengülnie. Így aztán gyanúsított lehet még a tápegység valamelyik stabilizáló eleme is, ezeket érdemes átnézni, mert cseréjük filléres dolog. (Szervizkönyv fent van az elektrotanyán.) Illetve most jut eszembe még valami. Biztosra nem mondom, de szerintem a fluoreszcens kijelzőcsövek fűtése külön tekercsről szokott menni. Nos, ha valóban a fűtő- és a fő táplálótekercsen is hiányzik a feszültség, akkor ez akár trafó hiba is lehet, annak a pótlása pedig nehéz lesz. A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2015
Köszönöm !
Az lemerülő akksi jelenség csak poénos hasonlítás volt. Segítségeteket köszönöm.
A sonny tc wr -590 s deck tipikus hibáirol??
több javitás után se lehet sokáig használni a fej összevissza ugrál és a nem lehet csévézni vélemény ,tapasztalat stb ???
Ez a kétmotoros Sony mechanika nem a legtartósabb konstrukció, és a rugók, fogaskerekek által megoldott kapcsolási időzítések is könnyen elmásznak már kismértékű öregedés hatására is.. Gyakorlatilag az üzemmódváltásért felelős részen bárhol lehet lepattant perem, motortengelyen elforduló repedt fogaskerék/tárcsa, kinyúlt rugó, ami ilyenekhez vezet. Nem egyszerű dolog helyrehozni, itt bőven nem csak egy kinyúlt szíj lehet a gond.
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2015
Urak, hátha van elfekvőben valakinél: Akai CS-F21-hez keresek kazettafészek fedelet.
Sziasztok! Sony TCM-4300 magnó hibájára keresek megoldást. A lejátszás egyszer csak hirtelen lelassul. kb. felére esik vissza a sebesség, vagy megáll. Ékszíjat, nyomógörgőt cseréltem, de nem segített rajta. A csévélést, lejátszást elindítani csak kézi rásegítéssel lehet. Néha újra normális sebességgel megy a lejátszás, majd a jelenség újra tapasztalható. Ha normális sebességű a lejátszás akkor a motoron 6-7 V halad át, a hibánál csak 5 V-ot mértem. Kondenzátor hiba? Köszi a válaszokat.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |