Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítő mindig és mindig
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd! I. A helyes tápfeszültségek megléte. II. A kimeneten van-e egyenfeszültség. Élesztés.
Lapozás: OK   1763 / 2501
(#) voodoo hozzászólása Szept 19, 2015 /
 
Üdv.

Az mitől van, hogy tesztelés közben a szkópom kábele elégett? 4 ohm-mal próbáltam volna, szinusz oké de csak valami 12V ac láttam a multin. Aztán védelem bekapcsolt, majd ezt többször átnézve, újra próbálni és elkezdett égni a kábel.
(#) djcaveman válasza voodoo hozzászólására (») Szept 19, 2015 /
 
Idézet:
„szkópom kábele elégett?”
No erről mesélj egy kicsit... ilyet még nem hallottam, láttam..
(#) voodoo válasza djcaveman hozzászólására (») Szept 19, 2015 /
 
Az a helyzet, hogy sikerült szerezzek egy igazi kínai erősítőt. Gondoltam letesztelem 4 ohm -mal. Aztan adtam rá gépről 1kHz szinuszt. 12vac volt a kimeneten es ott le is kapcsolt, de a szinusz nem lapult be. Aztán kezdett büdös lenni valami. Majd a kábelről leégett a gumi, és a vezeték is elszállt benne. Meg kell blankoljam.
(#) elektron116 hozzászólása Szept 19, 2015 /
 
Sziasztok!
Belevágnék egy komolyabb erősítő építésébe, melynek digitális hangerőszabályzása van. Ezen a téren nem igen vagyok otthon, nézegettem kapcsolásokat, de nem igen szeretnék nyomkodós megoldást. A kérdésem, hogy hogy lehet hagyományos potméterrel vezérelni egy digitálisat.
(Esetleg ha valalinek van, mi a véleménye az STK4191-ről? 36V-ról menne. Nekem kisebb STK-m van, az remekül szolgál.)
Üdv.
(#) reloop válasza voodoo hozzászólására (») Szept 19, 2015 / 1
 
Szia! Mérj AC és DC feszültséget a kábel helyén! Valami pompás hurkot készítettél.
(#) reloop válasza elektron116 hozzászólására (») Szept 19, 2015 / 1
 
Szia! A hangerőszabályzót a témájában érdeklődd meg. Az STK kifutott gyártmány, eredetit bajos szerezni, az utángyártottakról pedig rossz vélemények születnek.
(#) voodoo válasza reloop hozzászólására (») Szept 19, 2015 /
 
Rendben. Holnap közlöm mire jutottam.
(#) reloop válasza voodoo hozzászólására (») Szept 19, 2015 / 3
 
Rendben, addig szellőztesd ki az égett szagot
(#) tothbela válasza voodoo hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Üdv. hidalt végnél forduhat elő, hiszen ott a" -" kimenet is jelkimenet. Vagy normál kétcsatornás működhet úgy, amit Spafitól lestem el én is, hogy egyik csatornát invertálva használják, így kedvezőbb a terheléseloszlás a két féltápon. Ergo kevesebb puffer, vagy nem fuldokló basszus. Persze az invertált csatorna miatt lehetnek galibák, mivel ott a piros csati a nulla, a fekete meg a kimenet. A hálózati védőföldön keresztül, vagy egyszerűen összeérintve a két fémdobozt sikerülhetett rövidrezárni a végfok kimenetét a szkópkábel harisnyájával.
(#) csipaDJ hozzászólása Szept 20, 2015 /
 
Üdv kolegák!
Segítséget kérnék tőletek!
Egyik ismerősömnek van egy Pioneer XRP460R típusú HiFi erősítője mely egyik napról a másikra bemondta az unalmast. Először kiégett a hálózati biztije melyet kicseréltem egy ugyan olyanra azután pedig az STK4192 II végfok IC pozitiv es negativ táplábai pattantak el vagyis elégtek. A hifi soha nem volt túlhajtva vagy piszkálva. Gyári hangfalaival volt használva. Viszont ilyen vég Ic-m az nekem van itthon pár darab. Szerintetek ha az ict kicserélem ugyanez lenne a helyzet? Egyet fel tudok érte áldozni.
Mielőtt elfelejteném a végfok panelen van együtt a védelem is és működik rendesen. Tudtok segíteni nekem?
Előre is köszönöm.
(#) reloop válasza csipaDJ hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Szia! A hálózati biztosíték kiégése alkalmával gyanakodni kellett volna, hátha nem anyagfáradás okozta és áramkorlátozóval újraéleszteni. Most be kell rakni egy másik IC-t, hogy nulláról indulhass.
(#) varada válasza Helios hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Lehet hogy pontatlanul fogalmaztam kifejezetten arra gondoltam hogy az erősítő gyári előfokának nem e lesz probléma hogy a trafó csere miatt nagyobb feszt kap illetve hogyan lehetne megoldani hogy esetlegesen ne menjen tönkre .
(#) voodoo válasza reloop hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Lehet, hogy ma mégsem fogok neki állni fabrikálni. Úgy leültem most ide, hogy valahogy nincs kedvem.
(#) voodoo válasza tothbela hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Ez tud hidat is, elvileg H osztályú, bár csak sima komplementer párokat találtam benne, és érdekesség, hogy csak + és - betápja van, tehát a földet nem kapnak a végpanelek. A föld az doboz.
Gondoltam előveszem a saccográfomat és rámérek a trafó kimeneti feszültsége alapján mit tudhat. (ugyanis legfeljebb ott férek hozzá, ha nem akarom nagyon szétbombázni).
4 vastagabb szekundere közül 2-2 ben párban 40Vac-ot mérek, de összességében nem 80Vac van a két mondjuk szélső közt, hanem 0V. Ha a doboz és a leágak közt rámérek, akkor a fele, 4x20V van jelen, ugyebár mind a 4 leágazáshoz képest.
(#) tothbela válasza voodoo hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Ha üzem közben multival rámérsz a hangkimenet kapcsaira ( a földhöz képest ) és mind a hangszóró + mind a - csatiján mérhető ac feszültság, akkor ez okozhatta az olvadást. Engem személyszerint érdekelne egy kép a belsejéről. Egy H osztálynál érdekes tápfeszkiosztás az amit mérsz. Bár kínában bármit oda mernek írni bárhová. Az hogy hidalható, megerősíti a gyanút, hogy az egyik csatorna alappól invertált, tehát a negatív hangszórókimenete nem a testen van. Viszont a mérésed arra a következtetésre juttat, hogy mind a két oldal alapból hidalt. Ekkor viszont hazugság a " hidalható" kifelyezés, hiszen hidat csak akkor tudunk hidalni, ha a két végfok külőn tápon van. Mondjuk ez is elképzelhető, de én még nem találkoztam ilyennel.
(#) voodoo válasza tothbela hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Megmérem ezt az üzem közbenki ac feszültségeket. Lehet külön tápos -de közös trafós- és nem közép kivezetéses a szekunder. Azért nem látok 80V-os kimenetet, pedig kéne elvileg... Viszont csak 2x40 -et (kapcsok közt) vagy 4x20-at (a dobozhoz képest) mérek.
Van Bridge kapcsolója és 1db Bridge kimenete is, csak a speakon dugót át kéne tegyem +2, -2 -re. Azt még nem próbáltam.
(#) voodoo válasza voodoo hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Szóval a hsz kimenet (-) az a doboz, és egyben a védőföld is, mindkét oldalt.
(#) voodoo válasza tothbela hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Egy fotó

biztik.jpg
    
(#) reloop válasza voodoo hozzászólására (») Szept 20, 2015 / 1
 
Szia! PA erősítőknél gyakori, hogy a táp leng az erősítő testhez képest és a trafó megcsapolás, vagy csak egyszerűen a pufferközép adja a tényleges kimenetet. Ilyen erősítőknél csatornánként független szekunder kell a hidaláshoz.
A tegnapi mérésednél ezek szerint a mérőzsinórod volt a műterhelés
(#) zotya1983 válasza reloop hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Ezen most jót nevettem Sorry! Kanthal huzal jobban bírta volna DD
(#) reloop válasza voodoo hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Itt egy link nagyon egyszerű QSC erősítő rajzához, tanulmányozhatod rajta a topológiát.
(#) tothbela válasza zotya1983 hozzászólására (») Szept 20, 2015 / 1
 
Viccen kívül bár valóban ellenálláshuzalra cserélték már gyárilag szegény méróvezeték belső erét, bizonyos nagyfrekis reflexiók csökkentése céljából, de ezt az áramot a külső árnyékolás vitte a "főd" felé.
(#) tothbela válasza voodoo hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Azt meg tudod nézni hogy a tranyók alatt van-e szigetelés? Valamint hogy a két oldal külön hűtőn van-e. Reloop is rávilágitott néhány PA topológiára, ahol a jobb hőátadás miatt inkább direkt fogatják fel a hűtőre a tranyók tokjait és inkább a tápközepet hozzák ki kimenetnek. Bár ez még mindig nem magyarázza meg a mérővezeték megolvadását.
(#) reloop válasza tothbela hozzászólására (») Szept 20, 2015 / 1
 
Szia! A megvalósítás módját magam sem tudom, de a lehetőségeket számbavéve - az erősítő tényleges kimenete és testpontja közé közé került az érintésvédelmi földön keresztül a mérőzsinór - változatot tenném meg tétre befutóra
(#) voodoo válasza tothbela hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Hello.
Már nem vagyok otthon, amik vannak fotók a gèp belsejéről, meg nem bizonyítják azt egyértelműen, hogy van e lapka a tranyók alatt. Ahogy így elnézegettem. Feltölteni sajna nem tudom ahhoz túl nagy, és a mobilnetem is le van lassítva.
Köszönöm az eddigi válaszokat.
(#) voodoo válasza reloop hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Mit javasolsz, hogy kukkancsak bele mit tud mègis, mert szokás szerint nem bírok magammal ?! Akkor ezek szerint nem lehet máshogy csak leválasztó trafóval méricskélni?
(#) reloop válasza voodoo hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Feszültségmentes állapotban csipogtasd ki a jelgenerátor, erősítő KI/BE menetek és a szkópzsinór viszonyát az életvédelmi földhöz. A három eszköz közül lehetőleg csak egy kapjon védőföldet, ha a vezetékek amúgy galvanikusan összekötik a készülékházakat. Számolj majd be a tapasztaltakról mielőtt ismét áram alá helyeznéd őket!
(#) voodoo válasza reloop hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Rendben, úgy lesz Mester!
(#) voodoo válasza reloop hozzászólására (») Szept 21, 2015 /
 
Tehát, a szkóp kapott védőföldet, az erősítő és a laptop is. De ezek közül csak egyedül a laptop töltő az ami nem vezeti át a gépbe a védőföldet a szekunder kimenetén, csak valami pár k ohmos kapcsolatban vannak.
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2015
(#) tothbela válasza voodoo hozzászólására (») Szept 22, 2015 /
 
Bár nem tőlem kérdezted, de szertnék válaszolni. kikapcsolt erősítőnél, először mérd meg, hogy van-e egyenfesz a hangszórókimeneteken. Mind egymáshoz képest, meg a fémdobozhoz képest is. Ha nincs rajta (legfeljebb pár milivolt) akkor ohmmérő/ szakadásvizsgáló állásban a test és a kimetek között leellenőrizheted, van-e valamelyik pólus és a test között összeköttetés. Három lehetőség állhat fenn. Vagy a hangszórókimenet egyik pólusa és a test között mérsz zárlatot, akkor valószínűleg az a nulla, vagy mindkét pólus szakadást, esetleg néhányszor 10-100 ohmot mutat. Ekkor nagy valószínűséggel hidalt a végfok. Harmadik, hogy valamekkora ellenállást mérsz (1-10 ohm) az egyik, sokkal nagyobbat a másik póluson. Ekkor a kisebb lesz a kimeneti nulla, de földhurok brumm ellen beépítettek a védőföld és a jelföld közé valamit. Ezekután köss a kimenetre műterhelést. Nem fontos 4-8 ohm, akár 10-20 is lehet. Ha nem teszel rá semmit, az is jó lehet, csak néhány erőlködő hisztizik miatta. Bekapcsolva az erősítőt, még jel nélkül nézzd meg voltmérővel. Van-e egyenfesz a kimeneteken a dobozhoz képest. Sima végnél nem is lehet, ám hidaltnál lehet, ha nem szimmetrikus tápról megy. Most adj a bemenetre valami jelet. (Bár van jelgenerátorom, de inkább a lányom régi mp3 játszóját használom tesztelésre, Van rajta frekimenet, szinusz, négyszög, natúr gitárhang stb.) Itt még nem a mérőjel minősége fontos. Öszedobhatsz egy kis teszthangszórót is , kis félvattos hangszóró sorosan 100 ohm, meg egy pár mikrós leválasztó kondi. Ezzel a hangszóróval halgass bele a jelbe, a doboz és a kimeneti csati +, majd a doboz és a kimeneti csati - pólusa között is. Ha az egyik pólus és a doboz között sem hang nem hallható, se egyenfesz nem mérhető, ráadásul még alacsony ellenállást is mértél a test felé rajta, akkor kinevezheted gnd-nek, függetlenül attól, hogy akár piros színű,vagy + jelet írtak rá. Ha mind a két póluson megjelenik a jel, akkor függetlenül attól,hogy van e rajta DC vagy nincs, csak a dobozhoz képest tudsz mérni. Ekkor a szkóp hidegpontja az erősítő fémháza lesz, a mérőcsúccsal pedig külön-külön tudod mérni a kimenet két pólusát. Hídnál a mért jelet szorozzd meg kettővel, majd ebből számolhatsz. Remélem tudtam valamit segíteni.
A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2015
Következő: »»   1763 / 2501
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem